Skocz do zawartości
TomJund

Coś rozładowuje mi akumulator !

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, niedawno padł mi akumulator (po wypięciu i pomiarze napięcie 7V), kupiłem nowy i tak dla świętego spokoju pomierzyłem napięcia ładowania i pobór prądu w spoczynku. Okazało się że coś mi ciągnie z akumulatora około 370mA :[ Pomierzyłem prądy na tablicy bezpieczników i znalazłem na pozycji 38 pobór 130mA i na pozycji 14 około 300mA- oba opisane w książce jako układy zwiększające komfort - elektryczne podnoszenie szyb, centralny zamek, sterowanie lusterkami. Po wypięciu bezpiecznika 38 pobór mi spadł o tą wartość ale pozostało w dalszym ciągu 246mA. Wypiąłem wszystkie bezpieczniki i w dalszym ciągu mam pobór rzędu 250mA ! Co może podbierać mi powera jak wszystkie odbiorniki są odłączone ? Do + akumulatora podpięte są dwa kable - grubszy i chudszy , to z tego chudsze (do listwy bezpieczników i przekaźników) odpływa mi 250 mA.

 

 

Thx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do standardowych bezpieczników na pewno nie podpina się dołożonych zabezpieczeń elektronicznych...

Masz coś takiego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

żadnych zabezpieczeń dodatkowych, standardowy immob bez alarmu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie pamietam za co odpowiedzialen sa bezpieczniki o tych numerach, ale czy dzial radyjko na nich?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie, od radia jest inny bezpiecznik, ale przy sprawdzaniu radio w razie W wymontowałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a szyby chodza? nie zacinaja sie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a szyby chodza? nie zacinaja sie?

szyby chodzą bez zacinania się, czasami są problemy np z otwarciem z pilota drzwi, ale gdyby działał cały czas np jakiś silniczek to nie otwierałyby się drzwi czy okna to raz, a dwa - bezpieczniki są wszystkie wyciągnięte więc nic nie ma prawa działać bo obwody są otwarte.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skopiowałem:

Podłącz amperomierz między klemę (-) a (-) w aku. Wartość amperomierza daj największą i zmieniaj w dół aż pojawi się jakaś wartość. Później wypinaj po kolei bezpieczniki. Jak trafisz na wlasciwy to to urządzenie ma zwarcie. Jak żaden nie da spadku poboru napiecia to winny jest albo rozrusznik albo alternator albo alarm. Chyba, że jest jakieś urządzenie gratis.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już pisałem, wszystkie bezpieczniki wypięte, wartość poboru spadła tylko z jednego, nadal gdzieś ucieka 246mA z kabla cienkiego biegnącego do tablicy bezpieczników. Grubszy kabel z + akumulatora jest czysty - brak poboru prądu ( to jest chyba ten do rozrusznika?). Alternator jest podłączony chyba przez bezpieczniki więc został odcięty przy pomiarze. Nic chyba nie wykombinuję tylko będę musiał pojechać do elektryka :-(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Yarcio

Mam podobny problem w swoim Pasku, wsadziłem nowy Akuś i po 4 dniach postoju w Garażu już mi nie odpalił. Jeszcze nie robiłem pomiarów bo nie miałem zbytnio czasu, ale muszę się zająć tym w sobotę. Pamiętam że gdzieś w czerwcu lub lipcu był jakiś fajny post w tym temacie i ktoś znalazł że za taki wysoki pobór prądu był odpowiedzialny jakiś uszkodzony stycznik czy coś takiego - ale nie umie znaleśc tego tematu :o)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

CD:

... podłączyłem się laptopem do samochodu i okazało się że w błędach jest informacja że szyna CAN jest w trybie awaryjnym + jakieś błędy od wszystkich drzwi. Koniec końców po 4 dniach odłączania na noc akumulatora pojechałem do elektryka. Ten oznajmił że problem się zdarza dosyć często w paskach, szyna CAN od modułu komfortu wpada w tryb awaryjny i zaczyna pobierać właśnie jakieś 300mA, a ponieważ jest ona nie zabezpieczona bezpiecznikiem nie da się tego wyłączyć bezpiecznikiem, trzeba odłączać na noc klemy od akumulatora. Najczęstszą przyczyną trybu awaryjnego jest woda na podłodze po stronie kierowcy (sprawdźcie to w pierwszej kolejności !) . Moduł komfortu znajduje się pod siedzeniem kierowcy i jeżeli na dnie znajdzie się trochę wody, zalewa ten moduł. U mnie niestety podłoga była sucha i elektryk latał z miernikiem cały dzień (rozbieranie wszystkich drzwi itd, zapłaciłem 200zł :-( ). Przyczyną była sparciała izolacja w wiązce kablowej w słupku pomiędzy drzwiami + zły styk na kostce jednego pinu w innych drzwiach + przerwany jeden przewód w innym miejscu. Najlepsze że wszystko działało prawidłowo, czasami tylko nie otwierało wszystkich drzwi z pierwszym razem. Teraz mam pobór ok 50mA i żadnych problemów z otwieraniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja również mam problem z paskiem, otóż w lato było wszystko ok, gdy przyszły pierwsze mrozy, silnik odpalał ale ciężko, pomyślałem, że akumulator się kończy, ktoregoś ranka nie odpalił więc pojechałem i kupiłem nowy akumulator. Ale problem nie znikł, gdy codziennie jeździłem odpalał ale słabo kręcił, wyjałem więc rozrusznik, wymieniłem szczotki, bendyks itp. problem jednak pozostał, po jendodniowym postoju, samochód nie odpala, dodam, że w tylnych drzwiach lampeczki raz działają a raz nie, i w jednych z tych drzwi szwankuje zamek, tzn albo wcale nie reaguje albo otwiera sie dopiero po 2 krotnym wciśnięciu przycisku na pilocie, bylem u mechanika pobór prądu, po zamknięciu wszystkich drzwi wynosi 0.4, radio odłączyłem całkiem i jest to samo więc to nie wina radia. W lato mechanik naprawiał mi moduł komfortu tzn, przestała mi działać elektryka i okazało się że ktoś podłączył moduł skręcając przewody palcami, wody w nim nie było ani żadnych śladów wody też nie było, czyli go nie zalewało, porobił mi na spinki przewody i od tamtej pory nie ma problemu z elektryką, ale problem z rozładowywaniem aku pozostaje. Czy może ktoś doradzić gdzie szukać przyczyny?

 

 

Robiłem teraz test i się okazuje że coś nie łączy tzn, otiweram jedne drzwi zamykam zamek z pilota i uruchamia się alarm, za chwilę robię to samo i alarm już nie urachamia się, odpinam klemę podłączam ją spowrotem i alarm się włącza, za chwilę robię to samo i alarm już nie reaguje, coś szwankuje tylko co? bezpieczniki wyjmowałem i nic się nie działo.

Edytowane przez djrolexx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odlacz na noc czujnik stopu,u mnie on zjadal prad a dzialal prawidlowo,sa w nim dwa obwody.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A gdzie go odłączyć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wypnij kostke z czujnika przy pedale.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byłem u mechanika i diagnoza jest następująca: 3 zamki szwankują tzn, niby się zamykają i otwierają lecz nie dają sygnału bo pobierają prąd, moduł komfortu do bani, tzn. nie można się z nim połączyć, nie reaguje wcale, niby wszystko działa jak się należy a jednak nie przechodzi w stan uśpienia widocznie i pobiera prąd. Przerażają mnie koszty tej naprawy, bo podejrzewam, że bałaganu w instalacji jest co nie miara. W tym momencie mnie na to nie stać, pozostaje odłączanie klemy, czy to dobre rozwiązanie na dłuższą metę i czy jest jakiś sposób aby odłączać akumulator bez odłączania klemy pod maska? I jeszcze jedno pytanie czy można to jakoś obejść i odłączać aku bez utraty pamięci zegara radia itp?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy bezpiecznik nr 14 wyłącza moduł komfortu? czy po wyjęciu go powinien się odłączyć moduł komfortu i przestać brać prąd? pytam bo po jego wyjęciu nie działają el szyby i centralny zamek z pilota, ale po zamknięciu z kluczyka wszystkie drzwi działają, otwierają się i zamykają i kontrolka przy ryglu nie mruga, czy to wystarczy aby poboru prądu nie było?

Czy trzeba jeszcze by było wyjąć bezpiecznik nr 38?

Edytowane przez djrolexx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy nie na na tym forum kogos kto by znal odpowiedz na tak banalne pytanie? Tylu " fachowcow" tu a nikt nie pomoze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy bezpiecznik nr 14 wyłącza moduł komfortu? czy po wyjęciu go powinien się odłączyć moduł komfortu i przestać brać prąd? pytam bo po jego wyjęciu nie działają el szyby i centralny zamek z pilota, ale po zamknięciu z kluczyka wszystkie drzwi działają, otwierają się i zamykają i kontrolka przy ryglu nie mruga, czy to wystarczy aby poboru prądu nie było?

Czy trzeba jeszcze by było wyjąć bezpiecznik nr 38?

 

Polecam poświecić minutę i skorzystać z wyszukiwarki: https://forum.vw-passat.pl/threads/1523-Rozmieszczenie-i-opis-bezpiecznik%C3%B3w-i-przeka%C5%BAnik%C3%B3w

 

Powinieneś znaleźć odpowiedź na nurtujące Cię pytania domorosły elektromechaniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyobraz sobie ze widzialem ten post i stad moje pytanie czy wystarczy odpiac bezp. 14 czy rowniez 38? Bo po odpieciu 14 centralny z pilota nie dziala i elektryka w drzwiach... Wiec czytaj ze zrozumieniem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności