Skocz do zawartości
Gość anglico

Grzeje przy ustawieniu climatronica na 18*C na LO jest chłód

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie chyba temperature utrzymuje OK tylko zauwazylem ze podczas jazdy,gdy skrecam w lewo to grzeje przez moment duzo mocniej a w jak prawo to leci chlodniejsze powietrze.Dzieje sie tak przy bardziej ostrych zakretach :niepewny:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U siebie zauwazylem ostatnio takie cus.

Odpalam zimny silnik, ustawiam temp np. na 20C w trybie econ, po chwili zaczyna leciec cieple powietrze. Jade, mijaja minuty, powietrze w kabinie staje sie coraz cieplejsze, wiec obnizam temp na 18C, po chwili temp i predkosc nawiewu nie zmienia sie, wiec albo daje na low (wtedy leci juz zimne powietrze) albo uchylam lekko okna. Ustawiam 28C, temp i predkosc nawiewu dalej nie zmienia sie.

I uwaga najlepsze. To wszystko sie dzieje do momentu pokazania na zegarach 90C silnika. Gdy mam juz te 90C climatronic zaczyna pracowac normalnie.

 

Bledy jakie mam od zakupu auta tj. od 05.2008:

00603 - Silnik wykonawczy klapy przestrzeni nóg / odmrażania (V85)

35-10 - - - Sporadyczny

01271 - Silnik wykonawczy klapy regulacji temperatury (V68)

35-10 - - - Sporadyczny

01272 - Silnik wykonawczy klapy centralnej (V70)

35-10 - - - Sporadyczny

 

Dodam ze vag pokazuje mi temp silnika w okolicy 76-81C a na blacie rowne 90C.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Dodam ze vag pokazuje mi temp silnika w okolicy 76-81C a na blacie rowne 90C.

 

Jak już został poruszony ten temat to zapytam ;) Dlaczego tak jest,że wskaźnik w kabinie pokazuje non stop 90 stopni,a rzeczywista temperatura wacha się ok 80 stopni ?? Czujnik sprawdzałem z termoparą i pokazuje poprawnie.Jaka powinna być prawidłowa temperatura,aby komputer nie próbował dogrzewać silnika przez zwiększoną dawkę paliwa ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ile ta zwiekszona dawka paliwa wynosi??

 

U mnie gdy odpale na zimnym po ok 1-2min spalanie chwilowe schodzi do 0,6l

Chociaz ostatnio warjuje i przez moment jest nawet 0.8l.

Na biegu jalowym Vag pokazuje mi o 0.1l mniej niz wyswietlacz ???

W czasie przyspieszania to juz wogole glupoty wychodza miedzy wyswietlaczem a vagiem. Na vagu nie moge przekroczyc 20l, a na wyswietlaczy ponad 30l to nie problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam wszystkich.

problem jest taki: przy ustawieniu 18st na klimatronicu robi się strasznie ciepło w kabinie. w czasie jazdy muszę przełączać na LO by się nie zgrzać. a dodam że jeżdżę z dziećmi. jest to strasznie denerwujące.

przeszukałem całe forum ale nie znalazłem podobnego problemu.

zrobiłem test klimatronica i nic. czyli 444 po lewej, ale po prawej było 02. nie mogłem przełączyć (wyświetlić) innych kodów, przyciskami (temp +/-). po sprawdzeniu pamięci wyświetlił mi liczby 444 i 00. pytanie moje jest: czy można przeskalować czujniki temperatury? bo może czujniki zaniżają wartości temp przez co grzeje za mocno. dodam że w czasie lata klima słabo chłodziła, ale nie miałem czasu sprawdzić poziomu płynu.

 

No i chyba zrobilem ;).

Zastosowalem sie do porad:

------------------------

"Po naprawie zawsze odnowić pamięć usterek za pomocą odczytania i skasowania testerem usterek VAG. Jeżeli pomimo zakwestionowania elektronicznego układu klimatyzacji nie zostanie wykryta żadna usterka, należy przeprowadzić sprawdzanie:

- wybrać [Test Outputs - 03] - Diagnozowanie (wysterowanie) podzespołów wykonawczych.

- lub wybrać funkcję: [Meas. Block - 08] - Odczyt bloku wartości zmierzonych.

Jeżeli wyświetlacz pulsuje, mimo iż nie została wykryta usterka, przeprowadzić funkcje:

- wybrać: [basic Settings - 04] - Nastawy podstawowe

-------------------------------

Zabieg powtarzalem dwukrotnie, oraz zrobilem autodiagnostyke poprzez klawisze [econ]+[-temp]+[-nawiew]. Po skasowaniu bledow i zrobieniu autodiagnostyki pokazuje mi sie na wyswietlaczu 444 02.

 

Wieczorem robilem logi dynamiczne i mialem temp ust na 18C i nie narzekalem :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość klonnik

Witam, ja troche z innej beczki. Na klimatroniku pokazuje mi jakies porabane temperatury zewnatrz auta. Rzeczywista temp otoczenia wynosi ok 1 st a ten mi pokazuje np - 12. Juz nie bede wspominal ze przy nastawieniu 18 st grzeje mi na maxa bo czujnik podpowiada mu ze jest - 12 na zewnatrz ??? Czy to kwestia wymiany jakiegos czujnika "termometra"?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety to co wyzej napisalem nic nie dalo. Dalej grzeje jak szalony do momentu rozgrzania sie w pelni silnika, czyli 90C na blacie. Potem juz wszystko OK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy macie też takie zjawisko w climatronicu, że jak sie da nadmuch na szyby i po chwili dodatkowno na np. nogi to dmuchawa sama redukuje się do 1????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wqrzajace to jest ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzilem dzisiaj ponownie, i tak:

Nawiew na szybe w trybie ECON. Naciskam kierunek na nogi - obroty pozostaja bez zmian na maxa.

Wylaczam na nogi wlaczam na wprost - obroty spadaja o dwie kreski.

Wylaczam na wprost - obroty znowu maximum.

 

 

EDIT 2008.12.10

I znowu dupa. Dzisiaj juz co innego bylo. Na nogi schodzi do 2 kresek, a jak na wprost to schodzilo o 2 kreski. Czyli w zaleznosci od temmp w aucie i na zewnatrz.

Edytowane przez Jericho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest też coś dziwnego ,bo kiedy ustawie na środek prędkość i tylko na kratki przednie wieje mi słabo.Kiedy dołącze dół odrazu wieje wiele mocniej z kratek przednich niż wcześniej.Ogólnie tylko tak to działa na środkowych położeniach wentylatora .Na przedostatnim i maksymalnym nie ma różnicy które strefy załącze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie chyba temperature utrzymuje OK tylko zauwazylem ze podczas jazdy,gdy skrecam w lewo to grzeje przez moment duzo mocniej a w jak prawo to leci chlodniejsze powietrze.Dzieje sie tak przy bardziej ostrych zakretach

 

hehe a już myślałem że to ze mną jest coś nie tak :) mam identyczny objaw. Nie mam pojęcia co może powodować taką sytuację.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dobra, ostatnio pobawilem sie troche ogrzewaniem i vagiem i spisalem pare wartosci.

 

17 INSTRUMENTS, BASIC grupa 003

Silnik WYŁĄCZONY, ustawienie na klimie - AUTO:

Temp.  Wart. 1  Wart. 2  Wart. 3   Wart. 4    
LO     224  218   226     30    
18       37    33    226    212    
19       37    33    226    212    
20       37    33    226    212    
21       37    33    226    212    
22       37    33    226    212    
23       37    33    226    212    
24       37    33    226    212    
25    223    217    226    214    
26    223    217    225    214    
27    223    217    225    214    
28    223    217    225    214    
20    223    217    225    214    
HI      37      33    226    214    


Silnik WYŁĄCZONY, ustawienie na klimie - ECON:

Temp.  Wart. 1  Wart. 2  Wart. 3   Wart. 4    
LO   224    214    226    28    
18      37    33    226    214    
19      37    33    226    214    
20      37    33    226    214    
21      37    33    226    214    
22      37    33    226    214    
23      37    33    226    214    
24      37    33    226    214    
25    225    218    225    214    
26    225    218    225    214    
27    225    218    225    214    
28    225    218    225    214    
20    224    218    225    214    
HI      37    33    226    214    

Silnik WŁĄCZONY, ustawienie na klimie - AUTO:

Temp.  Wart. 1  Wart. 2  Wart. 3   Wart. 4    
LO    224    218    226    28    
18    52 i spada 32    226    137    
19    44    32    226    142    
20    40    32    226    150    
21    40    32    226    156    
22    40    32    226    156    
23    40    32    226    159    
24    40    32    226    159    
25    40    32    225    164    
26    40    32    225    164    
27    40    32    225    164    
28    40    32    225    164    
20    40    32    225    164    
HI    37    32    226    215    

Silnik WŁĄCZONY, ustawienie na klimie - ECON:

Temp.  Wart. 1  Wart. 2  Wart. 3   Wart. 4    
LO    222    218    226    30    
18    73    97    226    180    
19    64    37    226    180    
20    47    32    226    180    
21    37    32    226    180    
22    37    32    226    180    
23    37    32    226    180    
24    37    32    226    180    
25    37    32    226    180    
26    37    32    226    180    
27    37    32    226    180    
28    37    32    226    180    
20    37    32    226    180    
HI    37    33    226    216    

Wszyskie pomiary dokonywalem w pomieszczeniu przy temp wewnetrznej ok 15C na zimnym silniku, a pozniej nie wpelni zagrzanym.

 

Jak dla mnie to cos jest nie tak z klapa od mieszania cieplego powietrza z zimnym.

Wyciagnalem schowek pasazera i obserwowawalem jej zachowanie na zmiane temperatur na sterowniku od klimy.

Przewaznie bylo tak ze gdy jest ustawione LO to klapa podaje max zimne, gdy zmienie na 18C to podaje max cieple.

 

Przy wylaczonym silniku przy temp 25C widac w tabelach nagla zmiane wartosci, ktora nie wiem z czego wynika :).

 

 

W codziennym uzytkowaniu wyglada to tak ze zanim silnik osiagnie 90C to nawiew podaje max cieple powietrze, po zagrzaniu silnika wszystko wraca do normy.

Edytowane przez Jericho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po ponownym nabiciu klimy w kwietniu ogrzewanie zaczelo dzialac poprawnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzie dokładnie znajdują się czujniki temperatury mierzące np temperaturę w kratkach środkowych,na nogi itd ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gdzie dokładnie znajdują się czujniki temperatury mierzące np temperaturę w kratkach środkowych,na nogi itd ??

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=1046&highlight=schemat+climatronic

Zobacz post nr 2.

Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

fakt :/ wybaczcie,ale tak to się pisze po 16 godzinach nie obecności w domu :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sie podłączyć pod temat. U mnie jest taki przypadek, że chłodzi tylko przy Lo, gdy ustawie na 18 i więcej to zaczyna lecieć gorące powietrze, momentami nie idzie wysiedzieć w aucie.

Diagnoza przeprowadzona i wykazuje dwa błędy, mianowicie:

- 25b

- 4fa

Z tematów na forum wyczytałem, że:

1. Silnik regulacyjny V85 pokrywy w przestrzeni na nogi lub odmrażania – V85,

2. Mechanizm/silnik nastaw klapy nawiewu powietrza – V71 (awaria siln/zablokowany- tu sprawdzałem ręcznie przyciskiem [recirk] i klapka ładnie chodzi, autodiagnoza tez zamyka i otwiera do końca klapkę obiegu).

Pytanie moje czy jest możliwość, że te silniki powodują efekt grzania jak przy uszkodzonym V68??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pozwolę sie podłączyć pod temat. U mnie jest taki przypadek, że chłodzi tylko przy Lo, gdy ustawie na 18 i więcej to zaczyna lecieć gorące powietrze, momentami nie idzie wysiedzieć w aucie.

 

Miałem dokładnie to samo dziś się zabrałem do naprawy, mianowicie przeczysciłem 2 małe krateczki na klimatroniku i "działa" dodam że gdy wcześniej ustawiałem na HI nie wiało goracym powietrzem a teraz parzy w rękę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności