Skocz do zawartości
Gość anglico

Grzeje przy ustawieniu climatronica na 18*C na LO jest chłód

Rekomendowane odpowiedzi

Miałem dokładnie to samo dziś się zabrałem do naprawy, mianowicie przeczysciłem 2 małe krateczki na klimatroniku i "działa" dodam że gdy wcześniej ustawiałem na HI nie wiało goracym powietrzem a teraz parzy w rękę

 

Kolego chodzi Ci o kratki zaznaczone na zolto na zdjeciu:

clmatronic.jpg

 

Poradziłem wstępnie z moim problemem poprzez VAGa, usuniecie błędu (VAG pokazał 1 błąd: uszkodzenie silnika nawiewu na nogi) i zrobienie nastaw podstawowych.

Choć błąd samodiagnozy pozostał jako uszkodzenie klapy obiegu zamkniętego/otwartego temperatura nie wariuje i nie grzeje już od 18 wzwyż.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy wyczyscic tylko tą kratkę po lewej - co jest czujnik za nią :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego chodzi Ci o kratki zaznaczone na zolto na zdjeciu:

[ATTACH=CONFIG]81832[/ATTACH]

 

Poradziłem wstępnie z moim problemem poprzez VAGa, usuniecie błędu (VAG pokazał 1 błąd: uszkodzenie silnika nawiewu na nogi) i zrobienie nastaw podstawowych.

Choć błąd samodiagnozy pozostał jako uszkodzenie klapy obiegu zamkniętego/otwartego temperatura nie wariuje i nie grzeje już od 18 wzwyż.

 

Tak dokładnie te krateczki przedmuchałem sprężarką i teraz jest wszystko ok, przymierzałem sie juz do odkamieniania chłodnicy ale jednak nie ma takiej potrzeby

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak dokładnie te krateczki przedmuchałem sprężarką i teraz jest wszystko ok, przymierzałem sie juz do odkamieniania chłodnicy ale jednak nie ma takiej potrzeby

 

Powracam do tematu, niestety climatronic znów wariuje, od 18 stopni grzeje jak oszalały, nie idzie wysiedzieć i trzeba na LO schodzić, wkurza takie wachlowanie. guzikami. co to za przyjemność gorzej niż na manualu. Błędy pod vaga następujące.

mój bład4.JPG

Po wykasowaniu zostaje tylko jeden. Zastanawiam się od którego silniczka sterującego klapami zacząć, bo z pewnością wszystkich nie będę ruszał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie bylo podobnie. Zrobilem TAK i pomoglo:

 

 

wsiadlem do samochodu uruchomilem silnik i rozpoczolem zabawe guzikami ZIMNO (niebieski) i CIEPLO (czerwony). Trzymalem niebieski az zjechala temp na "LO" poczekalem az odpracuje silnik krokowy, a potem trzymalem czerwony az temp na "HI" i tak w kolko przez 5 min.

 

 

 

Najprawdopodoniej przyczyna klopotow z ogrzewaniem jest zasniedzienie stykow na potencjometrze kontrolujacym wychylenie silnika krokowego sterujacego "nastawa ciepla"

 

Pozdro

 

u mnie również zadziałało

dzięki:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć

 

Orientuje się ktoś czy jest możliwość przekodowania climatronica by najniższa temperatura nie było 18 stopni ale np. 17 czy 16 ?

18 stopni troche za ciepło jest jak sie w kurtkach jedzie...

Edytowane przez strokers
blad

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, strokers napisał:

Cześć

 

Orientuje się ktoś czy jest możliwość przekodowania climatronica by najniższa temperatura nie było 18 stopni ale np. 17 czy 16 ?

18 stopni troche za ciepło jest jak sie w kurtkach jedzie...

Daj na LO i zmniejsz obroty wiatraka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak robie ale to nie rozwiazuje problemy np przy -5 stopniach bo i tak robi sie za chlodno po dluzszym czasie i musze skakac - LO - 18  LO - 18 ... wiec mysle ze eleganckim rozwiazaniem byloby wyedytowanie wsadu climatronica tylko nie moge znalezc zadnego info na ten temat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, strokers napisał:

18 stopni troche za ciepło jest jak sie w kurtkach jedzie...

Generalnie w kurtce nie powinno się jeździć. Na dłuższej trasie chyba nie ma z tym problemu, a na krótkiej z kolei się raczej nie przegrzejesz przy 18 stopniach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Robisz trochę problem na siłę. Po to jest klimatronik, żeby nie jeździć na golasa w lato i w kurtce  w zimę. 

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

uwierz mi ze nie robie problemu... pomysl... zima  i male dziecko wsiadasz w kurtce bo zimno jedziesz kawalek auto sie nagrzewa zaczyna grzac 18 stopni a dzieciak w kurtce czapke zdejmiesz szalik juz ciezko w foteliku etc.... za chwile wysiadasz ubierasz sie etc. seryjnie brakuje mi regulacji 16 i 17 ...ustawiam LO i robi sie za zimno kto to wymyslil masz klimatronik a nie mozesz sobie regulowac ... max jest chyba 28?? na co komu 28 .... w domu ma sie 22 stopnie no czasem 23 .... ale 28 ???? :) a w dol zubozyli, na bank da sie to przeprogramowac ... bo czujniki temp na pewno sa nizej niz 18 ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
33 minuty temu, strokers napisał:

dzieciak w kurtce czapke zdejmiesz szalik juz ciezko w foteliku

Dzieci urodzone w drugiej połowie lat 90., wożone przez rodziców passatami z climatronikiem dziś żyją i mają się dobrze. Niektóre pewnie posiadają własne passaty. Zapytaj je, czy miały ciężko. ;)

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nie masz czasem uszkodzonej regulacji, że przy 18 już grzeje jak powinno grzać przy 23 - 25? Bo to znany problem z klapami.

Tak czy siak, auto z klimatyzacją nie służy do podróżowania w kurtce, czapce i szaliku. Pewnie da się mapę przeprogramować ale trzeba znaleść człowieka co to rozgryzł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żeby w domu było 21 to grzejnik ma ~70, jak za ciepło to go zamykasz albo sam się zamyka. W aucie to samo a jak za ciepło to wyłącz ogrzewanie, jeszcze możesz uchylić okno tak że nie bij piany ziom.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem ci że ja mogę regulować i ustawiać temperaturę spokojnie na 16-17 stopni, jedyna rada montuj pokrętła ?

Chciałbym mieć takie problemy jak moje dzieci były małe ale jeździłem polonezem, "a historii tego swetra i tak byś nie zrozumiał" ;)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam też mi świruje temperatura rząd na 18 grzeje na maca a raz nie a już kilka razy mi komputer pokazał spalanie 89 a nawet 99 litrów na 100km wycieraczki też chwilę chodzą normalnie a po chwili śmigają cały czas 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności