Skocz do zawartości
Gość anglico

Grzeje przy ustawieniu climatronica na 18*C na LO jest chłód

Rekomendowane odpowiedzi

Gość anglico

witam wszystkich.

problem jest taki: przy ustawieniu 18st na klimatronicu robi się strasznie ciepło w kabinie. w czasie jazdy muszę przełączać na LO by się nie zgrzać. a dodam że jeżdżę z dziećmi. jest to strasznie denerwujące.

przeszukałem całe forum ale nie znalazłem podobnego problemu.

zrobiłem test klimatronica i nic. czyli 444 po lewej, ale po prawej było 02. nie mogłem przełączyć (wyświetlić) innych kodów, przyciskami (temp +/-). po sprawdzeniu pamięci wyświetlił mi liczby 444 i 00. pytanie moje jest: czy można przeskalować czujniki temperatury? bo może czujniki zaniżają wartości temp przez co grzeje za mocno. dodam że w czasie lata klima słabo chłodziła, ale nie miałem czasu sprawdzić poziomu płynu.

pozdrawiam

Edytowane przez Kuczi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Włącz auto wówczas dogrzeje samochód do 18 st. i potem będzie utrzymywał tę temp. Jak będzie za ciepło zmniejszy. Przeczyśc czujniki klimy. To są te dwie kratki obok wyświetlacza (mogą okłamywac). Jeśli się mylę poprawcie mnie. Na podszybiu też masz czujnik nasłonecznienia ale wówczas dochładza kabinę a nie nagrzewa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy istnieje możliwosć odwrotnego montażu klapki nawiewu, skoro ci na 18 st grzeje jak z pieca, to moze jest coś nie tak złozone :zdziwko:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi sie wydaje ze moze "umiera" termostat i sie nie otwiera do konca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość anglico

jutro czujniki przedmucham powietrzem.

nic nie było rozkładane, więc nie można było złożyć źle.

a jeśli chodzi o termostat, to masz na myśli ten z układu chłodzenia? jeśli tak to silnik temp trzyma na 90, szybko się nagrzewa, a po nagrzaniu wskazówka nawet nie drgnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to po prostu klapka od sterowania nawiewem - zacieła sie. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Diagnozuj po kolei wszystkie czujniki. Nawet jeżeli termostat padł to klimatronik ma czujnik temperatury powietrza które wtłacza do kabiny i ją monitoruje. Do tego jest czujniki powietrza zasysanego ... trochę tego jest.

 

Sprawdź na początek jaką wg. klimatronika masz temperaturę w samochodzie. Następnie zobacz jaka temperatura jest w skazywana dla nawiewów, może któryś czujnik przekłamuje i klimatronik myśli że puszcza letnie potwietrze a grzeje na całego.

 

U mnie jeden czujnik powodował nadmierne schładzanie kabiny - był zwyczajnie zabrudzony - tego samiodiagnoza nie wykazuje, jedynie kompletną awarie czy przerwanie obwodu.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja myślę że kolega powinien jeździć na AUTO i wtedy szukać usterek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie bylo podobnie. Zrobilem TAK i pomoglo:

 

 

wsiadlem do samochodu uruchomilem silnik i rozpoczolem zabawe guzikami ZIMNO (niebieski) i CIEPLO (czerwony). Trzymalem niebieski az zjechala temp na "LO" poczekalem az odpracuje silnik krokowy, a potem trzymalem czerwony az temp na "HI" i tak w kolko przez 5 min.

 

Najprawdopodoniej przyczyna klopotow z ogrzewaniem jest zasniedzienie stykow na potencjometrze kontrolujacym wychylenie silnika krokowego sterujacego "nastawa ciepla"

 

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość anglico

Sprawdź na początek jaką wg. klimatronika masz temperaturę w samochodzie. Następnie zobacz jaka temperatura jest w skazywana dla nawiewów, może któryś czujnik przekłamuje i klimatronik myśli że puszcza letnie potwietrze a grzeje na całego.

 

rozumiem, że muszę przejść w tryb serwisowy aby to sprawdzić.

 

co do klapki od sterowania nawiewu - wydaje mi się że działa bo jak podniosę temp na klimatroniku to daje bardziej ciepłe powietrze, po przełączeniu na LO daj powietrze z zewnątrz.

 

na AUTO jest to samo.

 

spróbuję jeszcze tego co "zuse" poleca. może to coś pomoże.

 

dodam jeszcze, że klimatronic (tak mi się wydaje) zaniża mi temp powietrza na zewnątrz. czyli, na wyświetlaczu jest np. 1 st, a na termometrze w domu 4 st. dziś przyniosę termometr z domu i porównam z tym co na wyświetlaczu w klimatronicu.

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
(...)

dodam jeszcze, że klimatronic (tak mi się wydaje) zaniża mi temp powietrza na zewnątrz. czyli, na wyświetlaczu jest np. 1 st, a na termometrze w domu 4 st. dziś przyniosę termometr z domu i porównam z tym co na wyświetlaczu w klimatronicu.

pozdro

 

To akurat normalne. Przy gruncie utrzymuje się inna temperatura niż w powietrzu. Zauważ nieraz różnice na termometrach/tablicach informacyjnych które są przy drogach, podają temperaturę przy gruncie i w powietrzu. A dla nas kierowców który pomiar jest bardziej istotny? Odpowiedź oczywista.

 

W trybie serwisowym klimatronika na pewno zwróć uwagę na pozycję nr "11". Jeżeli będzie wskazywać na wartości bliskie 0 to znaczy że sterownik klimatronika z premedytacją chce grzać (wyklucza to uszkodzenie nastawników, prędzej czujniki temperatury, elektronika, konfiguracja sterownika). Jeżeli będzie to watrość bliska 255 to znaczy że chce schładzać jednak "mechanika nie słucha". To przynajmniej naprowadzi Cię na trop bez konieczności podpinania na start VAG'a czy rozbierania połowy deski rozdzielczej.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem. Za mocno grzeje, na ECON, przy 18 stopniach po jakimś czasie jest zbyt gorąco. Właśnie miałem o to pytać na forum.

Na razie po prostu co jakiś czas w trasie włączam LO. To z kolei za zimno. Denerwujące, przede wszystkim na dłuższych trasach.

Szczerze mówiąc, to już w zimie wolałem zwykłe pokrętła, w moim wcześniejszym Peugeot 206 bez klimy :-)

 

Moryc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobnie ale pomyslem tak: jesli ustawiamy 22 stopnie, to nie znaczy, ze powietrze z dmuchawy poleci z ta temperatura, tylko do tej temperatury auto bedzie chcialo jak najszybciej nagrzac i tak chyba jest, bo po jakims czasie leci chlodne juz powietrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mialem identycznie i moj sposob pomogl... :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

jak dla mnie brakuje 2 -3 stopni ponizej 18

wtedy bylo by calkiem komfortowo , jak sie pakuje dzieci w foteliki to raczej w kurtkach

i 18 st to troche za duzo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość anglico

przedmuchałem czujniki i zrobiłem tak jak "zuse" polecił iiiiiiiii............ pomogło. w czasie drogi klimatronic trzymał zadaną temp. od początku do końca. dodam że jechałem na auto i na econ. wielkie dzięki. nie muszę bawić się już więcej.

pozdro :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zeby nie bylo ZAWESOLO za jakies 2-3 tyg znow bedziesz mial problem z temperaturka wiec zabawa z LO i HI ....znow 5 min :mur:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

> jak dla mnie brakuje 2 -3 stopni ponizej 18

 

Dobrze prawisz. To samo sobie pomyślałem ostatnio. Za duży skok, jak na jazdę w zimie.

Pozostaje mi jeszcze zrobić to, o czym zuse pisał.

 

Moryc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kurde , mam ten sam problem i muszę sprawdzić czy u mnie zadziała Lo i Hi, jak tak to wrzućcie ten sposób na Warsztat :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzis wyciagnelem z samochodu, servo motor nastawy CIEPLA w samochodzi. KOSZMAR !!

KOSZMARNIE malo miejsca i do tego klucz 5,5 :mur:

 

Rozebralem servo motor. W srodku jest taki niebieski potencjometr, wypsikalem GO okrutnie, preparatem KONTAKT, przesuszylem i spowrotem do servo motoru.

 

...ZERO bledow :ok: ZERO "4F7"

 

 

Robota iscie ginekologiczna. wymontowac trzeba schowek (ten naprzeciwko pasarzera) i jakies 30 min pobawic sie w wykrecanie 3 srobek a potem ich spowrotem wkrecenie.

 

 

Przymierzam sie teraz do wymontowania servo motoru klapy obiegu zamknietego, bo mi tez wyskakuje blad "4FA". Servo motor wyglada identycznie, identycznie jest zamocowany ALE miejsce ....KOSZMARNY KOSZMAR :przestraszony::przestraszony:

 

z tylu za kanalem dmuchawy...ledwo reke wsadze a co dopiero jakikolwiek klucz...bede musial cos wymyslec...bo deski wyciagac mi sie nie chce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności