Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

do stiff2 nie wydaje mi sie że by mógł ci tyle normalnie na autom. spalić . Sprawdż sobie moze przepływomierz bo może jak jest zarypany to z tych 90 - ciu kucy zostało ci coś koło 70 - ciu i efekty sa marne w przyspieszaniu . Ale głowy sobie nie daje uciąć że to jest to :D . Hej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie nie chce zakładać nowego postu więc pisze tu.

Chce w swoim aucie zmienić końcówki wtryskiwaczy na 216 tki (2437010060 - 220 bar - VW AHY - 151KM) moje pytanie jest stosunkowo proste:

 

Jeśli zakupie same końcówki wtryskiwaczy to czy będą pasowały do seryjnych wtryskiwaczy montowanych w AHU ? Czy będzie trzeba wymieniać pozostałe elementy?:confused::confused:

 

 

Nie mówię o zestrajaniu czy jakoś tam bo to już w serwisie.

Rozchodzi mi się o fakt czy oprócz końcówek będę musiał coś dodatkowo dokupywać!

Jeszcze jedno gdzie kupie najtaniej końcówki:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Odgrzebię tego archaika bo nie chcę zaśmiecać forum, ale gdyby przypadkiem szanowny pan moderator stwierdził, że jeszcze jeden wątek na ten temat nie zaszkodzi to proszę o wydzielenie do osobnego wątku:)

Zarejestrowany na forum jestem dość krótko, ale wcześniej byłem "aktywnym przeglądaczem niezarejestrowanym:)". No to do celu... czytałem już chyba wszystko na interesujący mnie temat, ale im więcej czytałem tym większy bałagan miałem w głowie. Wiem, że muszę założyć wtryski 216 już odezwałem się do gościa który to robi nick olko_wroc, wiem, że musi dojść jeszcze wirus to też da się zrobić bo niedaleko mnie jest firma która się tym zajmuje, ktoś z forum korzystał już z usług tej firmy tylko, że w innej fili w innym mieście, ale to bez znaczenia. Ostatnio byłem u mechaniora i wykryliśmy wspólnymi siłami, że turbinka ma już dosyć(wirnik ma luzy)i będzie wymiana tylko chciałbym za jednym zamachem podnieść trochę możliwości mojego traktora. Zastanawiam się jakie turbo założyć, żeby odczuć jakąkolwiek poprawę, ale też, żeby nie zjadły mnie koszty klamotów, przeróbek i ogrom prac. Mam 2lewe ręce i brak jakichkolwiek maszyn, więc wszystko będzie mi robił mechanior. Domyślam się że nie ma zestawu plug&play, więc proszę o jakieś propozycje z uwzględnieniem tego co tu napisałem. Oglądałem wątek kolegi Jaruckiego i to jak dla mnie już trochę za dużo rzeżbienia. Zaznaczam, że nie mam na celu bicia rekordów i mocy rzędu180-200KM i Bóg wie ile Nm, wystarczy mi wynik ok130-135KM w porywach 140KM, to ma być w dalszym ciągu traktorek do jazdy po drogach. Rocznie robię 30-35tys. km, więc trochę jeżdżę. Proszę też o jakąś "listę zakupów"...myślę nad turbo od afn/avg 110KM, ale i tak nie wiem co jeszcze do tego... Z góry dziękuję za wyrozumiałość i cierpliwość dla takiej zielonej masy jak ja :)

Edytowane przez hubert87

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem z Warminsko-Mazurskiego posiadam AHU do kogo mam sie zgłosić i mniej wiecej jaki to koszt by mój passacik śmigał a nie turlał sie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zaznaczam, że nie mam na celu bicia rekordów i mocy rzędu180-200KM i Bóg wie ile Nm, wystarczy mi wynik ok130-135KM w porywach 140KM, to ma być w dalszym ciągu traktorek do jazdy po drogach. Rocznie robię 30-35tys. km, więc trochę jeżdżę. Proszę też o jakąś "listę zakupów"...myślę nad turbo od afn/avg 110KM, ale i tak nie wiem co jeszcze do tego... Z góry dziękuję za wyrozumiałość i cierpliwość dla takiej zielonej masy jak ja

Zacznę od tylca :D

Jeżeli zamierzasz pakować turbo od AFN/AVG to musisz zmieniać cały układ sterowanie turbosprężarki więc w tym momencie mechanik Cię trochę skasuje :D nie chce mi się wypisywać bo lista jest trochę długawa :D ale jeśli będziesz taką opcją zainteresowany to na naszym forum była ta kwestia poruszana :) wystarczy poszukać :D

Jak się zdecydujesz na zmianę sterowania turbo i aplikację turbo VNT (ze zmienna geometrią) to już lepiej załadować do auta turbo od AWX albo 2.0 140/170KM, ale to tylko moje zdanie!

Z drugiej strony napisałeś że wystarczy Ci 130-140KM w takim układzie i w czystej teorii taki wynik jest do zrobienia na seryjnej suszarce :)

Ale znając życie, możesz się zapierać mówić że nie itp itd, to po 6-12 miesiącach użytkowania Passka zabraknie Ci mocy i będziesz chciał więcej i więcej i jeszcze więcej...

 

---------- Post added at 17:42 ---------- Previous post was at 17:42 ----------

 

Jestem z Warminsko-Mazurskiego posiadam AHU do kogo mam sie zgłosić i mniej wiecej jaki to koszt by mój passacik śmigał a nie turlał sie

a co masz na myśli :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie ja posiadam ahu z 2000 r , poprzednik zmienil softa w firmie tune line z tego co sie orientowalem to mam teraz ok 118kucy i jestem zadowolony:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wiem, że muszę założyć wtryski 216 już odezwałem się do gościa który to robi nick olko_wroc

chyba chodziło o olek_wroc :P

Z turbiną to tak jak Jarucki powiedział, że lepiej od razu awx wstawić niż afn bo wydajniejsze i bardziej rozwojowe będzie na przyszłość, a kosztuje o ok 300zł więcej. Minus jest taki, że zmiana na vnt niesie dużo roboty za sobą.

Jak myślisz o 130-135km to od biedy ori turbo z 216-tkami wydoli po programie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za wtopę z nickiem. Oczywiście chodziło o ciebie Olek :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Posiadacze chipowanych AHU - jak możecie, wrzućcie filmiku zbierają się Wasze Passaty z tymi 120-130konikami, chciałbym mieć jakieś porównanie do swojego :-)

Z góry dzięki, pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Posiadacze chipowanych AHU - jak możecie, wrzućcie filmiku zbierają się Wasze Passaty z tymi 120-130konikami, chciałbym mieć jakieś porównanie do swojego :-)

Z góry dzięki, pozdr.

 

Ja mialem zrobione AHU na 130 km i 300 nm(216 i wirus tune-op) ... i powiem ci ze pieknie sie zbieral :) bez porownania ... i uwierz mi na slowo .. oplaca sie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, tylko chcę porównać jak duża będzie ta różnica.

Nie powiem - po samych 216tkach jest znaczny wzrost. A ja bym zobaczył jak jest po samym programie, i program + jakieś większe wtryski (np. 216tki).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Passat B5 AFN sczipowany na 142KM

vs.

Vento 1Z (czyli to co AHU) 216+program na 125KM i ida rowno, nawet przewaga dla Vento przy przyspieszaniu do 100 i na 1/4. 5 bieg lepszy w AFNie (inne zestopniowanie skrzyni).

 

Taki AFN ma do setki wg vaga +/- 9,5sek

 

Moge sie tylko domyslac jak jezdzi 90tka w budzie Passata. Tragicznie :) Wiec czy jest sens zejscia z 13 sekund do 11 czy 10,5? IMO jest ALE

 

jesli mialbym robic to drugi raz, tzn zmieniac wtryski i program to wolalbym chyba dozbierac i kupic odrazu AFN/ASV/AHF albo jakiegos pompowtryska. Lepsza baza i samym chipem mamy to co po wielkich meczarniach z biednej turbiny na WG.

Oczywiscie mozna zmienic turbine na wieksza tylko, ze to sa kolejne koszty + zmiana instalacji cisnieniowej na podcisnienie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dziś zwiększyłem moc passata http://moto.allegro.pl/item887066910_chiptuning_vw_passat_b5_tdi.html kupiłem same kości za 200 zł a gość zlutował mi je w 10 minut i zapłaciłem 30 zł, passacik odpalił normalnie ,nie dymi- wcześniej przed zmianą tez nie dymił, ale moc wzrosła- nie mam chamowni w pobliżu ale inaczej zupełnie sie jeździ- aż miło wciskać pedał gazu ( reasumując mała kasa a przyjemność jakaś jest), porónam dzis z borą 110

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy model szpec z allegro wynalazl :P

 

 

 

 

VW PASSAT B5 1.9 TDI PD (110 kW / 150 PS)

 

Charakterystyka przed i po modyfikacji

 

Normalnie Po modyfikacji Różnica

 

Moc 110 kW / 150 PS 132 kW / 180 PS + 22 kW / + 30 PS

:D:D:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to tylko bezawaryjnej jazdy pozostało życzyć :)

A wyprzedzając fakty można by zadziornie powiedzieć, że adresy mechaników w swoim rejonie znajdziesz w dziale "polecam" ;)

Ogólnie to szczerze podziwiam za odwagę przy podjęciu decyzji o wsadzeniu tego czegoś do auta:)

 

A teraz czas na żarcik prosto z aukcji:)

"VW PASSAT B5 TDI (81 kW / 110 PS)

Charakterystyka przed i po modyfikacji

Normalnie Po modyfikacji Różnica

Moc 81 kW / 110 PS 103 kW / 140 PS + 22 kW / + 30 PS

Prędkość 193 km/h ok. 206 km/h + 13 km/h

Moment obrotowy 235 Nm 290 Nm + 55 Nm"

 

Ciekaw jestem co na te "domniemania" sprzedającego odnoście przyrostów pokazałaby hamownia;)

 

Jak dla mnie to te "kostki" mogłyby być desygnatem nazwy <kupa>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bradley powiem tak:

Po wyczyszczeniu całego dolotu i wywaleniu katalizatora moje auto robiło 10.8-10.9s do 100 (powtarzalnie przy czym zaznaczę, że nie umiem startować - tzn jedynka i strzał ze sprzęgła:().

Po zmianie wtryskiwaczy nie to auto. Przejechaliśmy się moim, i kolegi 2.5TDI V6 150HP. Kolega i ja stwierdziliśmy, że mój lepiej się zbiera zarówno z dołu jak i u góry skali obrotomierza. Dawkę mam ustawioną na 2.2mg (tak więc tyle ile da rade bez falowania obrotów i tym podobnych - tzn stabilnie). Turbo jak na razie 0.7bara dmucha (problem ze sterowaniem mam, ale już go praktycznie rozwiązałem). Dzisiaj tak o (mówisz biedna turbina na WG), sprawdziłem jak się to wkręca bez regulacji (tzn zero dopływu powietrza do WG - całkowicie zamknięty). Efekt ? 1.4bara przy 2tyś obr, potem 1.6bara przy 2.5tyś obr i dalej nie ciągnąłem, bo chyba wirnik by odleciał :)

Wniosek ? Turbo na WG daje rade się momentalnie wkręcić, wszystko leży w tym jak jest sterowane. Mimo tego, że turbina z AHU ma b.mały wirnik, stabilne 1.3 bara zniesie w normalnej eksploatacji.

P.S

Aktualnie 60-100km/h na 3-ce mam lekko ponad 5s (5.30-5.40) - jak dla mnie, nie zbiera się jak to zaznaczyłeś - "tragicznie" jak na taką budę !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
. Dawkę mam ustawioną na 2.2mg

Ja mam o polowe mniejsza bo zalecane seryjne 4 ;)

 

Turbo jak na razie 0.7bara dmucha (problem ze sterowaniem mam, ale już go praktycznie rozwiązałem)

U mnie pomogla sama wymiana wezykow cisnieniowych (byly zasyfione olejem i n75 glupial i otwieral za wczesniej wg)

 

Dzisiaj tak o (mówisz biedna turbina na WG), sprawdziłem jak się to wkręca bez regulacji (tzn zero dopływu powietrza do WG - całkowicie zamknięty). Efekt ? 1.4bara przy 2tyś obr, potem 1.6bara przy 2.5tyś obr i dalej nie ciągnąłem, bo chyba wirnik by odleciał

Wniosek ? Turbo na WG daje rade się momentalnie wkręcić, wszystko leży w tym jak jest sterowane. Mimo tego, że turbina z AHU ma b.mały wirnik, stabilne 1.3 bara zniesie w normalnej eksploatacji.

Tu nie chodzi o to ze sie nie wkreci, ze nie da cisnienia. Da. Tylko, ze ta turbina ma malutka ciepla strone przez co wydajnosc jest slabiutka w porownaniu z inna wieksza turbina.

Przykladowo (mocno teoryzujac) turbina z ahu dajaca 1,5bar ma taka wydajnosc jak turbina z awxa przy 1,1 ;)

 

Program, ktory mam dmucha bezpieczne 1,1bar. Ostatnio widzialem hardkorowy program w AGRze gdzie przy 1600obr/min bylo zadane juz 1,1bara, a caly czas dmuchalo 1,3. Turbina juz zaczela pogwizdywac. Ciekawe dlaczego :P

 

Btw. dalej bys i tak nie uciagnal bo bys zlapal notlaufa ;)

 

Aktualnie 60-100km/h na 3-ce mam lekko ponad 5s (5.30-5.40)

+/- podobnie.

5 sek do 60-100, 8 sekund 60-120km/h tuz przed 120 zmiana biegu na 4. Ale jak zaznaczalem Pasek ma inaczej zestopniowane przelozenia :)

 

 

Tragicznie w seryjnej 90tce a nie po modyfikacjach :)

Edytowane przez Bradley

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więc opiszę dalej co zauważyłempo modyfikacji. W sobote o 3 rano pojechałem za granicę po paska - zdziwienie moje było wielkie jak mi moj poczciwy passacik odpalił przy -9 duzo lepiej jak palił w wrześniu i nawet ostatnimi czasy gdy trzymałem go w garazu (+5`C) Kupiłem paska 81KW czyli mocniejszego od mego (66kw)i już w trasie porównywałem seryjne 81 do mego 66 i tu zdziwienie jak nie wiele ale na 3 biegu przy tej samej predkości autka szły łeb w łeb nawet moj 66kw szedł troszke lepiej prawie 0 kopcia a spalanie po przejechaniu 520km wyszło 4,8 l/100km (tankowałem w jednym dystrybutorze przed i po trasie)jestem zadowolony z modyfikacji tym bardziej ze mam zwykłe turbo (bez zmiennej geometrii) prostrzy silnik a za 200 zł ta sama moc i spalanie spadło POZDRAWIAM i naprawdę polecam żadnej ściemy ( kości te które wymieniłem kosztują 15 zł za sztukę czyli za wgranie oprogramowania biorą w takim razie ponad 1000 zł nic tylko zarabiać na niewiedzy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opti no to fajnie :)

 

a jak możesz to zrób logi :D i wklej na forum :)

i jeszcze jedno wybierz się kiedyś na hamownie, sam zobaczysz ile auto ma mocy i jak przebiega krzywa :)

 

Co do twoich Cen to trochę zawyżyłeś z tym 1k :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no powiem ci ze dzwoniłem do ludzi gdzie telefony znalazłem na forum stąd moje zdziwienie ze za wiadomości i umiejętności związany z programowaniem nowych fleszy żądają 1200 zł tak mi powiedzieli a jeszcze raz przypomnę ze telefony znalazłem gdzieś na forum

Jeżeli chodzi o logi to zrobie bo vaga z kabelkiem mam ale poczekam az bedzie sucho i bezpiecznie - hamowni niestety nie mam w mieście (EŁK) nie wiem czy w Białymstoku jest- słyszałem też ze hamownia hamowni nie równa wykresy mogą sie różnić ale nawet jak nie mam 110 FPS a np. 100 to i tak dużo lepiej sie jeździ jest znaczna różnica i tyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności