Jump to content
Guest kssawery

Instalacja tempomatu

Recommended Posts

Teraz Ci została wiązka i manetka, u mnie były ok na szczęście. Znając moje szczęście to dalej po wymianie kompa nie będzie działać :-D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupiłem miernik, poszedłem do auta i sprawdzałem po kolei. Okazało się że śrubka mocująca czujnik od hamulca poluzowała się przez co ten nie zamykał obwodu. Dokręciłem to i tempomat zaczął działać!

 

Chyba przy robieniu zworki na kablu przy czujniku coś musiało nie łączyć, bo też powinien wtedy tempomat zatrybić...

Edited by adams

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sterownik nowy zamontowany, a tempomat jak nie działał - tak nie działa.

 

Jak powinny działać czujniki przy pedałach? U mnie po wciśnięciu hamulca robi się zwarcie (na sprzęgle nie mam).

 

Czy napięcie na biało-niebieskim przewodzie (odczyt prędkości?) powinno się zmieniać? U mnie stale jest 4,63V

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czujniki przy padale hamulca/sprzęgła powinny robić zwarcie (zamykać obwód) gdy są w pozycji zerowej. Gdy wciśniemy pedał obwód zostaje otwarty i tempomat się wyłącza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czeski film. Skupię się na tym czujniku. Mocowanie mam homemade, możliwe, że przez to się krzaczy. Jakieś nakrętki w ASO kupiłem do tych czujników, ale muszę najpierw rozgryźć z czym to się je ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mongoł ze mnie, teraz się zczaiłem, że sprawdzałem czujnik od świateł, a nie tempo. W piątek na szybko spróbuję sprawdzić właściwy. Ma ktoś z Was może fotkę w jaki sposób czujnik przy pedale sprzęgła i hamulca jest zamocowany? Chodzi mi o dość mocne zbliżenie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dafota.2.nyr1439493786c.JPG.smDSC_0175.JPG&th=4791 dafota.2.3yg1439493786p.JPG.smDSC_0174.JPG&th=5132

 

W oryginale są takie blaszki (słoneczka) które siedzą w otworach na czujniki i przekręcając czujnik regulujesz jego docisk. Jeśli dokładałeś tempomat zapewne tego nie masz i musisz sobie poradzić jakoś inaczej. Można dopasować nakrętki i jedną ustawić odległość a drugą docisnąć czujnik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam zrobione tym drugim sposobem, ale kupiłem w ASO te słoneczka (10zł za szt około) i chce to zrobić jak w oryginale, ale wkrecanie na sucho mi nie wychodziło, może inaczej będzie na aucie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szybko przed pracą sprawdziłem tym razem dobry czujnik, jest ok. Pozycja 0 jest zwarcie, wcisne pedal - przejscia nie ma. Powoli kończą mi się pomysły na to co może byc nie tak. Sprawdzając kostkę znalazłem przejście między pinem 2, a 11. Też tak ktoś ma?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Już to robiłem, 'przeleciałem' wszystkie wiązki, ale jak znajdę czas to je wyjmę i sprawdzę niepodłączone na spokojnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przeleć lutownicą wszystkie luty w sterowniku.

U mnie to pomagało. Niestety tylko na chwilę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie mam taki problem. Kupiłem passata b4 1z '94 rok produkcji. Licznik mam taki: moj.jpg czyli mam rozumieć że to jest ten pracujący na lince? Jeżeli tak to kolejne pytanie, są tutoriale jak przerobić z analogowego na elektryczny. Czy w związku z tym są jakieś ułatwienia w montażu (czyli podpięcie kabelków przycisków i aktywacja oprogramowania) czy mimo to i tak trzeba będzie montować serwo itp?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale co chcesz montować? Tempomat w 1Z?

Wystarczy zamontować manetkę tempomatu, podpiąć ją do wystającej kostki za skrzynką bezpieczników i aktywować tempomat vagiem. Nic więcej nie trzeba robić..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najwidoczniej źle zrozumiałem poprzednie post. Dzięki za sprostowanie! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aby w 1Z zamontować tempomat ECU musi mieć sygnał prędkości. Ty masz linkę więc nie masz w skrzyni impulsatora, a tym samym ECU nie ma sygnału VSS.

W tym przypadku trzeba więc:

- licznik tzw.: full elektronik

- czujnik prędkości [VSS] (nie musi być z TDI, każda skrzynia manualna w B4/Golf 3/Corrado ma taki sam)

- dorobić wiązkę do skrzynki bezpieczników z czujnika VSS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiem, że odpisuję po 2 latach ? i nikt być może już nie przeczyta tego, ale parę dni temu zamontowałem u siebie wg przepisu od golfiarzy...też mam linkę i działa, licznik mam jak na zdjęciach u FOMA i hula. Sygnał mam ze skrzyni i nic nie trzeba dorabiać, a tym bardziej żadnych full elektroników... Jakby jakiś spóźniony, jak ja,  jeszcze próbował montować, to wrzucam loga z działania http://vaglogi.pl/log-006_6jaiV8.html .  Pazdrawlaju

Edited by dolkom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrób, jeśli masz możliwość, fotkę co masz zamontowane w skrzyni i co masz z tyłu licznika, bo zawsze sądziłem, że jak licznik jest "analogowy" to ECU/EDC nie ma sygnału prędkości ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

W 1z do zamontowania tempomatu potrzebna jest manetka razem z wiązka i dostęp do kompa żeby go aktywować, nic więcej. Zakładałem do siebie z licznikiem na linkę, działał. Teraz mam licznik MFA z impulsatorem w skrzyni biegów i też działa. Uwaga w B4 1.9tdi są często problemy z czujnikiem położenia pedału hamulca(miga kontrolka świec żarowych)  wtedy tempomat nie będzie działał.

Edited by adam0707

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy