Gość kssawery Zgłoś #1 Napisano 22 Kwietnia 2006 Czy da się do instalować tempomat. Jakie ewentualnie prace trzeba wykonać i jakie elementy wymienić lub zainstalować? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kssawery Zgłoś #2 Napisano 23 Kwietnia 2006 Jak na razie udało mi się zdobyć takie informacje: Jeśli pedał gazu działa "na lince" to instalacja tempomatu będzie dość problematyczna, ponieważ potrzebne będą dodatkowe elementy :644: Jeśli gaz działa na silniku krokowym, to instalacja tempomatu polega na: - założeniu odpowiedniej dźwigni kierunkowskazów (z przełącznikami do sterowania tempomatem) oraz podłączenie jej, - uruchomienie w MFA odpowiednich funkcji. W miarę zdobywania dokładniejszych informacji będę je dopisywał, o co i Was proszę :641: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niwdew Zgłoś #3 Napisano 30 Marca 2008 Witam ! Poniżej link do fotoporady kolegi z innego forum za pomocą którego w łatwy sposób do Passatów B4 zaopatrzonych w silniki Diesela 1Z i AFN mozna dołożyć to jakże pomocne urządzenie. Nie sprawdzałem tego ale przypuszczam że działa tez w benzyniakach na wtrysku bo w sumie dlaczego nie. Wiem że kilka osób chciało by mięć to u siebie wiec jest to rozwiązanie problemu.Piszcie w razie wątpliwości , wpisujcie rodzaje silników z jakimi to współgra. Pozdrawiam KLIK P.S koszt montażu poniżej 10 PLN Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #4 Napisano 30 Marca 2008 Nie sprawdzałem tego ale przypuszczam że działa tez w benzyniakach na wtrysku bo w sumie dlaczego nie. To zadziała tylko w dieslach bez linki gazu. W benzyniakach nie zadziała, potrzebny jest mechanizm który otworzy przepustnicę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikusss Zgłoś #5 Napisano 30 Marca 2008 czy w 1z trzeba miec mfa zeby zalozyc ten tempomat? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maarc Zgłoś #6 Napisano 30 Marca 2008 czy w 1z trzeba miec mfa zeby zalozyc ten tempomat? Z doświadczenia warszatowego wnoszę co następuje: 1. Tempomat warto dokładać tylko w TDI (1Z i następne), tam montaż jest dość prosty, polega na wymianie manetki kierunkowskazów na wersję z tempomatem, podłączenie jej elektrycznie i przekodowanie ECU. Operacja jest możliwa dla małorolnego chłopa oderwanego od pługa, pod warunkiem, że wie co to lutownica, schemat i rozumie się nieco na diagnostyce (no i ma interfejs). Na pewno nie trzeba mieć MFA do tempomatu. 2. Tempomat występował też w B3/B4 w silnikach z gazem na linkę, ale jest to maszyneria sterowana podciścniem, z osobną pompką podciśnienia, element wykonawczy to siłownik na pedale gazu, jeszcze jakieś dwa czujniki - tłoczki na pozostałych pedałach... do tego oczywiście jakiś sterownik, wiązka.... Ogólnie jest sporo rzeczy do psucia się i raczej polecam szybko wyleczyć się z marzeń o tempomacie w B3. Mi przeszło jak zerknąłem na ETKĘ, zresztą popatrzcie sami. pozdrawiam, maarc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikusss Zgłoś #7 Napisano 31 Marca 2008 hmmm to chyba zaloze tempomacik w vento tylko raczej uzyje osobnych przyciskow - manetka do tempomatu z lekka za droga Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiomis Zgłoś #8 Napisano 1 Kwietnia 2008 dzisiaj podłączyłem według opisu z postu #3i wszystko działa 30 minut i gotowe mam passat b4 silnik 1z Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość highland Zgłoś #9 Napisano 3 Września 2008 Panowie podłaczylem tempomat wedle postu #3 i wszystko byłoby oki ale...nie mam Vag coma. W zwiazku z tym moje pytanie,czy moze któryś z Was mógłby mi właczyc to urzadzonko (oczywiście odwzdzięcze sie) lub dać namiary na jakiegos machanika który mi to włączy i przy okazji nie zedrze ze mnie skóry:-) Lublin i okolice. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kenor18 Zgłoś #10 Napisano 4 Września 2008 wejdz na vaglublin.pl i sie pytaj chlopaków Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAL10 Zgłoś #11 Napisano 26 Września 2008 Mam pytanie dotyczące montażu tempomatu. Na forum golfa w opisie instalacji jest napisane, żeby wstawić bezpiecznik. Myślałem nad tym i zastanawiam się czy jest sens, bo w tej dorobionej wiązce będzie prąd raczej mały (tak myślę), rzędu 10 mA. Gdy się założy bezpiecznik np. 5A (nie wiem czy są mniejsze płytkowe), to prędzej nie ulegnie komputer uszkodzeniu niż bezpiecznik przepaleniu, w przypadku, gdyby się pojawił większy prąd? No ale zawsze bezpieczniej jest wstawić bezpiecznik. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość agjp Zgłoś #12 Napisano 27 Września 2008 W Passacie 2.0 16 V miałem tempomat i własnie go rozmontowałem .Podłaczone było do skrzynki bezpieczników i trzech przewodów zasilających za skrzynką bezpieczników . Sterownik własnie wyrzucam na smieci . Samochodu sie pozbyłem. A więc motowane było w benzyniakach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość highland Zgłoś #13 Napisano 12 Października 2008 Mam pytanie dotyczące montażu tempomatu. Na forum golfa w opisie instalacji jest napisane, żeby wstawić bezpiecznik. Myślałem nad tym i zastanawiam się czy jest sens, bo w tej dorobionej wiązce będzie prąd raczej mały (tak myślę), rzędu 10 mA. Gdy się założy bezpiecznik np. 5A (nie wiem czy są mniejsze płytkowe), to prędzej nie ulegnie komputer uszkodzeniu niż bezpiecznik przepaleniu, w przypadku, gdyby się pojawił większy prąd? No ale zawsze bezpieczniej jest wstawić bezpiecznik. Pozdrawiam. Ja juz jakiś czas temu założylem z pominięciem bezpiecznika i jak narazie wszystko jest oki! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość papek Zgłoś #14 Napisano 6 Marca 2009 I wszyscy bez problemu znalezliscie ta cholerna czarna wtyczke wsrod tych kabli??? Ja dwa dni grzebalem w nich i nie znalazlem. Szlag mnie trafia. Moze zna ktos sposob zeby podlaczyc tempomat bezposrednio pod komputer? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrisT Zgłoś #15 Napisano 6 Marca 2009 widocznie masz ja dobrze schowaną, odepnij skrzynke bezpieczników/przekazników i dobrze poszukaj być może gdzieś się zapodziała w gąszczu kabli. Dodatkowo poswiec latarką w okolicach przegrody może tam się gdzies ukryła. Ja znalazłem u siebie w 5 sekund, podłaczenie to kolejne 10 sekund... a rozkręcanie osłon kilka minut.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kzarczyn Zgłoś #16 Napisano 6 Marca 2009 Co do samochodów na linkę to nie jest to wcale takie trudne. Wystarczyłby serwomechanizm podpięty bezpośrednio do koła pompy wtryskowej i sygnał z alternatora o obrotach (diesel). Potrzebne jest jedynie jakieś sprzęgiełko sterowane elektrycznie bo serwomechanizmy są samohamowne. Nie byłby to prawdziwy tempomat, ale automat utrzymujący stałe obroty na trasie na piątym biegu. Moje założenia są takie: puszczam gaz, wciskam sprzęgło, wrzucam piątkę, puszczam sprzęgło i naciskam guzik. Tempomat wchodzi do pracy a prędkość reguluje się potencjometrem. Tempomat się rozepnie po wciśnięciu sprzęgła, lub guzika. Na razie nie jeżdżę po autostradach więc zawiesiłem projekt, ale może kiedyś do niego wrócę. Elektronika to nie problem, mechanika też nie, na razie problemem jest tylko sprzęgiełko. pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kresek Zgłoś #17 Napisano 6 Marca 2009 Ja rowniez znalazlem w chwile to. Jestem z Dolnego mozesz dac znac moge ci pomoc szukac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość papek Zgłoś #18 Napisano 6 Marca 2009 Ja rowniez znalazlem w chwile to. Jestem z Dolnego mozesz dac znac moge ci pomoc szukac Sorry Kresek. Ja jestem z legnicy. Niby do ciebie blisko, ale z czasem u mnie krucho. moze jak bede kiedys w okolicy to sie odezwe na PW i sie zgadamy. Dzieki za chęci. Jutro sprobuje wypiąć ta skrzynke. Moze bede mial szczescie...? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość papek Zgłoś #19 Napisano 9 Marca 2009 No myślałem ze nigdy tej wtyczki nie znajde:p Ale udało się! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #20 Napisano 9 Marca 2009 montował ktoś tempomat do 2.8? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach