dark24 Zgłoś #41 Napisano 31 Października 2009 (edytowane) Witam mam pytanko potrzebuję manetkę ze sterowaniem tempomatem do passata B4 i znalazłem coś takiego z vw T4: http://moto.allegro.pl/item799928835_vw_t_4.html#gallery może ktoś z was się orientuję czy to by mi podpasiło:638: czy nadal muszę szukać oryginału do B4 (co wcale nie jest proste). Chodzi mi tylko o lewą manetkę czy dało by radę tą zamontować? Edytowane 31 Października 2009 przez dark24 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kresek Zgłoś #42 Napisano 31 Października 2009 Manetki w Passat b4, vw t4, vw golf III sa identyczne i zamienne. Pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #43 Napisano 31 Października 2009 Nie wiem jak te "okrągłe" ale te kanciate a'la B3 z transportera są dłuższe i wyglądałyby w passku komicznie złącza elektryczne takie same. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dark24 Zgłoś #44 Napisano 1 Listopada 2009 Dzięki Panowie za odpowiedz,ale jak tak dokładnie się przyjrzałem tym manetkom to ta z B4 (foto) ma trochę inny kształt jest bardziej zagięta,a ta z t4 jest bardziej prosta i nie ma włącznika awaryjnych i właśnie nie wiem czy by podeszła,niby są podobne,ale jednak troszkę się różnią przynajmniej tak mi to wygląda jak by była inna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
longboy Zgłoś #45 Napisano 3 Listopada 2009 (edytowane) cześć. Czy do Tourana 2004 105KM PD (chwilowo brak danych o silniku) da się zamontować tempomat tak jak to jest opisane na tym forum? EDIT////// Oznaczenie silnika BKC Edytowane 4 Listopada 2009 przez longboy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dark24 Zgłoś #46 Napisano 16 Listopada 2009 Ten Passat był kiedyś z automatem może to przyczyna że nie działa tempomat.Według instalacji powinno byś wszystko ok automat różni sie tylko zasilaniem bo daje go komputer od automatu a manual ma bezpośrednio ze skrzynki bezpieczników Witam wszystkich ja mam taki problem,mam skrzynie automatyczną a tempomat kupiłem prawdopodobnie z manuala i to z B3,próbowałem go podpiąć pod skrzynkę z bezpiecznikami,ale nie mogłem znaleźć gdzie mam to podłączyć elektryk próbował to jakoś podłączyć,niby podłączył,ale i tak nie działa.Niby wszystko co potrzeba,aby mieć tempomat posiadam,ale zastanawia mnie jedna rzecz przy sterowniku temp.jest jeszcze jedna kostka którą nie wiem gdzie podłączyć,a podejrzewam,że to jest przyczyna tego,że tempomat nie działa i mam do Was wielką prośbę o podpowiedz gdzie tą kostke mam podłączyć:638: Dziękuje za podpowiedzi i pozdrawiam!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tdi1982 Zgłoś #47 Napisano 16 Listopada 2009 Jaki masz licznik na linkę czy elektronik?.Żeby dział tempomat potrzebujesz manetek,przewodów od manetki do sterownika,sterownika,pompki tempomatu oraz wężyków,jednego czujnika nad pedał hamulca a jeśli posiadasz manuala to będą dwa czujniki(sprzęgło).Jeśli chodzi o wtyczke o której mowa to raczej nie ma nic wspólnego z działaniem tempomatu!!.Poszukaj sobie mojego tematu o tempomacie tam masz wszystko jak sprawdzić miernikiem.Najważniejszy jest impuls prędkości u mnie prawdopodobnie to jest przyczyna że tempomat nie działa.Raz podgłasza się radio a raz nie czyli raz jest sygnał że jade a raz nie ma go.Jest gdzieś schemat też tempomatu na forum.Niestety mnie nikt tu nie pomógł więc będzie ci ciężko. ---------- Post added at 21:59 ---------- Previous post was at 21:45 ---------- A jeśli kupiłeś tempomat od B3 to już zupełnie inna bajka bo to troszkę inne jest np.sterownik i wszystkie wartości na wtyczkach.Zapomniałem ci napisać że potrzebujesz jeszcze gruszkę pod pedał gazu cały wspornik z tym wszystkim.Ze schematu wynika że nie ma tam 7 czy 6 kabli do podłączenia pod deską do bezpieczników tylko 2 lub 3 już nie pamiętam.Wydrukuj sobie ten schemat zaprowadź auto do elektryka i ci to zrobi jak nie znasz sie na schematach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dark24 Zgłoś #48 Napisano 16 Listopada 2009 Skrzynia automat,manetka,sterownik,wężyki,czujnik,pompka,przewody wszystko jest zamontowane pozostało tylko podłączyć to do skrzynki bezpieczników i mało wszystko działać i tu właśnie jest problem.Bo tak jak pisałeś wcześniej że automat różni się zasilaniem bo daje go komputer od automatu a w manualu jest zasilanie ze skrzynki bezpieczników.I tak właśnie się zastanawiam jak mam to podłączyć do komutera:638: A licznik to raczej elektronik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tdi1982 Zgłoś #49 Napisano 16 Listopada 2009 Napewno potrzebujesz + więc poszukaj go we wtyczce kompa automatu.Musi być sygnał prędkości bo na tej podstawie działa tempomat bez tego ni hu hu.A skoro ty nie wiesz czy masz licznik elektronik czy manual to sygnał też podejrzany będzie że ktoś do podłączył.Czy masz linkę idącą do licznika czy impulsator?.Żeby to sprawdzić wystarczy otworzyć maskę i zobaczyć czy idzie linka do licznika od skrzyni lub przypomnieć sobie jak wyrażone są km na liczniku jeśli są wyświetlane na wyświetlaczu to elektronik jak masz zwykły mechanizm z cyferkami to linka manual.Niestety nie pomoge ci z pomierzeniem wartości bo z b3 tempomat bedzie miał inaczej niż b4. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dark24 Zgłoś #50 Napisano 16 Listopada 2009 Licznik napewno elektronik,pomiliłem z B3 a tu na 100% elektronik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #51 Napisano 16 Listopada 2009 Daj zdjęcie tej kostki która wisi, albo opisz ją jakoś Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dark24 Zgłoś #52 Napisano 16 Listopada 2009 Zdjęcia nie mam i dokładnie nie pamiętam jak ona wygląda ale jest ona przy tym module sterującym i o ile dobrze pamiętam to idzie do niej 3 może 4 kable ale tego to nie jestem pewien.Ale jak trzeba bedzie to ten moduł będę musiał wyciągnąć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dark24 Zgłoś #53 Napisano 19 Listopada 2009 Koledzy czy to naprawdę jest taki problem z podłączeniem tego tempomatu w B4,bo zjeździłem już chyba wszystkich elektryków w mojej metropoli i nikt nie chce się podjąć podłączenia.I juz sam nie wiem czy to tacy fachmani z nich wszystkich,że nie wiedzą co do czego czy to naprawdę jest taki problem z tym podłączeniem.POMOCY!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tdi1982 Zgłoś #54 Napisano 19 Listopada 2009 Wydrukuj sobie schemat i sam spokojnie to podepniesz.Nie ma tam nic co było by skomplikowane no może poza podłączeniem pod kompa od skrzyni biegów.Nikt się nie podejmie bo sama nazwa wywołuje gęsią skórkę u nich.Napisz co ci zostało do połączenia.4kable idą od manetki,3 ida do pompki,1 sygnał prędkości,1 od pedału hamulca w sumie masz 11 kabli w tym 2 może co ciężko się wpiąć.Weź miernik i sprawdź w bezpiecznikach gdzie pojawia się + po przeleceniu stacyjki i to będzie jeden kabelek który łączysz z czarnym idącym od manetki.Drugi czerwono żółty+ który powinien być stały idzie od skrzynki bezpieczników do czujnika pedału(czarno czerwony dalej) hamulca lub i jak masz od manuala przez czujnik sprzęgła.Do sterownika tempomatu dochodzi wiązka(10 kabli podłączonych i 2 rozgałęzione niepodłączone) od manetek 3 kable(czerwono-żółty,niebieski i niebiesko czarny),,do silniczka tempomatu 3(biało-zielony,brązowo-czerwony,czarno-niebieski),masa 2 kable brązowe,1 biało-niebieski od sygnału prędkości i to tyle żeby działało.Oczywiście to jest do Passata b4 jak masz sterownik do b3 będzie inaczej.Szukaj schematu do b3. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #55 Napisano 19 Listopada 2009 Kolego mimo dobrych chęci trochę trudno Ci pomóc nie widząc co tam podrutowaliście. Daj DOKŁADNĄ rozpiskę kabli z kostkami albo wrzuć w miarę wyraźne zdjęcia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zaba371 Zgłoś #56 Napisano 16 Lutego 2010 potrzebuje jakis schemacik podłaczenia tepomatu w b4 mam manetke ale nie mam wiązki i jak kolorami czy nr ktoś ma takie cos ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAL10 Zgłoś #57 Napisano 17 Lutego 2010 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=130151 - To jest to, czego szukasz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
musick Zgłoś #58 Napisano 17 Lutego 2010 A nie orientujecie się jak podłączyć tempomat w moim przypadku. Tzn AFN z automatyczna skrzynią biegów, zakładając, że orginalną manetkę sobie sprawię. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skcrack Zgłoś #59 Napisano 17 Lutego 2010 A nie orientujecie się jak podłączyć tempomat w moim przypadku. Tzn AFN z automatyczna skrzynią biegów, zakładając, że orginalną manetkę sobie sprawię. Jeśli sprawisz sobie ori manetkę z wiązką, to zostanie tylko aktywacja tempomatu przez VAG-COM Jak aktywować jest opisane w linku podanych wyżej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tdi1982 Zgłoś #60 Napisano 21 Lutego 2010 Koledzy może macie pomysł jak uruchomić ten tempomat.Pisałem wcześniej co i jak nie ma u mnie sygnału na 3 pinie a powinien być + a go nie ma.Pojawia się dopiero jak zmostkuje wtyczkę czy pedałach.Czy mozna obejść jakoś ten komputer i podłączyć to na krótko jakoś?.Nie wiem co mam jeszcze sprawdzić a sprawdzałem już chyba wszystko.Poczytajcie wyżej w tym temacie.Pomocy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach