Skocz do zawartości
Gość kssawery

Instalacja tempomatu

Rekomendowane odpowiedzi

Teraz Ci została wiązka i manetka, u mnie były ok na szczęście. Znając moje szczęście to dalej po wymianie kompa nie będzie działać :-D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem miernik, poszedłem do auta i sprawdzałem po kolei. Okazało się że śrubka mocująca czujnik od hamulca poluzowała się przez co ten nie zamykał obwodu. Dokręciłem to i tempomat zaczął działać!

 

Chyba przy robieniu zworki na kablu przy czujniku coś musiało nie łączyć, bo też powinien wtedy tempomat zatrybić...

Edytowane przez adams

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sterownik nowy zamontowany, a tempomat jak nie działał - tak nie działa.

 

Jak powinny działać czujniki przy pedałach? U mnie po wciśnięciu hamulca robi się zwarcie (na sprzęgle nie mam).

 

Czy napięcie na biało-niebieskim przewodzie (odczyt prędkości?) powinno się zmieniać? U mnie stale jest 4,63V

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujniki przy padale hamulca/sprzęgła powinny robić zwarcie (zamykać obwód) gdy są w pozycji zerowej. Gdy wciśniemy pedał obwód zostaje otwarty i tempomat się wyłącza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czeski film. Skupię się na tym czujniku. Mocowanie mam homemade, możliwe, że przez to się krzaczy. Jakieś nakrętki w ASO kupiłem do tych czujników, ale muszę najpierw rozgryźć z czym to się je ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mongoł ze mnie, teraz się zczaiłem, że sprawdzałem czujnik od świateł, a nie tempo. W piątek na szybko spróbuję sprawdzić właściwy. Ma ktoś z Was może fotkę w jaki sposób czujnik przy pedale sprzęgła i hamulca jest zamocowany? Chodzi mi o dość mocne zbliżenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dafota.2.nyr1439493786c.JPG.smDSC_0175.JPG&th=4791 dafota.2.3yg1439493786p.JPG.smDSC_0174.JPG&th=5132

 

W oryginale są takie blaszki (słoneczka) które siedzą w otworach na czujniki i przekręcając czujnik regulujesz jego docisk. Jeśli dokładałeś tempomat zapewne tego nie masz i musisz sobie poradzić jakoś inaczej. Można dopasować nakrętki i jedną ustawić odległość a drugą docisnąć czujnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam zrobione tym drugim sposobem, ale kupiłem w ASO te słoneczka (10zł za szt około) i chce to zrobić jak w oryginale, ale wkrecanie na sucho mi nie wychodziło, może inaczej będzie na aucie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szybko przed pracą sprawdziłem tym razem dobry czujnik, jest ok. Pozycja 0 jest zwarcie, wcisne pedal - przejscia nie ma. Powoli kończą mi się pomysły na to co może byc nie tak. Sprawdzając kostkę znalazłem przejście między pinem 2, a 11. Też tak ktoś ma?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już to robiłem, 'przeleciałem' wszystkie wiązki, ale jak znajdę czas to je wyjmę i sprawdzę niepodłączone na spokojnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeleć lutownicą wszystkie luty w sterowniku.

U mnie to pomagało. Niestety tylko na chwilę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam taki problem. Kupiłem passata b4 1z '94 rok produkcji. Licznik mam taki: moj.jpg czyli mam rozumieć że to jest ten pracujący na lince? Jeżeli tak to kolejne pytanie, są tutoriale jak przerobić z analogowego na elektryczny. Czy w związku z tym są jakieś ułatwienia w montażu (czyli podpięcie kabelków przycisków i aktywacja oprogramowania) czy mimo to i tak trzeba będzie montować serwo itp?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale co chcesz montować? Tempomat w 1Z?

Wystarczy zamontować manetkę tempomatu, podpiąć ją do wystającej kostki za skrzynką bezpieczników i aktywować tempomat vagiem. Nic więcej nie trzeba robić..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najwidoczniej źle zrozumiałem poprzednie post. Dzięki za sprostowanie! ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aby w 1Z zamontować tempomat ECU musi mieć sygnał prędkości. Ty masz linkę więc nie masz w skrzyni impulsatora, a tym samym ECU nie ma sygnału VSS.

W tym przypadku trzeba więc:

- licznik tzw.: full elektronik

- czujnik prędkości [VSS] (nie musi być z TDI, każda skrzynia manualna w B4/Golf 3/Corrado ma taki sam)

- dorobić wiązkę do skrzynki bezpieczników z czujnika VSS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że odpisuję po 2 latach ? i nikt być może już nie przeczyta tego, ale parę dni temu zamontowałem u siebie wg przepisu od golfiarzy...też mam linkę i działa, licznik mam jak na zdjęciach u FOMA i hula. Sygnał mam ze skrzyni i nic nie trzeba dorabiać, a tym bardziej żadnych full elektroników... Jakby jakiś spóźniony, jak ja,  jeszcze próbował montować, to wrzucam loga z działania http://vaglogi.pl/log-006_6jaiV8.html .  Pazdrawlaju

Edytowane przez dolkom

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrób, jeśli masz możliwość, fotkę co masz zamontowane w skrzyni i co masz z tyłu licznika, bo zawsze sądziłem, że jak licznik jest "analogowy" to ECU/EDC nie ma sygnału prędkości ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W 1z do zamontowania tempomatu potrzebna jest manetka razem z wiązka i dostęp do kompa żeby go aktywować, nic więcej. Zakładałem do siebie z licznikiem na linkę, działał. Teraz mam licznik MFA z impulsatorem w skrzyni biegów i też działa. Uwaga w B4 1.9tdi są często problemy z czujnikiem położenia pedału hamulca(miga kontrolka świec żarowych)  wtedy tempomat nie będzie działał.

Edytowane przez adam0707

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Odgrzeję kotleta. Nie ma posta, który byłby idealna odpowiedzia na moje pytanie, a nie chcę zakładać nowego tematu. Otóż mam opcje kupić wszystko  (oprócz manetki ) do tempomatu. jedyny problem jest taki, że nie ma wiązki, tylko wiadro z kostkami ( bardzo różnymi) i muszę sobie coś wybrać. A nie bardzo wiem co...I stąd moja prosba- potrzebne by mi były dokładne zdjęcia wszystkich potrzebnych wtyczek  do instalacji tempomatu. moje auto to benzynka, Passat B3- więc kilka ich bedzie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności