Gość Giorgini Zgłoś #1 Napisano 20 Listopada 2007 Witajcie, Jestem zainteresowany instalacją turbosprężarki (turbo) w VW Passat B5 1.8 20V ADR 1999r (125KM) Jak wiadomo są wersje 1.8T mojego paska, Plan podstawowy, to osiągniecie parametrów zwykłego paska 1.8T (czyli 125@150KM), i instalacja wszystkiego co potrzebne z innego paska 1.8T (turbina K03 itd.) Plan rozszerzony (alternatywny), to instalacja lepszej(w znaczeniu mocniejszej..) turbiny np. K04 (Audi TT) ze zmianą intercoolera. przybliżony przyrost mocy (125@170KM). I pytanie do was 1. Czy da rade to zrobić w rozsądnych kosztach? 1.1 Koszta, prosił bym w przybliżeniu jakie? (nie mówicie mi o Grabowskim i Godule z wartościami 8-9 tys zł) 1.2 Czy dobry mechanik dał by sobie radę z taką przeróbką? 2. Ktoś robił takie przeróbki (seria silnika B5 1.8 może być różna) 2.1 Znasz kogoś czy ktoś to robił lub widziałeś na necie? (linki mile widziane) I wydaje mi się że przeróbka (kupno używanej turbosprężarki i innych podzespołów) wyjdzie taniej niż przeszczepienie całego motoru (silnika) 1.8T więc takie SWAPY nie wchodzą w grę. Pozdrawiam i będę wdzięczny za udział w temacie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #2 Napisano 20 Listopada 2007 kup caly osprzet od 1.8T i sam sobie zmontuj. do 170km nie potrzebujesz k04 a tym bardziej ze ta z TT Ci nie wejdzie jesli sam bedziesz montowal to moze zmiescisz sie w 4 tysiach. ale raczej nie. za sam program zaplacisz 1700 pln Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #3 Napisano 20 Listopada 2007 A czy nie ma przypadkiem "drobnych" różnic w budowie głowicy silnika, rozplanowaniu kanałów olejowych....itp. Jestem laikiem, tak więc pytam, bo coś podobnego znajomy chciał zrobic w "beemce" no i niestety - niby takie same silniki z turbina i bez (zewnetrznie oczywiscie) ale dokładka turbiny do zwykłego silnika okazała sie niemozliwa ze wzgledów włąsnie konstrukcyjnych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
steffy Zgłoś #4 Napisano 21 Listopada 2007 Nie lepiej kupić auto z żądanym silnikiem? Wymiana silnika tania nie będzie. Trzeba kupić silnik z całym osprzętem. A po przeróbkach zawsze coś nie gra. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość uki145 Zgłoś #5 Napisano 21 Listopada 2007 Witam! nie mam precyzyjnych informacji na temat róznic bebechów 1.8 a 1.8 T ,ale w 8 ty spowinienes sie zmiescic , widze jednak ,ze przeróbka jest wbrew pozorom potężna. po pierwsze musisz odprężyc silnik . 1.8 T nawet w swojej pdst wersji ma nizszy niz wersja 125 KM stopien spreznania. najskuteczniej odpreza sie silnik przez wymaine tłoków ,a jak wiadomo to jeden z drozszych elementów silnika ,około 400 -500 zł za sztuke (,mozna pokusic sie o montaz wyzszej uszczelki pod głowica ,albo sama obróbke głowicy ,to jednak raczej metody nizszych kosztów i neikoniecznie skuteczne ,moga sie boweim pojawic problemy :głowica 1.8 jest bardzo delikatna ) . trzeba sprawdzic czy sa roznice miedzy pompami oleju,co z natryskiem na denka tłoków,IC (1.8 wolnossaca vs 1.8 T )zestrojenie tego wszytskiego ,echh . to na prawde kupe roboty.powierzenie tego zwykłemu mechanikowi ,bez doswiadczenia w uturbianiu jest złym krokiem. co do samego odprezenia motoru ,nie mam dokładnych informacji jak uczynił to VW ,moze sie okazac ,ze najtanszym kosztem bedzie dało sie przełozyc czesc bebechów z wersji 1.8 T,ale wtedy powstaje pytanei jaki jest sens przerabiania twojego starego silnika ,skoro i tak bedziesz musiał kupic 1.8 T . jesli faktycznie jestes takim pasjonatem i chce Ci sie pakowac tyle kasy w to auto to droga wolna ,bedzi eto na pewno ceikawe doswiadczenie , osobiscie, widzac koszty kupiłbym inny samochod. Pozdrawiam Łukasz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #6 Napisano 21 Listopada 2007 eee Panie u nas nie ma natrysku ne denko:) wiadomo ze duzo lepszym rozwiazaniem jest przerzucenie silnika i instalacji, nic sie nie bedzie chrzanilo przynajmniej. ale kolega chce wydac 3 tysie wiec sie szykuje kolejny drut-prodzekt nigdy nie jezdzacy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #7 Napisano 21 Listopada 2007 Natrysk montowali juz w 2.0 115KM i 1.8 G60,wiec tu bym polemizowal. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość uki145 Zgłoś #8 Napisano 21 Listopada 2007 Wiatam! każdy 1.8 T ma natrysk oleju na denko tłoka . Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Giorgini Zgłoś #9 Napisano 21 Listopada 2007 Dzięki wszystkim za rady. Faktycznie, nie warto się babrać w dokładanie turbo. Lepiej kupić cały silnik 1.8 T z osprzętem, wyjdzie taniej. Tym bardziej że w krótkim czasie będę musiał wymienić hydropopychacze zaworów, bo tak owe czasami dają znać o sobie stukaniem. Pozostaje mi śledzenie aukcji internetowych z dobrym i sprawdzonym silnikiem 1.8 T, może i trafie jakąś mało chodzoną perełke. Pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #10 Napisano 22 Listopada 2007 A ze tak niewinnie zapytam: dlaczego od razu nie kupiłeś 1.8T Bo kalkulacja dołożenia samego TURBO, na pewno tu w rachubę nie wchodziła. Ceny paska z takimi silnikami są przecież przybliżone (wiadomo - zależy od rocznika, wypasu i żądań sprzedającego). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #11 Napisano 22 Listopada 2007 Wiatam! każdy 1.8 T ma natrysk oleju na denko tłoka . Pozdrawiam ee to nie wiedzialem. to malina Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ZeRo4 Zgłoś #12 Napisano 4 Czerwca 2009 Jak to chlopaki wyglada, czy zwykly silnik 1.8 20v np moj adr, da rade osprzetem z silnika 1.8t uturbic ? Tzn, pasuje kolektor ? bedzie miejsce na turbo czy cos jest inaczej ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #13 Napisano 4 Czerwca 2009 poszukaj w necie projekt uturbienia seata leona 1.8 20V. później troszkę policz i będziesz wiedział czy się opłaca... a wierz mi - nie opłaca się wcale, zwłaszcza, że to sztuka dla sztuki bo fabryka robiła bliźniaczy silnik 1.8T. Za cenę samej turbiny kupujesz cały silnik AWT na allegro. Pakujesz, stroisz i jeździsz... Ja bym poszedł w stronę swapa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ZeRo4 Zgłoś #14 Napisano 4 Czerwca 2009 nie zastanawailem sie nad ori osprzetem 1.8t jak sie bawic to juz grubiej robilem swojego czasu przekladke w 6n polo, do 1.0 turbina ;] niestety zabawy bylo na kilka dni. Dzieki za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #15 Napisano 4 Czerwca 2009 (edytowane) blok silnika jest ten sam. Głowica w ADR jest z dużymi kanałami (big head) - więc zdłubane auto będzie miało o wiele lepszą "górę" niż w przypadku głowicy silnika APU/AWT. W ADR ten nieszczęsny napinacz łańcucha jest najdroższy ze wszystkich napinaczy (tak wywnioskowałem z innych dyskusji na forum). Mocowanie kolektora wydechowego jest takie samo w 1.8 i 1.8T (sam kolektor się "ciut" różni po prostu). Z tego co pamiętam to kolega turbiący leona od razu inwestował w tłoki... a seryjny 1.8T AWT wytrzymuje SPORO (rzędu 1.5 bara na codzień). Wersja z T ma natrysk oleju na denka tłoków. Nie widzę żadnych plusów w ewentualnym uturbianiu 1.8 20V, bo mnożysz i tak ogromne koszta mając przygotowany silnik (T), ale działaj! Edytowane 4 Czerwca 2009 przez bimbol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #16 Napisano 4 Czerwca 2009 czy zwykly silnik 1.8 20v np moj adr, da rade osprzetem z silnika 1.8t uturbic ? Mówiąc krótko: jeśli chcesz mieć furę z turbo, to sprzedaj swego paska i to, co miałbyś dołożyć na uturbienie ADR-a to dołóż kase po sprzedaży auta i kupisz sobie paska z turbiną i to młodszego niż tego co masz obecnie. czy to nie lepsze rozwiazanie kolego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #17 Napisano 4 Czerwca 2009 za 5tysków mozna kupic silnik APX z osprzetem. przerobic mocowania i mozna pakowac do paska. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #18 Napisano 4 Czerwca 2009 5 tyśków to można też dołożyć po sprzedaży auta i kupić paska 3BG z turbiną - czyli - de fakto - parę lat młodszego i od razu z turbawką. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
flatline Zgłoś #19 Napisano 5 Czerwca 2009 poszukaj w necie projekt uturbienia seata leona 1.8 20V. To chyba był Toledo a nie Leon (->projekt) jeśli myślimy o tym samym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #20 Napisano 5 Czerwca 2009 tak, Markowi chodziło o samochód Toldiego. Danek- jasne ze lepiej jest kupic juz uturbionego paska. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach