Skocz do zawartości
Gość Giorgini

Instalacja Turbo w B5 1.8 20V ADR

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Giorgini

Witajcie,

 

Jestem zainteresowany instalacją turbosprężarki (turbo) w

VW Passat B5 1.8 20V ADR 1999r (125KM)

Jak wiadomo są wersje 1.8T mojego paska,

Plan podstawowy, to osiągniecie parametrów zwykłego paska 1.8T (czyli 125@150KM), i instalacja wszystkiego co potrzebne z innego paska 1.8T (turbina K03 itd.)

Plan rozszerzony (alternatywny), to instalacja lepszej(w znaczeniu mocniejszej..) turbiny np. K04 (Audi TT) ze zmianą intercoolera. przybliżony przyrost mocy (125@170KM).

 

I pytanie do was

1. Czy da rade to zrobić w rozsądnych kosztach?

1.1 Koszta, prosił bym w przybliżeniu jakie? (nie mówicie mi o Grabowskim i Godule z wartościami 8-9 tys zł)

1.2 Czy dobry mechanik dał by sobie radę z taką przeróbką?

2. Ktoś robił takie przeróbki (seria silnika B5 1.8 może być różna)

2.1 Znasz kogoś czy ktoś to robił lub widziałeś na necie? (linki mile widziane)

 

I wydaje mi się że przeróbka (kupno używanej turbosprężarki i innych podzespołów) wyjdzie taniej niż przeszczepienie całego motoru (silnika) 1.8T więc takie SWAPY nie wchodzą w grę.

 

Pozdrawiam i będę wdzięczny za udział w temacie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kup caly osprzet od 1.8T i sam sobie zmontuj. do 170km nie potrzebujesz k04 a tym bardziej ze ta z TT Ci nie wejdzie :)

 

jesli sam bedziesz montowal to moze zmiescisz sie w 4 tysiach. ale raczej nie. za sam program zaplacisz 1700 pln :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy nie ma przypadkiem "drobnych" różnic w budowie głowicy silnika, rozplanowaniu kanałów olejowych....itp. Jestem laikiem, tak więc pytam, bo coś podobnego znajomy chciał zrobic w "beemce" no i niestety - niby takie same silniki z turbina i bez (zewnetrznie oczywiscie) ale dokładka turbiny do zwykłego silnika okazała sie niemozliwa ze wzgledów włąsnie konstrukcyjnych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie lepiej kupić auto z żądanym silnikiem? Wymiana silnika tania nie będzie. Trzeba kupić silnik z całym osprzętem. A po przeróbkach zawsze coś nie gra.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość uki145

Witam! nie mam precyzyjnych informacji na temat róznic bebechów 1.8 a 1.8 T ,ale w 8 ty spowinienes sie zmiescic , widze jednak ,ze przeróbka jest wbrew pozorom potężna. po pierwsze musisz odprężyc silnik . 1.8 T nawet w swojej pdst wersji ma nizszy niz wersja 125 KM stopien spreznania. najskuteczniej odpreza sie silnik przez wymaine tłoków ,a jak wiadomo to jeden z drozszych elementów silnika ,około 400 -500 zł za sztuke (,mozna pokusic sie o montaz wyzszej uszczelki pod głowica ,albo sama obróbke głowicy ,to jednak raczej metody nizszych kosztów i neikoniecznie skuteczne ,moga sie boweim pojawic problemy :głowica 1.8 jest bardzo delikatna ) . trzeba sprawdzic czy sa roznice miedzy pompami oleju,co z natryskiem na denka tłoków,IC (1.8 wolnossaca vs 1.8 T )zestrojenie tego wszytskiego ,echh . to na prawde kupe roboty.powierzenie tego zwykłemu mechanikowi ,bez doswiadczenia w uturbianiu jest złym krokiem. co do samego odprezenia motoru ,nie mam dokładnych informacji jak uczynił to VW ,moze sie okazac ,ze najtanszym kosztem bedzie dało sie przełozyc czesc bebechów z wersji 1.8 T,ale wtedy powstaje pytanei jaki jest sens przerabiania twojego starego silnika ,skoro i tak bedziesz musiał kupic 1.8 T . jesli faktycznie jestes takim pasjonatem i chce Ci sie pakowac tyle kasy w to auto to droga wolna ,bedzi eto na pewno ceikawe doswiadczenie , osobiscie, widzac koszty kupiłbym inny samochod. Pozdrawiam Łukasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

eee Panie u nas nie ma natrysku ne denko:)

 

wiadomo ze duzo lepszym rozwiazaniem jest przerzucenie silnika i instalacji, nic sie nie bedzie chrzanilo przynajmniej. ale kolega chce wydac 3 tysie wiec sie szykuje kolejny drut-prodzekt nigdy nie jezdzacy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

Natrysk montowali juz w 2.0 115KM i 1.8 G60,wiec tu bym polemizowal.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość uki145

Wiatam! każdy 1.8 T ma natrysk oleju na denko tłoka . Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Giorgini

Dzięki wszystkim za rady.

Faktycznie, nie warto się babrać w dokładanie turbo. Lepiej kupić cały silnik 1.8 T z osprzętem, wyjdzie taniej. Tym bardziej że w krótkim czasie będę musiał wymienić hydropopychacze zaworów, bo tak owe czasami dają znać o sobie stukaniem.

Pozostaje mi śledzenie aukcji internetowych z dobrym i sprawdzonym silnikiem 1.8 T, może i trafie jakąś mało chodzoną perełke.

 

Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ze tak niewinnie zapytam: dlaczego od razu nie kupiłeś 1.8T :?: Bo kalkulacja dołożenia samego TURBO, na pewno tu w rachubę nie wchodziła. Ceny paska z takimi silnikami są przecież przybliżone (wiadomo - zależy od rocznika, wypasu i żądań sprzedającego).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wiatam! każdy 1.8 T ma natrysk oleju na denko tłoka . Pozdrawiam

 

 

ee to nie wiedzialem. to malina

:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak to chlopaki wyglada, czy zwykly silnik 1.8 20v np moj adr, da rade osprzetem z silnika 1.8t uturbic ? Tzn, pasuje kolektor ? bedzie miejsce na turbo czy cos jest inaczej ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

poszukaj w necie projekt uturbienia seata leona 1.8 20V.

 

później troszkę policz i będziesz wiedział czy się opłaca... a wierz mi - nie opłaca się wcale, zwłaszcza, że to sztuka dla sztuki bo fabryka robiła bliźniaczy silnik 1.8T. Za cenę samej turbiny kupujesz cały silnik AWT na allegro. Pakujesz, stroisz i jeździsz... Ja bym poszedł w stronę swapa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie zastanawailem sie nad ori osprzetem 1.8t jak sie bawic to juz grubiej ;) robilem swojego czasu przekladke w 6n polo, do 1.0 turbina ;] niestety zabawy bylo na kilka dni.

 

Dzieki za pomoc ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

blok silnika jest ten sam. Głowica w ADR jest z dużymi kanałami (big head) - więc zdłubane auto będzie miało o wiele lepszą "górę" niż w przypadku głowicy silnika APU/AWT. W ADR ten nieszczęsny napinacz łańcucha jest najdroższy ze wszystkich napinaczy (tak wywnioskowałem z innych dyskusji na forum). Mocowanie kolektora wydechowego jest takie samo w 1.8 i 1.8T (sam kolektor się "ciut" różni po prostu). Z tego co pamiętam to kolega turbiący leona od razu inwestował w tłoki... a seryjny 1.8T AWT wytrzymuje SPORO (rzędu 1.5 bara na codzień). Wersja z T ma natrysk oleju na denka tłoków. Nie widzę żadnych plusów w ewentualnym uturbianiu 1.8 20V, bo mnożysz i tak ogromne koszta mając przygotowany silnik (T), ale działaj!

Edytowane przez bimbol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy zwykly silnik 1.8 20v np moj adr, da rade osprzetem z silnika 1.8t uturbic ?

Mówiąc krótko: jeśli chcesz mieć furę z turbo, to sprzedaj swego paska i to, co miałbyś dołożyć na uturbienie ADR-a to dołóż kase po sprzedaży auta i kupisz sobie paska z turbiną i to młodszego niż tego co masz obecnie. czy to nie lepsze rozwiazanie kolego? :hyhy:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

za 5tysków mozna kupic silnik APX z osprzetem. przerobic mocowania i mozna pakowac do paska.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

5 tyśków to można też dołożyć po sprzedaży auta i kupić paska 3BG z turbiną - czyli - de fakto - parę lat młodszego i od razu z turbawką.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
poszukaj w necie projekt uturbienia seata leona 1.8 20V.

To chyba był Toledo a nie Leon (->projekt) jeśli myślimy o tym samym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak, Markowi chodziło o samochód Toldiego.

 

Danek- jasne ze lepiej jest kupic juz uturbionego paska.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności