Siwy_223 Zgłoś #361 Napisano 30 Maja 2014 a po czym stwierdzasz ze ww plecionka jest do wymiany ? w tym roczniku auta to już raczej standard... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
joobyy Zgłoś #362 Napisano 31 Maja 2014 Nachodzi mnie żeby wybić katalizator w AFN, ale obawiam się smrodku i dymienia, no i ewentualnie kontroli spalin (jeżdżę po Niemczech), czy gdyby kat był zatkany, bo wiem że poprzedni właściciel przez 6 lat jeździł mułowato, to czy przy długich trasach i prędkościach autostradowych ma on szanse się "przedmuchać" ? Raczej nie przedmucha:-P ja ostatnio wycinałem w afnie Tdi, różnica jest odczuwalna, tak jakby miał lżej... ale lekki smrodek czuć i głośniejsza praca, tzn może inny dźwięk lekko buczący... dymienia nie ma, tylko na początku dawał na czarno, ale już wypluł co trzeba :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamek77 Zgłoś #363 Napisano 1 Czerwca 2014 Zamieszczone przez carter19 Zobacz posta Nachodzi mnie żeby wybić katalizator w AFN, ale obawiam się smrodku i dymienia, no i ewentualnie kontroli spalin (jeżdżę po Niemczech), czy gdyby kat był zatkany, bo wiem że poprzedni właściciel przez 6 lat jeździł mułowato, to czy przy długich trasach i prędkościach autostradowych ma on szanse się "przedmuchać" ? dobre pytanie , przedmucha czy wykruszy sie , ja mialem taka dolegliwosc w swoim ze sie katalizator kompletnie rozsypal , zostalo cos w wielkosci jajka ktore szlo przez wydech doszlo do przedostatniego tlumika ktory jest ulozony pod katem 90' az wypchalo to jajko dalej zatrzymalo sie miedzy ostatnim tlumikiem zatykajac wydech konsekwencja bylo rozwalenie turbiny , wiec dla potomnych jak macie przebiegi w okolicach 200-250k zainteresujcie sie katalizatorem zanim spotka was to co mnie , awaria 450 km od domu w srodku niemiec , szczescie w nieszczesciu gdy turbo padlo moglem zaslepic na drodze przewod zasilajacy olej turbine , i pojechalem zwyklym dieslem dalej , aczkolwiek spaliny szly na silnik od strony smarowania , , cale szczescie udalo mi sie dojechac na wlasnych kolach , wymiana turbo na regenerowane ze sprawdzonego zrodla z gwarancja 2 lata bez wzgledu na przebieg , jednak po poskladaniu dopiero doszlismy z mechanikiem gdzie byla przyczyna dlaczego rozpadlo sie turbo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Katiusza Zgłoś #364 Napisano 2 Czerwca 2014 Witam, Ja w AVB wyciąłem katalizator jakieś 20 tys. km temu. Auto chodzi minimalnie lepiej. Turbinkę ładnie słychać i nie mam żadnych z nią problemów... odpukać w niemalowane Z wydechu nie wydobywa się żaden najmniejszy dymek a zapach spalin się nie zmienił. Dodam, że EGR jest na swoim miejscu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Siwy_223 Zgłoś #365 Napisano 2 Czerwca 2014 Witam, Ja w AVB wyciąłem katalizator jakieś 20 tys. km temu. Auto chodzi minimalnie lepiej. Turbinkę ładnie słychać i nie mam żadnych z nią problemów... odpukać w niemalowane Z wydechu nie wydobywa się żaden najmniejszy dymek a zapach spalin się nie zmienił. Dodam, że EGR jest na swoim miejscu. jaki miałeś wtedy przebieg oryginalny? Miałes jakieś objawy, które skłoniły Cie do tej operacji? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Katiusza Zgłoś #366 Napisano 3 Czerwca 2014 Oryginalny przebieg... Wtedy na liczniku miałem z 270 tys. Kręcony był w Niemczech podejrzewam z 50 tys. bo tyle mu gdzieś ubyło w dokumentach niemieckich. Ale przy około 180 tys. miał wymienianą turbinkę w ASO Niemcy. Do wycięcia skłoniło mnie "buczenie" i dziwne dźwięki z okolicy katalizatora. Jak się później okazało winny był elastyczny łącznik na wydechu tuż za turbiną - plecionka się rozpadała od spodu Katalizator był w bardzo dobrym stanie, ale i tak wywaliłem. Sam dorobiłem kawałek powyginanej rury zamiast katalizatora i śmiga, aż miło. Myślę, że nie ma to większego wpływu na turbinę. Słyszałem, że jak wytnę kata to turbo nie będzie miało oporu i się rozpadnie... sranie w banie. Jeździ aż miło, turbo ładnie pracuje i ogólnie jestem zadowolony. Dodam jeszcze, że w środku turbo słychać na bardzo małych obrotach przy ruszaniu. Po ruszeniu pracuje jak należy i bezgłośnie. Z zewnątrz ładnie ją słychać, ale również tylko przy ruszaniu. Z efektu jestem zadowolony. Zapomniałem jeszcze o jednym... Jak po wycięciu gdzieś się spieszyłem to po wyjściu z auta mały szok... smród spalonego metalu. Diagnoza była krótka i jednoznaczna - wypalały się syfy w tłumikach, bo zaczął hulać tam ogień Jeśli chodzi o moc to przybyło może 0,5 KM, ale to chyba efekt placebo Może dlatego, że miałem kata w bardzo dobrym stanie. Sprzedałem go za prawie 200 zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KONRAD_2085 Zgłoś #367 Napisano 4 Października 2014 (edytowane) Cz ktoś z was montował już to: http://allegro.pl/zamiennik-katalizator-audi-a4-a6-vw-passat-superb-i4651893601.html - - - - - aktualizacja - - - - Za jednym razem rozwiąże dwa problemy, plecionkę i katalizator. W przyszły weekend chcę to założyć i szukam opinii. Edytowane 4 Października 2014 przez KONRAD_2085 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #368 Napisano 4 Października 2014 Cz ktoś z was montował już to:http://allegro.pl/zamiennik-katalizator-audi-a4-a6-vw-passat-superb-i4651893601.html W przyszły weekend chcę to założyć i szukam opinii. Trochę drogo ale z innej strony bez pier.....ze spawaniem. Odkręcasz stare, wkręcasz nowe i Resztę na złom i trochę grosza zbiegnie za kata. Jak dla mnie powinno być OK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KONRAD_2085 Zgłoś #369 Napisano 4 Października 2014 Właśnie jak policzyłem to plecionka 40 zł + spawanie ok 150 zł (tak mi powiedzieli w warsztacie od tłumików). I oczywiście muszę im przywieźć wymontowaną część. Więc moja robota tak czy tak wchodzi w grę. Ciekawi mnie tylko trwałość tego elementu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #370 Napisano 4 Października 2014 Właśnie jak policzyłem to plecionka 40 zł + spawanie ok 150 zł (tak mi powiedzieli w warsztacie od tłumików). I oczywiście muszę im przywieźć wymontowaną część. Więc moja robota tak czy tak wchodzi w grę. Ciekawi mnie tylko trwałość tego elementu. Najsłabszym ogniwem będzie plecionka ale jeśli wszystko jest dobrze ustawione powinno być OK Warsztat wspawa ci źle plecionkę, choć trochę skręci/odchyli flansze przykręcaną do turbo to taka plecionka i po pół roku może być uszkodzona przez powstałe naprężenia przez złe spawanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krzysztof_eM Zgłoś #371 Napisano 6 Października 2014 Panowie jakie u was koszta wycięcia katalizatora w silniku AFN? Bo dzwoniłem do dwóch panów którzy zajmują się wydechami i psioczyli że ciężko jest wyciąć w tym silniku. Drugi widząc katalizator stwierdził "że nie jest to raczej oryginalny katalizator" Mógłby ktoś spojrzeć na te zdjęcia i ocenić czy jest to oryginał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #372 Napisano 6 Października 2014 Panowie jakie u was koszta wycięcia katalizatora w silniku AFN Dobry majster usuwa kata po przez wycięcia okna i wyjęciu wsadu, wsad bierze sobie za robotę. Bo dzwoniłem do dwóch panów którzy zajmują się wydechami i psioczyli że ciężko jest wyciąć w tym silniku. Typowa improwizacja związana z naciągnięciem na koszta. Demontaż części wydechu z katem max pół godziny (wliczając w to oporne śruby) Wtedy wszystko jak na dłoni a montaż to już pikuś. "że nie jest to raczej oryginalny katalizator" Tu może coś w tym być, takiego kształtu nie widziałem w orginale. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bor_neo Zgłoś #373 Napisano 18 Października 2014 Witam...mam pytanko odnosnie wyciecia i zostawienia pustej puszki po katalizatorze ewentualnie wstawienia rury.. czy sondy lambda nie beda wariowac po wybebeszeniu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seba obr Zgłoś #374 Napisano 29 Października 2014 Witam, również chciałbym pozbyć się katalizatora. Ma ktoś może jakieś zdjęcia jak wygląda taka rura po wspawaniu w miejsce kata i jak to wygląda pod maską? Najlepiej jakby to była fotka z AVF'a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KONRAD_2085 Zgłoś #375 Napisano 29 Października 2014 Witam,również chciałbym pozbyć się katalizatora. Ma ktoś może jakieś zdjęcia jak wygląda taka rura po wspawaniu w miejsce kata i jak to wygląda pod maską? Najlepiej jakby to była fotka z AVF'a Z AJM-a mam, W AVF-ie będzie podobnie: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seba obr Zgłoś #376 Napisano 30 Października 2014 Dzięki wielkie!! A co to za trytytka na siłowniku klapy gaszącej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KONRAD_2085 Zgłoś #377 Napisano 30 Października 2014 (edytowane) Fajnie, że Ci się przydało A co to za trytytka na siłowniku klapy gaszącej? Kiedyś zaczęło mi trochę rzucać silnikiem przy gaszeniu, Już się wystraszyłem, że to dwumas ale przypomniało mi się, że przy czyszczeniu EGR-a jeden zatrzask mocowania tej klapy się złamał. Jakiś czas nic się nie działo aż to tamtej chwili. Trytka pomogła, chociaż mało miejsca jest i może spaść, właściwie to trzyma się na słowo honoru To jednak dobry wynalazek Edytowane 30 Października 2014 przez KONRAD_2085 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seba obr Zgłoś #378 Napisano 31 Października 2014 A powiedz mi jeszcze, ile kosztowała Cię ta przeróbka? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KONRAD_2085 Zgłoś #379 Napisano 31 Października 2014 Ta część 180 zł + moja robota, z tym, że jeszcze czyściłem turbo więc pół dnia zeszło Katalizator sprzedałem, więc część kosztów się zwróciła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cannabinol Zgłoś #380 Napisano 22 Listopada 2014 Panowie to jak to jest z tym katem i przeglądem? jedni gadają że będzie problem inni, że przejdzie bez problemu. Mam zamiar niedługo wyciąć katalizator u siebie ale jeśli ma przez to nie przejść badań technicznych to sobie odpuszczę. I drugie pytanie. Czy przez przytkanego kata może rezonować tłumik? Mam uciążliwe wibracje w przedziale 1600-1800 obr. i dziś postanowiłem sprawdzić czy to może być wina tłumika. Ktoś na forum pisał że często rezonuje tłujmik środkowy i żeby podsadzić pomiędzi jego a podwozie jakąś gumę. Tak też zrobiłem, ALE wibracje nie znikły a tylko zelżały i przeniosły się w inny przedział obrotów(1400-1600). Czy waszym zdaniem wyciecie kata może coś tu pomóc z wibracjami?. Drugi plus to że turbo może wcześniej wstawać i to temu również tak mnie korci. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach