Skocz do zawartości
longboy

Wszystko o katalizatorze ....

Rekomendowane odpowiedzi

a po czym stwierdzasz ze ww plecionka jest do wymiany ?

 

w tym roczniku auta to już raczej standard...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nachodzi mnie żeby wybić katalizator w AFN, ale obawiam się smrodku i dymienia, no i ewentualnie kontroli spalin (jeżdżę po Niemczech), czy gdyby kat był zatkany, bo wiem że poprzedni właściciel przez 6 lat jeździł mułowato, to czy przy długich trasach i prędkościach autostradowych ma on szanse się "przedmuchać" ?

 

Raczej nie przedmucha:-P ja ostatnio wycinałem w afnie Tdi, różnica jest odczuwalna, tak jakby miał lżej... ale lekki smrodek czuć i głośniejsza praca, tzn może inny dźwięk lekko buczący... dymienia nie ma, tylko na początku dawał na czarno, ale już wypluł co trzeba :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zamieszczone przez carter19 Zobacz posta

Nachodzi mnie żeby wybić katalizator w AFN, ale obawiam się smrodku i dymienia, no i ewentualnie kontroli spalin (jeżdżę po Niemczech), czy gdyby kat był zatkany, bo wiem że poprzedni właściciel przez 6 lat jeździł mułowato, to czy przy długich trasach i prędkościach autostradowych ma on szanse się "przedmuchać" ?

 

dobre pytanie , przedmucha czy wykruszy sie , ja mialem taka dolegliwosc w swoim ze sie katalizator kompletnie rozsypal , zostalo cos w wielkosci jajka ktore szlo przez wydech doszlo do przedostatniego tlumika ktory jest ulozony pod katem 90' az wypchalo to jajko dalej zatrzymalo sie miedzy ostatnim tlumikiem zatykajac wydech konsekwencja bylo rozwalenie turbiny , wiec dla potomnych jak macie przebiegi w okolicach 200-250k zainteresujcie sie katalizatorem zanim spotka was to co mnie , awaria 450 km od domu w srodku niemiec , szczescie w nieszczesciu gdy turbo padlo moglem zaslepic na drodze przewod zasilajacy olej turbine , i pojechalem zwyklym dieslem dalej , aczkolwiek spaliny szly na silnik od strony smarowania , , cale szczescie udalo mi sie dojechac na wlasnych kolach , wymiana turbo na regenerowane ze sprawdzonego zrodla z gwarancja 2 lata bez wzgledu na przebieg , jednak po poskladaniu dopiero doszlismy z mechanikiem gdzie byla przyczyna dlaczego rozpadlo sie turbo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Ja w AVB wyciąłem katalizator jakieś 20 tys. km temu.

Auto chodzi minimalnie lepiej. Turbinkę ładnie słychać i nie mam żadnych z nią problemów... odpukać w niemalowane ;)

Z wydechu nie wydobywa się żaden najmniejszy dymek a zapach spalin się nie zmienił.

Dodam, że EGR jest na swoim miejscu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

 

Ja w AVB wyciąłem katalizator jakieś 20 tys. km temu.

Auto chodzi minimalnie lepiej. Turbinkę ładnie słychać i nie mam żadnych z nią problemów... odpukać w niemalowane ;)

Z wydechu nie wydobywa się żaden najmniejszy dymek a zapach spalin się nie zmienił.

Dodam, że EGR jest na swoim miejscu.

 

jaki miałeś wtedy przebieg oryginalny? Miałes jakieś objawy, które skłoniły Cie do tej operacji?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oryginalny przebieg... :)

Wtedy na liczniku miałem z 270 tys. Kręcony był w Niemczech podejrzewam z 50 tys. bo tyle mu gdzieś ubyło w dokumentach niemieckich.

Ale przy około 180 tys. miał wymienianą turbinkę w ASO Niemcy.

 

Do wycięcia skłoniło mnie "buczenie" i dziwne dźwięki z okolicy katalizatora.

Jak się później okazało winny był elastyczny łącznik na wydechu tuż za turbiną - plecionka się rozpadała od spodu :)

Katalizator był w bardzo dobrym stanie, ale i tak wywaliłem. Sam dorobiłem kawałek powyginanej rury zamiast katalizatora i śmiga, aż miło. Myślę, że nie ma to większego wpływu na turbinę.

Słyszałem, że jak wytnę kata to turbo nie będzie miało oporu i się rozpadnie... sranie w banie.

Jeździ aż miło, turbo ładnie pracuje i ogólnie jestem zadowolony.

Dodam jeszcze, że w środku turbo słychać na bardzo małych obrotach przy ruszaniu. Po ruszeniu pracuje jak należy i bezgłośnie.

Z zewnątrz ładnie ją słychać, ale również tylko przy ruszaniu.

Z efektu jestem zadowolony.

 

Zapomniałem jeszcze o jednym... Jak po wycięciu gdzieś się spieszyłem to po wyjściu z auta mały szok... smród spalonego metalu.

Diagnoza była krótka i jednoznaczna - wypalały się syfy w tłumikach, bo zaczął hulać tam ogień ;)

 

Jeśli chodzi o moc to przybyło może 0,5 KM, ale to chyba efekt placebo ;)

Może dlatego, że miałem kata w bardzo dobrym stanie. Sprzedałem go za prawie 200 zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cz ktoś z was montował już to:

http://allegro.pl/zamiennik-katalizator-audi-a4-a6-vw-passat-superb-i4651893601.html

 

- - - - - aktualizacja - - - -

 

Za jednym razem rozwiąże dwa problemy, plecionkę i katalizator. W przyszły weekend chcę to założyć i szukam opinii.

Edytowane przez KONRAD_2085

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cz ktoś z was montował już to:

http://allegro.pl/zamiennik-katalizator-audi-a4-a6-vw-passat-superb-i4651893601.html

 

W przyszły weekend chcę to założyć i szukam opinii.

 

Trochę drogo ale z innej strony bez pier.....ze spawaniem. Odkręcasz stare, wkręcasz nowe i :gitara:

Resztę na złom i trochę grosza zbiegnie za kata. Jak dla mnie powinno być OK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie jak policzyłem to plecionka 40 zł + spawanie ok 150 zł (tak mi powiedzieli w warsztacie od tłumików). I oczywiście muszę im przywieźć wymontowaną część. Więc moja robota tak czy tak wchodzi w grę. Ciekawi mnie tylko trwałość tego elementu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Właśnie jak policzyłem to plecionka 40 zł + spawanie ok 150 zł (tak mi powiedzieli w warsztacie od tłumików). I oczywiście muszę im przywieźć wymontowaną część. Więc moja robota tak czy tak wchodzi w grę. Ciekawi mnie tylko trwałość tego elementu.

 

Najsłabszym ogniwem będzie plecionka ale jeśli wszystko jest dobrze ustawione powinno być OK

Warsztat wspawa ci źle plecionkę, choć trochę skręci/odchyli flansze przykręcaną do turbo to taka plecionka i po pół roku może być uszkodzona przez powstałe naprężenia przez złe spawanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie jakie u was koszta wycięcia katalizatora w silniku AFN?

Bo dzwoniłem do dwóch panów którzy zajmują się wydechami i psioczyli że ciężko jest wyciąć w tym silniku. Drugi widząc katalizator stwierdził "że nie jest to raczej oryginalny katalizator"

Mógłby ktoś spojrzeć na te zdjęcia i ocenić czy jest to oryginał.

CAM00084.jpg

CAM00085.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie jakie u was koszta wycięcia katalizatora w silniku AFN

Dobry majster usuwa kata po przez wycięcia okna i wyjęciu wsadu, wsad bierze sobie za robotę.

 

Bo dzwoniłem do dwóch panów którzy zajmują się wydechami i psioczyli że ciężko jest wyciąć w tym silniku.

Typowa improwizacja związana z naciągnięciem na koszta. Demontaż części wydechu z katem max pół godziny (wliczając w to oporne śruby)

Wtedy wszystko jak na dłoni a montaż to już pikuś.

 

"że nie jest to raczej oryginalny katalizator"

Tu może coś w tym być, takiego kształtu nie widziałem w orginale.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam...mam pytanko odnosnie wyciecia i zostawienia pustej puszki po katalizatorze ewentualnie wstawienia rury.. czy sondy lambda nie beda wariowac po wybebeszeniu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

również chciałbym pozbyć się katalizatora. Ma ktoś może jakieś zdjęcia jak wygląda taka rura po wspawaniu w miejsce kata i jak to wygląda pod maską? Najlepiej jakby to była fotka z AVF'a :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

również chciałbym pozbyć się katalizatora. Ma ktoś może jakieś zdjęcia jak wygląda taka rura po wspawaniu w miejsce kata i jak to wygląda pod maską? Najlepiej jakby to była fotka z AVF'a :)

 

Z AJM-a mam, W AVF-ie będzie podobnie:

 

DSCN9858.jpg

DSCN9850.jpg

DSCN9859.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie!! A co to za trytytka na siłowniku klapy gaszącej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fajnie, że Ci się przydało :)

 

A co to za trytytka na siłowniku klapy gaszącej?

 

Kiedyś zaczęło mi trochę rzucać silnikiem przy gaszeniu, Już się wystraszyłem, że to dwumas ale przypomniało mi się, że przy czyszczeniu EGR-a jeden zatrzask mocowania tej klapy się złamał. Jakiś czas nic się nie działo aż to tamtej chwili. Trytka pomogła, chociaż mało miejsca jest i może spaść, właściwie to trzyma się na słowo honoru :)

To jednak dobry wynalazek :D

Edytowane przez KONRAD_2085

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A powiedz mi jeszcze, ile kosztowała Cię ta przeróbka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta część 180 zł + moja robota, z tym, że jeszcze czyściłem turbo więc pół dnia zeszło :) Katalizator sprzedałem, więc część kosztów się zwróciła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie to jak to jest z tym katem i przeglądem? jedni gadają że będzie problem inni, że przejdzie bez problemu. Mam zamiar niedługo wyciąć katalizator u siebie ale jeśli ma przez to nie przejść badań technicznych to sobie odpuszczę.

I drugie pytanie. Czy przez przytkanego kata może rezonować tłumik? Mam uciążliwe wibracje w przedziale 1600-1800 obr. i dziś postanowiłem sprawdzić czy to może być wina tłumika. Ktoś na forum pisał że często rezonuje tłujmik środkowy i żeby podsadzić pomiędzi jego a podwozie jakąś gumę. Tak też zrobiłem, ALE wibracje nie znikły a tylko zelżały i przeniosły się w inny przedział obrotów(1400-1600). Czy waszym zdaniem wyciecie kata może coś tu pomóc z wibracjami?. Drugi plus to że turbo może wcześniej wstawać :) i to temu również tak mnie korci.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności