Benek52 Zgłoś #1 Napisano 19 Listopada 2007 Witam Proszę o pomoc strasznie mi lata napinacz paska alternatora . Passacika kupiłem niedawno a sprzedawca powiedział że napinacz jest nowy i tak wygląda ale strasznie się trzęsie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość aikon Zgłoś #2 Napisano 19 Listopada 2007 Ja mam to samo byłem u mechanika i powiedział że tak podobno ma każdy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hotair Zgłoś #3 Napisano 19 Listopada 2007 Jeżeli nie hałasuje to oki, przyczyną jest wyrobiona sprężyna napinacza lub pręt napinacza i tuleje mocowane w łapie alternatora. Ja wymieniłem praktycznie wszystko bo mi głośno to chodziło i ucichło ale drgania są duże. Ktoś powinien dostać order za tą konstrukcję. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość brzesiu Zgłoś #4 Napisano 20 Listopada 2007 A ile cie to kosztowało. m ten cholerny napinacz ćwierka jakbym conajmniej hodowle wrubli mial pod maską. Ostatnio byłem w jednym serwisie przy okazji sie spytac co da sie z tym zrobić to zaproponowali mi wymiane całości ok 300 zł to chyba lekkie przegiencie za takie małe badziewie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #5 Napisano 20 Listopada 2007 możesz spróbować w ASO forda, z tego co pamiętam to ten silnik montowali w fordzie galaxy. Powinno być taniej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hotair Zgłoś #6 Napisano 20 Listopada 2007 Sprawdź cz ci czasem nie ćwierka koło pasowe na wale korbowym. Pręt napinacza 120zł tulejki 18zł x 2 rolka około 80zł napinacz(sprężyna) 160zł ale to już rok temu. Pasek 54zł i okazał sie do kitu. Musi być idealnie dobrany bo nowy tez ćwierkał i wróciłem do starego. Po tym wszystkim wymieniłem jeszcze koło pasowe na wale kupiłem za 150zł, koszt normalny tego koła to około 420zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
12groszy Zgłoś #7 Napisano 5 Lutego 2008 ...co prawda mam silnik 1Z nie AFN ale co tam ... Dziś też wymieniałem ten pręt. Dźwigienka napinacza to się w sklepie nazywało - 140zł... Tulejek nie dotykaliśmy, wygląda że są OK ale ten pręt był trochę zjechany... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #8 Napisano 30 Lipca 2010 Burczenie na jałowych obrotach w kabinie doprowadzało mnie do szału, przyczyną była tańcząca rolka napinacza... Jedni mówią, żeby wymieniać napinacz, drudzy żeby wymienić koło pasowe - ja postawiłem na koło ze sprzęgłem i to był strzał w 10. Koszt takiego kółka to 120-140 zł, ja kupiłem cały alternator za 120 (do nakręcenia koła ze sprzęgłem potrzeba specjalne klucze). Czas wymiany 1h, potrzebne narzędzia to duży francuz do odciągnięcia rolki, grzechotka mała i duża, nasadki 13, 10 i 8. Puszkę filtra powietrza trzeba odchylić, bo nie da się wyciągnąć śrub. Reszta na filmiku [ame] [/ame] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wroobelek Zgłoś #9 Napisano 30 Lipca 2010 Burczenie na jałowych obrotach w kabinie doprowadzało mnie do szału, przyczyną była tańcząca rolka napinacza... Jedni mówią, żeby wymieniać napinacz, drudzy żeby wymienić koło pasowe - ja postawiłem na koło ze sprzęgłem i to był strzał w 10. Koszt takiego kółka to 120-140 zł, ja kupiłem cały alternator za 120 (do nakręcenia koła ze sprzęgłem potrzeba specjalne klucze). Czas wymiany 1h, potrzebne narzędzia to duży francuz do odciągnięcia rolki, grzechotka mała i duża, nasadki 13, 10 i 8. Puszkę filtra powietrza trzeba odchylić, bo nie da się wyciągnąć śrub. Reszta na filmiku Dokładnie. Ja kupiłem paska w ogóle bez tego sprzęgła przy alternatorze. Zwykłe koło pasowe było założone. Trzęsło i darło paski wielorowkowe jak cholera. Wymieniłem ten napinacz łącznie z ramieniem metalowym, ale nic to nie dało. Kupiłem sprzęgło do alternatora (tanie nie było - koło 250 zł), ale od tej pory spokój. Pod maską słychać tylko diesla, żadnego żegotania. A napinacz stoi jak drut. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAL10 Zgłoś #10 Napisano 14 Września 2010 Witam, mam zamiar zmieniać rolkę alternatora, ponieważ też mi skacze napinacz na wolnych obrotach. Proszę o poradę jaka firma tego sprzęgła jest godna polecenia. Na allegro jest INA za 145 zł . W Krakowie po dużej zniżce mogę kupić za 187 zł (Lukas, ale to chyba to samo co INA ???). Czy to na allegro, to nie jest w takim razie jakaś podróbka? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wroobelek Zgłoś #11 Napisano 14 Września 2010 Ja kupiłem Magneti Marelli. Nie wiem czy pisownia poprawna. Koszt prawie 300 zł. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chwedor Zgłoś #12 Napisano 15 Września 2010 Czy to na allegro, to nie jest w takim razie jakaś podróbka?To nie żadna podróbka, jeśli człowiek rzeczywiście sprzedaje ine to cena znośna. Lukas, ale to chyba to samo co INA Lukas to nie to samo. Ina = Luk lub jak ktoś woli odwrotnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAL10 Zgłoś #13 Napisano 16 Września 2010 Dzięki za odpowiedzi. Spotkałem się z takim zapisem: LUK A.S.(INA). Jakby nie patrzeć na kropki to Lukas . Będę zamiawiał jednak tę rolkę z allegro za 145 zł. Najtańsza oferta jaką znalazłem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #14 Napisano 16 Września 2010 Musisz zwrócić uwagę czy kółko na pewno jest do paska b3/b4/golfa/vento, bo od B5 i golfa 4 nie pasuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAL10 Zgłoś #15 Napisano 16 Września 2010 (edytowane) Pasować raczej będzie. Numer fabryczny tego sprzęgła jest taki sam, jaki znalazłem szukając do swojego auta w katalogu Intercarsu. Kupiłem sobie klucz do tego sprzęgła (nowego). Ale stara rolka jest mocowana tak, że jest zablokowana nakrętką 24 na osi alternatora, która ma otwór pod klucz chyba spline. Jakim kluczem mogę to rozkręcić? Albo jakiś specjalny, albo może się da oczkowym kopytkowym podejść? A jakby tak auto zablokować na biegu i przy założonym pasku, kluczem nasadowym próbować kręcić? Będzie poślizg pasa, czy ruszę śrubę? Edytowane 16 Września 2010 przez RAFAL10 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ChiquitaB Zgłoś #16 Napisano 17 Września 2010 Witam. A ja mam taki problem bo mi coś piszczy jak chodzi silnik i to nie są paski, miał ktoś to?? bo się zastanawiam co to może być?? rolka napinacza na wolnych mi nie drga chodzi ładnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach