Skocz do zawartości
Gość jankes

TDI zalany po przejechaniu przez głęboką wodę

Rekomendowane odpowiedzi

Gość jankes

Witam

wczoraj w nocy spotkal mnie taki problem,wjechalem w bardzo gleboka wode ktora zalalewala droge i auto zgaslo,probowalem odpalic ale krecil bardzo slabo po czym przestal wogole krecic sie silnik,elektryka dziala,auto stoi na poboczu i niewiem co z nim zrobic,czy silnik sie zatarl?? czy tylko musi wyschnac + naoliwic cylindry i go rozruszac?? wszelkie uwagi mile widziane.

Silnik nie kręci,jak to naprawic?? co sie stało?

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli silnik zaciągnął wodę, to szukaj innego

Zobacz czy jest woda w puszce filtra powietrza. Jeśli tam jest sucho to coś z elektryką,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jankes

sprawdze to na dniach,elektryka wyglada ok,bo rozrusznik chce krecic,na desce wszystko jest ok,wykrecalem dzisiaj 3 pierwsze swiece zarowe i na 3 byly slady wody....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli faktycznie zaciągnął wodę, to można spodziewać się nawet najgorszego. Niestety woda nie ulega kompresji.. Ale niech to obejrzy dobry mechanik bo może nie jest wcale tak źle!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a moj jezdzi po zaciagnieciu wody :evil: bez zadnego remontu, a troche jej bylo na tlokach, ale trzeba miec dzika :hurra: i szczescie :ok:

co wcale nie oznacza, ze nie ucierpial, ale to inna historia.

 

nie probuj odpalac ani ze stacyjki, ani na zaciag!!! bedzie jezdzil, tylko zrob tak:

 

1- scholuj na garaz, spusc olej co do grama, stary filtr wywal, zobacz czy w oleju jest woda. jesli nie ma to dziekuj bogu.

2- nastepnie wywal filtr powietrza

3- wykrec swiece

4-zdemontuj dolot i wylej wode, zwlaszcza z turbiny i icka [kompresor przydatna rzecz]

5-majac wymieniony olej i filtry zakrec kilka razy na doslownie sekundke rozrusznikiem [chyba ze sie zjaral]. w ten sposob wydmuchasz wode z cylindrow

6- jesli silnik juz nie bedzie dmuchal woda, to wkrecaj swiece, podlacz elektryke i mozesz probowac

 

jesli nie stracil kompresji to powinien odpalic za ktoryms razem. krec po pare sekund, zeby nie cierpial aku i rozrusznik.

 

ogolnie woda jest bee, ale nie taki diabel straszny!

 

powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a co z zahartowaniem stali ? Jeśli silnik był rozgrzany i nagle znalazł się w zimniej wodzie, to różnica temp. mogła zahartować stal i silnik w takim przypadku jest już do bani.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jankes

witam,tak na szybko mechanik zagladal w autko,w filtrze woda jest,w oleju jakby niebylo tzn stan jest taki sam,ale silnik jakby zatarty bo mechanik probowal zakrecic nim i bardzo ciezko krecil,jakies sugestie??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

souler, Ci napisał co masz robić, a do Ciebie ciężko jakoś docierają informacje... :kwasny:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No jeśli silnik stoi to niestety, pogięte korbowody albo nawet wał korbowy. Pozostaje zdjąć miskę i pooglądać uszkodzenia. Tak jak pisałem na początku, licz się z tym że na 90% będziesz musiał wymienić silnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
silnik jakby zatarty bo mechanik probowal zakrecic nim i bardzo ciezko krecil,jakies sugestie??

 

jesli ten mechanik jest taki ciezko kapujacy jak ty, to rzeczywiscie kup sobie kolejny silnik, a ten daj mi. ja bede mial tdi pod maska, a ty wielkie G.

 

poza tym ten mechanik jest idiota...

 

napisalem caly sposob na szybka renimacje, a wy kur.. probujecie krecic silnikiem. chcesz pogiac korby?

 

woda na tlokach i wydechu+zalane turbo to jak chcesz ten silnik obrocic?

 

na szczescie moj mechanior ma leb na karku, bo powiedzial mi co mam zrobic i silnik jezdzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jankes

jasne tylko ze wykrecil swiece zanim zakrecil,to chyba powinno wode wypchnac.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jasne tylko ze wykrecil swiece zanim zakrecil,to chyba powinno wode wypchnac.....

 

ale do wypchniecia wody nie potrzeba by silnik krecil jak szalony, tylko zeby tloki sie przesunely gora-dol, reszte zrobi sprezanie. aku ok? rozrusznik?

 

zdemontujcie jeszcze rure przed i za turbina, od dolotu. masz kata? to dobrze by bylo zobaczyc czy nie jest zalany i moze powodowac opor dla silnika.

 

u mnie po odpaleniu z wydechu wylala sie woda, z tym ze u mnie jest przelot, takze malo co ja blokowalo.

 

nawet po utracie kompresji na sucho powinien ladnie krecic, ale u ciebie kompresja powinna byc dobra, bo olej byl czysty.

 

walcz dalej :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jankes

sprawdze to na dniach.....teraz juz sam,dziekuje wszystkim za odpowiedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności