aju Zgłoś #341 Napisano 20 Stycznia 2016 Jak ma gwint to owiń 1-2 warstwy taśmy teflonowej. Jak nie to trzeba tam wysuszyć i go wkleić lub na gorąco.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kielon.m Zgłoś #342 Napisano 23 Stycznia 2016 Witam. No i webasto mi się skończyło:((( Może ktoś coś poradzi ewentualnie będę musiał kabel zakupić. Sprawa wyglada tak, że webasto wogole nie odpala. Po wlaczeniu na zegarze "płomyka" od razu załącza się climatronic ale nie pokazuje symbolu HE tylko normalnie temperaturę i słychać tylko pompę wody z webasta. Wcześniej było tak ze najpierw załączał się piec i dopiero po kilku sekundach załączał się climatronic a na końcu dmuchawa. Myślałem ze to pompka paliwa ale jak podepnę zewnętrze zasilanie to działa bez problemu, jedyne co zauważyłem ze webasto podaje stale, a nie przerywane napięcie na pompkę. Bezpieczniki i przekazniki ok. Webasto to ThermoTop E benzyna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #343 Napisano 23 Stycznia 2016 Thermo topa zdiagnozujesz zwykłym vagiem, wyłącz zasilanie sie zresetuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kielon.m Zgłoś #344 Napisano 23 Stycznia 2016 JACU6x6 jak to zwykłym vagiem... normalny kabel do diagnozy wystarczy?? Webasto resetowałem kilka razy przez odłączanie aku ale nic nie pomoglo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #345 Napisano 23 Stycznia 2016 Kabel KKL na scalaku FTDI i program Webasto Thermo Test. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #346 Napisano 24 Stycznia 2016 Kabel KKL na scalaku FTDI i program Webasto Thermo Test. jak to sprawdzic czy mam taki kabel ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kielon.m Zgłoś #347 Napisano 24 Stycznia 2016 jak to sprawdzic czy mam taki kabel ? Przyłączam się do pytania?? Tzn. ze to nie jest zwykły kabel KKL? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1robert Zgłoś #348 Napisano 24 Stycznia 2016 Webasto chodzi ma zwyklym kkl plus program wtt. Wykorzystuje sie tylko zasilanie i jedną z linii danych. O ile wiem ebera nie da sie tak diagnozowac. Do ebera trzeba miec zegar ktory odczytuje błędy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #349 Napisano 24 Stycznia 2016 Sie podpina sie diagnozuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kielon.m Zgłoś #350 Napisano 24 Stycznia 2016 Możesz jeszcze napisać które piny z wtyczki vag wykorzystać do połączenia z webasto Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bekaz Zgłoś #351 Napisano 10 Marca 2018 (edytowane) Czy ktoś z Was instalował piec na ścianie grodziowej silnika (chodzi o TDI 1Z). Mam spryskiwacze reflektorów, tak więc wyrzucenie oryginalnego zbiornika płynu spryskiwaczy byłoby problematyczne. Lewe nadkole odpada z uwagi na intercooler, a prawe skomplikowałoby instalacje - za długie przewody. Przed chłodnicą/skraplaczem jak raczej nie chciałbym go instalować - zakłócenie przepływu powietrza i wyższe prawdopodobieństwo nietaniego sprzętu. Załączam zdjęcie z umiejscowienia pieca przed chłodnicą. Czy umiejscowienie pieca na grodzi nie grozi jego zgnieceniem (przy ruchu samochodu silnik przesuwa się do przodu, ale czy przy nagłym puszczeniu gazu lub jeździe do tyłu, silnik nie przesuwa się za mocno w stronę grodzi?). W związku z bliskością turbosprężarki i rury wydechowej zastosowałbym osłonę termiczną podobną do tych na dołączonych zdjęciach. Ewentualnie doizolowałbym osłonę taśmą (bandażem) termoizolacyjnym jaki stosują ludzie do m.in. kolektorów. Myślę o zamontowaniu pieca na uchwytach mocowanych do rozpórki kielichów z umiejscowieniem na grodzi. Co o tym sądzicie? Edytowane 10 Marca 2018 przez bekaz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1robert Zgłoś #352 Napisano 11 Marca 2018 (edytowane) w moim b4 webasto trafiło w miejsce zbiornika od spryskiwaczy i było mu tam bardzo dobrze. było to thermo top c. hydronic wchodzi jakoś wzdłuż podłużnicy bo jest około 1 cm węższe. mam gdzieś jeszcze haki do niego jak się nie mylę. zbiornik wsadziłem mniejszy od Ibizy. za silnikiem moim zdaniem lipa bo jak ci przyjdzie coś tam zrobić to będziesz sam siebie przeklinać. tam jest bardzo ciepło i sterownik w piecu będzie tam w kiepskich warunkach.. z boku silnika jest blisko do wyjścia wody z głowicy. tam poszła pompa i jakoś wszystko się po mieściło. w razie czego piec na wierzchu do jakiejkolwiek roboty. pod zderzaki em wg mnie całkowita lipa. za nisko tez nie dobrze bo powietrze do pieca lepiej jak jest suche a nie mieszanka powietrzne solna zimą. miałem taki pięć co zasysał powietrze spod auta to wewnątrz niego korozja zjadła wszystko. Edytowane 11 Marca 2018 przez 1robert Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bekaz Zgłoś #353 Napisano 11 Marca 2018 (edytowane) 5 godzin temu, 1robert napisał: w moim b4 webasto trafiło w miejsce zbiornika od spryskiwaczy i było mu tam bardzo dobrze. było to thermo top c. hydronic wchodzi jakoś wzdłuż podłużnicy bo jest około 1 cm węższe. mam gdzieś jeszcze haki do niego jak się nie mylę. zbiornik wsadziłem mniejszy od Ibizy. za silnikiem moim zdaniem lipa bo jak ci przyjdzie coś tam zrobić to będziesz sam siebie przeklinać. tam jest bardzo ciepło i sterownik w piecu będzie tam w kiepskich warunkach.. z boku silnika jest blisko do wyjścia wody z głowicy. tam poszła pompa i jakoś wszystko się po mieściło. w razie czego piec na wierzchu do jakiejkolwiek roboty. pod zderzaki em wg mnie całkowita lipa. za nisko tez nie dobrze bo powietrze do pieca lepiej jak jest suche a nie mieszanka powietrzne solna zimą. miałem taki pięć co zasysał powietrze spod auta to wewnątrz niego korozja zjadła wszystko. Cholera tutaj największy problem mam ze zbiorniczkiem, bo przy spryskiwaczach, to po pierwsze: są dwie różne pompki i plug and play się tego nie podłączy. Czytając wcześniej ten temat, Twój pomysł na zbiorniczek z seata mnie zainteresował (z którego roku była ta Ibiza?), ale problemem byłaby jego pojemność przy dużym poborze płynu - czyszczę szyby na okrągło i jeżdżę w długie trasy, a dolewanie co chwilę będzie !@#$%^&^. Pomyślałem, żeby podłączyć także drugi zbiorniczek (uniwersalny) ,ale już w nadkolu i połączyć je mocując u dołu zbiorników króćce i łącząc przewodem o większym przekroju (naczynia połączone). Tutaj zadam pytanie do wszystkich - czy pompki mogą działać w poziomie ? Podłączyłbym dodatkową pompkę od spryskiwaczy reflektorów przewodem gumowym. Dziękuję za radę. Edytowane 11 Marca 2018 przez bekaz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #354 Napisano 12 Marca 2018 Ja bym zamontował po prawej stronie (przeciwnej do intercoolera) - jeśli masz klimę jest tam osuszacz ale może się zmieści, trzeba pomierzyć. W nowych VW fabrycznie montowane jest właśnie z tej strony, a przewody wodne można przecież sobie poukładać. Na grodzi tak jak pisano wyżej - za gorąco i za ciasno. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1robert Zgłoś #355 Napisano 12 Marca 2018 ja miałem piec z mercedesa gdzie był właśnie przy kole. śrub nie można było ruszyć bo od wody i syfu byly zapieczone. Stwierdziłem ze nie będę więcej z gwintami się meczyl. pompki chodzą w pionie i w poziomie Ibiza była z 90 lat. zbiorniczek jeszcze gdzieś mam. jaki masz dokładniej piecyk? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bekaz Zgłoś #356 Napisano 12 Marca 2018 53 minuty temu, 1robert napisał: ja miałem piec z mercedesa gdzie był właśnie przy kole. śrub nie można było ruszyć bo od wody i syfu byly zapieczone. Stwierdziłem ze nie będę więcej z gwintami się meczyl. pompki chodzą w pionie i w poziomie Ibiza była z 90 lat. zbiorniczek jeszcze gdzieś mam. jaki masz dokładniej piecyk? Czyli pozostaje dokładnie zabezpieczam jakimś smarem na grubo co jakiś czas.. Piecyk miałem brać od kolegi montowany oryginalnie, ale ten jednak będzie montował u siebie. Zdecydowałem się na zakup nowego Thermo Top C. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1robert Zgłoś #357 Napisano 13 Marca 2018 nowy thermo top to jak się nie mylę ponad 5000 zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bekaz Zgłoś #358 Napisano 13 Marca 2018 (edytowane) 2 godziny temu, 1robert napisał: nowy thermo top to jak się nie mylę ponad 5000 zł U dealera prosto z linii produkcyjnej to prawie 5k, ale nówki z 2014-2016 r. (cały zestaw) to chodzą 2500-3500 zł brutto. Ma po prostu bezawaryjnie działać - fakt, trochę śmiesznie do takiego samochodu, ale też poruszanie się moją 1Z nie przyniosło mi nigdy problemów - fakt trochę kosztuje normalna eksploatacja, ale pewność każdej podróży jest ważniejsza. Kupiłem mojego 1Z-ta jak miał niecałe 170 tys. przebiegu, a teraz mam ponad 679 tys. :-) Edytowane 13 Marca 2018 przez bekaz 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach