Skocz do zawartości
Gość kamil0624

[silnik] Passat 1.9 TDi- drgania podczas przyspieszania

Rekomendowane odpowiedzi

Gość kamil0624

Posiadam VW passata 1.9 TDi i mam problem... Przy przyspieszaniu następują duże drgania silnika i nadwozia. Wymieniłem już poduszki silnika, ale to nie pomogło... Drgania napinacza również zlikwidowałem. Na wolnych obrotach też wyczuwam delikatne drgania karoserii. BARDZO PROSZĘ O POMOC!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem drgania najpierw po wymianie plecionki ; została wspawana z jakimś naprężeniem i to powodowało drgania po ponownym wspawaniu drgania ustały.

Inny problem mam po wymianie ostatniego tłumika mianowicie przy zapalaniu na zimnym silniku wpada on w duże wibracje aw czasie jazdy przy hamowaniu silnikiem ok 2800 obrotów wpada w dziwny rezonans. Kombinuje z nim i kombinuje jak narazie nic.

 

 

Pozdrawiam :vw:

Edytowane przez rainman777

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kamil0624

Niestety to nie to:( Plecionka jest w porządku. Ale dziekuję bardzo... i pozdrawiam;) I czekam na dalsze propozycje pomocy:]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Marcinelllo

Witam Panowie,

Zabiorę głos w waszych problemach, otóż z moim Paskiem był podobny problem z draniami przy przyspieszaniu, pojechałem z tym do VW i w ciągu godziny po problemie, okazało sie, że problem pojawiał sie z powodu źle podłączonego jednego z węźyków podciśnienia sterowania turbiną. Podczas przyspieszania turbina dławiła sie i to powodowało drgania silnika i delikatnie zmniejszoną moc. Po wizycie w VW i zapłaceniu 250 zł mam problem z głowy, proponuję sprawdzić podłączenie węży, może ich drożność, być może któryś z nich sie przytkał i z tego te problemy.

U mnie pomogło !!! Życzę powodzenia !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam....mam pytanie-co to moze byc.....gdy odpalam auto wszystko jest ok(odpala od "kopa")rozpedzam auto na 1 biegu-ok....2 bieg ok....3 bieg ok....pora na 4 bieg i przy 1800obrotow do 2000obrotow/min auto zaczyna drgac.... wpadac w rezonans.. ale jak juz wejdzie na 2000obr/min to wszystko wraca do normy i auto dostaje kopa.....co to moze byc? problem jest przy rozpedzaniu..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Konczy sie sprzeglo.

Z czasem bedzie gorzej, i na nizszych biegach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

PD z opisu to chyba pompowtryski, więc nastawnik pompy wtryskowej i jego czyszczenie odpada? U mnie w 1Z czyszczenie pomogło na w/w problemy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powiem Ci różnie, u mnie też drga przy przyspieszaniu, ale od 1.7tys obr do 3 tys powyzej cisza i spokój, jestem po regeneracji pompy po wymianie wtrysku sterującego, i dalej szarpie a nawet bardziej bo autko odzyskalo swoje koniki, jak wcisne delikatnie sprzeglo podczas normalnej jazdy to buda przestaje drgać a napier**la w pedał niemiłosiernie, a wiem że mam sprzegło do wymiany, jak wymienie sprzęgło i usterka zniknie to dam znać, dodam jeszcze że im wiecej osób tym bardziej przy przyspieszaniu szarpie. ale to oczywiste bo większa masa i więcej potrzebuje mocy a sprzęgło nie wydala i szarpie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

WITAM!!!

Pojawił się u mnie również taki problem jak u kolegi "Zbyszko8406" otóż na 4 i 5 biegu mniej więcej od 1900 do 2400-2500 obr auto drga tak jakby jechalo po malch schodkach na asfalcie.... problem jest gdy wcisne pedał gazu w podłoge, ale jak delikatnie rozpędzam auto jest ok, otóż co to może być??

 

plis poradźcie:)

 

dziękuje z góry

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
otóż na 4 i 5 biegu mniej więcej od 1900 do 2400-2500 obr auto drga

dokładnie tak miałem, jak kupiłem paska. Teraz mam go już dwa lata. potem zaczęło sie to dziać na 5 biegu mocno, na 4 średno i troszeczke zaczęło to samo na 3 biegu się robić. jak napisałem wyżej zrobiłem pompke i po odbiorze na 3 juz bardzo szarpie, jak przyspieszam jak po jajkach a raczej jak jade jedną prędkością to prawie wogóle nie szarpie, prawdopodobną przyczyną (mam nadzieje) są te sprężynki na tarczy sprzęgła, (wiele osób juz mi to powiedzialo, a były to osoby niezależne ;) )

w tym miesiacu bede te sprzęgło robić. jak zrobie to dam znać czy napewno to było to. do wymiany mam kompletne sprzęgło :) tarcza, docisk, łożysko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

i ja mam podobny problem. Po zatankowaniu na Orlen paliwa (wcześniej zbiornik był prawie pusty) po wyjechaniu ze stacji zacząłem przyśpieszać i na trójce przy wysokich obrotach silnik zaczął szarpać. Objawy są następujące:

w trakcie przyśpieszania przy obrotach około 3 tyś silnik zaczyna nierówno pracować. Jak zacznie drgać to i na biegu jałowym nierówno chodzi. Muszę wyłączyć i włączyć silnik i jest dobrze do czasu kiedy znów zaczynam przekraczać około 3 tyś obrotów.

Jeśli jeżdżę spokojnie na niskich obrotach problem nie występuje.

Po podłączeniu do komputera wyszły błędy:

18076- moduł wtrysku cylinder 3 błąd działania,

16687- cylinder 3 wykryto brak zapłonu.

Na forum znalazłem podpowiedzi, aby sprawdzić styki przy pompowtryskiwaczach, ale tam objawy były nieco inne. Samochody źle odpalały i nierówno pracowały przez cały czas. U mnie problem pojawia się tylko kiedy wchodzę na wysokie obroty.

Wymieniłem filtr paliwa ale nie pomogło. Czy mogło się coś zapchać, czy przyczyna raczej nie jest związana ze złym (zanieczyszczonym) paliwem.

silnik 1968cm3, rok produkcji 2005, przebieg 150 tyś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Mam podobny problem z Passatem 1,9 TDI 90 KM 1Z 1994.

 

Wszystko zaczęło się od tego, że na 5-tym biegu gdzieś w okolicy 2800 obr/min, czasami silnik szarpał. Pojawiało się to tak sporadycznie, że na początku nie zwróciło to mojej uwagi. Zaobserwowałem, że najczęściej szarpanie pojawia się podczas przyspieszania na bardzo lekkich wzniesieniach lub zaraz po sekwencji: szybkie przyspieszanie w celu wyprzedzenia-zdjęcie nogi z gazu, bo coś jedzie z naprzeciwka i dodanie lekko gazu w celu utrzymania stałej prędkości.

Później problem zaczął pojawiać się coraz częściej, więc pojechałem do mechanika. Zbiegło się to z wymianą paska rozrządu i poduszki pod silnikiem/skrzynią. Wymieniłem również filtr paliwa i powietrza. Oczywiście nic to nie dało. Zmienił się tylko moment występowania szarpania-przy obrotach 2000-2200 a nie jak wcześniej 2800.

Później ten sam mechanik powiedział, że może to być pompa paliwa, więc ją rozebrał, przeczyścił i nic. Nadal nie wiem co to może być.

 

Cieszę się, że trafiłem na ten wątek, bo może czegoś ciekawego się dowiem i spróbuję to wyeliminować, żeby nie popsuć do reszty auta.

 

Proszę napiszcie w jakich okolicznościach pojawia się Wam ten problem, może to ułatwi zdiagnozowanie.

Pozdro

Edytowane przez kociruch

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja tez miałem taki problem z drganiem silnika okazało sie ze to jest sterownik pompy paliwa po wymianie wszystko ustało i jest ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

i ja mam podobny problem. Po zatankowaniu na Orlen paliwa (wcześniej zbiornik był prawie pusty) po wyjechaniu ze stacji zacząłem przyśpieszać i na trójce przy wysokich obrotach silnik zaczął szarpać. Objawy są następujące:

w trakcie przyśpieszania przy obrotach około 3 tyś silnik zaczyna nierówno pracować. Jak zacznie drgać to i na biegu jałowym nierówno chodzi. Muszę wyłączyć i włączyć silnik i jest dobrze do czasu kiedy znów zaczynam przekraczać około 3 tyś obrotów.

Jeśli jeżdżę spokojnie na niskich obrotach problem nie występuje.

Po podłączeniu do komputera wyszły błędy:

18076- moduł wtrysku cylinder 3 błąd działania,

16687- cylinder 3 wykryto brak zapłonu.

Na forum znalazłem podpowiedzi, aby sprawdzić styki przy pompowtryskiwaczach, ale tam objawy były nieco inne. Samochody źle odpalały i nierówno pracowały przez cały czas. U mnie problem pojawia się tylko kiedy wchodzę na wysokie obroty.

Wymieniłem filtr paliwa ale nie pomogło. Czy mogło się coś zapchać, czy przyczyna raczej nie jest związana ze złym (zanieczyszczonym) paliwem.

silnik 1968cm3, rok produkcji 2005, przebieg 150 tyś.

Witam ponownie,

szarpanie ustało po zastosowaniu preparatu do czyszczenia pompowtryskiwaczy dodawanego do paliwa (preparat firmy liqui moly), oraz przeczyszczeniu kostki elektrycznej przy pompowtryskiwaczu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

W swoim Pasku B5 TDI 90km AHU też mam szarpanie na 4 i 5 biegu. Gdy odpinam kostke od prędkościomierza to auto przestaje szarpać, wtedy nie działa prędkościomierz a nawet lepiej sie zbiera. Wężyki podciśnienia wymienione i podłączone prawidłowo, wymieniany był czujnik prędkościomierza i dalej to samo, a co najażniejsze byłem w warsztacie na porządnym VAG-u i silnik czysty, zero błędów.

Co to może być?? Z góry dzięki za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

W swoim Pasku B5 TDI 90km AHU też mam szarpanie na 4 i 5 biegu. Gdy odpinam kostke od prędkościomierza to auto przestaje szarpać, wtedy nie działa prędkościomierz a nawet lepiej sie zbiera. Wężyki podciśnienia wymienione i podłączone prawidłowo, wymieniany był czujnik prędkościomierza i dalej to samo, a co najażniejsze byłem w warsztacie na porządnym VAG-u i silnik czysty, zero błędów.

Co to może być?? Z góry dzięki za pomoc.

sama wtyczka czujnika lub przewód doń

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wtyczka i przewody sa w porządku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego jesli szarpie przy przyspieszaniu to jak ktos wyzej pisał wypnij wtyczke przy skrzyni biegów (licznik w czasie jazdy nie pokarze szybkości) i szarpanie ustąpi to 100%

nastawnik pompy wtryskowej albo zanieczyszczony albo uszkodzona cewka uwierz przerabiałem temat u siebie i jest na to proste lekarstwo ale to na PW

Edytowane przez wojtas 7
pomyłka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ja napisałem o tej kosce. Jak możesz to napisz na PW. Będe bardzo wdzięczny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności