manio82 Zgłoś #41 Napisano 9 Lutego 2012 jeszcze będę obserwował tę kontrolkę (dobrze że nie widać jej w dzień bo więcej jeżdże za dnia ) a jutro wymienię pasek na nowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #42 Napisano 9 Lutego 2012 To okey. nie za mało?? taka duża strata byłaby od altka do rozrusznika i dalej na aku?? a jutro wymienię pasek na nowy. nie wymieniaj tylko naciąg jak już. widzę że mojego posta nie przeczytałeś uważnie.. wina będzie w uszkodzonym regulatorze lub w zużytych szczotkach lub w mostku prostowniczym. ew. jak pisze lebow w przewodzie od wzbudzenia lub stykach... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yoda2 Zgłoś #43 Napisano 9 Lutego 2014 (edytowane) Witam ,dziś rano zauważyłem ,że po przekręceniu kluczyka w stacyjce nie świeci się kontrolka od ładowania a po odpaleniu silnika ładowanie wynosi tylko 12V.Znalazłem gdzieś stary regulator napięcia wymieniłem i wszystko działa jak należy ,ładowanie trochę tylko przy małe bo 13,6 przy włączonych światłach i dmuchawie.Przeczyściłem w wyjętym regulatorze szczotki bo nie równo były wytarte,znowu zamianka regulatora,(efekt brak kontrolki ładowania i ładowanie 12.0).wywałiłem więc go do śmieci i włożyłem znowu znaleziony stary regulator i wszystko działa tylko ładowanie właśnie 13.6.,no ale to nie problem kupie nowy i wymienię.Dziwi mnie tylko to ,że po przekręceniu kluczyka nie zapaliła się kontrolka od ładowania a powinna się , zapalić i zgasną dopiero po uruchomieniu silnika a tu nic.Dwa lata temu wymieniałem regulator napięcia bo ładowanie było tylko 12.9 ale wymieniłem go i wszystko było git.Czy padnięty regulator napięcia może powodować ,że nie będzie się palić kontrolka ładowania na unieruchomionym silniku? Edytowane 9 Lutego 2014 przez yoda2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #44 Napisano 9 Lutego 2014 Czy padnięty regulator napięcia może powodować ,że nie będzie się palić kontrolka ładowania na unieruchomionym silniku? Tak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #45 Napisano 14 Marca 2014 Mam problem z ładowanie w B3 1.9D Po odpaleniu nie ładuje i pali się kontrolka. Ale najlepsze jak tylko ,,musnę,, na krótko plusem styk na altku o oznaczeniu W altek ładuje i kontrolka gaśnie. Oznaczenie W jest niby do sygnału obrotomierza ale ja nie mam obrotomierza. Alternator wygląda na sprawny tylko brakuje widać mu wzbudzenia. Gdzie szukać wzbudzenia lub gdzie wpiąć bezpieczne wzbudzenie do momentu aż znajdę przyczynę awarii bo auto musi jeździć a szukać awarii będe w wolnych chwilach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seboja Zgłoś #46 Napisano 17 Października 2015 (edytowane) Witam Kupiłem ostatnio nowy akumulator(60A, prąd rozruchowy 600 a w rzeczywistości 700), ale powiedzieli mi że mam trochę przy małe ładowanie, w sklepie a potem jak zajechałem do elektryka. Otóż podczas uruchomionego silnika(bieg jałowy) jest 13.73, kiedy włączę światła 13.60. Dodatkowy objaw był taki że kontrolka ładowania się włączała, gdy dodałem lekko gazu, gasła(...), wieczorem/nocą, można zauważyć czasem jak światła lekko przygasają na wolnych obrotach, jak doda się gazu to jest normalnie, chociaż nie jest to jakoś bardzo zauważalne to jednak tak się dzieje. Podczas gdy wyczyściłem wszystkie kable/styki itp. problem z kontrolką można powiedzieć znikł, raz zdarzyło się od tamtego momentu że się zapaliła, ale ładowanie jak było takie jest, sprawdzane było przy akumulatorze na klemach. Dodatkowo wyjąłem szczotki no i ich końce były w kształcie takiej łezki ale uważam że były jeszcze wystarczająco długie, przynajmniej porównując do 2 starych regulatorów ze szczotkami. Jak myślicie co to może być ?. Auto: VW Passat B3 1.8 90km + klima Edytowane 17 Października 2015 przez seboja Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #47 Napisano 17 Października 2015 Mostek prostowniczy. Któraś dioda nie jest sprawna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seboja Zgłoś #48 Napisano 17 Października 2015 a jak do tego mostka się dostać ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #49 Napisano 17 Października 2015 Trzeba rozebrać alternator na części pierwsze... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seboja Zgłoś #50 Napisano 17 Października 2015 a jaki jest koszt mostka prostowniczego ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #51 Napisano 18 Października 2015 O to musisz zapytać w sklepie. Da się taki mostek zregenerować. W altku bosch jest 6 diód prostowniczych. Trzeba sprawdzić czy wszystkie przewodzą w jedna stronę i czy nie przepuszczają prądu wstecz. Diody idzie przelutować a koszt takiej diody w sklepie elektronicznym znikomy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viper1986 Zgłoś #52 Napisano 18 Października 2015 (edytowane) U nas regeneracja mostka w alternatorze bosch to koszt w granicach 90 - 120zł.. Rozebrać samemu można, ale to nie jest prosta zabawa. Tu schemat dla boscha: Numerem 9 oznaczony jest mostek z diodami. Aby się tam dostać trzeba rozpołowić alternator odkręcając śruby z jrgo frontu...ale kto to robił wie jakie są tam patenty Szukał bym sprawnej używki alternatora, wymienił ewentualnie regulator i tyle w temacie. W swoim masz oryginalny regulator czy jakieś zamiennik? Może to on robi taką szopkę ze skokami napięcia. Zaczął bym od sprawdzenia regulatora. Edytowane 18 Października 2015 przez viper1986 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seboja Zgłoś #53 Napisano 18 Października 2015 (edytowane) Jeszcze właśnie nie sprawdzałem regulatora ale szczotki wyglądają jeszcze ok, jest to zamiennik, oryginał mam w bagażniku ale tam szczotki kiepskie i nie zamienię ich po to jakoś nitowane jest(...). Żeby to było mazowieckie, okolice Ciechanowa, to bym pewnie skorzystał ale u nas chcą po 200(zł), jeszcze właśnie sprawdzę ten regulator, pojadę do elektryka i podmienię, jak nie pomoże to rozbiorę, jak nie złożę to albo oddam do regeneracji albo kupię drugi, nic nie tracę tylko zyskać mogę. Ja akurat mam boscha chyba a jaki problem jest ze śrubami ? PS. na necie widziałem coś takiego więc jak będę rozbierał to pewnie z tego skorzystam - - - - - aktualizacja - - - - - PS. Dzięki za schemacik, masz może do tego jeszcze listę nazw poszczególnych części ? Edytowane 18 Października 2015 przez seboja Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viper1986 Zgłoś #54 Napisano 19 Października 2015 PS. Dzięki za schemacik, masz może do tego jeszcze listę nazw poszczególnych części ? Tutaj: http://ifinterface.com/page/page3.php?langid=1 masz szczegółowe schematy dotyczące passata (wybierając pozycję CarProg2) otworzy Ci się menu z wyborem modelu / rocznika itd. Co do regulatora: szczotki mają znaczenie ale sam regulator może zawyżać / obniżać napięcie. Zamienników przerabiałem ze 4/5szt i tylko jakiś włoski trzymał parametry. Spisz numer z alternatora to coś więcej podpowiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach