Skocz do zawartości
pogromca

Navi MFD podłączanie sygnału ABS

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

W większości ludzie stosują zamiast sygnału ABS sygnał GALA, jednak w oryginalnych instalacjach stosowany jest sygnał z pompy ABS, jest podobno dokładniejszy i navi płynniej wskazuje pozycję. Tak też wyczytałem na zagranicznych forach.

Postanowiłem sobie więc podłączyć sygnał z ABS, który to w passatach wg schematu i opisach na forach znajduje się w prawym słupku A pod pokrywką, kostka koloru szarego. Podciągnąłem elegancko kable na kostkę 26pin w navi, piny oznaczone jako DFA L i DFA R, zmieniłem impuls na 45, ale dupa nie działa, nie chce nawigować. Oczywiście podłączyłem jeszcze wsteczny i napięcie po stacyjce. No to wróciłem do GALA i działa...

Może ktoś orientuje się w temacie może coś jeszcze powinienem podłączyć?

Robił ktoś podłączenie navi pod ABS czy wszyscy jadą na GALI??

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kwil

Witam.

Borykam się z tym samym problemem i już nie wiem gdzie szukać rozwiązania.

Przeszukałem całe forum i dużo jest o tym mowy, ale w sumie nic konkretnego.

Wcześniej miałem podłączone radyjko mcd i też nikt nie potrafił mi odpowiedzieć czy mcd jedzie na gali czy abs-ie. Po mcd została mi jeszcze jedna wtyczka i mam podejrzenia że tam właśnie mam wyprowadzony abs, ale nie wiem jak to sprawdzić.

Gdybyś natknął się na rozwiązanie to bardzo proszę o pomoc.

Z góry dziękuję

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wcześniej miałem podłączone radyjko mcd i też nikt nie potrafił mi odpowiedzieć czy mcd jedzie na gali czy abs-ie. Po mcd została mi jeszcze jedna wtyczka i mam podejrzenia że tam właśnie mam wyprowadzony abs, ale nie wiem jak to sprawdzić.
jestem też po przekładce oryginalnej MCD na MFD i ta czerwona kostka w ,której są dwa przewody to właśnie jeden z nich to jest "ABS" a drugi to albo wsteczny albo zasilanie po stacyjce, nie chcę wprowadzać nikogo w błąd co do drugiego kabelka.... w każdym bądź razie, nie ma sensu podłączania "ABS" bo ja często jadę tylko na antenie bo podczas jazdy mam włączone DVD co tłumaczy moje wyłączenie "GALI" :hyhy: i wszystko działa tak jak należy (mam antenę oryginalną), panowie- uwierzcie mi ,że jeździłem "trochę" po niemcach ostatnio bo byłem po autko i wszędzie i bez żadnych pomyłek navi doprowadzała mnie pod sam numer... jest jedna rzecz ,którą teraz zauważyłem ,że po zmianie kół na zimówki (miałem 17/225/45 a teraz 15/195/65) nie zmieniłem nastaw w nawigacji i była lekkka przejażdżka o parę metrów ale wszystko powróciło do normy kiedy ustawiłem wielkość kół, navi mam ustawione na GALĘ (08) jeśli dobrze pamiętam a jeśli idzie o ABS to idzie on z czujnika obrotów koła a nie z licznika....czyli z czujnika "ESP,ABS"

panowie... przerabiałem to już zanim trafiłem tu na forum, pytałem u wielu "speców", jedni mówili, że lepiej będzie a drudzy, że nie ma sensu i ci drudzy-przeważyli ;) więc to olałem.

popatrzcie lepiej na podłączenie i ustawienia swoich nawigacji bo szczerze mówię, że problem nie leży po stronie ABS, zróbcie test.... ustawcie sobie jakiś cel tak by po drodze być schowanym w jakimś długim tunelu :hyhy: ,tak żeby antena was "zgubiła", zobaczcie co wtedy się dzieje ?? do tego są potrzebne sygnały z Gali lub ABS !! ja to sprawdziłem :D i tak jest, a też szukałem odpowiedzi na to pytanie :D

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kwil

Cześć.

U mnie w tej czerwonej kostce są cztery przewody w tym dwa pomarańczowe( podejrzewam że to są właśnie ABS-y prawy i lewy)

A co do sygnałów to mam problem taki, że navi zbyt późno mówi mi kiedy skręcić i tak sobie myślę, że gdyby zamienić sygnał z gali na abs to powinno być troszkę płynniej i szybciej.

Nie może być tak, że jedziesz sobie w obcym terenie i na środku skrzyżowania dowiadujesz się że masz właśnie skręcić. Trochę do kitu co?

A tak w ogóle to nie mogę wejść w menu tam gdzie się ustawia wielkość kół i sygnał. Próbowałem już wiele razy i wyskakuje mi okienko w którym działa tylko ustawianie kontrastu i nic poza tym. :mur:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy a co idzie do ABS??!! przeciez syganl abs to nic innego jak tacho, to fakt jest dokladniejszy niz sygnal gala, tylko ze sygnal gala skonczyl sie z tego co pamietm na paskach b4 i wyzej maja juz tacho:) wiec roznicy to nie zrobi, natomiast na waszym miejscu ja bym nie yzykowal podpinajac sie bzposrednio za abs bo moze sie okazac ze ktoregos pieknego dnia na ajkiejsc drodze szybkiego ruch przestanie pracowac abs i dopiero bedzieta mieli baw:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A tak w ogóle to nie mogę wejść w menu tam gdzie się ustawia wielkość kół i sygnał. Próbowałem już wiele razy i wyskakuje mi okienko w którym działa tylko ustawianie kontrastu i nic poza tym.
3 i 6 i przytrzymać flagę, też miałem z tym problem, bo albo się zawiesiła albo nic nie było ale w końcu się udało w razie czego możesz przez vag-a ustawić koła i sygnał abs-u lub gali.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale wszystkie trzy razem?

Nie, najpierw 3 i 6 jednocześnie a później flagę. Najlepiej jeżeli navi jest w trybie info, u mnie wtedy wchodzi od razu.

koledzy a co idzie do ABS??!! przeciez syganl abs to nic innego jak tacho, to fakt jest dokladniejszy niz sygnal gala, tylko ze sygnal gala skonczyl sie z tego co pamietm na paskach b4 i wyzej maja juz tacho:) wiec roznicy to nie zrobi, natomiast na waszym miejscu ja bym nie yzykowal podpinajac sie bzposrednio za abs bo moze sie okazac ze ktoregos pieknego dnia na ajkiejsc drodze szybkiego ruch przestanie pracowac abs i dopiero bedzieta mieli baw:)

Gala idzie do ABS?

Nie bardzo rozumiem......syganał GALA nie skończył się na B4, występuje w passatach B5 do maja 2003, później został zastąpiony sygnałem z ABS.

U mnie w tej czerwonej kostce są cztery przewody w tym dwa pomarańczowe( podejrzewam że to są właśnie ABS-y prawy i lewy)

Na pinie nr 10 masz sygnał biegu wstecznego, na nr 8 masz plus po stacyjce. Pin 5 pomarańczowo-zielony i pin 3 pomarańczowo-brązowy to CAN-y do komunikacji z licznikiem.

mam ustawione na GALĘ (08) jeśli dobrze pamiętam a jeśli idzie o ABS to idzie on z czujnika obrotów koła a nie z licznika....czyli z czujnika "ESP,ABS"

panowie... przerabiałem to już zanim trafiłem tu na forum, pytałem u wielu "speców", jedni mówili, że lepiej będzie a drudzy, że nie ma sensu i ci drudzy-przeważyli ;) więc to olałem.

popatrzcie lepiej na podłączenie i ustawienia swoich nawigacji bo szczerze mówię, że problem nie leży po stronie ABS, zróbcie test.... ustawcie sobie jakiś cel tak by po drodze być schowanym w jakimś długim tunelu :hyhy: ,tak żeby antena was "zgubiła", zobaczcie co wtedy się dzieje ?? do tego są potrzebne sygnały z Gali lub ABS !! ja to sprawdziłem :D i tak jest, a też szukałem odpowiedzi na to pytanie :D

No to wiem, też tak mam jak jadę w tunelu to pomimo braku zasięgu nawigacja działa OK. Po prostu chciałem podłączyć to tak jak jest oryginalnie, zastanawiam się tylko dlaczego to nie działa. Na gali nawi działa dobrze, też jeżdżę po Niemczech i prowadzi bez zarzutu. Też słyszałem rozbieżne opinie nt. podłączenia pod galę i abs, dlatego chciałem sam się przekonać.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności