Skocz do zawartości
DOMEL

Błąd 00515 (G40), 16500 (G62), 16486 (G70) Brak mocy

Rekomendowane odpowiedzi

witam moj problem wyglada nastepujaco na vagu pokazuje mi tepmerature na rozgrzanym silniku na zegary 86 st.C a na ECU 73st.C podejrzewam ze to wina czujnika spr. nr i jest taki 357 919 754d niebieski 4 pinowy czy orientuje sie ktos czy dostane go bez problemu czy sa moze jakies zamienniki. ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam po długim czasie...

Rafał914 na pw napisał iż ma podobny problem po wymianie czujnika jak ja...

 

Jeszcze rafale nie naprawiłem usterki. Brak czasu. Auto jest prawie nie jeżdzone. Za 6 tyg wracam do PL i dokończe temat.

 

Ale już bardziej przekonuje się termostatu. Jest zimniej a silnik wolniej się dogrzewa. Co prawda byłem już w trasie i też nie doszedł do 90`C ale może na otwartym obiegu nie jest w stanie się dogrzać nawet jak dobrze i długo się go ciśnie...

 

Puki co niema tragedi i nie wywala jeszcze błedu że zbyt sługo silnik nie osiąga 70`C bo tyle to jeszcze przekroczy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem idealnie to samo - nawet w trasie nie nie dogrzewał. Wymiana termostatu (na oryginał oczywiście) i temperatura na liczniku stoi na 90 stopni, VAG pokazuje 89,9.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaam, czytałem posty na forum ale niestety nikt nie pisze na tem mojego silnika a mam PASSATA 1.6 silnik AHL rok 1998. Miałem taki problem, że silnik jadł mi olej 1 litr na 1000km, postanowiłem go naprawić ale jak otworzyli silnik to sie okazało, że głowica jest OK ale spód do wymiany a koszt był ogromny więc zakupiłem nowy silnik 1.6 AHL z tym, że z roku 1997 no i jeżdził pod automatyczną skrzynią biegów. Podłączyliśmy go, zapalił chodził wporzo ale cos mi nie pasowało, strasznie był słaby(wsumie to jest nadal) gdy go podłaczyłem do VAGA wyszło -

błąd sondy lambda (już wymieniona),

oraz błąd 515 czujnik halla- g40 nieprawidłowy sygnał, wymieniłem ten czujnik ale niestety dalej to wuskakuje, jak go skasuje a potem odpale autko to dalej ten błąd wychodzi,

pomocy juz niewiem co robić a mechanicy też wymiękaja. Czy może to wychodzić od źle ustawionego rorządu? z tym, że na cechach wychodzi wszystko ok!!!:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Są dwa czujniki halla. Jeden przy rozrządzie z przodu a drugi jest z tyłu silnika na dole. Wtyczkę od czujnika, co jest z tyłu silnika - masz pod zbiorniczkiem wyrównawczym. Możliwe, że przy zakładaniu silnika, przerwał się którys przewód od czujnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a nie jest tak, że jak jest strzelony ten czujnik na wale rorzadu, ten co ma wtyczke pod zbiorniczkiem to auto nie odpala? bo tak mi mechanicy gadali, ze nie odpaliłby jakby ten był popsuty,

 

---------- Post added at 12:15 ---------- Previous post was at 12:15 ----------

 

tzn nie na wale rozrzadu tylko na wale korbowym, sorki za przejezyczenie

 

---------- Post added at 12:17 ---------- Previous post was at 12:15 ----------

 

a sprawdzałem podłączenie voltomierzem instalaci dochodzącej do czujnika przy wałku rozrządu 2 z kabli mialy po 5 volt a 3 miał 7 mikro volt czy cos w tym stylu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak jest strzelony ten czujnik na wale korbowym, ten co ma wtyczke pod zbiorniczkiem to auto nie odpala? bo tak mi mechanicy gadali, ze nie odpaliłby jakby ten był popsuty,

 

Zmień mechaników :kwasny: Ja miałem uszkodzony ten czujnik na wale i auto normalnie odpala, tylko jest strasznie mułowate i nie ma wcale przyspieszenia. Tak wiec bzdury ci gadają.

A tu masz fote - może się przyda.

 

sprawdzenieczujnikahall.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zerkne to dzisiaj i napisze co mi wyszło, pozdrawiam i dziekuje

 

---------- Post added at 14:57 ---------- Previous post was at 12:50 ----------

 

sprawdziłem to jesli chodzi o volty to nic nie wykazywalo ale sprawilem to na mili czy mikro juz sam niewiem(kumpel mi to sprawdzal) no i powiedzial ze wychodzilo 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy, zrobiono mi dzis mój samochodzik, chodzi super, okazało się, że był to błąd czujnika halla umioeszczonego pod kołem wałka rorządu, spowodowane to było złym ustawieniem rorządu (o jeden ząbek), po p[rzestawieniu wszystko wróciło do normy, pozdraiwam i ŻYCZĘ WSZYSTKIM ZDROWYCHJ I WESOŁYCH ŚWIĄT

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to czujnik ci dobrze wskazywał, że jest usterka. Ale co za partacz ci rozrząd przestawił :kwasny:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no niechce sie wypowiadac na ten temat, teraz okazało sie, że komp zapamietal jakis błąd sondy i ja wymieniłem to odczasu do czasu mi wyskakuje jakis bład sporadyczny sondy, podobno mam sie tym nie przejmować bo to nie wpływa na prace silnika, tak mi mówił ten magik co mi naprawił ten rorząd, tak szczerze mówiąc to długo nie grzebał wiechałem na warsztat a on juz odrazu wiedział co może byc powodem że autko tak żle chodzi ze czujnik pokazuje błąd,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziwisz sie? Jeśli to ten sam mechanik - to wiedział co mógł spierniczyc wcześniej :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie to nie był ten sam mechanik, to był juz ktoś inny, pojechałem do kolesia co sie zajmuje tylko grupa VW, jak na złość to jeszcze sonde lambde musze oddac do reklamacji bo ta co kupiłem to ciagle ma jakis błąd, święta prawda "nie ruszaj g...a póki nie smierdzi",

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam. to mój 1-wszy post na forum, więc proszę o wyrozumiałość. a teraz do sedna. po badaniu polskim vag-iem wykryłem kilka błędów tj:

 

17936 Czujnik położenia wału korbowego CMP actuator, bank 1 - otwarty obwód

17733 Kontrola spalania stukowego - cyl. 1

17916 Obroty jałowe- duży zasięg regulacji (Idle speed - upper limit reached)

 

jak do tej pory sprawdziłem wiązkę dochodzącą do czujnika Halla przy rozrządzie, miedzy 1 a 3 pinem było napięcie ok 4,9V. moje pytanie brzmi czy przyczyną w/w błędów jest może sam czujnik Halla czy może każdy błąd odpowiada za inne urządzenie. może ktoś miał podobny problem.

dzięki

Edytowane przez tomaswoj
dodanie zapytania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam 1.8T w tiptronicu 2004.

Bieg jalowy: Przy podnoszeniu stopniowo obrotow przy 3tys wskazowka zatrzymuje sie na chwile, i nastepnie robi blyskawiczny przeskok o 1-2 kreski dalej. Wyglada to na jakby zaciecie.

Gdy natomiast gaz dam w podloge wskazowka powedruje do konca skali plynnie.

 

Efekt jest taki sam gdy jade 120km/h na 5 biegu i daje redukcje na 4 bieg. Wskazowka leci do 3tys i nastepnie blyskawiczny przeskok na 3200-3400 (nie pamietam dokladnie).

 

Bledow brak.

O co kaman?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Mam kilka pytań, ponieważ czytałem gdzies o problemach z spadajacymi obrotami ktore zaraz pozniej podnosily sie do ok 12oo , pisał ktos ze to moze byc wina wlasnie tego czujnika ( G62 ) , takie problemy wlasnie pojawiaja sie aktualnie u mnie, wskazania na zegarze w normnie, idealnie sie nagrzewa itd, przy weekendzie postaram sie sprawdzic wg zamieszczonych tutaj wskazowek wskazania tego czujnika, ale zastanawia mnie jeszcze jedno :

 

UWAGA!!: Gdy tylko w pamięci usterek znajdzie się usterka, która dotyczy czujnika G62 temperatury zasysanego powietrza, komputer sterujący pracą silnika przy uruchomieniu silnika zastosuje temperaturę zasysanego powietrza jako wartość zastępczą (temperatura uruchomienia silnika – wartość zastępcza). Następnie temperatura wzrośnie według przebiegu modelowego zapisanego w komputerze sterującym pracą silnika. Dla silnika rozgrzanego do temperatury pracy, po określonym czasie zostaje wskazana stała wartość zastępcza. Stała wartość zastępcza jest ponownie zależna od temperatury zasysanego powietrza. Silnik wtedy pali więcej paliwa - ponieważ komputer podaje większe dawki paliwa na wtryski.

 

Jezeli u mnie Vag nie wykazuje zadnych bledow zwiazanych z tym czujnikiem, jedyna rzecza sa falujace - czasami - obroty to czy wtedy te dawki tez sie zmieniaja ? Jezeli tak to jak mozna je ewentualnie ustawic na normalne ?

 

Maciej 77 pytał rowniez o :

 

Może mi ktoś to przetłumaczyc z polskiego na nasze...

BAAARDZO chciałbym wiedziec gdzie szukac gniazdo 93 i gniazdo 108

może jakiś schemacik na PRIV

 

Czy moglby ktos odpisac gdzie te gniazda sie znajduja ?

 

Z gory dziekuje za odpowiedz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam.czy jest mozliwoscc sprawdzic czujnik G 62 temperatury bez waga?cos mi sie wydaje ze podaje do ecu zla temperature. w którym bloku pomiarowym mozna odczytac jaka wartosc temperatury podaje do ecu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy jest mozliwoscc sprawdzic czujnik G 62 temperatury bez waga?
chyba chodziło ci o VAG? Tak można jeśli masz klimatronika z odpowiednią ilością bloków diagnostycznych (temat szeroko opisany na forum w innej dziedzinie)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

klimatronkiem to w jaki sposob?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności