Skocz do zawartości
DOMEL

Błąd 00515 (G40), 16500 (G62), 16486 (G70) Brak mocy

Rekomendowane odpowiedzi

TEMAT dołączony do: SPIS TEMATÓW B5 (3B i 3BG) FAQ - P O C Z Y T A J

 

Jechalem wlasnie zatankowac. Pzredemna wlokl sie maluszek wiec chcialem go przed zakretem lyknac. Zmiejszylem bieg na 2 i czailem sie do wyprzedzania. Ale zanim zaczalem poczulem ze samochod stracil moc. Jak wciskalem mocniej pedal gazu to on tak jakby mi stzrelal powietrzem(takie psiukniecia krotkie) Jak jechalem powoli to delikatnie z gazem to bylo cicho ale wystarczylo dac wiecej gazu a samochod jakby sie mulil i mial te swoje piardniecia. No coz przypomnialy mi sie posty o przeplywomierzu wiec i tak sobei pomyslalem. Na stacji postalem z 15-20 min wsiadlem do samochodu a on jechal jak trzeba. Niby wsyztsko wpozatku. Ale po ujechaniu tak 4km jak chcialem depnac znow mi tak jakby syknelo powietzrem. Malo tego teraz jak jechalem to mi tak gwizdalo jakby sie turbina rozsypala. Samochod wogule nie mial mocy. Na dodatek dochodzil taki dziwny odglos jak silnik schodzil z obrotow. Podczas przyspieszania czuc bylo znaczace spadki mocy (jakby ktos na chwile odcial z polowe koni). Jak dojechalem do domu to wycie stzrelanie i czasem syczenie slychac bylo z lewej strony komory silnika. Samochod jak postoi i ostygnie jezdzi normalnie problemy sie zaczynaja jak sie rozgrzeje. Probowalem odlaczyc przeplywomierz (chyba to ten na filtrem powietrza) ale samochod wtedy wogule mi nie odpalil. Pomozcie bo rece opadaja, jak to sprawdzic mozliwie bez udzialu mechanikow bo kasy nie ma a wesel w rodzinie mnogo. :606:

 

 

[Marek] To co wyszło z diagnozy VAG :583: twojego PaskaB5 18T /98

 

Address 01 ------------------------------------------------------

Controller: 8D0 907 558 E

Component: 1.8L R4/5VT MOTR HS D02

Coding: 04001

Shop #: WSC 26361

3 Faults Found:

00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)

30-00 - Open or Short to B+

Czujnik pozycji wału krzywkowego (czujnik efektu Halla) – skrót do B+ (G40) : sprawdź CPM, jeśli OK., wymień dystrybutor

 

16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal

P0116 - 35-10 - - - Intermittent niezrozumiała wartość sygnału.

Obwód temperatury chłodziwa silnika - czujnik (G62)

 

16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low)

P0102 - 35-10 - - - Intermittent

Masa lub poziom obwodu przepływu powietrza – niskie wejście

 

Address 46 -------------------------------------------------------

Controller: 1J0 959 799 J

Component: 0E Zentral-SG Komf.0001

Coding: 04097

Shop #: WSC 00028

2 Faults Found:

00944 - Heated Exterior Mirror: Passenger Side (Z5)

35-00 - -

Ogrzewanie lusterka strona pasażera - Z5

 

00930 - Locking Module for Central Locking: Rear Left (F222)

27-10 - Implausible Signal - Intermittent

Mechanizm zamka centralnego, drzwi tylne lewe - F222

End -------------------------------------------------------

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DIAGNOSTYKA CZUJNIKA HALLA G40 - Camshaft Position Sensor:

 

Często występujący błąd:

17746 - Camshaft Position Sensor (G40) Open or Short to Plus

P1338 - 35-10 - - - Intermittent

 

Potrzebne narzędzia specjalne, przyrządy kontrolno-pomiarowe i materiały pomocnicze Przyłącze pomiarowe VAG 1598/31, Multimetr cyfrowy, schemat elektryczny

- Napięcie akumulatora musi wynosić minimum 11,5 V.

 

Czujnik Halla (G40) Bosch 058 905 161B

 

czujnikhallag408du.th.jpg wtyczkaczujnikahalla6yr.th.jpg wtyczkaczujnikahallag409ro.th.jpg

 

9 – 3-biegunowa wtyczka połączeniowa, styki czujnika i wtyczki połączeniowej są pozłacane.

10– wspornik czujnika Halla

11 – czujnik Halla G40)

12 – koło zębate wałka rozrządu z osłoną czujnika Halla.

13 – moment dokręcenia 10N m

14 – moment dokręcenia 100 Nm (w celu poluzowania i dokręcenia zastosować przyrząd 3415).

 

Sprawdzanie czujnika Halla - Opis czynności:

 

img3798mb3.th.jpg img3886nr0.th.jpg img4003anl0.th.jpg

 

Czujnik pokazuje błąd jeśli:

- źle założymy pasek rozrządu (wystrczy jeden ząbek różnicy)

- źle założymy łańcuch rozrządu

- uszkodzony czujnik lub źle przykręcony do obudowy (również jeśli zanieczyszczony)

Najlepiej podmienić na chwilę czujnik na próbę aby sprawdzić czy występuje błąd czujnika (dobry sposób na pewność), (zwarcie do plusa - może wskazywać na uszkodzony czujnik??)

 

- wyciągnąć 3-krotną wtyczkę z czujnika Halla

podłączyć multimetr cyfrowy nastawiony na pomiar napięcia do styku 1 (plus) i 3 (masa) we wtyczce czujnika Halla;

– włączyć zapłon.

Wymagana wartość: 4,0 do 6,0 V (minimum 4,5 V)

– wyłączyć zapłon.

 

Jeżeli nie występuje żadne napięcie:

– podłączyć przyłącze pomiarowe V.A.G 1598/31 do wiązki przewodów komputera sterującego pracą silnika. Komputer sterujący nie może być w tym czasie podłączony.

 

- sprawdzić według schematu elektrycznego ciągłość przewodów między przyłączem pomiarowym a wtyczką:

styk 1 + gniazdo 98, (89 w niektórych modelach*)

styk 2 + gniazdo 86, (105 w niektórych modelach*)

styk 3 + gniazdo 108, (111 w niektórych modelach*)

Rezystancja przewodu: max. 1,5 Ω

- dodatkowo sprawdzić, czy nie występuje zwarcie między przewodami.

 

Jeżeli nie stwierdzono żadnej usterki w przewodach, a istniało napięcie między końcówkami styków 1+3:

- wymienić na nowy czujnik Halla G40

- odczytać pamięć usterek, usunąć w razie potrzeby istniejące usterki skasować następnie

pamięć usterek,

- odczytać kody gotowości, Jeżeli pamięć usterek została skasowana lub odłączono

stałe połączenie z potencjałem plus od komputera sterującego pracą silnika, musi zostać na nowo wywołany kod gotowości,

 

Jeżeli nie stwierdzono żadnej usterki w przewodach, a nie istniało napięcie między końcówkami styków 1+3:

- wymienić na nowy komputer sterujący pracą silnika.

 

Sprawdenie prawidłowego założenia paska rozrządu na kołach pasowych

- zdjąć osłonę górną rozrządu (jest na zatrzaskach)

- włączyć 4 bieg i lekko podpychać auto aby znak na kole pasowym Wału zgrał się ze znakiem na pokrywie (zgraj to dokładnie co do mm)

- następnie sprawdź czy pokrył sięznak na kole zamochowym (znak widać w takim otworku koło sprzęgła)

- następnie na kole zębarym rozrządu musi pokryć się koło z deklem górnym.

 

img4003vk4.th.jpgdsc00135iq9.th.jpg

 

rozrzd1lk8.th.jpg rozrzd2jv3.th.jpg

 

 

 

:!: DIAGNOSTYKA CZUJNIKA TEMPERATURY PŁYNU CHŁODZĄCEGO SILNIK (G2 i G62)

 

Czujniki/Sensory G2 i G62 są zamontowane w jednej zespolonej nie robieralnej obudowie

ECT - Engine Coolant Temperature. Róznica polega na konstrukcji wtyczki elektrycznej która dla czujnika nazywanego wcześniej G2 i G62 jest: kwadratowa (1996-2000), natomiast po roku (2000-2004) jest prostokątna (zaokrąglona z jednego boku).

 

czujnikitablicyzegarw2pr7.th.jpg czujniktemperaturyg2qh4.th.jpg czujniktemperaturyg2ig6wg1.th.jpg

 

Diagnostyka VAG rozpoznaje błędy (zwarcia) instalacji elektrycznej.

Dla dokładniejszej analizy usterek pokazuje dokładnie na którym obwodzie powstała awaria, czy w obwodzie G2 czy w G62. Od tego czasu ludzie nazywają ten czujnik i tak i tak. Również na schematach najpierw oznaczano czujnik jako G2 a później jako G62.

 

 

Diagnostyka - Błędy VAG dotyczące temperatury czujnika (G2 i G62)

 

00522 - Czujnik temperatury chłodziwa silnika G62

01039* - Coolant Temperature Sensor (G2)

Czujnik G2 wskaźnika temperatury płynu chłodzącego silnik

16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal

Czujnik G62 wskaźnika temperatury płynu chłodzącego silnik

16509 System chłodzenia – temp. za niska do rozpoczęcia procesu – G62

17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus

Obwód temperatury chłodziwa silnika - czujnik (G62) brak sygnału lub zwarcie z potencjałem plus - Okresowo /Sporadycznie "od czasu do czasu"

 

30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

– przerwa lub zwarcie z masą

– przerwa lub zwarcie z plusem

– zwarcie w instalacji pomiędzy czujnikiem G2 a zestawem wskaźników;

– uszkodzony czujnik G2 wskaźnika temperatury płynu chłodzącego.

 

* Usterka „Przerwa lub zwarcie z potencjałem plus” zostanie zarejestrowana dopiero wtedy, gdy silnik pracował przez około 30 minut a usterka została rozpoznana.

 

Uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodzącego lub połączenie przewodów do komputera sterującego pracą silnika. Sprawdzić miernikiem czujnik temperatury płynu chłodzącego lub obwód do komputera sterującego.

 

UWAGA!!: Gdy tylko w pamięci usterek znajdzie się usterka, która dotyczy czujnika G62 temperatury zasysanego powietrza, komputer sterujący pracą silnika przy uruchomieniu silnika zastosuje temperaturę zasysanego powietrza jako wartość zastępczą (temperatura uruchomienia silnika – wartość zastępcza). Następnie temperatura wzrośnie według przebiegu modelowego zapisanego w komputerze sterującym pracą silnika. Dla silnika rozgrzanego do temperatury pracy, po określonym czasie zostaje wskazana stała wartość zastępcza. Stała wartość zastępcza jest ponownie zależna od temperatury zasysanego powietrza. Silnik wtedy pali więcej paliwa - ponieważ komputer podaje większe dawki paliwa na wtryski.

 

 

Demontaż wyjęcie czujnika temperatury silnika G62

Wyciągnąć zawleczkę płaską i wyjąć do góry czujnik odłączyć kostkę.

 

img3877kd0.th.jpg czujniktempsilnika1yw2.th.jpg coolanttempsensorg2g62nm7.th.jpg

 

Do modelu 3B i 3BG montowane były modele czujników (zielony i czarny są zamienne):

059 919 501A (zielony 4-pinowy)

078 919 501B (niebieski 4-pinowy)

078 919 501C (czarny 4-pinowy)

Dostępne są w: IC, ASO, Allegro

 

Czujnik pomiaru temperatury płynu chłodzącego silnik w silnikach 4-cylindrowych znajdują się z tyłu głowicy silnika dla następujących typów silników: ADP, ADR, AEB, AHL, AHU, AHH oraz AFN, APT...

 

Czujnik pomiaru temperatury płynu chłodzącego w silnikach 6-cylindrowych jest zamontowany również z tyłu, na prawej głowicy silnika dla następujących typów silników: ACK, AHA oraz ALG.

 

Czujniki pomiaru temperatury płynu chłodzącego w silnikach 5-cylindrowych znajdują się we wsporniku przyłączeniowym rurowych przewodów płynu chłodzącego, znajdującym się po lewej stronie głowicy silnika. Czujnik pomiaru temperatury płynu chłodzącego posiada niebieską obudowę i jest 4-stykowy. Dotyczy to następującego typu silnika: 1 AGZ.

 

 

Sprawdzenie obwodów czujnika temperatury płynu chłodzącego (G2 i G62)

 

wtyczkaczujnikatempsilnika8mr.th.jpg

 

Wyjąć 4 -krotną wtyczkę 1 z czujnika 2 temperatury płynu chłodzącego;

- sprawdzić według schematu elektrycznego ciągłość przewodów między przyłączem pomiarowym, a 4-krotna wtyczką:

- styk 1 + gniazdo 93,

- styk 3 + gniazdo 108.

Rezystancja przewodu: max. 1,5 Ω

 

sprawdzić według schematu elektrycznego, czy nie występuje zwarcie przewodu między przyłączem pomiarowym i 4-krotną wtyczką, styk 1 a przewodem, styk 3, jak również z masą samochodu:

- styk 1 + gniazdo 108,

- styk 1 + masa samochodu.

Wymagana wartość: ∞ Ω

– sprawdzić dodatkowo, czy obydwa przewody nie mają zwarcia do potencjału plus akumulatora.

Jeżeli nie zostanie stwierdzona żadna usterka w przewodach:

Przeprowadzić pomiar rezystancji czujnika G62 temperatury płynu chłodzącego, styk 1 (masa) i 3 (sygnał).

 

czujniktempsilnika9tm.th.jpg wykresczujnikatempertaury2ck.th.jpg

 

- zakres A: wskazuje wartości rezystancji dla zakresów temperatur 0 do 50°C,

- zakres B: wartości dla zakresów temperatur 50 do 100°C.

 

Przykłady odczytywania wartości:

- 30°C znajduje się w zakresie A i odpowiada wartości rezystancji od 1,5 do 2,0 kΩ.

- 80°C znajduje się w zakresie B i odpowiada wartości rezystancji od 275 do 375 Ω.

Jeżeli nie zostanie osiągnięta wymagana wartość:

– wymienić na nowy czujnik G62 temperatury płynu chłodzącego.

Jeżeli nie stwierdzono w przewodach żadnej usterki i są prawidłowe wartości rezystancji:

– wymienić na nowy komputer sterujący pracą silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak wydruk wygląda nieciekawie. Do tego Marek nie nadmienił paskudnej pracy zaworów ale jest szansa ze to wina czujnika pozycji wału krzywkowego (czujnik efektu hali) - (G40) i oby tak było bo wizja wydatków na naprawę mnie po prostu przeraziła. Przepływomierz to juz standardowo :614: a co do "Ogrzewanie lusterka strona pasażera - Z5 "- to ja mam podgrzewane lusterka?? :609:

Chciałbym Tu na forum nadmienić ze takich ludzi jak MAREK to sie powinno wielbić na równi z Rydzykiem :622: . Nie spodziewałem sie ze ktoś sie tak zainteresuje moim problemem i tak mi pomoże. No cóż jednak wiara w ludzi mi wróciła. Marek nie dość że spotkał się ze mną to polecił mi warsztat w którym nie będzie baboli i wszystko ma zostać fachowo wykonane. No i muszę się pochwalić że jeździłem jego 200KM potworem i powiem ze jestem w szoku. Po prostu mnie zatkało, że pasek może tak śmigać. Chyba powoli zacznę zbierać na takie ulepszenia:-)

Marek jeszcze raz WIELKIE DZIĘKI!!!!! :564:

 

 

ps.O postepach w pracy i ewentualnej naprawie jeszcze tu napisze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:614: Przepływka (037 906 461 C) do twojego AEB

- kosztuje 330 zł. brutto nie jest to produkt Bosh tylko firmy Pierburg i jest :ok:

 

Sprawdzanie napięcia zasilającego miernika masy powietrza (G70)

– wyjąć 5 -krotną wtyczkę 1 z miernika masy powietrza 2;

– podłączyć multimetr nastawiony na pomiar napięcia do styku 2 wtyczki i masy silnika.

– uruchomić silnik i pozostawić pracujący na jałowym biegu.

Wymagana wartość: 11 do 15 V

 

Jeżeli nie występowało napięcie:

– wyłączyć zapłon;

– sprawdzić połączenia przewodów do przekaźnika (J17) pompy paliwa

 

Jeżeli napięcie zasilające i przewody są prawidłowe:

– włączyć zapłon;

– podłączyć multimetr nastawiony na pomiar napięcia do styku 4 wtyczki i masy samochodu.

Wymagana wartość: 4,5 do 5,5 V

 

Jeżeli nie występowało napięcie:

– wyłączyć zapłon;

– sprawdzić sygnał i przewody masy,

– podłączyć przyłącze pomiarowe V.A.G 1598/31

do centralnej wtyczki komputera. Komputer sterujący silnikiem nie jest przy tym podłączony;

 

Sprawdzanie przewodów sygnałowych i przewodów masy miernika masy powietrza (G70)

img8127a3rz.th.jpg img8128a4cj.th.jpg czujnikmasypowietrzag7015rn.th.jpg

Sprawdzić ciągłość przewodów między przyłączem pomiarowym a 5-krotną wtyczką:

styk 5 + gniazdo 29,

styk 4 + gniazdo 53,

styk 3 + gniazdo 27.

Rezystancja przewodu: max. 1,5 Ω

– sprawdzić dodatkowo wszystkie przewody, czy nie występują zwarcia między nimi;

– dodatkowo sprawdzić, czy nie występują zwarcia między przewodami i z potencjałem plus akumulatora lub masy.

 

Jeżeli nie stwierdzono żadnej usterki w przewodach:

– wymienić czujnik masy powietrza G70 na nowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Darek77

Pierburg to bardzo dobra konstrukcja,przepływomierze te są lepsze od Boscha.Wśród speców od Tdi maja opinię niezawodnych i długowiecznych.Nie wiem jak z cenami ale Bosch pewnie będzie droższy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dobra czesci wymienione to:swiece,rozrzad,chldziwo do chlodnicy,przeplywomierz,czujnik temp.Kasy poszlo hmmmm nawet nie chce mowic.Al okazalo sie ze kupilem troskze na zapas b oslaba moc czy dziwne odglosy z silnika to wynik innej rzeczy. Okazalo sie ze mam sporo rozciagniety lancuch walka rozrzadu i to wlasnie on przypuszczalnie powoduje pokazywanie sie bledow Camshaft czy byc moze i pzreplywki. Wiec troche za wczesnie umoczylem kase. A dziwne swisty i gwizdanie jakby turbiny to pekniety wezyk idacy od kolektora dolotowego do.....niepamietam :625: .T eraz zbiore moze resztki mocy i moze uda mi sie wymienic i ten lancuch w miare szybko. Ale czy czlowiek sie nie wkurzy jak si eokaze ze to glupi lancuch powodowal te wsyztskie bledy i ze czesc gratow byl akupiona niepotrzebnie?? :612: :612:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:614: Nie kupuj części zanim wszystkiego się nie sprawdzi - nie zdejmie dekla i nie zobaczy co jest grane. Wcześniej umieściłem instrukcję pomiaru podejrzanych elementów, która wykluczyła by ich niesprawność i poprowadziła diagnozę dalej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no niestety tak to wyglada. Nieldugo wymienione bede mial pol silnika a lancuch chyba zostal wymieniony. Zadzwonie jutro z rana do mechanika i zapytam co i jak bo mial dojsc co jest nie tak z tym samochodem. Co do turbiny to chyba standartowa wada paskow - zapchany kanal olejowy i torbina się rozsypała. Ale jak bedzie to sie dowiem jutro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

heh domel to widzę że miałes z nim taki sam "stos kłopotów"jak ja ze swoim :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Niestety nie ma chyba idealnych silnikow i tak jak kazdy silnik, tak i 1.8T ma swoje wady.

 

Moj Pasek ma przejechane ponad 240000km i turbina chodzi cacy:) (odpukac w niemalowane) chociaz tez sie boje ze uderze w daleka trasa a tu taki numer mi wyskoczy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No zbychu mialem ja sie z nim oj mialem :kwasny: Ale plus taki ze wyszedlem na prosta i teraz wszsytko dziala bez zarzutu.Jako ze ja jezdzilem nim krotko przed rozsypka to niestety musial byc wlasciciel nieodpowiedzialny skoro turbo tak szybko mi sie sypnelo. :| Jak mowilem musze sie zebrac i pstryknac zdjecia mojej turbiny ku przestrodze innym.Teraz pasio chodzi jak burza i ciesze sie ze mam to za soba i sam sobie zycze dlugich i bezstresowych lat uzytkowania :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marcino
Z tylu silnika niedaleko akumulatora.zobaczysz wetkniety czujnik naprawde nie tak trudno go znalesc.bedzie to prostokatna wtyczka lub kwadratowa jak u mnie.

 

dzięki :padam::ok: -popatrzę ale dopiero wieczorem po pracy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość leszek159_2006

mam pytanko co było bezpośrednią przyczyną mam podobne objawy tylko że ja mam 1.8 20v 125km 98r byłbym wdzięcznyMariusz,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no marek ma racje bo niestety ale trudno przez neta tak stwierdzic jednoznacznie stwierdzic co moze byc u ciebie.ja poporstu jak widze u kogos problem ktory przypomina mi moj mowie co bylo i co moze byc ale to kazdy ma inaczej i tylko przy odrobinie szczescia mozna trafic na taki sam przypadek.kazdy samochod trzeba traktowac inaczej i u kazdego moze t byc inna przyczyna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
:614: Przepływka (037 906 461 C) do twojego AEB

- kosztuje 330 zł. brutto nie jest to produkt Bosh tylko firmy Pierburg i jest :ok:

 

Sprawdzanie napięcia zasilającego miernika masy powietrza (G70)

– wyjąć 5 -krotną wtyczkę 1 z miernika masy powietrza 2;

– podłączyć multimetr nastawiony na pomiar napięcia do styku 2 wtyczki i masy silnika.

– uruchomić silnik i pozostawić pracujący na jałowym biegu.

Wymagana wartość: 11 do 15 V

 

Jeżeli nie występowało napięcie:

– wyłączyć zapłon;

– sprawdzić połączenia przewodów do przekaźnika (J17) pompy paliwa

 

Jeżeli napięcie zasilające i przewody są prawidłowe:

– włączyć zapłon;

– podłączyć multimetr nastawiony na pomiar napięcia do styku 4 wtyczki i masy samochodu.

Wymagana wartość: 4,5 do 5,5 V

 

Jeżeli nie występowało napięcie:

– wyłączyć zapłon;

– sprawdzić sygnał i przewody masy,

– podłączyć przyłącze pomiarowe V.A.G 1598/31

do centralnej wtyczki komputera. Komputer sterujący silnikiem nie jest przy tym podłączony;

 

Sprawdzanie przewodów sygnałowych i przewodów masy miernika masy powietrza (G70)

img8127a3rz.th.jpg img8128a4cj.th.jpg czujnikmasypowietrzag7015rn.th.jpg

Sprawdzić ciągłość przewodów między przyłączem pomiarowym a 5-krotną wtyczką:

styk 5 + gniazdo 29,

styk 4 + gniazdo 53,

styk 3 + gniazdo 27.

Rezystancja przewodu: max. 1,5 Ω

– sprawdzić dodatkowo wszystkie przewody, czy nie występują zwarcia między nimi;

– dodatkowo sprawdzić, czy nie występują zwarcia między przewodami i z potencjałem plus akumulatora lub masy.

 

Jeżeli nie stwierdzono żadnej usterki w przewodach:

– wymienić czujnik masy powietrza G70 na nowy.

 

Witam, posiadam audi a4 z 1995r. 1.8T AEB od kilku dni VAG wyrzuca mi ciagle blad 16487 po zrobieniu logow dynamicznych w bloku 002 mam caly czas wartosc 172,64 air mass flow w calym zakresie obrotow, przy zdjetej wtyczce od przeplywomierza i przylozeniu miernika mam napiecie na masie i przewodzie plusowym 14.00V po odpieciu przeplywomierza i skasowaniu bledu blad powraca, jak sprawdzic te styki o ktorych bylo pisane wyzej, u mnie wystepuje wtyczka 4 pinowa, jest jakis przekaznik czy cos takiego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość S_O_N_G_O

Proszę o pomoc!!! Nie mogę znaleźć złącza diagnostycznego w moim passacie. Passat variant 4 Motion V6 TDI skrzynia automatyczna z tiptronic plus climatronic. Podaje może zbędne dane ale raz każą mi szukać złączki koło hamulca ręcznego a raz koło pokręteł od klimatyzacji. Umnie tam nic nie ma !!! Proszę pomóżcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość S_O_N_G_O

Dziękuję za wskazówkę ale byłem już wcześniej na tej stronie szukałem na innych - proszę powiedz jaką okolicę auta pokazuje to foto. W opisie jest wskazane , że to miejsce obok półki na książkę serwisową - mam pod kierownicą 2 półki ale nie ma tam elementu , pod którym byłaby schowana ta złączka diagnostyczna. Sorry ale mam paska od 2 miesięcy i jestem mocno zielony. Na tych zdjęciach widać ikonę stacji benzynowej czy otwarcia wlewu paliwa - u mnie jest ona na drzwiach a w pobliżu nie ma żadnej klapki gdzie mogłaby być ukryta złączka.

Edytowane przez S_O_N_G_O

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego wsadź głowę pod kierownice do samych pedałów i powinieneś zobaczyć złącze które jest zamontowane pod tymi dwoma pólkami serwisowymi. Złącze jest pod tymi półkami idąc od kierownicy do dźwigni otwierania przedniej klapy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość S_O_N_G_O

Łatwo powiedzieć " wsadź głowę pod kierownicę " jestem po operacji kręgosłupa i co prawda wstawili mi jakiś stabilizator dynamiczny ale ja wiem czy się wpół nie urwę ? Ha ha - no dobra wlezę tam - ale jak nic nie znajdę to.... może przy piwku to omówimy? Pozdro. SONGO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności