Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Zamontowałem ostatnio w swoim samochodzie kontrolkę sondy lambda, kupioną na Allegro za 32 zł. Teraz mogę cały czas obserwować wskazania sondy lambda.

Zastanawia mnie jednak jedna rzecz: Dlaczego do chwili nagrzania się silnika kontrolka ciągle pokazuje spalanie bogatej mieszanki (świeci się na czerwono - czyli sonda lambda stoi na bogatej mieszance). Dzieje się tak zarówno na benzynie jak i na gazie. Na wolnych obrotach jest tak samo nawet na gorącym silniku.

Gaz mogę wyregulować poprzez wkręcenie śruby regulacyjnej reduktora, natomiast benzyny nie da się wyregulować. Mogę jedynie sprobować wymienić sondę lambda.

Co o tym myślicie? A może wskazania sondy lambda są prawidłowe? Nie byłoby problemu, gdyby samochód nie palił za dużo. W moim przypadku jest jednak duże zużycie zarówno gazu (ok. 12 l/100 km po mieście) jak i benzyny (pierwsze 1-2 km na zimnym silniku przed włączeniem się gazu - ponad 25 l/100 km). Proszę o podzielenie się Waszymi spostrzeżeniami, doświadczeniami i przemyśleniami w tej sprawie. Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego mógłbyś mi podać link do aukcji?

W poprzednim aucie miałem coś takiego (kumpel robił) i uważam że jest to świetna rzecz, szczególnie przydatna przy regulacji gazowni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki :ok:

Powiedz jeszcze jak to się sprawuje? Gość na aukcji pisze że 10 diodowa to porażka ale właśnie na takiej "choince" widać dokładnie skład mieszanki (wiem bo taką miałem), a tu jest jedynie dwukolorowa. Z tego co wyczytałem pokazuje pewnie tylko stan bogata/uboga, nie ma stanów pośrednich.

Jedyny plus to faktycznie miejsce pod zabudowę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki :ok:

Powiedz jeszcze jak to się sprawuje? Gość na aukcji pisze że 10 diodowa to porażka ale właśnie na takiej "choince" widać dokładnie skład mieszanki (wiem bo taką miałem), a tu jest jedynie dwukolorowa. Z tego co wyczytałem pokazuje pewnie tylko stan bogata/uboga, nie ma stanów pośrednich.

Jedyny plus to faktycznie miejsce pod zabudowę.

 

Na razie sprawuje się dobrze. Dioda zmienia kolory świecenia od zielonego poprzez żółty do czerwonego i odwrotnie, tylko, że ten kolor żółty jest słabo zauważalny. Na bieżąco mogę obserwować, jak pracuje sonda lambda (czy stoi, czy też chodzi, i w jakich okolicznościach, oraz jak szybko zmieniają się wahania napięcia).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy to prawda, że ECU nie reaguje na sygnał z sondy lambda, dopóki silnik nie osiągnie temperatury 60 st C.?

Jeśli tak jest, to jaki byłby sens stosowania grzałek w sondach, skoro na zimnym silniku sonda i tak nie chodzi, a jak zaczyna chodzić na gorącym silniku, to na pewno jej temperatura już dawno przekroczyła 300 st. C?

Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odrzewam :D

Trafił mi się ADZ i zastanawia mnie jedna sprawa.. Sonda nawet przy rozgrzanym silniku, na wolnych obrotach non stop stoi na 0,7V, 0,9V czasami na 0,5V. Zaczyna oscylować dopiero przy 1500-2300obr/min. Zarówno na gazie jak i na benzynie. Vag zgłasza błąd:

00561 - Mixture Adaptation

09-10 - Adaptation Limit Surpassed - Intermittent

Czy takie zachowanie sondy powinno być w monowcach? Czy sonda do wymiany?

W moim vr6 sonda oscyluje w każdym zakresie obrotów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trudno powiedzieć czy sonda do wymiany, aby wykluczyć jej niesprawność należałoby podmienić pewną sondę i jeśli nic się nie zmieni szukać usterki gdzie indziej. Problem w tym że bardzo dużo może być przyczyn takiego stanu rzeczymiędzy innymi; zła jakość paliwa, złe cisnienie paliwa,nieszczelny układ dolotowy, przerwy w zapłonie/charakterystyczne pykanie słyszane na końcówce wydechu/, uszkodzona sonda Lambda, zawór odpowietrzania zbiornika paliwa EVAP, wtryskiwacz, oraz nadmierny poziom oleju jeśli chodzi o jego stan jak równierz złe jego zbieranie przez pierścienie co powoduje zły odczyt na sondzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przerwy w zapłonie/charakterystyczne pykanie słyszane na końcówce wydechu/

Takie coś występuje, ale tylko na benzynie..

Jak dla mnie to jest dziwna sprawa, ponieważ sonda identycznie się zachowuje na gazie jak i na benzynie..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Owszem tylko że jadąc na gazie ECU widzi podstawiony / emulowany sygnał/. Sprawdź czas wtrysku na Pb i na LPG czy się różnią, i EVAP.

Najlepiej jak pisałem podmień sondę jeśli emulacja pozostaje taka sama przynajmniej będzie pewność co do sondy, a czym sprawdzasz emulację sondy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie sprawdzam sygnał z samej sondy, nie z emulatora ;) Sygnał dobrze widać w programie do gazu (bingo m), miernik wskazówkowy też pokazuje to samo.

Najpierw do wymiany pójdą uszczelniacze, zimny silnik dymi na niebiesko. Przy okazji posprawdzam odpowietrzenie zbiornika, nieszczelności. Jak to nie pomoże podmienię sondę.

Dzięki za wskazówki, o efektach napiszę ;)

 

 

EDIT:

 

Sonda w ADZ wymieniona, teraz nic się nie zawiesza. Po rozgrzaniu silnika do temp roboczej sonda ładnie oscyluje nawet na biegu jałowym, tak samo na gazie i na benzynie..

Stara uszkodzona sonda zaczynała pracować dopiero powyżej 1500obr/min, czyli zawieszała się tylko na wolnych obrotach.

Edytowane przez monter

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie jest identyczna sytuacja, ale dymi na czarno, jestem prawie pewien że sonda do wymiany musi iść, a co oprócz tego to wyjdzie w praniu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Szanownych kolegów. Szukam pomocy bo już wszystko to co wiedziałem zawiodło. Jest tak, padła mi sonda lambda wymieniłem na oryginał Boscha i sonda działa tzn.: sama sonda ma napięcie wyjścia od 0 do 0,88V ale sterownik ECU nie wykonuje próbkowania. Odczyt na VAG'u pokazuje stały faktor lambda(800obr-1.3 a jak przygazuje na 3000obr i puszczę gaz spada na 1.0) po podłączeniu voltomierza analogowego(zakres 2V) widać reakcję na zwiększenie obrotów ale próbkowania nie ma?!

 

  1. Zastanawiam się czy może sterownik padł czy co? Zaznaczam że sprawdzałem oporność grzałki sondy i jest ok
  2. napięcie dochodzi do złącza lambdy(12V na grzałke)
  3. szczelny kolektor wydechowy
  4. szczelne podcisnienie
  5. brak zwarć na kablach sygnałowych lamdy
  6. kable od wtyczki sondy do ECU sprawdzone-ok

Może da sie pobudzić kanał sondy VAG'iem?

Za wszystkie sugestie z góry dziękuję.

 

 

VW Passat 1.6 AEK 96r + gaz na sterowniku STAG-300

 

_scalone

Edytowane przez Łysy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co piszesz auto diagnozowane, ale nic nie piszesz czy ster rejestruje jakieś błędy?ponadto sprawdzasz sondę poprzez odczyt ze sterownika na gazie czy benzynie? jeśli są takie wskazania sondy jak opisujesz ECU powinno zapisać błąd! Sprawdzaj tylko na Pb.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w VAG'u wykazał błąd:

 

  1. 537 - Regulacja Lambda przekroczona wartość kontrolna-błąd sporadyczny
  2. Lambda Sonda-G39 zwarcie do masy

testy na VAG i AcGasSynchro 1.14.1.0 na gazie jak i na Pb.

 

Dziwi mnie ten błąd zwarcia do masy-sprawdziłem drogę od sondy do sterownika i kabel nie ma zwarcia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy przez uszkodzoną sondę lambde dużo wzrasta spalanie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

smtv ja z tym walczę już miesiąc, życzę miłej zabawy. Wymieniłem już dwie sondy, podmieniałem kompa, spr. wiązkę i nadal to samo :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy to prawda, że ECU nie reaguje na sygnał z sondy lambda, dopóki silnik nie osiągnie temperatury 60 st C.?

Jeśli tak jest, to jaki byłby sens stosowania grzałek w sondach, skoro na zimnym silniku sonda i tak nie chodzi, a jak zaczyna chodzić na gorącym silniku, to na pewno jej temperatura już dawno przekroczyła 300 st. C?

Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam.

 

Sam odpowiem sobie na to pytanie. Otóż nie jest prawdą, że ECU (zaznaczam, że prawidłowo działająca) nie reaguje na sygnał sondy, dopóki silnik nie osiągnie temperatury ok. 60 st. C. Sonda lambda stoi na bogatej mieszance na zimnym silniku tylko do chwili, zanim silnik nie osiągnie temperatury ok. 30 st. C (jest to ok. 2 min. pracy silnika na biegu jałowym przy temperaturze powietrza ok. 5 st. C). Potem zaczyna chodzić w przedziale 0,1 - 0,9 V. Pozdrawiam.

 

---------- Post added at 15:25 ---------- Previous post was at 15:20 ----------

 

Dziwi mnie ten błąd zwarcia do masy-sprawdziłem drogę od sondy do sterownika i kabel nie ma zwarcia.

 

A sterownik LPG nie ma czasem ustawionej emulacji sondy na masę????

Jeśli tak, to VAG zawsze pokaże błąd zwarcia sondy na masę.

Pozdrawiam.

Edytowane przez Jotes

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A sterownik LPG nie ma czasem ustawionej emulacji sondy na masę????

Ano właśnie ,po co jest lub są takie ustawienia w centralce gazu.

U mnie do wyboru są cztery kombinację,Otwarta,Normalna,Gnd i N.U.

I jakoś tych ustawień nie mogę rozgryźć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności