Danek75 Zgłoś #821 Napisano 26 Stycznia 2014 Normalne - jak termostat jest walnięty. zmniejsz ogrzewanie i zobaczysz, ze temperatura na wskaźniku wzrośnie wtedy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mnichu Zgłoś #822 Napisano 26 Stycznia 2014 (edytowane) Z tym rozrusznikiem..... spadlem z krzesła Ale idąc tym tropem... to może trzeba by powietrze w kołach sprawdzić. Bo za dużo powietrza to auto lżej jedzie i silnik nie ma obciążenia Czytaj > nie ma powodów by sie zgrzać Edytowane 26 Stycznia 2014 przez mnichu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
techno100 Zgłoś #823 Napisano 26 Stycznia 2014 koledzy podepne sie pod temat zauwazyłem dzisiaj na zegarach przy tych mrozach tak jak i wczoraj ze temperatura na zegarach gdy rozgrzeje silnik jest 90 stopni gdy jezdze w te mrozy tez trzyma 90 stopni bez problemu ogrzewanie grzeje elegancko gorace leci... ale gdy stane ogrzewanie właczone na 4-5 kreseczek 28 stopni na climatornicku leci gorace tez w te mrozy nawet ale jak stoje własnie to ta temperatura na zegaarach spada nie trzyma juz 90 stoponi, gdy takich mrozów nie było wszystko było ok tak czy siak zawsze trzymał czy to normalne koledzy?? Termostat zmieniałem w lato zalozyłem wahlera ... Wiec nie wiem czy to normalne w tym bo niby dosc mrozno minus 18 samochod stoi ogrzewanie pobiera cieplo ale gdy jade to temeperatura znów wzrosnie do 90 i jak jezdze trasa nie trasa to trzyma juz ta temeperature... Pomoze ktos koeldzy?? Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
machina123 Zgłoś #824 Napisano 26 Stycznia 2014 Wszystko masz OK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
techno100 Zgłoś #825 Napisano 26 Stycznia 2014 Wszystko ok ale niby na postoju w te mrozy ta temperature gubi koeldzy jak czytalem pisza niektórzy ze na postoju tez powinien trzymac tak czy siak 90 stopni czy to normalne czy nie ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sivy07 Zgłoś #826 Napisano 26 Stycznia 2014 Wszystko ok ale niby na postoju w te mrozy ta temperature gubi koeldzy jak czytalem pisza niektórzy ze na postoju tez powinien trzymac tak czy siak 90 stopni czy to normalne czy nie ... wg mnie śpij spokojnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
techno100 Zgłoś #827 Napisano 26 Stycznia 2014 heheh no ok koledzy wiec skoro tak piszecie ze jest ok wiec nie zagłebiam sie w ten temat Dziekuje i Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tppl1986 Zgłoś #828 Napisano 26 Stycznia 2014 Temperatura silnika nie spadnie tylko wtedy gdy nawiew jest na I biegu, wszystko w jak najlepszym porządku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seba1988 Zgłoś #829 Napisano 26 Stycznia 2014 w tamtym roku był termostat wymieniany więc nie powinien być walnięty ale kto wie. trzeba by sprawdzić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafal1218 Zgłoś #830 Napisano 26 Stycznia 2014 Jestem po wymianie termostatu bo myślałem za szybko puszcza na duży obiego bo jak miałem na postoju wiatraki na max to spadało do 70 z 90 ale po wymianie to samo. Chyba to normalne w tych mrozach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mic15hal Zgłoś #831 Napisano 26 Stycznia 2014 skoro ogrzewanie ustawiłeś na maksymalną wydajność, to ciężko żeby na postoju przy -10*C auto mogło trzymać 90*C jakiej firmy termostat założyłeś? Ori z aso czy jakiś zamiennik? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golyl Zgłoś #832 Napisano 26 Stycznia 2014 Mam to samo na liczniku okolo 83 i tak trzyma po miescie na postoju spada , jak pocisne to 90 a pozniej spada climaronic ustawiony na 3 kreski i 26 st rano zamykam obieg na wewn. zeby szybciej sie nagrzewal. Termostat zmienilem juz pierwszej zimy bo w moim golfie 1Y zima nie zima rowno 90 trzymal no i zdziewienie bo dalej tak ma. Rozmawialem z gosciem mial 2 paski teraz octavie przeszedl z kartonow na chlodnicy do nakladki na grill z abs-u :hmm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
harry_poznan Zgłoś #833 Napisano 26 Stycznia 2014 Wszystko ok ale niby na postoju w te mrozy ta temperature gubi koeldzy jak czytalem pisza niektórzy ze na postoju tez powinien trzymac tak czy siak 90 stopni czy to normalne czy nie ... Przyjmijmy że w samochodzie są 2 "duże" obiegi cieczy chłodzącej: 1. otwierany termostatem na chłodnicę - termostat się otwiera, płyn jest chłodzony w chłodnicy owiewanej zimnym powietrzem temperatura płynu spada. 2. nagrzewnica - płyn wpływa do nagrzewnicy, która owiewana jest zimnym powietrzem zassanym z otoczenia. Powietrze odbiera temperaturę płynu i jako ciepłe jest wtłaczane do pojazdu - w efekcie temperatura płynu spada. Żeby ograniczyć ubytek ciepła z układu chłodzącego możesz włączyć obieg zamknięty cyrkulacji powietrza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neoeinz Zgłoś #834 Napisano 26 Stycznia 2014 A ja u siebue dzisiaj sprawdzilem jak szybko sie nagrzewa i raptem po 3-7km mialem juz 90st i cieplo z nawiewo az milo. Dzis bylo -15 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafal1218 Zgłoś #835 Napisano 26 Stycznia 2014 Nie wiem bo robił to ojciec, ja byłem w szkole ale mogę dopytać ---------- Dodano o 22:24 ---------- Poprzednia wiadomość o 22:21 ---------- A ja u siebue dzisiaj sprawdzilem jak szybko sie nagrzewa i raptem po 3-7km mialem juz 90st i cieplo z nawiewo az milo. Dzis bylo -15 3 a 7 km to jest duża rozbieżnośc jak na przyrost temperatury silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neoeinz Zgłoś #836 Napisano 26 Stycznia 2014 Od 3km juz zaczela rosnac temp i jak przejechalem ok 7km juz mialem 90... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafal1218 Zgłoś #837 Napisano 26 Stycznia 2014 Teraz rozumiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #838 Napisano 27 Stycznia 2014 U mnie przy sprawnym termostacie Wahlera, wyłączonym egr, nie do końca sprawną wiskozą na wiatraku (wg mnie za bardzo obraca wentylatorem), przy 100% sprawnym podgrzewaczu cieczy, wentylatorze na 1 biegu przy -11'C mrozu po 7km miałem na liczniku wskazania 90'C (wg vagu 73'C). Po 9km miałem temp. wg vagu 87'C. Generalnie przy obrotach poniżej 2k silnik się wolno nagrzewa, wręcz schładza do około 80'C. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #839 Napisano 27 Stycznia 2014 U mnie przy sprawnym termostacie Wahlera, wyłączonym egr, nie do końca sprawną wiskozą na wiatraku (wg mnie za bardzo obraca wentylatorem), przy 100% sprawnym podgrzewaczu cieczy, wentylatorze na 1 biegu przy -11'C mrozu po 7km miałem na liczniku wskazania 90'C (wg vagu 73'C). Po 9km miałem temp. wg vagu 87'C. Generalnie przy obrotach poniżej 2k silnik się wolno nagrzewa, wręcz schładza do około 80'C. Z tym się zgodzę tak ok 10km średnio wychodzi by pokazało pełne 90 wg. vag, z tym że nie wiem czy tak jest tylko u mnie ale w takie mroźne dni jak teraz na postoju po jeździe nagrzewnica bardzo skutecznie potrafi wychłodzić silnik, ustawienia na 5 kresek i temp. 26* na climatroniku w miarę szybko można zauważyć na liczniku jak wskazówka opada od temp., po dodaniu obrotów bądź rozpoczęciu jazdy zaczyna się podnosić. Dodam że termostat na 100% sprawny, otwiera jak i zamyka się tak jak powinien ( mierzone w wodzie z termometrem do 200*) pompa wody też nie za stara nalatane z ok 40k km. Jedynie czego brak u mnie to osłony dolnej silnika. A jak jest u was z tym ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
techno100 Zgłoś #840 Napisano 27 Stycznia 2014 Z tym się zgodzę tak ok 10km średnio wychodzi by pokazało pełne 90 wg. vag, z tym że nie wiem czy tak jest tylko u mnie ale w takie mroźne dni jak teraz na postoju po jeździe nagrzewnica bardzo skutecznie potrafi wychłodzić silnik, ustawienia na 5 kresek i temp. 26* na climatroniku w miarę szybko można zauważyć na liczniku jak wskazówka opada od temp., po dodaniu obrotów bądź rozpoczęciu jazdy zaczyna się podnosić. Dodam że termostat na 100% sprawny, otwiera jak i zamyka się tak jak powinien ( mierzone w wodzie z termometrem do 200*) pompa wody też nie za stara nalatane z ok 40k km. Jedynie czego brak u mnie to osłony dolnej silnika. A jak jest u was z tym ? No własnie koelgo to samo mam u siebie tak jak ty opisałes termostat nowy w lato zakładany i tez sto procent sprawny jedynie pewnie to dogrzewanie przez te swiece zarowe nie dziala ... bo pewnie swiece juz padly od nowosci a nikt tam nie zagladał bo ogolnie twierdza wszyscy ze tym to nie ma sobie co glowy zawracac to nie jest az tak potrzebne... ale mam tak samo jak kolego napisałes w te mrozy ... takto ogolnie wczesniej było ok nigdy nie spadała na wolnych obrotach temp... Kolega pisal madrze tutaj jeden na forum i logicznie ze jak zamknie sie obieg zewnetrzny zeby z nagrzewnicy dmuchało nie powietrzem z zewnatrz tylko z obiegu wewnetrznego to wtedy nie powinno tak spadac w sumie racja wiec mysle ze to normalne koeldzy mnie tutaj uswiadomili Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach