Skocz do zawartości
Gość jabol79

Temperatura silnika - szybkość nagrzewania

Rekomendowane odpowiedzi

Normalne - jak termostat jest walnięty. zmniejsz ogrzewanie i zobaczysz, ze temperatura na wskaźniku wzrośnie wtedy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tym rozrusznikiem..... spadlem z krzesła :lol

 

Ale idąc tym tropem... to może trzeba by powietrze w kołach sprawdzić. Bo za dużo powietrza to auto lżej jedzie i silnik nie ma obciążenia :lol Czytaj > nie ma powodów by sie zgrzać :P

 

1390736697_syn7dl_600.jpg

Edytowane przez mnichu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy podepne sie pod temat zauwazyłem dzisiaj na zegarach przy tych mrozach tak jak i wczoraj ze temperatura na zegarach gdy rozgrzeje silnik jest 90 stopni gdy jezdze w te mrozy tez trzyma 90 stopni bez problemu ogrzewanie grzeje elegancko gorace leci... ale gdy stane ogrzewanie właczone na 4-5 kreseczek 28 stopni na climatornicku leci gorace tez w te mrozy nawet ale jak stoje własnie to ta temperatura na zegaarach spada nie trzyma juz 90 stoponi, gdy takich mrozów nie było wszystko było ok tak czy siak zawsze trzymał czy to normalne koledzy?? Termostat zmieniałem w lato zalozyłem wahlera ... Wiec nie wiem czy to normalne w tym bo niby dosc mrozno minus 18 samochod stoi ogrzewanie pobiera cieplo ale gdy jade to temeperatura znów wzrosnie do 90 i jak jezdze trasa nie trasa to trzyma juz ta temeperature...

 

Pomoze ktos koeldzy??

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko ok ale niby na postoju w te mrozy ta temperature gubi koeldzy jak czytalem pisza niektórzy ze na postoju tez powinien trzymac tak czy siak 90 stopni czy to normalne czy nie ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wszystko ok ale niby na postoju w te mrozy ta temperature gubi koeldzy jak czytalem pisza niektórzy ze na postoju tez powinien trzymac tak czy siak 90 stopni czy to normalne czy nie ...

wg mnie śpij spokojnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

heheh no ok koledzy wiec skoro tak piszecie ze jest ok wiec nie zagłebiam sie w ten temat :) Dziekuje i Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temperatura silnika nie spadnie tylko wtedy gdy nawiew jest na I biegu, wszystko w jak najlepszym porządku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w tamtym roku był termostat wymieniany więc nie powinien być walnięty ale kto wie. trzeba by sprawdzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem po wymianie termostatu bo myślałem za szybko puszcza na duży obiego bo jak miałem na postoju wiatraki na max to spadało do 70 z 90 ale po wymianie to samo. Chyba to normalne w tych mrozach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

skoro ogrzewanie ustawiłeś na maksymalną wydajność, to ciężko żeby na postoju przy -10*C auto mogło trzymać 90*C ;)

 

jakiej firmy termostat założyłeś? Ori z aso czy jakiś zamiennik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo na liczniku okolo 83 i tak trzyma po miescie na postoju spada , jak pocisne to 90 a pozniej spada climaronic ustawiony na 3 kreski i 26 st rano zamykam obieg na wewn. zeby szybciej sie nagrzewal. Termostat zmienilem juz pierwszej zimy bo w moim golfie 1Y zima nie zima rowno 90 trzymal no i zdziewienie bo dalej tak ma. Rozmawialem z gosciem mial 2 paski teraz octavie przeszedl z kartonow na chlodnicy do nakladki na grill z abs-u :hmm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wszystko ok ale niby na postoju w te mrozy ta temperature gubi koeldzy jak czytalem pisza niektórzy ze na postoju tez powinien trzymac tak czy siak 90 stopni czy to normalne czy nie ...

 

Przyjmijmy że w samochodzie są 2 "duże" obiegi cieczy chłodzącej:

1. otwierany termostatem na chłodnicę - termostat się otwiera, płyn jest chłodzony w chłodnicy owiewanej zimnym powietrzem -> temperatura płynu spada.

2. nagrzewnica - płyn wpływa do nagrzewnicy, która owiewana jest zimnym powietrzem zassanym z otoczenia. Powietrze odbiera temperaturę płynu i jako ciepłe jest wtłaczane do pojazdu - w efekcie temperatura płynu spada. Żeby ograniczyć ubytek ciepła z układu chłodzącego możesz włączyć obieg zamknięty cyrkulacji powietrza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja u siebue dzisiaj sprawdzilem jak szybko sie nagrzewa i raptem po 3-7km mialem juz 90st i cieplo z nawiewo az milo. Dzis bylo -15

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem bo robił to ojciec, ja byłem w szkole ale mogę dopytać

 

---------- Dodano o 22:24 ---------- Poprzednia wiadomość o 22:21 ----------

 

A ja u siebue dzisiaj sprawdzilem jak szybko sie nagrzewa i raptem po 3-7km mialem juz 90st i cieplo z nawiewo az milo. Dzis bylo -15

 

 

3 a 7 km to jest duża rozbieżnośc jak na przyrost temperatury silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od 3km juz zaczela rosnac temp i jak przejechalem ok 7km juz mialem 90...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz rozumiem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy sprawnym termostacie Wahlera, wyłączonym egr, nie do końca sprawną wiskozą na wiatraku (wg mnie za bardzo obraca wentylatorem), przy 100% sprawnym podgrzewaczu cieczy, wentylatorze na 1 biegu przy -11'C mrozu po 7km miałem na liczniku wskazania 90'C (wg vagu 73'C). Po 9km miałem temp. wg vagu 87'C. Generalnie przy obrotach poniżej 2k silnik się wolno nagrzewa, wręcz schładza do około 80'C.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie przy sprawnym termostacie Wahlera, wyłączonym egr, nie do końca sprawną wiskozą na wiatraku (wg mnie za bardzo obraca wentylatorem), przy 100% sprawnym podgrzewaczu cieczy, wentylatorze na 1 biegu przy -11'C mrozu po 7km miałem na liczniku wskazania 90'C (wg vagu 73'C). Po 9km miałem temp. wg vagu 87'C. Generalnie przy obrotach poniżej 2k silnik się wolno nagrzewa, wręcz schładza do około 80'C.

Z tym się zgodzę tak ok 10km średnio wychodzi by pokazało pełne 90 wg. vag, z tym że nie wiem czy tak jest tylko u mnie ale w takie mroźne dni jak teraz na postoju po jeździe nagrzewnica bardzo skutecznie potrafi wychłodzić silnik, ustawienia na 5 kresek i temp. 26* na climatroniku w miarę szybko można zauważyć na liczniku jak wskazówka opada od temp., po dodaniu obrotów bądź rozpoczęciu jazdy zaczyna się podnosić. Dodam że termostat na 100% sprawny, otwiera jak i zamyka się tak jak powinien ( mierzone w wodzie z termometrem do 200*) pompa wody też nie za stara nalatane z ok 40k km. Jedynie czego brak u mnie to osłony dolnej silnika. A jak jest u was z tym ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z tym się zgodzę tak ok 10km średnio wychodzi by pokazało pełne 90 wg. vag, z tym że nie wiem czy tak jest tylko u mnie ale w takie mroźne dni jak teraz na postoju po jeździe nagrzewnica bardzo skutecznie potrafi wychłodzić silnik, ustawienia na 5 kresek i temp. 26* na climatroniku w miarę szybko można zauważyć na liczniku jak wskazówka opada od temp., po dodaniu obrotów bądź rozpoczęciu jazdy zaczyna się podnosić. Dodam że termostat na 100% sprawny, otwiera jak i zamyka się tak jak powinien ( mierzone w wodzie z termometrem do 200*) pompa wody też nie za stara nalatane z ok 40k km. Jedynie czego brak u mnie to osłony dolnej silnika. A jak jest u was z tym ?

 

No własnie koelgo to samo mam u siebie tak jak ty opisałes termostat nowy w lato zakładany i tez sto procent sprawny jedynie pewnie to dogrzewanie przez te swiece zarowe nie dziala ... bo pewnie swiece juz padly od nowosci a nikt tam nie zagladał bo ogolnie twierdza wszyscy ze tym to nie ma sobie co glowy zawracac to nie jest az tak potrzebne... ale mam tak samo jak kolego napisałes w te mrozy ... takto ogolnie wczesniej było ok nigdy nie spadała na wolnych obrotach temp... Kolega pisal madrze tutaj jeden na forum i logicznie ze jak zamknie sie obieg zewnetrzny zeby z nagrzewnicy dmuchało nie powietrzem z zewnatrz tylko z obiegu wewnetrznego to wtedy nie powinno tak spadac w sumie racja wiec mysle ze to normalne koeldzy mnie tutaj uswiadomili :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności