Skocz do zawartości
Gość aro

Problem z automatem

Rekomendowane odpowiedzi

Gość aro

Witajcie,

 

Obawiam się, że mam skrzynię do wymiany ale trzyma mnie jeszcze przy nadziei na mniejsze koszty termin 'sterownik'.

 

Objawy następujące:

Szarpał przy zmianie biegów aż nadszedł dzień kiedy zaczął je gubić. W końcu została tylko 2ka. Tj. oczywiście jest parking, Nka, działa wsteczny i przy ustawieniu dźwigni w poz. '1' jest jedynka ale w każdej innej pozycji 'do przodu' tylko dwójka. Do tego od razu po odpaleniu włączony jest tryb sportowy i nie da się tego wyłączyć.

 

Olej i filtr były wymieniane, poziom w porządku.

 

Macie jakieś doświadczenia w takim temacie?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zajrzyj do Autoprecyzji w Starej Wsi k/Nadarzyna (trasa katowicka) - http://www.autoprecyzja.pl . Powołaj się na Adama od wiśniowego kombi B4 i poproś o pomoc - nie sądzę aby odmówili. Sterownik z mojej wiedzy to około 1400-1800 pln. Jedyny problem to jego dostępność. Myślę, że p. Marcin spróbuje podłączyć jakiś inny i sprawdzić jak na nim będzie chodziła skrzynia. I po tym powie Ci co może być przyczyną problemów, oraz jak usunąć. Napisz po wizycie jak wszystko poszło i jak chodzi skrzynka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę cię martwić, ale skrzynia prawdopodobnie do wymiany/remontu. :/ Robiłem kiedyś paska który miał podobny objaw, skrzynia szarpała przy zmianie biegu z 3 na 4, później szarpała na wszystkich biegach aż po paru miesiącach w końcu zaczęła gubić biegi. Po rozebraniu okazało się że spalone są 3 komplety tarczek, temu szarpała. Wystarczy aby jeden komplet tarczek się zużył, któryś z elektrozaworów zacznie się zacinać, sterownik się uszkodzi itp, jeżdżona dalej pójdzie się kochać. Ten tryb sportowy to jest tryb awaryjny, i sygnalizuje on uszkodzenie skrzyni.

Jedyne co mogę polecić to sczytać błędy vagiem. Wtedy będzie wiadomo za co się brać: uszkodzony sterownik, płyta sterująca, któryś z elektrozaworów w płycie sterującej, taśma łącząca elektrozawory, itp..

Chociaż to i tak za wiele nie pomoże, ponieważ jeżdżenie w trybie awaryjnym to tylko katowanie skrzyni. Jeśli szarpała i było długo jeżdżone w takim stanie, to mało co zostało w tej skrzyni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość aro

Chłopaki, dzięki za odpowiedzi.

 

Generalnie wszystko jest tak jak napisał Monter tj. czasem szarpnęła przy zmianie biegu, nie za często. Potem, nagle zaczęło walić przy każdej zmianie biegu. Od razu kontrolnie zmieniłem olej, bo miał dziwny kolor. I teraz mam tylko 2ke...

 

Jest w ogóle sens to naprawiać? Sterownik za 1,8k to dla mnie jakiś kosmos.. Może zaryzykować kupno używki?

 

Adam, dzięki za namiar - na pewno podjadę jak tylko będę miał chwilę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jest w ogóle sens to naprawiać? Sterownik za 1,8k to dla mnie jakiś kosmos.. Może zaryzykować kupno używki?

 

Trudno powiedzieć - w zasadzie jest to jakieś rozwiązanie (kupienie kompletnej skrzyni z gwarancją) ale dopóki jej nie otworzysz i nie sprawdzisz, oraz nie pojeździsz, nigdy nie będzie pewności jak będzie się zachowywać. Chyba że kupisz z rozbiórki od kogoś kogo znasz i wiesz jak ta skrzynia chodziła.

 

Podjedź, pogadaj i niech zdecydują co w Twojej sytuacji jest najkorzystniejsze. Choć nie zawsze czysto ekonomiczny rachunek jest najwłaściwszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jest w ogóle sens to naprawiać? Sterownik za 1,8k to dla mnie jakiś kosmos.. Może zaryzykować kupno używki?

Szczerze mówiąc to nie wiem co Ci doradzić.

Bo naprawa raczej nie będzie tania (chyba 2000 do 4000 zł), ale z kolei jaką będziesz miał pewność, że skrzynia, którą kupisz nie będzie w podobnym stanie?

Obym się mylił :krzeslem: .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość aro

Mam jeszcze jedno pytanko. Jakie oznaczenie ma skrzynia automatyczna do 9A? Czy były różne rodzaje? Nie mogę odnaleźć numeru na górze skrzyni..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Numer skrzyni musisz odnaleźć, ponieważ było kilka rodzajów.

Dla przykładu numer powinien wyglądać tak: CNK 01032

Najważniejsze są pierwsze 3 litery, to jest typ skrzyni. Pozostałe cyfry to tylko data produkcji.

Szukaj w miejscu zaznaczonym 1, ja musiałem trochę powalczyć szczotką drucianą, ten numer był lekko wybity.

beztytuucb5.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość aro

witajcie ponownie, znalazlem nr na mojej skrzyni: mam skrzynie 096 321 105 ae/af i kolejny nr to ape300490,

moge kupic skrzynie 096 321 105 ah/aj o nr aro130691 (albo to jest ar0), moze ktos mily podpowiedziec czy ta skrzynia bedzie pasowac??? pochodzi od silnika 1,8 ale moze to kwestia tylko sterownika... za wszelka pomoc bede wdzieczny. Jeszcze ktos mi proponowal 3cfc270492 i nie wiem co wziac...

Pozdrawiam i z goory dziekuje!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To są typy skrzyń:

typyasbwe5.jpg

Jak widać skrzyni typu ARO nie ma (przynajmniej takiej nie znalazłem na volkswagen.msk.ru, a szukałem do passata)

W zasadzie to każda z tych w/w skrzyń z tym samym przełożeniem podejdzie, ale...

Jeśli kupisz skrzynie innego typu niż APE, może być tak że będziesz musiał wstawić swój sterownik (płytę sterującą wewnątrz skrzyni) oraz swoje sprzęgło hydrokinetyczne. Nie ma pewności czy w twojej uszkodzonej skrzyni ten sterownik jest sprawny. Skrzynie nie różnią się od siebie, ale sterownik w skrzyni i sprzęgło jest dobrane do mocy silnika. Dlatego polecam kupić tylko i wyłącznie skrzynię APE.

A skrzynia od 1.8 myślę że nie podejdzie, ponieważ robiona jest dla innej mocy silnika, która w automacie jest bardzo ważna. Jeśli wstawisz skrzynię od silnika z mniejszą mocą, sprzęgło główne może się ślizgać..Jeśli wstawisz skrzynię od silnika z większą mocą, skrzynia będzie dusić silnik..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość aro

Dzieki Panie Monter!!!

Czyli z tej tabelki wynika ze skrzynia cfc bedzie OK??? siedziala w seacie 2,0...

W tej tabelce pierwszych kilka skrzyn ma te same przelozenia, wiec sam jooz nie wiem...

No i facet moze miec skrzynie apc od tego 1,8... ale skoro to bylo w 1,8 to rozumiem ze nalezy o tej skrzyni zapomniec...

Wracajac do cfc od seata 2,0, myslisz ze to jest jakies rozwiazanie??? kosztuje 700zl, chyba ze jednak remont... ech, zgloopialem...

Grzechu od ver kanadyjskiej podaj jaki masz typ skrzyni to bedzie cos wiecej jasne...

Pozdrawiam!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK. Postaram się jeszcze dzisiaj sprawdzić i napiszę :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość amk111

mialem podobna sytuacje z biegami w moim automacie .ogarnela mnie panika i zimny pot. z mojego automatu zrobil sie manual 2 biegowy . okazalo sie ze mialem zbyt wiele oleju w skrzyni , takie same objawy sa jak jest za malo , dajcie znac jak ktos mial to samo . A JAKIE OBROTY JALOWE MACIE U SIEBIE I W JAKIM PASKU? 2,8 VR6 AUTOMAT 950 DOBRZE CZY ZLE .INTERESUJA MNIE DANE JAKIE POWINNY BYC FABRYCZNIE .BRAKUJE MI FACHOWEJ LITERATURY O TYM SILNIKU Z AUTOMATEM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2,8 VR6 AUTOMAT 950 DOBRZE

 

W manualu jest 650-750 wg instrukcji, w automacie też :) U mnie w manualu było 650 a w automacie to powiem Ci jutro jak go kupie :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam w automacie około 700. Po odpaleniu na zimnym silniku mam około 950, może czujnik temperatury masz padnięty i jest ciągle na ssaniu... Nie pali za dużo?? :cwaniak:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja mam w automacie około 700. Po odpaleniu na zimnym silniku mam około 950

U mnie jest tak samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zadzwon do mnie. 516743918. cos poradzimy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności