Skocz do zawartości
Gość Andrzejk

stoi w miejscu czyżby przepływomierz

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Andrzejk

witam

Mam problem z moim 1,8T 2000r ponieważ od jakiegoś czasu samochód na niskich obrotach zachowuje się tak jakbym ciągnął za sobą przyczepkę. Mocy nie ma prawie wcale, a już wyprzedzanie kogoś na trasie wiąże się z nieustanną redukcją biegów na niższe. Dopiero od ok. 4000 obrotów na minutę czuć, że samochód ma w ogóle turbinę. Byłem w warsztacie i znajomy mechanik-elektryk po podłączeniu do kompa stwierdził, iż samochód dostaje stanowczo za mało powietrza i, że prawdopodobnie wysiadł przepływomierz. I wszystko by było ok. gdyż już prawie zamówiłem nowy ale spotkałem znajomego z takim samym paskiem jak mój i poprosiłem go aby na chwilę pożyczył mi swój przepływomierz tak abym sprawdził czy to na pewno to. Okazało się, że na kompie faktycznie wskazania się poprawiły ale jakoś w czasie jazdy nie czułem różnicy. Dodam tylko, iż samochód mego znajomego to też 1,8t z tego samego roku mój w porównaniu z jego jak furmanka. Na moje pytanie czy to może być wina turbiny mam dwie odpowiedzi:

Odpowiedź 1 – wspomniany wyżej mechanik – tak to może być turbina :615:

Odpowiedź 2 – firma moto remo – to na pewno turbina, gdyż jest na tyle zużyta, że wkręca się na obroty dopiero przy wysokich obrotach silnika co skutkuje totalnym zmuleniem silnika

Proszę was o pomoc gdyż nie chciałbym wydać kasy na marne czy to na przepływkę czy to na regenerację turbiny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Jeżeli od czegoś masz zacząć to poprostu na początek odepnij wtyczkę z przepływomierza i jedź na jazdę próbną. Brak sygnału przepływki komputer zastąpi standardowym sygnałem 500mg powietrza. Powinno się więc nieco poprawić z zachowaniu się samochodu.

Powienien być trochę żywszy i zacząć jechać. Oczywiście nie na 100% ale odczuwalnie lepiej. Jeżeli tak będzie tzn. że przepływka idzie do wymiany. Skieruj się do ASO Skoda lub VW i kup nowy przepływomierz z fabrycznego programu regeneracyjnego Boscha. W 100% sprawny z 2-letnią gwarancją. Jak padnie to wymieniasz aż będzie ok. Broń Cie Panie od kupowania jakiejś jumy z giełdy czy Allegro. Tylko ASO w ramach programu regeneracyjnego. Oczywiście aby z tego skorzystać musisz oddać swoją starą na wymianę :)

Aby sprawdzić turbinę możesz pokusić się o zdjęcie rury dolotowej (powietrznej) i sprawdzić ręcznie czy są opory przy obrocie wirnika. Ponadto od razu możesz sprawdzić luz na osi wirnika. Jeżeli turbina okaże się zużyta w co w sumie wątpię, aczkolwiek..... To firma Moto-Remo sie rewelacyjna. Regeneruj tylko u nich :)

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Andrzejk

Dzięki za informację, zrobiłem tak jak napisałeś i samochód zachowywał się ciut lepiej ale co mnie zdziwiło to zaświeciła się kontrolka od ABS I ESP, a na wyświetlaczu od komputera pojawił się komunikat ABS FELER. Czy to normalne??? Silnik po dodaniu gazu i puszczeniu gasł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Nie po odpięciu przepływomierza nie ma takiego błędu. To nie od tego odpięcia.

Musisz się jednak wybrac na poważniejszą diagnostykę komputerową.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie.To jest silnik 20 zaworowy wiec dziwne dla mnei jest to ze mialby miec taka sama pale przy 2000obr/min.Wedlug mnei ten silnik zaczyna porzadnie ciagnac tak kolo nie wiem 3000 w gore?Moj tez w nizszych obrotach jest ospaly ale jak podciagne go tak juz kolo 3000obr/min to zaczyna isc jak burza.Nie wiem moze gadam glupoty i samochod powinien zasuwac z z samego zakresu obrotow,jesli tak prosze mnie poprawic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Andrzejk
mam pytanie.To jest silnik 20 zaworowy wiec dziwne dla mnei jest to ze mialby miec taka sama pale przy 2000obr/min.Wedlug mnei ten silnik zaczyna porzadnie ciagnac tak kolo nie wiem 3000 w gore?Moj tez w nizszych obrotach jest ospaly ale jak podciagne go tak juz kolo 3000obr/min to zaczyna isc jak burza.Nie wiem moze gadam glupoty i samochod powinien zasuwac z z samego zakresu obrotow,jesli tak prosze mnie poprawic

 

u mnie też jest silnik 20v i wydawało mi się też tak jak i Tobie ale miałem przyjemność przejechać się kilkoma innymi passatami z takimi samymi silnikami i np przy ostrym dodaniu gazu na 1 biegu bez sprzęgła zrywana jest bez problemu przyczepność (niestety nie u mnie) i człowiek jest wciskany w siedzenie. A u mnie jest tak 1000obrotów - pedał do deski i co i samochód się "zastanawia" dopiero gdzieś pomiędzy 3000 a 4000 obrotów nieco zaczyna wciskać w siedzenie. Zaczynam więc podejrzewać, że coś jest nie tak. Przyspieszenie od o do 100km/godz mam w granicach 10s. Najgorzej, że w moich okolicach nie ma porządnego mechanika, a do tego ten dzisiejszy komunikat o ABS-e który mnie trochę podłamał. Ma ktoś może jakiś jeszcze pomysł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

aha to nei wiem.u mnie na 1 biegu bardzo ladnie sie samochod rozpedza nie zauwazylem jakis nieprawidlowosci.Chociaz u mnie na 1 biegu i gazem w podlodze ciezko nie zrywac przyczepnosci.U mnei przy takim rozpedzaniu do odciecia to i na 2 zapiszczy a mam dosc szerokie opony(225).Kumpel byl na hamowni bo tez to podejzrewal.Tam na wykresie mocy widac bylo nie rowna kreske a zrywany wykres jakby samochod tracil czesc mocy na chwile a pozniej ja odzyskiwal.Tam mu powiedziano ze cos nie jest tak.Byl u Goduli chyba albo u chojnackiego(nie pamietam dokladnie).Nie wiem tez ile zaplacil za pomiar.MOze powinienes jechac na odczyt z kompa moze jakis szaman komputerowy powie ci co i jak.Ja moge zyczyc powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam problem z moim 1,8T 2000r
Byłem w warsztacie i znajomy mechanik-elektryk po podłączeniu do kompa stwierdził, iż samochód dostaje stanowczo za mało powietrza

Czyli wali się powietrze. A od filtra powietrza do kolektora ssącego jest długa droga.

 

:614: Szkoda że Suwałki są tak daleko od Wafki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po odpieciu przepływomierza powinna sie zapalic kontrolka od ESP. przy niesprawnym przepływomerzu komputer nie jest w stanie poprezz niego ingerować w moment obrotowy, tak samo bedzie przy uszkodzeniu przepływki , ale czemu ABS sie zapalił to nie wiem , u mnie tak nie było , paliło sie tylko ESP , po załozeniu nowej pezepływki wszystko wróciło do normy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ESP do pracy wykorzystuje uklad ABS wiec tok logiczny jest. Jak to w rzeczywistosci wyglada to juz nie powiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Andrzejk
Szkoda że Suwałki są tak daleko od Wafki

 

są daleko ale ja dość częśto jestem w W-we

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności