Skocz do zawartości
Kimo

Cewki zapłonowe, przewody i ich wymiana.

Rekomendowane odpowiedzi

Troszkę się pogubiłem...chciałbym wymienić cewki zapłonowe w moim samochodzie. I teraz tak - patrząc od przodu silnika mam dwie cewki (bo to są chyba właśnie cewki?) od nich odchodzą przewody (zapłonowe?) a cewki wchodzą do świec. Teraz idąc dalej w górę mam "coś" srebnego (co to?) do czego przyczepione są następne dwie cewki idące do świec. Teraz pytanie co wymienić podejrzewając, że trzeba już to zrobić - nie odpala już tak dobrze itp. Wymieniam 4 cewki + przewody od tych dwóch na przodzie i 2 dalsze cewki już bez przewodów? A to srebne to też się wymienia? Jak coś nakręciłem to poproszę o wyjaśnienie i może ewentualnie jakiś link do sklepu co kupić i wymienić...serdecznie dziękuje.

 

To najpierw prostsze pytanie - czy tam są w ogóle przewody WN czy to są wszystko cewki?

 

 

//scaliłem - kuczlaw :hyhy:

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tam masz cewki :) tak jak w 1.8T a dalej to czekaj na odpowiedzi posiadaczy B5 bo ja aż na tyle się nie znam :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

masz dwie cewki które w chodzą do świeć i dwa kable które dochodzą do następnych dwóch

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuje za pomoc :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiałem się nad takim rozwiązaniem. No i po namyśle, to wole kupic nowe (bo akurat przymierzam się do zakupu i wymiany)- przynajmniej mam gwarancję, że to będzie sprawne w 100% i "trochę pochodzi". Wstawianie "używanych" elementów elektronicznych według mnie mija się z celem :cwaniak:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko że to są same przewody. Tak więc do tego dokupujesz nową cewkę i masz komplecik :ok: No i ile wtedy wychodzi :?: Całość powinna się zamknać w przedziale 250 - 300 zeta i przynajmniej wiesz co masz. Czasami warto sprawdzić ceny nowych części, zanim się zdecydujesz na zakup używanych. Podam ci taki przykład: chciałem kiedyś kupić osłonę paska rozrządu i wołali za to 100 zeta. Wyglądu za ciekawego to nie mialo. Poszedłem więc do serwisu i kupiłem "nówencję" za 76 zł :D (to taka mala dygresja do tematu).

 

EDIT//

 

I tak od razu zapytam, bo może nipotrzebnie wymieniać to będe. Czy nierówna praca silnika, czyli "gubienie któregos cylidra", to wina cewek i przewodów :?: Bo świece juz wymienialem. Nie mam tego non stop, ale bynajmniej jest to wkurzajace.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytałem dzisiaj o nową cewkę - dowiedziałem się, że nie ma zamienników i tylko oryginalna bosha za 900zł...może ktoś wie gdzie można dostać jakiś zamiennik. Czy pozostaje tylko używka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cewka kosztuje 900 zeta :?::szok: Jeszcze nie sprawdzałem ceny cewki, ale jeśli tyle to kosztuje, to chyba jednak zmienie zdanie i poszukam coś z "second hand".

A skoro w Poznaniu mieszkasz, to chyba wiesz, gdzie najszybciej "znajdziesz" :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jestem nowy mam taki problem. Mianowicie pewnego dnia samochód przestał palić na jeden gar. Wymieniłem cewkę ale przy wymianie cewki ułamał mi się zacisk który przychodzi do cewki i łączy ja z kablem. Posiadam VW passata 1.8 t i teraz jest problem bo nie mogę dostać kabli zapłonowych ponieważ niby ich nie ma to co tam jest? Skoro to nie są kable zapłonowe czy da się to wymienić? Ponieważ teraz wtyczka wysuwa mi się z cewki :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam w swoim aucie taki modul z cewkami jak na zdjeciu i chyba musze je wymienic, bo na komputerze mam dwa bledy. Wypada mi zaplon na 3 i 4 cylindrze i szarpie mi auto na benzynie i gazie. Mam takie pytanie co do wymiany cewek, musze kupowac caly taki modul z cewkami, czy moge kupic cewki pojedynczo i je przelozyc, bo nie orientuje sie, czy da sie je wyjac?

 

d504880361b529c3med.jpg

Edytowane przez rainman777
Przeniesiony reg. pkt. 2.1a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Orientuje się ktoś z Was, czy firma Hucko jest w miarę dobra? Tylko taki producent robi cewki zapłonowe podwójne do mojego auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Mam w swoim aucie taki modul z cewkami jak na zdjeciu i chyba musze je wymienic, bo na komputerze mam dwa bledy. Wypada mi zaplon na 3 i 4 cylindrze i szarpie mi auto na benzynie i gazie. Mam takie pytanie co do wymiany cewek, musze kupowac caly taki modul z cewkami, czy moge kupic cewki pojedynczo i je przelozyc, bo nie orientuje sie, czy da sie je wyjac?

 

[ATTACH=CONFIG]122781[/ATTACH]

mam takie cewki jak chcesz to daj znac

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Orientuje się ktoś z Was, czy firma Hucko jest w miarę dobra? Tylko taki producent robi cewki zapłonowe podwójne do mojego auta.

 

tak samo dla kolegi proponuje oryginalna cewke uzywana ktora mam i nie mialem problemow z nia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tez bym wolal oryginal, ale uzywka, to uzywka nie wiadomo ile jeszcze taka pociagnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie mam problem z paskiem rano opala od strzała a po nagrzaniu nie zapali rozrusznik kręci a nie łapie po ostygnięciu znowu pali od strzała doszedłem do tego że jak się nagrzeje to nie ma iskry benzyna 1 8 apt może ktoś to przerabiał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Witam, muszę odświeżyć temat, bo nie wiem czy można wymienić pojedyncze cewki z takiego modułu jak na zdjęciu u użytkownika klichy.

Proszę o pomoc, ponieważ tak wygląda ta cewka u mnieIMAG0402.jpg

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Czy nikt nie wie jak zdemontować te dwie fajki, które są bez kabli???

 

[ATTACH=CONFIG]139109[/ATTACH]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! 

Podczas wymiany kabli i świec zauważyłem, że cewka zapłonowa jest cała rozwalona i nadaje się do wymiany stąd pytanie. Jakiej firmy cewkę polecacie ? Myślę nad zakupem cewki z firmy Janmor (sprzedawca w intercarsie polecał tą firme, mówił że polska solidna firma), jednak różnica ceny między takimi firmami jak NGK czy Beru wynosi ponad 300 zł i stąd pytanie. Autko to Passat B5 1.8 z lpg rocznik 99 sedan. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności