maaju Zgłoś #61 Napisano 26 Lutego 2013 No moja wygląda mniej więcej tak w tym momencie... capi pod maską i kopci wszystko wokoło... Najwyższa pora to wymienić i właśnie teraz myślę czy tylko to czy faktycznie wszystko...do tego jeszcze nie którzy piszą że im spalania wzrosło po wywaleniu katalizatora:hmm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #62 Napisano 26 Lutego 2013 a w jaki to magiczny sposób brak katalizatora w tak prostym silniku jak 1.9tdi miałby wpłynąć na spalanie? poproś tego co tak mówi/pisze żeby mi - tempej szczale - uzmysłowił to za pomocą prawideł przejrzystych. jest katalizator to dobrze, nie ma też dobrze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maaju Zgłoś #63 Napisano 28 Lutego 2013 No mało ostatnio już nie zamówiłem tego cudeńka od gruchota a tu dziś patrze a u mnie ni hu hu o jakiejś złaczce za katalizatorem...Jest to możliwe? Czy u mnie coś niemcy jakieś pokombinowały... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gliniarzxxl Zgłoś #64 Napisano 1 Marca 2013 padajcie jeszcze raz ceny takich zamienników kata.:aniolek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hepos Zgłoś #65 Napisano 1 Marca 2013 Plecionka do tej pory żyje i nic się z nią nie dzieje. Tak jak wspomniałem wyżej jeździ na aucie od 2,5 roku i ok 70 tys km. Wibracji żadnych nie ma, została założona bo stara plecionka była już sztywna i nie tłumiła drgań przenosząc je na całe auto. Zamontowanie zamiennika w miejsce oryginalnego katalizatora z plecionką wyeliminowało drgania i wibracje (odczuwalne szczególnie na biegu jałowym). Mam taki sam silnik jak Ty. Mój kat nie daje oznak zużycia, jednak auto ma na liczniku 305 000 więc podejrzewam, że może już być zatkany. Jak założenie tłumika wpłynęło na pracę silnika i jego dźwięk? Czy silnik chodzi głośniej i bardziej metalicznie niż z katalizatorem ? Czy na przeglądzie nie ma problemów z brakiem kata (diagnosta wchodzi przecież pod auto sprawdzając chociażby zawieszenie, czy stan przewodów hamulcowych). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemekgo_vw Zgłoś #66 Napisano 1 Marca 2013 Mam taki sam silnik jak Ty. Mój kat nie daje oznak zużycia, jednak auto ma na liczniku 305 000 więc podejrzewam, że może już być zatkany. Jak założenie tłumika wpłynęło na pracę silnika i jego dźwięk? Czy silnik chodzi głośniej i bardziej metalicznie niż z katalizatorem ? Czy na przeglądzie nie ma problemów z brakiem kata (diagnosta wchodzi przecież pod auto sprawdzając chociażby zawieszenie, czy stan przewodów hamulcowych). Dźwięk pracy silnika bez zmian. Co do przeglądu to: 1. diagnosta nie widzi tej części wydechu bo mam osłony pod silnikiem 2. nie ma wpisu w dowód rejestracyjny że samochód ma katalizator 3. spalin w dieslach się nie sprawdza. Zaraz po wycięciu katalizatora miałem wrażenie że ciut bardziej słychać gwizd turbiny (przyjemny dźwięk) i że trochę bardziej ochoczo reaguje na gaz - szybciej się wkręca na obroty. Być może to były subiektywne odczucia bo pomiarów nie robiłem :-) W każdym razie minusów usunięcia katalizatora nie odnotowałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
triku88 Zgłoś #67 Napisano 3 Marca 2013 ja minusow usuniecia rowniez nie widze, usunieto mi kata wycinajac w puszce kwadrat taki, wywalono kata, pol mam w calym kawalku, drugie pol pokruszone, nie mam rezonansu ani auto nie buczy czy chodzi glosinej, jezdze tak juz kilka dni, tylko pytanie mam, bo po usneciu kata i wlaczeniu silnika pali sie kontrolka check engine i na kompie wskakuje napis emission workshop, wykasowal to mechanior vagiem, ale po 350km blad znowu wyskoczyl, da sie to jakos na stale usunac czy trzeba z tym zyc? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maaju Zgłoś #68 Napisano 5 Marca 2013 (edytowane) Chłopaki co lepsze to: http://allegro.pl/katalizator-zamiennik-audi-a4-vw-passat-19tdi-90hp-i3042221319.html czy to: http://allegro.pl/katalizator-tlumik-audi-a4-a6-vw-passat-19tdi-i3065269395.html :hmm Chłopaki wypowie się ktoś? bo musze to zamówić Edytowane 6 Marca 2013 przez maaju Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krejzRudy Zgłoś #69 Napisano 31 Grudnia 2013 bo musze to zamówić No i jak tam, zamontowałeś to w końcu? Pasowało bez problemu? Jak wrażenia? Pytam, bo u mnie złączka elastyczna zaraz powie "papa" i myślałem nad wywaleniem kata i wstawieniem tego (cenowo, po sprzedaży kata, wyjdzie mnie podobnie, jak do kupna samej złączki) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maaju Zgłoś #70 Napisano 31 Grudnia 2013 No i jak tam, zamontowałeś to w końcu? Pasowało bez problemu? Jak wrażenia? Zaglądnij sobie do mnie na temacik o aucie tam jest wszystko co założyłem. Po wywaleniu kata zaczął się ładniej zbierać od dołu no i faktycznie nieco bardziej słychać gwizd turbinki...nie żeby mi to przeszkadzało... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tppl1986 Zgłoś #71 Napisano 1 Stycznia 2014 Najlepiej jest wydłubac kata tylko bardzo dokładnie zeby nic nie zostało i gruchotało, u mnie po tym zabiegu auto więcej dymi i jest głosniejsza praca turbiny(miłe dla ucha) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krejzRudy Zgłoś #72 Napisano 15 Stycznia 2014 Dzięki Panowie za odpowiedzi Jak będzie czas i chęci to podziałamy w tym temacie, bo na razie jeszcze wszystko jest ok maaju - przejrzałem i zrobię coś podobnego, jak Ty Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krejzRudy Zgłoś #73 Napisano 16 Lutego 2014 No i jestem po wymianie. Kupiłem wstawkę z allegro, która pasowała idealnie w zamian za katalizator. Efekt, trochę lepsze zbieranie się poniżej 2000obr/min (powyżej nie czuć różnicy), no i lekki gwizd turbiny przy wyższych obrotach. Na dniach sprzedaż kata, więc powinienem wyjść prawie na zero Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Niksin Zgłoś #74 Napisano 21 Kwietnia 2014 Witam. Posiadam b5 afn, ostatnio rozwaliła mi się plecionka przy kacie, myślałem o skasowaniu kata i wstawieniu DP lecz znalazłem temat dotyczący wydechów robionych przez Gruchota. Mam pytanie co będzie lepsze i czym różnią się te wydechy: http://allegro.pl/katalizator-tlumik-volkswagen-passat-19tdi-afn-i4092951346.html http://allegro.pl/katalizator-tlumik-audi-a4-a6-vw-passat-19tdi-i4103915133.html http://allegro.pl/downpipe-1-9tdi-1-9-tdi-audi-a4-a6-vw-passat-b5-b6-i4069471744.html W planach mam zrobienie FMICA, wtryski 216, turbo awx i program, w chwili obecnej muszę zrobić ten wydech, proszę o krótki opis tych zamienników kata i poradę co będzie najlepszym rozwiązaniem do mojego paska. Czy brać DP o średnicy 2.25 czy któryś z produktów Gruchota. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pompeusz666 Zgłoś #75 Napisano 22 Kwietnia 2014 W weekend wywaliłem katalizator. Wstawiłem zamiennik z allegro. Okazało się że mam wersję długa katalizatora tzn. brak połączenia za katalizatorem i musiałem dokupić rurę pośrednią. Robota zajęła 2,5h. Jedyny problem to jedna śruba przy turbo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mic15hal Zgłoś #76 Napisano 22 Kwietnia 2014 A jak efekty? Zmieniło się cokolwiek poza bardziej słyszalną turbina? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StaryKoniu Zgłoś #77 Napisano 23 Kwietnia 2014 pytanie - jak sprawdzić czy mam katalizator w aucie czy nie ? Czym objawia się przytkany kat ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pompeusz666 Zgłoś #78 Napisano 23 Kwietnia 2014 Samochód na pewno lepiej się zbiera ale nie robiłem logów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pompeusz666 Zgłoś #79 Napisano 23 Kwietnia 2014 Robiłem bez spawania bo dokupiłem rure pośrednia z kołnierzem i skręciłem z kołnierzem zamiennika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach