Skocz do zawartości
dlugiiii

Problem z utrzymaniem toru jazdy :( auto pływa

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie tak samo wyszlo jak u CIebie tak samo . Byłem na Szarpakach sprawdzal mi tez tuleje no i niby były jeszcze dobre ale powiedzial ze lepiej ich wymienic . I tak tez zrobilem włacznie z Oponami bo jeśli masz miękkie opony to tez bedzie takie uczucie jak by Ci tył uciekal . Wymiana trwala zaledwie 2 godz i 200 zł i opłacalo sie bo o wiele lepiej sie teraz jezdzi ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To że coś muszę z tym zrobić to jasna sprawa bo żadna to przyjemność z takiej jazdy kiedy tył sam tańczy ( i to nie tak jak ja jemu zagram)

 

Tylko nadal się zastanawiam czy za jednym zamachem jak już będzie u mechanika na kanale mój passaek to za jedną robocizną wymienić tylne amorki?? niby sprawność 60 % to dobra sprawność ale czy wierzyć maszynie która to sprawdza??

 

A tak przy okazji jakiej firmy polecacie amortyzatory?? Na jakich jeździcie??

 

Nawiasem mówiąc oponki standardowe na 15-kach :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym polecił sachsa, tylko nie zapomnij o odbojach najlepiej też sachs. Też mi tył tańczył , amorki sachs + odboje, wymiana samych tulei tylnej belki (tedgum) i tył siedzi jak przyklejony :]. Amorki z odbojami kosztowały mnie ok. 420zł, tuleje 98 zł. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U brata w Passacie B5 Sachsy były montowane jako oryginał (z numerem VAG). Kyaba też dobre.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zamawiam części amorki znalazłem sachs'a ( 304zł ) a tuleje belki tylnej to wymienialiście tylko wkład czy całe razem z obudową?? no i czy jak wymieniacie amorki to poza osłonami i odbojami także poduszkę amortyzatora??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Wymienilem wszystkie wahacze z przodu (Master Sport), koncowki drazków (Master Sport), Przednie i tylne amortyzatory z odbojami, z tylu takze tuleje tylnej belki (wklady TEDGUM).Ustawilem geometrie tyl i przod.Jak puszcze kierownice na prostej drodze jak stol to lekko skreca kiera w prawo od punktu centralnego i auto leci od razu na prawo.Musze kontrowac na lewo zeby utrzymac tor jazdy a nie w krzaki.Sprawdzalem wszystko i wyglada ze jest ok.Przed wymiana auto szlo jak po torach.Ponizej zamieszczam wydruk z geometrii.Moze ja czegos nie zauwazylem co jeszcze poprawic.

 

Geometria.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Geometria jest w porządku. Nie sugeruj się różnicą kąta PSZ bo w przypadku tego zawieszenia producent nie podaje tego parametru (jest on zmienny, zależny od sprężystości tulejek met-gum)

 

Nigdy nie wiadomo, czy droga jest płaska jak stół, czy może przechylona o 1cm na prawo. Tego nie zobaczysz bez poziomicy.

 

Passat b5 jest takim wozem, który jest dość wrażliwy na pochylenie drogi. Mój lekko ucieka na prawo gdy jestem na prawym pasie i analogicznie na lewym ciągnie w lewo. Sprawdź jak sie prowadzi po lewej stronie drogi.

 

Skontroluj też opory toczenia na stacji diagnostycznej. Sprawdź przed tym ciśnienie w oponach.

Edytowane przez AndrzejP4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piszę co by się pochwalić że wymiana amortyzatorów z tyłu ( łącznie z poduszkami amortyzatorów) oraz tulei belki tylnej spowodowały że autko trzyma sie teraz drogi jak przyklejone ( nie ma już tego denerwującego kołysania na nierównościach )

Także polecam wszystkim zwrócić na te elementy uwagę jeśli macie problemy z prowadzeniem Passków.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie pływa mi przód w koleinach tył wydaje sie stabilny w czym szukać przyczyny , wymieniane drążki końcówki , pomocy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jak w temacie, passat plywa na nierównościach, przeczytalem caly watek i mam wymienione juz naprawdę wszystko a nawet więcej.

-Cale przednie zawieszenie na lamfordera

-wszystkie amory kyb

-tuleje tylnej belki takze na lamfordera

-maglownice po regeneracji wlacznie z pompa wspomagania

-lozyska przednie na fag

-profilaktycznie cala tylna belke

-przeguby zewnętrzne na LOBRO

- przeguby wewnetrzne na inne uzywane z auta bez objawu pływania

-wszystkie tarcze i klocki ATE dwa lata temu zrobione

Dodatkowo robilem geometrie w trzech różnych zakladach w każdym po dwa razy czyli razem 6 razy.

Niby wszystko w porzadku w kazdym z nich . Dwa lata temu nowe felgi 18' z oponami 225 goodyeara. No.i auto dalej robi tak samo. Jak wszyscy pisza ze nie stabilne jest i plywa szczególnie na koleinach i przy dodawaniu gazu. Wrecz kierownice chce z rak wyrwać.. a opony w oczach znikaly, .dosłownie. Łyse jak kolano od zewnetrznych i wewnętrznych stron, mocniej po wewnętrznych. A sam bierznik wyząbkowany. Cisnienie w kolach zawsze prawidlowe. Moze ma ktos jakies pomysły bo ja juz nie mam pojecia co moze byc nie tak z tym passatem

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Dodam takze ze oryginalnie kupilem go w automacie ktory wysiadal na samym początku i jak pamietam wtedy wszystko było ok z prowadzeniem, potem wymienilem na skrzynie manualna ze wzgledu na koszta. Za dawce posłużył mi passat anglik czyli wszystko przelozone z niego. Jezdzilem tez tym anglikiem i ten tez nie pływał.

Rozkladam ręce . Rozwiazal juz ktos calkowicie problem z tym calym myszkowaniem w koleinach i wyprzedzaniu?

Edytowane przez misiek280287

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem tak kiedyś w Escorcie, że jak dodawałem gazu to było czuć jak przeciąga na prawo. Stawiam na skrzynię, pewnie coś w obrębie przeniesienia napędu na półosie. Samo pływanie to wystarczy tylne tuleje wahaczy przednich wymienić, bo jak są luźne to raz z koleiny spadnie w lewno, innym razem w prawo i tak sobie zygzakiem jedzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak wymieniales skrzynie to zwalales lub popuszczales przednie sanki. Czy sa prawidlowo wycentrowane?

Jak popatrzysz z kanalu na sanki, to po obydwu stronach sa otwory, ktore muszą sie pokrywac (doslownie jeden nad drugim).Chyba imbus 17 przechodzi przez otwory. Przyjrzyj sie dokladnie. Popatrz na temat ponizej, post nr 9.

 

http://forum.vw-passat.pl/threads/134699-krzywe-sanki-(w%C3%B3zek)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Miałem tak kiedyś w Escorcie, że jak dodawałem gazu to było czuć jak przeciąga na prawo. Stawiam na skrzynię, pewnie coś w obrębie przeniesienia napędu na półosie. Samo pływanie to wystarczy tylne tuleje wahaczy przednich wymienić, bo jak są luźne to raz z koleiny spadnie w lewno, innym razem w prawo i tak sobie zygzakiem jedzie.

Witam . Tez rozważam ta skrzynie, dzwonilem do zakładów gdzie skrzynie robia do trzech roznych zakładów w trzech miastach no i uslyszalem ze to nie mozliwe by sktzynia tak robiła czy sam mechanizm. Od jednych z nich usluszalem ze wewnetrzne przegoby tak mogą robic. Stad cale pol osie zalozylem z innego auta oczywiscie anglika drugiego mojego kuzyna. Gdzie w aucie bylo ok z jazda. Bede mial chwile to przerzuce skrzynie od niego. Moze to cos zmieni. Dzis bylem pod autem i sprawdzilem moje lamfordery i sa dalej jak nowe. Wiec rozwazam mimo wszysto przekladke skrzyni. Ale czy to pomoze? Chcialbym wierzyc ze tak!

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Jak wymieniales skrzynie to zwalales lub popuszczales przednie sanki. Czy sa prawidlowo wycentrowane?

Jak popatrzysz z kanalu na sanki, to po obydwu stronach sa otwory, ktore muszą sie pokrywac (doslownie jeden nad drugim).Chyba imbus 17 przechodzi przez otwory. Przyjrzyj sie dokladnie. Popatrz na temat ponizej, post nr 9.

 

http://forum.vw-passat.pl/threads/134699-krzywe-sanki-(w%C3%B3zek)

 

Hej. Tak. Przy wymianie automatu na manual musialem wymienić sanki bo mogowania poduszek skrzyn okazaly sie w innych miejscach. Niby skrzynia 6 biegowa ma mocowania w tym samym miejscu ale w angolu byla 5biegowa..

Oczywiście mam przewertowane forum i oczywiecie wycentrowalem sanie . W te trzy przelotowe dziury pasuje idealnie ciasno dluga nasadka 13mm. Zrobilem jak tam chlopaki na jenych z tematow radzili i na dwóch geometriach nawet nie chcieli dotykać sam. Oczywiscie krecone tylko drazkami bo idalnie wysrodkowalem. Dopiero w kwietniu ostatni raz robilem w aso to na sile kazalem odkrecic i zrobic jak należy. Ale i to.tez nie pomoglo. Tak jakby opony glosniejsze sie zrobily po ostatnich ustawieniach. Wyzej kolego pisal ze to moze skrzynia byc felerna co niby to nie mozliwe w paskach ale juz jestem sklonny w to uwierzyć. Tez nie wiem co o tym myśleć. Macie.jeszcze jakies pomysly? Z checia rozwaze kazda myśl i sie dostosuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo dodam ze w ciagu dwoch lat jak posiadam moja b5 przydarzyło mi sie cos takiego. Jadac sobie tak mniej wiecej około 70 -90 km/h , na przedniej osi mialem uczucie jakby kolo sie odkrecilo, tzn takie jakby kolysanie auta na boki , cos jakby gwałtownie uplynelo cale powietrze z kola. Wiec odrazu nna hamulec sadzac iz kolo sie odkrecilo, sprawdzam a tu jest powietrze i kolo takze przykrecone. Ruszylem dalej bez objawu odkreconego kola. To byl pierwszy raz. Drugim razem przy predkosci okolo 60km/h stalo się to samo z tym ze przy tym towarzyszył z prawej str dzwiek jakby lozysko sie zacieralo. Wtedy juz bylem pewien winnego lozyska. Zatrzymalem sie,auto do gory, lapie i kręce za kolo i nic, brak luzow i oporów. Auto na ziemie i jeszcze z dzwiekiem jechalem okolo 1 km i ustapilo. Bylo to rok temu i juz sie nie przydarzylo więcej . Dwa tyg temu zalozylem nowe łożyska. Ale bez ustannie jezdze z tym nurtującym prowadzeniem. To w prawo to w lewo sciaga, a kierownice ewidentnie wyrywa z rąk , wiec jazda jedna reka jest wrecz nie możliwa... cos jest ewidentnie nie tak tylko co....

Jakies pomysły, teorie macie koledzy? Pozdrawiam

Edytowane przez misiek280287

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pokaż wszystkie wykresy z geometrii i się coś pomyśli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

20160813_084421.jpg

20160813_084433.jpg

20160813_084428.jpg

Mam nadzieje ze jakosc zdjec bedzie wystarczajaca. Niestety z pierwszej gometrii nie mam wydruku. Ale trzy najświeższe sa. Jedna gwometria jest na oryginalnej belce a juz ostatnia jest po jej wymianie na inna co rowniez nie przynioslo żadnego efektu. Pozatym auto na tylnej osi prowadzi sie bez problemu. Tzn ze nie kołysze nie buja tylem i go nie prowadza. W końcu nowe lamfordery zawedrowaly takze do tylu.

Edytowane przez misiek280287

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I ja mam podobny problem z pływaniem po drodze - co prawda w B7 i dzieje się to tylko np. od 90 km/h

Jakiś czas temu ustawiałem geometrię i zbierzność na 3D - więc tu powinno być OK.

Gdzie szukać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze, że to ściąganie jest w prawo. Czy to może być tylny prawy amortyzator?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodaj jeszcze, że odzywasz się w temacie o B5. Czy to może być ślepota, czy tylko nieuwaga ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nieważne czy B 7 czy B 18. Problem istnieje. Jeśli chodzi o ściąganie proponuję zamianę przednich kół. Robić to pojedynczo. Pływanie samochodu możliwe wybite tuleje na tylnym zawieszeniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności