Skocz do zawartości
lysy777

dioda i uzbrojenie alarmu

Rekomendowane odpowiedzi

Gość podlasiak_vw

technika jest taka ze drzwi są podwójnie ryglowane, jezeli zamkiniesz od srodka to dioda migac nie bedzie a drzwi są nie otwierallne od zewnatrz ale od srodka tak, jeżeli zas zamkniesz z pilota i miga dioda to drzwi są podwojnie zaryglowane i chocbys sie modlil zawziecie to od srodka szarpiac za uchwyt jakkolwiek-> nie otworza sie. to jest utrudnienie dla złodzieja tego typu ze nawet jak szybe ktos wybije to drzwi nie otworzy.

 

ps: jak zamkniesz partnerke w aucie z pilota to ci nie ucieknie :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to u mnie się ryglują podwójnie tak czy owak ... czy kluczykiem czy przyciskiem w drzwiach ... chyba, że jakaś blokada "rodzicielska" jest gdzieś aktywowana - w lagunie tak ma ojczulek, że może blokować otwieranie drzwi od środka lub odblokowywać ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja pierniczę :!: Ale dyskusje tu prowadzicie. Dioda jest od immobilisera. Jeśli komuś nie miga, to oznacza, ze albo diode szlag trafił albo nie dostaje napięcia, lub tez coś jest nie tak w sieci zabezpieczajacej auto. No i jeśli chodzi o fabryczny alarm, to jest uzbrajany i rozbrajany ryglowaniem zamka, czyli jak to ktoś wcześniej pisał - nawet śrubokrętem jak wyłamiesz wkładkę i rygiel odskoczy, to alarm się rozbroi. I miganie diody nie zależy też od tego, w jaki sposób się kluczem kręci i ile razy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja pierniczę :!: Ale dyskusje tu prowadzicie. Dioda jest od immobilisera. Jeśli komuś nie miga, to oznacza, ze albo diode szlag trafił albo nie dostaje napięcia, lub tez coś jest nie tak w sieci zabezpieczajacej auto. No i jeśli chodzi o fabryczny alarm, to jest uzbrajany i rozbrajany ryglowaniem zamka, czyli jak to ktoś wcześniej pisał - nawet śrubokrętem jak wyłamiesz wkładkę i rygiel odskoczy, to alarm się rozbroi. I miganie diody nie zależy też od tego, w jaki sposób się kluczem kręci i ile razy.
No niestety ale mylisz sie kolego bo ta dioda nie ma nic wspolnego z imo. Sprawdz tak jak napisalem powyzej i zobaczysz ze raz bedzie migac, a w drugim przypadku nie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam @ll

Temat diody w drzwiach przerabiałem w swoim samochodzie. Jak zamykałem samochód z pilota to czasem świeciła mi się dioda a czasem nie. Nie wiedziałem dla czego, ale przy tym, jak dioda się nie zapalała pojawiało się więcej objawów np. kiedy dioda nie działała po otwarciu już ponownie drzwi a światła mijania były zapalone nie było buzera świateł, nie było podświetlania ziemi pod drzwiami. Natomiast kiedy zamykałem i zaczynała mrugać dioda to po otwarciu wszystko działało. Okazało się, że mam już walnięte czujniki/mikrowłączniki/sensor w zamku kierowcy. Kiedy wymieniłem zamek wszystko wróciło do normy, dioda za każdym razem miga i uzbraja się alarm, ponadto za każdym razem po otwarciu drzwi z pilota czy z kluczyka czy w końcu wysiadając z wnętrza pojazdu wszystkie funkcje działają z podświetlaniem ziemi pod drzwiami i buzerem od świateł. Winą nie odpalania się za każdym razem jest czujnik w zamku drzwi. Co moge z cała pewnością powiedzieć ponieważ doświadczyłem to na sobie. Koszt zamka na Litwie 10 euro w Polsce niestety ponad 100zl.

Na tej stronie jest opisane krok po kroku jak wymienić zamek lub go naprawić: http://www.taligentx.com/passat/maintenance/doorlockmechanism/

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Okazało się, że mam już walnięte czujniki/mikrowłączniki/sensor w zamku kierowcy. Kiedy wymieniłem zamek wszystko wróciło do normy, dioda za każdym razem miga i uzbraja się alarm, ponadto za każdym razem po otwarciu drzwi z pilota czy z kluczyka czy w końcu wysiadając z wnętrza pojazdu wszystkie funkcje działają z podświetlaniem ziemi pod drzwiami i buzerem od świateł. Winą nie odpalania się za każdym razem jest czujnik w zamku drzwi.

Bo zamek w drzwiach kierowcy jest (jakby to nazwać) MASTER-em. Gdyby taką przypadłość miał któryś z pozostałych zamków - takiego problemu by nie było.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zarówno Pasat z alarmem jak i bez posiada taką diodę.

W przypadku braku alarmu, dioda mruga po zamknięciu drzwi c-zamkiem. Imituje alarm i nic więcej nie robi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zarówno Pasat z alarmem jak i bez posiada taką diodę.

W przypadku braku alarmu, dioda mruga po zamknięciu drzwi c-zamkiem. Imituje alarm i nic więcej nie robi.

Też tak myślę,nie mam alarmu,a diody w drzwiach i na konsoli środkowej po zamknięciu auta migają.:D Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jezu ludzie sprawdzie opcje ze przekrecicie zamek w kierunku zamkniecia normalnie 2x na bank wam nie bedzie mrugac. tak trudno jest czytac ze zrozumieniem??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieje ze sie nie wyglupie ale dla tych ktorzy nie wiedza jak sprawdzic czy maja fabryczny alarm czy nie:

Otworzcie szybe przednia od kierowcy. Zamknijcie drzwi centralnym zamkiem i odczekajcie okolo minuty. Nastepnie wlozcie reke do srodka auta i pociagnijcie za mechanizm otwierania przedniej maski. Jesli wtedy zacznie wam wyc taki smieszny alarmik dochodzacy spod bagaznika auta to wtedy wiecie ze taki fabryczny macie!! Takie zabezpieczenia byly w kazym Pasku (tak mi sie wydaje). Tylko nie krzyczcie!!

 

P.S. Jesli ktorys moderator uwaza to za nie warte do opublikowania prosze o usuniecie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marian.m

witam

a ja cały czas żyję w przekonaniu że dioda jest od systemu SAFE (PODWÓJNEGO ZAMYKANIA - NIE MA MOŻLIWOŚCI OTWORZYĆ SAM. OD ŚRODKA) , tak też jestem przekonany - przerabiałem to w swoim pooprzednim samochodzie Skodzie . Drzwi zamknięte raz bez safe - dioda nie mruga , podwójnie - mruga. W moim pasku alarmu na pewno nie było ( fabrycznego) tylko centralny. Diody były 2 jedna w drzwiach a druda mruga w radiu (fabrycznym).

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jezu ludzie sprawdzie opcje ze przekrecicie zamek w kierunku zamkniecia normalnie 2x na bank wam nie bedzie mrugac. tak trudno jest czytac ze zrozumieniem??

 

Masz racje!! Pisalem to na poczatku tego tematu. Mam identycznie jak opisujesz.

Pozdrawiam...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam nadzieje ze sie nie wyglupie ale dla tych ktorzy nie wiedza jak sprawdzic czy maja fabryczny alarm czy nie:

Otworzcie szybe przednia od kierowcy. Zamknijcie drzwi centralnym zamkiem i odczekajcie okolo minuty. Nastepnie wlozcie reke do srodka auta i pociagnijcie za mechanizm otwierania przedniej maski. Jesli wtedy zacznie wam wyc taki smieszny alarmik dochodzacy spod bagaznika auta to wtedy wiecie ze taki fabryczny macie!! Takie zabezpieczenia byly w kazym Pasku (tak mi sie wydaje). Tylko nie krzyczcie!!

 

P.S. Jesli ktorys moderator uwaza to za nie warte do opublikowania prosze o usuniecie.

Potwierdzam postąpiłem w powyższy sposób i odezwał się klakson:D ,ale czy można to nazywać alarmem:confused: prędzej czujnikiem ryglowania zamków,potwierdzam również to o czym pisał Wazzi:podwójne naciśnięcie pilota nie załącza czujnika ryglowania(diody) sprawdziłem,więc mam "alarm";) Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie jak przekręcisz 2x kluczykiem to także miga dioda

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam inaczej. Alarm jest (wyje np. po zamknięciu samochodu siedząc w środku, wystarczy że włożę tylko kluczyk do stacyjki), natomiast sytuacja wygląda następująco:

- jedno naciśnięcie zamykania - ryglowanie drzwi, brak podwójnego ryglowania, dioda w drzwiach nie mruga, brak sygnalizacji awaryjnymi.

- drugie naciśnięcie zamykania po ok 2s - podwójne ryglowanie drzwi, dioda w drzwiach mruga, sygnalizacja awaryjnymi, alarm na pewno działa.

 

Dodam że mam problem z mikro stykami w drzwiach kierowcy - ani zamykanie centralnego z kluczyka, ani oświetlenie wnętrza nie reaguje - podobnie drzwi pasażera, te jednak czasami "ożywają". Dodatkowo ryglując zamki od środka włącznikiem, wszystkie wskakują a po chwili drzwi kierowcy odbijają i muszę domknąć ręcznie.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Potwierdzam postąpiłem w powyższy sposób i odezwał się klakson:D ,ale czy można to nazywać alarmem:confused: prędzej czujnikiem ryglowania zamków,potwierdzam również to o czym pisał Wazzi:podwójne naciśnięcie pilota nie załącza czujnika ryglowania(diody) sprawdziłem,więc mam "alarm";) Pozdrawiam.

 

Cieszy mnie to ze moja uwaga sie przydala!! :) Z pewnoscia fabryczny alarm nie mozna nazwac prawdziwym alarmem ktory posiada mase innych dodatkowych zabezpieczen.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem od czego to u was zależy. Ja mam "fabrykę", zamykam poprzez jedno nacisniecie na pilocie i dioda mi zawsze mruga. A ze przy włączonym alarmie można spokojnie odpalic i odjechac samochodem, to już inna sprawa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zrobiłem tak jak kolega wyżej pisał. Uchyliłem szybę kierowcy, zamknąłem auto i otworzyłem maskę. Alarm zaczął wyć. Po zamknięciu poczekałem 3 min i pomachałem ręką w środku, ale nie zawył. Może ma to związek z niedziałającym oświetleniem wnętrza. Bo te lampki co oświetlają podłoże, to w każdych drzwiach czyta tylko oświetlenia wnętrza nie, to i może czujek alarmu także nie czyta. Lecz muszę przyznać, że czasem jak włożę rękę to zawyje. Zamykam ciągle z pilota, poprzez jedno naciśnięcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jeszcze inny patent.

Zamyka drzwi pilotem, uzbrajając alarm (niefabryczny) i dioda nie mruga. Aby zaczeła mrugać, muszę poprawić zamknięcie wciskając zamykanie przyciskiem w kluczyku.

Mimo, ze juz wcześniej auto było zamknięte, dopiero po poprawieniu guzikiem ORI z kluczyka zaczyna mrugać :)

 

Poza kolejną mrugającą w aucie diodą nic mi to nie daje ( przynajmniej tak mi się wydaje ;) )

 

Swoją drogą, jak juz wiele osob na forum pisało, fabryczny alarm to żaden alarm, wiec nie czekajcie z instalacjami zabezpieczen.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności