Skocz do zawartości
kazik1313

Odma, separator oleju, pocenie sie oleju.

Rekomendowane odpowiedzi

jest tu ktoś jeszcze??

 

Przymierzam się do kolejnych pomiarów, tylko nie znam do końca wszystkich warunków aby pomiar był prawidłowy.

 

Po dzisiejszym obejrzeniu mojej butelki gdzie odprowadzona jest odma stwierdzam powoli że wiekszosc oleju która mi znika to właśnie odma...

 

zanim wymienię pokrywę muszę się upewnić czy przypadkiem to nie wina silnika... pierscienie, uszczelki na pompkach...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i po pomiarach, kolejno wyszło: 27 28 27 27

 

czyli co pokrywa winna?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy chce sprawdzic czy mam w odlocie olej z turbo czy z odmy. Cały dolot jest w oleju. I teraz pytanie czy moge zdjąć przewód idący z pokrywy do rury turbo, w miejscu przy pokrywie nałożyć waz od paliwa i 2 jego koniec włożyć do butelki z dziurkami a miejsce w rurze od turbo zasklepić. Jesli tak to czym zaslepic? Czy w butelce musze zrobić koniecznie dziury? Chce to założyć na próbę(powiedzmy około 2 tygodni)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mozesz tak zrobić

Dziurki w butelce koniecznie (jeden z użytkowników nie zrobił i mial problem z uszczelką i innymi elementami w silniku). Otwor w rurze od turbo zatkac korkiem np. od wina badz gumową rączką od roweru (ja tak mam)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki kolego za odpowiedź:) a powiedz mi czy waz poprostu włożyłeś do butelki i jest luźno czy czymś to uszczelniać? Chce zrobić to na próbę aby zobaczyć ile oleju jest z odmy czy poprostu turbo puszcza. Ciekawe czy zmniejszy mi sie zadymienie. Tez masz kolego cały czas butelkę czy masz juz bardziej profi OT? Ori waz od odmy zdjąłes i masz zaślepione bezpośrednio przy rurze od turbo czy waz jest zdjęty od strony silnika i na to raczka od roweru?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś wąż miałem do butelki i nie byl niczym uszczelniony bo dosc pasownie do nie wchodził. Obecnie wąż idzie pod samochód (zaraz mnie pewnie jakiś "zielony" ścignie ;) ).

Przewód zaslepiony rączką zaraz przy turbo. Rurka od odmy całkowicie zdemontowana.

Oryginalny OCT z Lublina leży w garażu ale nie ma czasu na założenie :/

Edytowane przez Sensor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chcesz mieć porządnie zrobiony dolot i OCT...

 

Kolanko 135st 56mm, łącznik 56mm, redukcja prosta 80/56mm + przewód do odmy 22mm i butelka po jakichś chemikaliach odporna na temp i olej jako zbiorniczek - nie chciałem żeby cały ten syf leciał pod auto i brudził osłonę albo żebym zostawiał plamy.

 

SDC14318.jpg

 

Jeśli wąż wsadzasz do butelki czy jakiegoś zbiorniczka koniecznie musisz zostawić otwór na ujście ciśnienia, bo możesz inaczej silnik uszkodzić, ja u siebie wąż luźno w wsadziłem w butelkę tak na głębokość ok 4cm żeby nie wypadł, otwór w butelce ~35mm, wąż 23mm

SDC14305.jpg

SDC14309.jpg

SDC14311.jpg

SDC14312.jpg

SDC14317.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Wam koledzy za pomoc:) na początek zrobie z butelką zobaczę jakie są efekty i wyeliminuje przyczynę większej ilości oleju w odlocie:) kolego Vpchaty,profi robota. Jesli u mnie okaże sie to być wina odmy to zrobie tez cos profi:) p.s co myślicie o tym?:http://allegro.pl/oil-catch-tank-zbiornik-odmy-na-olej-d1-spec-i5355617631.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziękuję Wam koledzy za pomoc:) na początek zrobie z butelką zobaczę jakie są efekty i wyeliminuje przyczynę większej ilości oleju w odlocie:) kolego Vpchaty,profi robota. Jesli u mnie okaże sie to być wina odmy to zrobie tez cos profi:) p.s co myślicie o tym?:http://allegro.pl/oil-catch-tank-zbiornik-odmy-na-olej-d1-spec-i5355617631.html

Nie kupuj tego badziewia, otwory są tylko 10mm za małe, były jakiś czas temu oct samoróbka ale porządne wykonanie i średnica otworów 23mm specjalnie pod auta vag cena 98 płn z tego co pamiętam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dałem tylko przykład kolego;-) Zastanawiam się nad tym z Lublina choć Twoje rozwiązanie wydaje się był funkcjonalne i estetyczne przede wszystkim;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem jak reszta czyli odma do butelki. Ale pojawia się problem na zagrzanym silniku, z węża uchodzi coś ala dym, który na postoju np. światła dostaje się przez filtr powietrza do środka kabiny!!! Uszczelki na pompkach wymienione a dalej dmucha kompresja pod pokrywe. Gniazda pompek chyba już wyrobione będa. Macie jakiś sposób na zabezpieczenie tej butelki żeby mi smroda do środka nie pchało?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nagrzane opary olejowe zawsze będą śmierdziały, przesuń butelkę w mocno wentylowane miejsce, np przy kartkach na halogeny i dalej od filtra będzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Butelka wisi przy ramie auta pod filtrem powietrza, żeby ją powiesić musiałem wyciągać obudowę filtra. Jakiś czas temu wymieniałem uszczelki na pompkach,przy dokręcaniu docisków pompek dowaliłem śruby na max, nie wiem czy to dobrze bo ponoć pompki pracują w gnieździe i jak są za mocno dokręcone to puszczają na dolnej uszczelce, stąd może być te dmuchanie przez odmę.

 

Spróbuję przenieść butelkę na stronę kierowcy, stamtąd już chyba daleko do filtra. Ostatnio to mi się aż mgła zrobiła w aucie od tych oparów :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Również mam usuniętą odmę i rura pod auto......... ale po rozmowie z 2 mechanikami każdy stwierdził że to nie do końca najlepsze rozwiązanie, odma pełni swoją funkcję w tym całym układzie i jeśli z resztą jest ok (turbina np) to powinna odma pozostać na swoim miejscu... to jedna z teorii a druga była podobna że woda coś tam nie ważne....

 

Jak to w końcu jest z ta odmą jest potrzebna czy nie gra istotnej roli w całym tym dieslu? czy lepiej do niej powrócić jeśli u mnie z turbo wszystko ok i całym układem, ogólnie cała kondycja auto bdb a odma pod silnikiem dobrze czy tez nie dla auta?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla silnika bez znaczenia gdzie wyprowadzisz odme, ważne aby miała ujście. Doprowadzając ujście pod auto pozbywasz się części oleju w dlocie kosztem toksycznego smrodu który będziesz wdychał bo zawsze trochę dostanie się do kabiny. Nie mówiąc już o kapaniu olejem pod auto co jest w myśl przepisów nielegalne.

Edytowane przez Fenio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla silnika ujście gazów z odmy jest niezbędne, a to gdzie to dalej trafia jest wymuszone przez natrętnych ekologów. Osobiście nie lubię brudu w garażu i jak coś kąpie z pod auta więc zrobiłem "zbiorniczek" który co jakiś czas czyszcze.

Edytowane przez Vpuchaty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie dla zwolenników odmy w butelce, jak poprowadzić węża żeby dało się założyć ori pokrywę na silnik? Bo u mnie teraz wąż koliduje z bokiem osłony i nie da się jej założyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pytanie dla zwolenników odmy w butelce, jak poprowadzić węża żeby dało się założyć ori pokrywę na silnik? Bo u mnie teraz wąż koliduje z bokiem osłony i nie da się jej założyć.

Jak Ci nie szkoda to przytnij oryginalny przewód odmy i wykorzystaj jego górny fragment, średnica zewnętrzna tego przewodu powinna pasować do węża który masz teraz założony.

Edytowane przez dtambor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie zrobiłem dzisiaj pomairy na zimnym silniku. Samochód stał noc pod chmurką w tych przymrozkach. I tak kolejno 30 31 30 31 czyli chyba nie najgorsze wyniki więc czemu z odmy strasznie chlapie mi olejem? Wali olejem z intercoolera i przy pokrywie zaworow cala pokrywa zalana olejem. Chlapie tak, że co chwile musze dolewać sporo oleju. Mysałem, że wina pierścieni ale to chyba nie takie złe wyniki? poradzi ktoś coś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam szanownych kolegów, mam od niedawna passata i pierwszy silnik diesla w karierze i mam problem, silnik 1.9tdi afn ciśnienie w cylindrach na poziomie 28 czyli nie najgorzej, oleju dolałem na 350km trasa, prędkość około 140km/h czasem szybciej 1litr oleju, olej zniknął bo inaczej nie mogę napisać za autem zero chmury wyciek jeden delikatny pod pokrywą zaworów nie ma opcji aby tam uciekł litr silnik od spodu suchy, proszę o jakieś sugestie pisze w temacie odmy bo chyba o to chodzi ale nie jestem pewny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności