kondzio0067 Zgłoś #521 Napisano 10 Grudnia 2012 panowie co zrobić z tym separatorem w zimę wiadomo ze ten syf co spływa to zamarznie czy na zimę zdemontować separator? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldez Zgłoś #522 Napisano 10 Grudnia 2012 panowie co zrobić z tym separatorem w zimę wiadomo ze ten syf co spływa to zamarznie czy na zimę zdemontować separator? hej, ja na zimę wracam do serii, jak się skończą mrozy to rura pod samochód i korek od szampana pozdrawiam, Waldek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam626GD Zgłoś #523 Napisano 13 Grudnia 2012 Chłopaki jest zima więc bałem się o separator i wymyśliłem patent - mam nadzieje dzialający. W wężu który prowadzi do separatora (Gazela Lublin) wywierciłem otwód na 9mm. Otwór ma pełnić rolę bezpiecznika. Następnie wziąłem kondona (nowego) i dziurę zakryłem kondonem a po bokach zakleiłem izolacją. Zatem otwór jest przykryty kondonem który go uszczelnia. Gdy zamarznie separator, ciśnienie powinno rozerwać gumę kondona i zacząć wylatywać wywierconym otworem. Na razie sprawuje się to ok. Mam nadzieję, że patent ochroni mnie przed niespodziankami w mrozy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bandzior2 Zgłoś #524 Napisano 13 Grudnia 2012 Ja jak zamontowałem rurę pod auto i bardzo dobrze się sprawuje nawet w mrozy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tequila1980 Zgłoś #525 Napisano 13 Grudnia 2012 Ja jak zamontowałem rurę pod auto i bardzo dobrze się sprawuje nawet w mrozy Ototo ja zrobiłem tak samo normalnie jak w ciągniku rolniczym i jest ok,nie czuć w kabinie,nic nie zamarznie ,a tak nawiasem mówiąc to nawet nie ma plamki oleju pod autem po dłuższym postoju,a dolot czysty i suchy.Z tej mojej odmy tylko powietrze uchodzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kondzio0067 Zgłoś #526 Napisano 14 Grudnia 2012 no ja założyłem fabrykę od poniedziałku ponieważ całyt ten syf co miałem to zamarzł ale zagrzałem wiadro wody, włożyłem tego węza i na szczęście sie odmroziło i spuściłem syf i teraz jest fabryka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michalskand Zgłoś #527 Napisano 24 Grudnia 2012 Witam. Mój silnik to 1.9 TDI AFN 110KM. Chcę wyprowadzić odmę pod samochód, jednak mam wątpliwości, ponieważ od odmy w pokrywie wychodzą dwa węże. Jeden (oznaczony A) idzie do turbiny, który oczywiście należy zaślepić. Oprócz niego do dołu silnika idzie drugi plastikowy (oznaczony B), który wytwarza podciśnienie zależne od obrotów silnika. Jaka jest jego rola i co należy z nim zrobić przy wyprowadzaniu odmy? Odma u mnie (mam na myśli ten dysk, oznaczony C) nie stawia żadnych oporów, kiedy się w nią dmucha, jest po prostu pustym zbiornikiem bez żadnej separacji. Rozumiem, że ktoś usunął membranę? Czy mogą być tego jakieś niegatywne konsekwencje? Dziękuję za pomoc i pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kyrpek Zgłoś #528 Napisano 24 Grudnia 2012 Witam Nie chcę tworzyć nowego tematu bo mam problem z odma. Mój silnik to 1.8 ADR auto mam drugą zimę, przejdę do sedna poprzedniej zimy odma mi przymarzła i wywaliło oringiem przy chłodniczce oleju, po wyczyszczeniu odmy wszystko wróciło do normy już do końca zimy nie miałem z tym problemu, w tym roku niestety sytuacja się powtórzyła tylko tym razem ucierpiała uszczelka pod pokrywą zaworów i znowu przeczyściłem odmę ale mam takie pytanie czy jest na to jakieś rozwiązanie które zapobiegnie zamarzaniu??? Ogólnie w odmie miałem trochę tak zwanego masła od razu uprzedzę, że płyn nie ubywa i na pewno nie dostaje się do oleju ani odwrotnie. Proszę o pomoc ;( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
OMEGA Zgłoś #529 Napisano 29 Grudnia 2012 Witam Nie chcę tworzyć nowego tematu bo mam problem z odma. Mój silnik to 1.8 ADR auto mam drugą zimę, przejdę do sedna poprzedniej zimy odma mi przymarzła i wywaliło oringiem przy chłodniczce oleju, po wyczyszczeniu odmy wszystko wróciło do normy już do końca zimy nie miałem z tym problemu, w tym roku niestety sytuacja się powtórzyła tylko tym razem ucierpiała uszczelka pod pokrywą zaworów i znowu przeczyściłem odmę ale mam takie pytanie czy jest na to jakieś rozwiązanie które zapobiegnie zamarzaniu??? Ogólnie w odmie miałem trochę tak zwanego masła od razu uprzedzę, że płyn nie ubywa i na pewno nie dostaje się do oleju ani odwrotnie. Proszę o pomoc ;( Zapewne jeździsz na krótkich odcinkach? może od czasu do czasu pojechać gdzieś i przegonić auto. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
westicepl Zgłoś #530 Napisano 31 Grudnia 2012 Witajcie Musiałem odczekać od kwietnia czyli od ostatniej wymiany oleju ażeby wyciągnąć pewne wnioski i podzielić się nimi z wami. Dolot zaślepiłem 15tys km temu (kwieciec 2012), a odme wywaliłem do butelki po oleju. Ważne w tym miejscu zaznaczyć że w butelce zrobiłem dziurki by był luft i nie robiło się niepotrzebnie za duże podciśnienie i nie wracało powietrze pod pokrywę. Fotki z instalacji zamieszcze jak będzie widno. W aucie nie czuć było przez ten czas żadnych zapachów, przy mrozach nawet nie widać było większych oparów spod maski czego się obawiałem, od wymiany do wymiany jak to TDI dolałem 1l oleju, a co ciekawe w butelce z odmą zebrało się dokładnie 330ml (puszka coca coli) co pokazuje foto. Co ciekawe 1/3 z tego to woda a reszta szlam olejowy. Przez pierwsze 3 miesiące od zamontowania instalacji dolot i EGR nadal wydmuchiwał OLEJ ale to dlatego że Intercooler aż w nim pływał i trzeba było czasu by się samoistnie przewietrzył. Praktycznie po pół roku dolot jest suchy a EGR przestał cieknąć bez czyszczenia. Dziwia mnie zatem operacje zaślepiania go itp, wystarczy oczyścić go manualnie lub pozwolić by dolot zrobił to sam. Warunkiem jest tu oczywiście by turbo nie puszczało oleju do dolotu. Reasumując. Instalacja z butelką sprawdza się bardzo dobrze i mogę ją z czystym sumieniem polecić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kyrpek Zgłoś #531 Napisano 2 Stycznia 2013 Zapewne jeździsz na krótkich odcinkach?może od czasu do czasu pojechać gdzieś i przegonić auto. Niestety tak i tylko to będzie przyczyna ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
OMEGA Zgłoś #532 Napisano 3 Stycznia 2013 Niestety tak i tylko to będzie przyczyna ?? Tak, silnik masz nie do grany i dla dlatego zbiera się woda w odmie, nie zdarzy odparować. Najlepiej rozgrzać go, przegonić. Ponoć w benzynach 1.4l ((np.golf IV) nie wiem jak w innych silnikach) vw montował elektryczne podgrzewacze odmy. http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=190828 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Motomaniek Zgłoś #533 Napisano 9 Stycznia 2013 witam posiadam passata b5 1.6 ahl i gdy go kupilem to w tym miejscu ktore zaznaczone na zdjeciu byl kawalek weza ogrodowego i w nim byla taka maz jak masło co robic zmienilem przewod na wysokocisnieniowy co robic dodam tez ze bierze olej i z pod tego kolanka byl spory wyciek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Me.how Zgłoś #534 Napisano 18 Marca 2013 ten separator z linku poniżej bedzie ok ? http://allegro.pl/separator-par-oleju-lublin-gazela-honker-1-9-tdi-i3037844786.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam626GD Zgłoś #535 Napisano 18 Marca 2013 ten separator z linku poniżej bedzie ok ? http://allegro.pl/separator-par-oleju-lublin-gazela-honker-1-9-tdi-i3037844786.html taki właśnie mam. DZiała spoko. separuje wodę i szlam z oleju. Ten syf ścieka u mnie przez ten separator do zbiorniczka na mocz z enelmedu (około 100-150ml) i czyszczę go co jakieś 1500km (odkrecam zbiorniczek, wymieniam na nowy). Zimą więcej wody wchodzi a latem wody jest mniej. W kazdym razie zlałem juz na pewno ponad litr tego syfu gdyby nie separator miałbym wszystko w dolocie ---------- Dodano o 18:33 ---------- Poprzednia wiadomość o 18:32 ---------- A na wężu odmy do separatora wywierciłem dziurę 1cm i zakleiłem cienką taśmą. W przypadku zamarzmięcia separatora nadmiar ciśnienia wywali ten zawór bezpieczeństwa z taśmy więc w zimę nawet nie ściągałem. Polecam zrobić taki zaworek awaryjny aby silnika nie rozsadziło.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vvv Zgłoś #536 Napisano 1 Kwietnia 2013 Eh panowie powiem wam ze diesel to chyba musi syfić ten dolot 2 lata temu i jakies 22tys km , czyściłem cały dolot ( oczywiscie kolektor dolotowy tez ) Odma poszła na zewnątrz Tydz temu robiłem jeszcze raz i generalnie jest duuużo mniej syfu ale w IC minimalnie oleju ( może tyle ile by weszło do małej nakretki po Coli ) Reszta dolotu w sumie tylko lekko tłusta ale w miare czysto - ale EGR i kolektor dolotowy w środku czarny ale nie tyle co 2 lata temu , moze z 1/4 tego co bylo , chyba bym musiał EGR zaślepić ale w moim modelu podobno nie idzie tego zrobic bo mam sterewanie elektr , nie tak jak w 1.9tdi przez podciśnienie . Wiec znów wszystko poszło do czyszczenia Może ktoś sie orientuje jak pozmieniac w ustawieniach zeby ograniczyć na max prace EGRu ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fr86 Zgłoś #537 Napisano 16 Sierpnia 2013 Jaki wężyk trzeba puścić pod zderzak? Jak wykryć problem odmy w moim aucie? Silnik 1.9 TDI 116 km BKE 2004/2005r. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stade Zgłoś #538 Napisano 22 Października 2013 (edytowane) Ja jestem wlasnie po przerobce tej odmy,zastosowalem ta sama rure od odmy-turbo do polaczenia z pojemnikiem bo idealnie sie do tego nadaje,laczenie z dolotem zaslepilem sruba 42 ktora wkrecilem w to miejsce i solidnie trzyma. Oczywiscie sruba obcieta bo swoje wazy i pod wplywem wibracji silnika uszkadzala by otwor w ktora zostala wkrecona. Pojemnik jest umiejscowiony kolo lampy prawej A o to moj pojemnik,pozniej dorzuce foto jak wyglada to pod maska Pojemnik sprawdza sie w tym do czego zostal stworzony,teraz mam pewnosc ,ze puszcza olej przez odme Edytowane 22 Października 2013 przez stade Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #539 Napisano 22 Października 2013 wg z tym pojemnikiem możesz sobie tylko szkody narobić. Za małe otwory masz w nim , jeżeli w ogóle masz. A na zimę najlepiej zrezygnować z odmy i założyć serię wąż bo może zamarznąć i wtedy nieprzyjemna niespodzianka ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stade Zgłoś #540 Napisano 23 Października 2013 Nie no jak kolego bez odpowietrzenia,6 dziurek wystarczy w tym pojemniczku poprostu ledwo je widac na zdjeciu ,ladnie opary sie wydostaja a waz nie puchnie i moim zdaniem jest ok.Czy zamarznie tego nie wiem,wiem tylko ze trzeba to sprawdzac niemal codziennie w okresie zimowym wiec tak bede robil. Ja mam tyle dobrze ,ze pojemink mam nie przy ziemi. Waz to ja mam seryjny jak pisalem tylko koncowka inna Co Ty kolego piszesz ??? jak na zimie zrezygnowac z odmy ??? ale domyslam sie o co ci chodzi Jesli beda jakies niepokojace zjawiska sie dzialy wtedy 30sek i wszystko w seryjnym ustawieniu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach