Skocz do zawartości
kazik1313

Odma, separator oleju, pocenie sie oleju.

Rekomendowane odpowiedzi

jeździłem bez osłony
to tez nie rozwiazanie ;)

 

wykorzystałem do połączeń oryginalną rurkę odmy
mozesz pokazac jakies foto, bo nie znalazlem twoich w tym temacie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to tez nie rozwiazanie ;)

 

mozesz pokazac jakies foto, bo nie znalazlem twoich w tym temacie :)

 

Nie mam fotek niestety, a już to wywaliłem. Wykorzystałem praktycznie same kolanka, zarówno przy pokrywie jak i przy turbo - wtedy było mi łatwiej dopasować węże i przede wszystkim nie robiły się załamania. Problem z dopasowaniem czegoś sensownego jest głównie przy dolnym krućcu, pozostawienie kawałka oryginalnej rurki znacznie to ułatwia :). U góry bez cięcia może być problem przy pełnej osłonie.

 

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam u mnie odma się rozleciała i zamiast 028 103 491 M mam teraz 028 103 491 J czyli taką jak 1Z sama rurka bez zbiorniczka

Nigdzie nie mogłem dostać takiej jak miałem czy to że teraz jest inna może mieć na coś wpływ (negatywny czy pozytywny)

odma.pdf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panocki :D w weekend zakladam prawdopodbnie seprator od lublina :P potrzebuje tylko jednej odp :D zeby dopiąć wszystko na tip top.

 

Do srodkowego wejscia wpinamy odme.

Do gornego turbo

Do tego na samym dole podpinamy wężyk z butelką ale szczelnie zamkniętą. ??

 

oo cos takiego:P i czy jak tak połącze wszystko to powinno nie byc oliwy w dolocie ? chyba ze turbo puszcza.

odma.jpg

Edytowane przez neoeinz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy jak tak połącze wszystko to powinno nie byc oliwy w dolocie ? chyba ze turbo puszcza.

 

Albo nie dopatrzysz i instalacja,buteleczka oraz oil catch tank sie napełni i turbulum zaśsie tego dopalacza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pomijam niedopatrzenie, mam zboczenie zagladac pod maske i sprawdzam co tam sie dzieje :)

 

---------- Dodano o 08:33 ---------- Poprzednia wiadomość o 08:32 ----------

 

po prostu zastanawiam sie czy zrobić to w obiegu takim, czy opary (powietrze) puścić pod auto, a wejście przy turbo zatkać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zrób seperator ten co kupiłeś mam i jest bardzo dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak zrobie :D tylko dopytuje jak lepiej :P czy opary puscic w eter i zatkac turbulum czy obieg zamkniety i sprawdzac butelczyne co pare dni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zrób obieg zamknięty a zamiast butelki podłącz przezroczysty wąż około 60 cm ina końcu kranik lub śruba zacisnięta opasko do szybkiego spuszczania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten separator można założyć do Passata b5 1,9 tdi 90km HHA z 97r? Jeśli tak to proszę o wytłumaczenie "łopatologicznie" co do czego podpiąć:D z góry dziękuje : )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

narysowalem strzalki :D chyba bardziej sie nei da :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
narysowalem strzalki :D chyba bardziej sie nei da :P

 

Jak widać nie dla wszystkich.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie ja wyrzucam ze swojego auta to ustrojstwo. Mam aktualnie założony separator z lublina, ale niestety przy użytkowaniu auta w trybie miejskim przy obecnych mrozach ten olej który się tam zbiera a raczej mieszanina zamarza.

Ostatnio mi to zamarzło i skończyło się na dolaniu litra oleju w trasie, ponieważ mi go wyrzuciło przez bagnet.

Chyba wolę mieć zawalony dolot niż zatarty silnik.

Poza tym muszę przyznać że zbiera się tego oleju sporo na około 5kkm cały zbiorniczek ok. 100ml.

Oczywiście nikogo nie namawiam żeby rezygnował z tego rozwiązania, jest ono w pewnym stopniu skuteczne lecz nie we wszystkich warunkach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pisałem o tym bodajże zeszłej jesieni, ja w okresie zimowym przywracam oryginalną odmę - 5min roboty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Szukałem informacji na forum aby dowiedzieć się co może być przyczyną specyficznego gryzącego smrodu z wydechu. Natknąłem się na temat odmy, OCT i separatora. Zasugerowałem się kilkoma postami i również zrobiłem tę niewielką modyfikację w swoim aucie.

Wygląda to następująco.

DSC00312.jpg

Po wstawieniu separatora przez dobry tydzień utrzymywałem auto na 3000-4000 obrotów. Czuję znaczną różnicę w pracy silnika. Lepiej ciągnie podczas przyśpieszania, nie ma tego specyficznego smrodu oraz na słuch silnik pracuje lżej...

Ale to nie wszystko. Po tygodniu wymontowałem zbiorniczek żeby sprawdzić ile syfu mi się nazbierało. Wyglądało to następująco:

DSC00311.jpg

Wciągnąłem ciecz do strzykawki żeby sprawdzić pojemność. Wyszło 30 ml. Ta substancja jest jak woda, bardzo śmierdząca, gryząca, tak samo jak te gazy z wydechu co miałem wcześniej. Rurka która prowadzi od separatora do rury wychodzącej z turbo była czysta, a wcześniej w starej odmie było tego olej od cholery.

 

 

2012-03-11

 

Po przejechaniu 2000 km mogę powiedzieć, że zdaje egzamin! Starałem się 3mać auto na 2500-3000 obrotów, ale zdarzało się, że przekraczałem 4000.

Wcześniej komputer wywalał mi przeładowanie turbo, a podczas wyprzedzania przy 120 km/h przestawał mi ciągnąć i tracił moc, było trochę oleju w rurze od IC.. Teraz nie mam tego błędu, auto dobrze ciągnie, nie odcina mu mocy przy 120, pracuje zupełnie inaczej, nie ma oleju w rurze od IC.

W zbiorniczku zbierał mi się nie tylko syf jaki jest widoczny na zdjęciach, zbierała się czarna bardzo gęsta, tłusta maź. Było tego ok 100ml po przejechaniu tego dystansu. Wrzucę jakieś foto przy następnej okazji. Teraz to by tłumaczyło ubytki oleju.

Muszę jeszcze sprawdzić czy zebrało się trochę syfu w egr, bo wyczyściłem go na błysk z dniem zamontowania separatora :)

 

Mam nadzieję, że te info się Wam przyda!

DSC00309.jpg

DSC00310.jpg

Edytowane przez zeelazny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, po ostatnich mrozach (-25st. C) i wywaleniu pół litra oleju przez bagnet zacząłem doszukiwać się przyczyny i doszedłem do wniosku, że odma nie poradziła sobie i cisnienie poszło właśnie tą stroną. Mrozy zeszły i olej siedzi na swoim miejscu z jednym wyjątkiem. Po zdjęciu osłony pokrywy zaworów zobaczyłem że wycieka z łączenia przewodu odpowietrzającego skrzynie korbową z zaworem ciśnieniowym (odmą). Wydaje mi się, że wyciek jest dość znaczny ale może oko ekspertów w tym temacie podpowie czy to normalne pocenie czy już anomalia :D

Druga sprawa to pytanie dotyczące sensu doszczelniania tego. Czy po założeniu jakiejść uszczelki, przymocowaniu węża lepiej cisnienie nie wypcha się innym miejscem (np. korkiem wlewu itp). Na moje oko zawór cisnienia już sobie nie radzi (chociaż zgromadzona w nim woda mogłą przymarznąć zimą i stąd wyrzucenie oleju przez bagnet).

Czytałem, że niektóre pokrywy mają zintegrowany ten zawór ale w AFN widzę że jest to demontowalne. Koszt nowego ori to ok 100zł więc się zastanawiam czy wymieniać go, czyścić czy to zbyteczna robota, która nic nie przyniesie.

Dodam że przebieg silnika to niecałe 400.000 km więc już całkiem sporo.

Zstanawiałem się również nad przejsciem już na olej mineralny chociaż słyszałem, że nie jest on wskazany w autach z turbosrpężarką.

Może ktoś się wypowie w tym temacie.

Poniżej zdjęcia tego wycieku.

 

2d95314092a2d7e8m.jpg

 

 

e08f9b7565e64e7cm.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Wkońcu mi też się udało zamontować separator z lublina. Kupiłem

- 1m Węza igielitowego 19mm do środków ochrony roślin

- ok 1m węża 10mm przezroczystego do odpływu syfu z separatora

- 8x obejma 20-27mm

- 2x obejma 10-16

- 1x sruba do zaslepienia wezyka splywowego

- 2x kolanko miedziane 18mm 2K w castoramie :)

 

Dodam tylko, że ten wąż okazał sie twardszy od węży olejowych dlatego zastosowałem kolanko przy separatorze tylko po to żeby nie robić zagięć i przewężeń na wężu i to samo zrobiłem przy rurze od turbo.Węże dałęm przezroczyste, żeby zobaczyć ile co i gdzie leci :D, może póżniej zmienie na czarne węże. Separator jest pod plastikiem ktory zasysa powietrze z grila.

 

Polączyłem to tak.

 

1a.jpg

 

2a.jpg

 

3a.jpg

 

4a.jpg

 

5a.jpg

Edytowane przez neoeinz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam szanowne grono.Co prawda moje auto to Galaxy MkII silnik AUY ale także zakupiłem separator od Lublina i zabieram się za montaż.Mam tylko dwa pytania wąż z odmy ma iść do króćca z niebieskim oringiem?Oraz czy separator może być umiejscowiony na dowolnej wysokości?Dziekuję za odpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności