Skocz do zawartości
Gość DarioLee

Podciąganie ręcznego

Rekomendowane odpowiedzi

Gość pszemek

Jest sposób na tylne zaciski w tych autach.Trzeba je rozebrac, wymienić reperaturki i przed złożeniem posmarować wszystko smarem silikonowym.A co do tego żeby sprawdzić czy to linka to odepnij ją od zacisku i poproś drugą osobę żeby zaciągnęła ręczny i puściła z powrotem a ty wtedy spróbuj ciągnąć za końcówkę linki.I wyczujesz czy chodzi lekko.Jeśłi chodzi lekko to zobacz jak chodzi dźwignia zacisku.Właśnie na osi tej dźwigni lubi się to zapiekać.I jeszcze jedna rzecz:jak już zrobisz ręczny to go używaj.I nic się wtedy nie zapiecze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zasadniczy tył działa jako tako (a powinien być jak brzytwa), to zastanawiam się, czy aby siłownik nie jest przytarty. A chyba napewno jest przytarty, bo objawy na to wskazują.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek

Tylko że jak podniesie auto żeby zakręcić kołem po tej stronie gdzie jest korektor siły hamowania (czyli po lewej) to już nie będzie taka brzytwa :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość DarioLee

Dzisiaj zabrałem się za ten ręczny z kolegą. Okazało się, że w lewym tylnym kole wogle nie była podczepiona linka od ręcznego. Spadła z zaczepu. W prawym siedziała w swoim miejscu. Troche podkręciłem linki w tunelu i lewe koło już działa, jutro się jeszcze wezmę za prawe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość DarioLee

A prawym kole mam gorzej :644: Nie rusza się ta wajcha co do niej jest przymocowana końcówka linki od ręcznego. Jak ją można rozruszać ? Próbowałem WD-40 i młotkiem ale mizerne rezultaty. Ma ktoś inny pomysł ?? Z drugien strony wajcha działa i porusza się po zaciągnięciu ręcznego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość solmark

Może opowiem jak naprawiłem to u siebie. Tak jak u Ciebie kłopot miałem z prawym kołem. Nijak nie mogłem rozruszać tej dźwigni. Odkręciłem śrubę na której zaczepiona była sprężyna powrotna, grubym śrubokrętem wyciągnąłem dźwignię ile tylko się dało(wbijałem i wyciągałem kilka razy), oś pryskałem wd 40. Musisz dźwignię rozruszać tak, że będzie chodzić bardzo lekko(tylko wtedy będzie działać poprawnie). Ponieważ gumka, która zapobiegała dostawaniu się brudu do zacisku rozleciała się całkowicie obłożyłem oś smarem. Raczej nie uda Ci się tego zrobić dokładnie bez wymontowania zacisku. Przy całej operacji na pewno wysunie się tłoczek. Żeby go wcisnąć trzeba naciskać na niego i jednocześnie obracać zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Jeśli do obracania używasz żabki lub czegoś podobnego musisz bardzo uważać na gumę chroniące tłoczek bo bardzo łatwo ją uszkodzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek

Ja bym jednak to rozbierał.Tylko wtedy masz pewność że wszystko będzie dobrze i długo chodzić.Tak jak pisałem wcześniej po oczyszczeniu popychacza/sworznia drobnym papierem ściernym nasmaruj wszystko smarem silikonowym i dopiero składaj.No i wszystkie gumki do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość solmark

Oczywiście, że to najlepszy sposób. Miałem jednak problem z wyciągnięciem sworznia z docisku i dlatego musiałem sobie radzić tak jak pisałem. Jak można wyciągnąć ten sworzeń?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek

Wiesz,za dobrze kurcze nie pamiętam.Ale zdaje się że nie da go się wyciągnąć zanim nie wyjmiesz tłoczka.Bo tam jest taki popychacz a na sworzniu jest podfrezowanie na ten popychacz i jak ciągniesz sworzeń do góry to tam się blokuje i nie pozwala wyjść.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość solmark

Do głowy mi nie przyszło żeby wyciągnąć tłoczek. Jak zacisk był na wierzchu to byłoby tylko chwilka roboty i nie namęczył bym się tyle. Co by człowiek zrobił bez forum. Dzięki. Jeszcze mi się to przyda jak znam życie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość DarioLee

A jak jest ta wajcha od ręcznego i obraca się na ośce to możną tą oś wyciągnąć ? Trzeba jakieś śruby odkręcać ? Bo miałem zardzewiałą ale powoli zaczeła się ruszać. Jeszcze musze rozruszać ją ale może jakoś da się tą oś wyciągnąć to nasmaruje całą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek

No to właśnie napisałem że trzeba wyjąć tłocztk i popychacz który jest pod tłoczkiem.Inaczej sworzeń nie wyjdzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość DarioLee

To trzeba zdjąć korpus zacisku ? Żeby wyjąć tłoczek ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek

Trzeba.Po pierwsze wygodniej się to naprawia jak złapiesz całość w imadło a po drugie to to jak byś wykręcił tłoczek tak jak jest na rysunku to wyleciał by ci cały płyn hamulcowy.

 

P.S. Pamiętaj że tłoczek się wykręca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość solmark

Możesz nie wykręcać. Poobijasz palce, głowę i kolana, stracisz płyn jak pisał pszemek a hamulca jak nie było tak nie będzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość DarioLee

Z wielkim bólem ale udało sie zdjąć zaciski z tylnych kół. Tylko teraz co dalej ? Tłoczki trzeba wykręcić ? I na koniec pewnie trzeba odpowietrzyc cały układ łącznie z przodem ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek

Wszystko tak jak piszesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość DarioLee

Dobra wykręciłem tłoczki i już wajcha od ręcznego w miare lekko chodzi. A teraz niech mi ktoś powie Jak wkręcić tłoczki, tzn. do jakiego momentu trzeba je dokręcić :638: Są jakieś wymiary ?? Czy metodą prób i błędów trzeba wkręcać ?? Bo wkręcam i wkręcam i prawie zrównał sie z gumą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek

I tak powinno być.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość DarioLee

To ten tłoczek wkręca się na wyczucie ? Czy może najlepiej zmierzyć jaka jest szerokośc tarcz i kolcków i zostawić troche więcej miejsca na ściskanie ? Bo w książce serwisowej nie ma słowa o tym jak skręcić tłoczek :609:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności