Jump to content
SlawekS

Guma pod sprężyną

Recommended Posts

Panowie mam taki problem. Coś mi ocierało w tyle, tak jakby guma o gume i dziś wszedłem do kanału żeby znaleźć co to jest. I okazało sie że skrzypi mi guma która jest pod sprężyną. Co można z tym fantem zrobić?? Da rade gdzieś kupić taka samą gumę, czy trzeba całe sprężyny?? Słyszałem ze nowe gumy mają w sobie jakiś smar i same sie smarują i nie piszczą, a jak sie ten smar skonczy to dają w kość. Pomóżcie

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

taka gumę można kupic oddzielnie. ja jak wymienialem sprężyny to niestety w warsztacie na stanie nie mieli gum do passata wiec wstawili mi od VW Transportera. nie pamietam czy cos musili dociać ale jesli nawet to wymagaly niewielkiej korekty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Już ok. Dzwoniłem do ASO i maja cos takiego, 35 zł za sztukę. Jutro pojade kupić.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odkopałem ten temacik bo nie chce zakładać nowego a chciałbym zapytać czy ktoś wie gdzie można by kupić takowe gumy poza aso?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego w każdym sklepie z częściami samochodowymi. Wchodzisz, mówisz co potrzebujesz i sprzedawca Ci zamawia, chyba że posiada takowe na stanie. Lub możesz tu zakupić:

http://allegro.pl/gumy-pod-sprezyne-astra-lanos-bmw3-passat-b5-omega-i4430218882.html

Edited by Dziubasek

Share this post


Link to post
Share on other sites

dołączę się zakupiłem do siebie takie gumy tj.http://allegro.pl/gumy-pod-sprezyne-astra-lanos-bmw3-passat-b5-omega-i4987993521.html

i pytanie mam czy mogę pod jedną sprężynę dać 2 gumy jedną od dołu drugą od góry i czy podniesie mi to w jakiś sposób auto bo tył barzo mi siedzi przy pełnym baku + bagażnik w połowie zapakowany torbami

Share this post


Link to post
Share on other sites
dołączę się zakupiłem do siebie takie gumy tj.http://allegro.pl/gumy-pod-sprezyne-astra-lanos-bmw3-passat-b5-omega-i4987993521.html

i pytanie mam czy mogę pod jedną sprężynę dać 2 gumy jedną od dołu drugą od góry i czy podniesie mi to w jakiś sposób auto bo tył barzo mi siedzi przy pełnym baku + bagażnik w połowie zapakowany torbami

 

 

W oryginale masz podkładkę sprężyny na górze i na dole, Także można dać te gumy. Tylko pytanie czy sprężyny nie są już wysłużone i dlatego nisko auto siedzi??

Share this post


Link to post
Share on other sites

tego nie wiem w weekend wymieniam amortyzatory moge je jakoś sprawdzić??

ps. dociąga się śruby amorków po opuszczeniu auta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli auto siedzi z tyłu to na 99% miałeś wymieniane sprężyny.

miałem oryginalne (wytrzymały 15 lat), i pękła końcówka, o czym dowiedziałem się na okresowym, bo w jeździe nie czułem nic, auto stało wysoko i równo.

kupiłem nowe... siadł jak stary dziad.

wk...wiłem się, kupiłem drugie, szumnie reklamowane jako 'wzmocnione'... dalej siedzi. nie tak strasznie jak na poprzednich, ale siedzi. też myślę nad jakimiś podkładkami.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tego nie wiem w weekend wymieniam amortyzatory moge je jakoś sprawdzić??

ps. dociąga się śruby amorków po opuszczeniu auta?

 

Wszelkie elementy zawieszenia, które mają z góry określony zakres pracy - należy skręcać w pozycji "neutralnej", czyli mówiąc prosto - na kołach, bez dodatkowego obciążenia. Nie dotyczy to sworzni, które choć zakres pracy posiadają, to ich montaż jest możliwy tylko "w jeden sposób".

 

Co chcesz sprawdzić, amortyzatory czy sprężyny?

Amortyzatory - stacja diagnostyczna, ewentualnie sprawdzić ręcznie czy nie ma luzu, z jakim oporem się ściska i rozciąga, ale to mało dokładne badanie.

Sprężyny - sprawdzić wysokość w spoczynku i porównać z wartością oryginału, dodatkowo by mieć pewność należałoby sprawdzić pod obciążeniem (ściskając), ale tego już raczej sam nie mając sprzętu nie zrobisz... Ewentualnie po założeniu, na kołach, możesz porównać z innym paskiem (nie prześwit nad kołem, a wysokość sprężyny na aucie, auto na kołach, z możliwie podobnym obciążeniem (paliwo, zawartość bagażnika itp) - ale to też "technika na oko".

Share this post


Link to post
Share on other sites

no dzięki za podpowiedz jutr będę walczył dam znać jak poszło

 

ok jestem po wymianie

amortyzatory sasch + po 2 gumy na każdą sprężynę auto poszło ok 5 cm w górę i teraz stoi równiutko na pełnym baku i full bagażnik

Edited by bartek1080

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ile tych gum do sprężyn potrzeba? (z przodu też one występują?) Bo rysunki techniczne i zdjęcia tych gum oferowanych w internecie mi mętlik robią. Na rysunkach technicznych na dole i u góry amortyzatora jest jakaś guma a to co oferują w internecie jest jakby pojedyncze tylko na dół.

Edited by ruslan

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 na lewą stronę i 2 na prawą?

 

Bo tu pisze: ilość 4

wqd.thumb.jpg.c218cdc7857a352690f9015d7e8a46bb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy