Skocz do zawartości
Radar

Ciężko odpala na zimnym - AWT 1.8T

Rekomendowane odpowiedzi

a spróbuj dobić paliwo , wyłącz zapłon ,po 30-60sek , dobij znowu i od razy odpal , powinieneś wtedy za pierwszym razem odpalić

 

Dziś rano było chłodniej niż wczoraj i odpalił dopiero po trzecim dobiciu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zauważyłem jeszcze że w vag pokazał 30'C

Ta temperatura to na zimnym silniku była??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ta temperatura to na zimnym silniku była??

 

Tak na zimnym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To wymieniaj czujnik. :D

 

Dziś wymieniłem założyłem EPS(zielony), stary też był EPS(zielony) nie wiem czy tak oryginalnie był założony czy już ktoś wymieniał. W każdym bądź razie jutro będzie wszystko jasne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i dziś odpalił od strzała :D mam nadzieję że tak już zostanie. Teraz na Vag-u przy zimnym silniku pokazuje 0'C prawidłowo. Wychodzi że niepotrzebnie wymieniłem regulator ciśnienia paliwa, trudno będzie nowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem z swoim passkiem czytałem na forum już wiele wątków i nie mogę końca dojść może ktoś pomoże a mianowicie :

Jeżeli przychodzi mi gdzieś jechać to auto odpala bardzo dobrze na obroty się wkręca ale jeżeli chcę od razu ruszyć to falują obroty i gaśnie jest tak ze 3-4 razy, natomiast jeżeli go od pale i zostawię na wolnych obrotach jakieś 3-4 min to dławi go na początku później jest ok. Dodam że mam gaz i jak się przełączy już to auto nie to samo chodzi elegancko obroty nie falują i ładnie wchodzi na obroty. Filtr paliwa wymieniany jakiś miesiąc temu. Ma ktoś jakiś pomysł co to może być ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam mam problem z swoim passkiem czytałem na forum już wiele wątków i nie mogę końca dojść może ktoś pomoże a mianowicie :

Jeżeli przychodzi mi gdzieś jechać to auto odpala bardzo dobrze na obroty się wkręca ale jeżeli chcę od razu ruszyć to falują obroty i gaśnie jest tak ze 3-4 razy, natomiast jeżeli go od pale i zostawię na wolnych obrotach jakieś 3-4 min to dławi go na początku później jest ok. Dodam że mam gaz i jak się przełączy już to auto nie to samo chodzi elegancko obroty nie falują i ładnie wchodzi na obroty. Filtr paliwa wymieniany jakiś miesiąc temu. Ma ktoś jakiś pomysł co to może być ?

 

Jeżeli masz kabelek to należało by zrobić logi statyczne na zimnym silniku różnych bloków, a jak nie masz to trudno będzie dojść metodą chybił trafił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam mam problem z swoim passkiem czytałem na forum już wiele wątków i nie mogę końca dojść może ktoś pomoże a mianowicie :

Jeżeli przychodzi mi gdzieś jechać to auto odpala bardzo dobrze na obroty się wkręca ale jeżeli chcę od razu ruszyć to falują obroty i gaśnie jest tak ze 3-4 razy, natomiast jeżeli go od pale i zostawię na wolnych obrotach jakieś 3-4 min to dławi go na początku później jest ok. Dodam że mam gaz i jak się przełączy już to auto nie to samo chodzi elegancko obroty nie falują i ładnie wchodzi na obroty. Filtr paliwa wymieniany jakiś miesiąc temu. Ma ktoś jakiś pomysł co to może być ?

 

 

a strzele na chybił trafi ze wskazaniem na trafił ...... czeka cię wizyta u gazownika celem ponownego strojenia instalacji lpg ponieważ wygląda na to że rozjechała ci się mapa benzyny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a strzele na chybił trafi ze wskazaniem na trafił ...... czeka cię wizyta u gazownika celem ponownego strojenia instalacji lpg ponieważ wygląda na to że rozjechała ci się mapa benzyny.

 

Jeżeli jest tak jak kolega pisze to wystarczyło by usunąć błędy z ecu silnika zrobić reset np odłączając akumulator i mapa benzyny powinna wrócić do ustawień fabrycznych i wtedy przy odpaleniu na pb powinien chodzić ładnie do czasu ponownego rozstrojenia. Chyba dobrze to rozumuje. Przynajmniej będzie solidna podstawa żeby jechać do gazownika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli jest tak jak kolega pisze to wystarczyło by usunąć błędy z ecu silnika zrobić reset np odłączając akumulator i mapa benzyny powinna wrócić do ustawień fabrycznych i wtedy przy odpaleniu na pb powinien chodzić ładnie do czasu ponownego rozstrojenia. Chyba dobrze to rozumuje. Przynajmniej będzie solidna podstawa żeby jechać do gazownika.

 

4 Stycznia kupowałem nowy akumulator więc to raczej odpada bo bez akumulatora auto stało jakieś 30-40 min podjadę do gościa co mi gaz zakładał więc na to zerknie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mogę się mylić ale gaz nie przelacza się od razu po odpaleniu tylko najpierw musi sie rozgrzać reduktor, a skoro kolega pisał że na gazie chodzi ok to szukał bym przyczyny na zimnym silniku na pb chyba że problem występuje i na zimnym i na gorącym silniku na benzynie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak Kolega pisze wyżej mam gaz sekwencje z brc i po uzyskaniu temp 30 stopni przełącza mi się na gaz . Problem występuję tylko i wyłącznie na zimnym silniku na Pb jak już się zagrzeje to jest w porządku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak jak Kolega pisze wyżej mam gaz sekwencje z brc i po uzyskaniu temp 30 stopni przełącza mi się na gaz . Problem występuję tylko i wyłącznie na zimnym silniku na Pb jak już się zagrzeje to jest w porządku

 

No więc właśnie ja bym przyczyn szukał najpierw na Pb. Warto by było podglądnąć bloki silnika przy rozruchu być może coś szwankuje na zimnym silniku równie dobrze może to być czujnik temperatury. Po dziwnych objawach jakie ja miałem już mnie nic nie zdziwi czasem człowiek szuka głęboko a przyczyną są jakieś drobne elementy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 Stycznia kupowałem nowy akumulator więc to raczej odpada bo bez akumulatora auto stało jakieś 30-40 min podjadę do gościa co mi gaz zakładał więc na to zerknie

 

co wcale nie znaczy że mapa się skasowała do fabrycznej (sam miałem kiedyś taki przypadek że klemy odpiełem na 50 minut a sterownik się nie skasował ) dobry sposób to vagiem skasować bądź odepnij klemy i zetknij je razem na 5 minut.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie... u mnie jak problem był tak dalej jest... (może ten passat tak ma????) :-(

Był podłączony pod Vaga jak pisałam wcześniej i po dwóch tygodniach znowu... błąd został jeden uboga mieszanka paliwowa. VAG pokazał że bierze na biegu jałowym i na niskich obrotach aż 1,8 % więcej paliwa a na wysokich było 0. Jest pomysł ze może jest układ dolotowy nieszczelny? Co sądzicie o tym? Był też robiony test sondy i jest sprawna. Na gazie od miesiąca nie jeżdżę...

Edytowane przez vwb5fl1.8t

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest trochę rzeczy do sprawdzenia przy ubogiej mieszance: nieszczelny dolot, podcisnienie, przepływka , pompa paliwa, sonda.....Jesteś w stanie lub ktoś zrobić logi dynamiczne? będzie jasne co mu dolega.

Tu trzeba zrobić porządne logi a nie testy.

Edytowane przez marecki3575

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jest trochę rzeczy do sprawdzenia przy ubogiej mieszance: nieszczelny dolot, podcisnienie, przepływka , pompa paliwa, sonda.....Jesteś w stanie lub ktoś zrobić logi dynamiczne? będzie jasne co mu dolega.

Tu trzeba zrobić porządne logi a nie testy.

 

pompa jest nowa wiec odpada i ją slychac zawsze, sonda byla sprawdzana testem na vagu przy 2000 obrotów i jest w normie, podcisnienie tez jest w porządku, a dolot i przeplywke spradzi nam mechanik na dniach.

Tak były robione logi dynamiczne tzn mechanik jechał na 3biegu przy obrotach 6000 kilka razy razy i wysokich obrotach jest wszystko ok. Dopiero przy niskich i na biegu jałowym są problemy tak jak pisałam wyżej 1,8% bierze wiecej paliwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz błąd zbyt ubogiej mieszanki (za dużo powietrza względem paliwa) może być jakaś nieszczelność, sonda (nie ma znaczenia że test przechodzi, moja niedomagała a testy przechodziła) lub stawiam na przepływkę - podmienić na taką samą.

Jak byś miała dostęp to tych logów co robił Ci mechanik, mogłabyś wrzucić je tutaj i miałabyś za 5 sek odpowiedź, tutaj jest parę osób które zjadły zęby na logach i diagnostyce i nikt tak jak oni znają się na rzeczy.

Dlatego zanim cokolwiek zaczniemy wymieniać robi się logi to podstawowa diagnostyka.

Sprawdź koniecznie tą przepływkę, a czujnik temperatury cieczy chł. był wymieniany? rano przed odpaleniem warto by sprawdzić vagiem jaką temp pokazuje.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

(może ten passat tak ma????) :-(

I nie powtarzaj ulubionego tekstu wielu pseudo mechaników:D

Nie, ten passat tak nie ma...

Edytowane przez marecki3575

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pompa jest nowa wiec odpada i ją slychac zawsze

To nie znaczy, że daje odpowiednie ciśnienie.

 

sonda byla sprawdzana testem na vagu przy 2000 obrotów i jest w normie

Tam jest tylko test na "starzenie" się sondy i to nie jest wyznacznik 100% co do sprawności sondy.

 

przeplywke spradzi nam mechanik na dniach

Właśnie już w logach można ocenić na 90% stan przepływomirza.

 

Tak były robione logi dynamiczne tzn mechanik jechał na 3biegu przy obrotach 6000 kilka razy razy i wysokich obrotach jest wszystko ok.

Skoro tak ufasz mechanikowi to po co szukasz tu pomocy?? Ja mam dalej wrażenie, że Twój mechanik nie wie do końca co robi, jak robi i jak niektóre rzeczy sprawdzić.

tak jak pisałam wyżej 1,8% bierze wiecej paliwa.

Korekta 1,8% jest jak najbardziej w porządku bo to wielkie NIC.

Masz błędy ubogiej mieszanki co wskazuje, że Twoje auto osiąga max korekty 25%, ale tego już pewnie mechanik nie zauważył. :D

 

 

za dużo powietrza względem paliwa

A za mało paliwa względem powietrza to już nie może być. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności