Skocz do zawartości
dominb

Dziwny dźwięk ze skrzyni DSG

Rekomendowane odpowiedzi

dee_jay - z ciekawości zapytam czy dograłes już sprawe z olejem, coś sie zmieniło, przestało poszarpywać, ogólnie jakies zmiany?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wjechałem na kanał, zagrzałem olej do 40st i odkręciłem korek. Wyleciało tak na oko jakieś 3 setki, nalane było 5,7 litra czyli w skrzyni powinno zostać około 5,4 litra :)

 

Niestety nie zdążyłem sprawdzić bo w międzyczasie zająłem się wymianą przednich klocków, które okazały się nie takie jak powinny, więc wymieniłem termostat :D a samochód został na kanale do jutra i czeka na odpowiedni odpowiednie klocuchy :P. Jutro napisze czy nadmiar oleju miał jakiś wpływ na szarpanie skrzyni, bo narazie tylko tyle zrobiłem w tym kierunku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bylem pewny ze wlasnie masz za malo oleju.... ciekawe czy od nadmiaru moglo poszarpywac....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja już mam nową mechatronike od rygera.

 

Warto było jechać.

 

Tak płynnej jazdy nigdy nie doświadczyłem. I tak bezgłośnej. Rewelacja !

 

Oczywiscie nowy olej zalany. filtr wymieniony i adaptacja wykonana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podpatrzyłeś jak ryger robi adaptacje? :D:D:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No byłem przy wymianie od samego początku.

Adaptacja vcdsem.

trzymałem hamulec cały czas wciśnięty a ryger coś tam w programie zaznaczał... i słychać było ze skrzyni takie zapięcia, odgłosy takie dziwne.

 

 

nie moge uwierzyć wciąż, że mialem od początku posiadania auta zrypaną meche.... strzelala zmiana biegów ale nie zawsze,

nigdy nie szarpnęła... więc myslalem ze to skrzynia walnięta... bo myslalem ze będzie szarpać jesli cos nie tak z mechą...

.

przy wrzuceniu z 2 na 3 jeszczea turbo pierdziała grucha, ewidentnie było coś nie tak... ale jak jezdzilem szybciej... tak energicznie, to elegancko wszystko było... na S z kolei tak coś też czasami strzelało...

 

teraz no rewelacja. nie sądziłem ze tak płynnie może mi auto biegi zmieniać... potestuje jeszcze, jeśli będzie ok to nie sprzedaje auta :) żona dostanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A możesz kolego zdradzić jaki był koszt wymiany mechatroniki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki naprawdę bardzo się znają na tej robocie.

Odkąd mi czyścił meche prawie rok temu... (wymontował, wyjął każdy elektrozawór, sitka poczyścił... z opiłkow elegancko) zamontował zalał nowym olejem też adaptacja itp,

 

auto zaczęło dobrze jezdzic ale niedugo... tak na pare miesięcy.

 

potem znowu się zaczęło.... ale już w mniejszym stopniu.

 

ryger stwierdził, że pomoże jedynie wymiana wszystkich elektrozaworów lub raz jeszcze dokładne czyszczenie, ale zaproponował że taniej będzie wymienić meche.

 

i nie mylił się. ja do końca byłem sceptyczny że to nic nie da ale chociaż będę miał nową meche :)

 

a teraz rewelacja...

 

naprawdę tak płynnej jazdy jeszcze nie doświadczyłem... nawet nowym alltrackiem kolegi.

 

Robocizna była wliczona w cenę mechy.

 

musiałbyś indywidualnie zagadać.

 

najbardziej podobało mi się, że mogłem wszystko widzieć co i jak. człowiek się chociaż czegoś nauczył :)

 

 

KAŻDEMU POLECAM rygera i jego kolege Pawła.

 

naprawdę znają się na rzeczy.

 

mój przypadek był trudny... bo zero błędów... nietypowe objawy.

 

ale twardo twierdzili, że to nie skrzynia tylko mecha.

 

I MIELI RACJE !

Edytowane przez Mlody_tm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ile ciebie to kosztowało

 

Wysłane z mojego m2 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzisiaj wjechałem na kanał, zagrzałem olej do 40st i odkręciłem korek. Wyleciało tak na oko jakieś 3 setki, nalane było 5,7 litra czyli w skrzyni powinno zostać około 5,4 litra :)

 

Niestety nie zdążyłem sprawdzić bo w międzyczasie zająłem się wymianą przednich klocków, które okazały się nie takie jak powinny, więc wymieniłem termostat :D a samochód został na kanale do jutra i czeka na odpowiedni odpowiednie klocuchy :P. Jutro napisze czy nadmiar oleju miał jakiś wpływ na szarpanie skrzyni, bo narazie tylko tyle zrobiłem w tym kierunku.

 

I jakie wnioski po upuszczeniu nadmiaru oliwy ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I jakie wnioski po upuszczeniu nadmiaru oliwy ?

 

Klocuchy założone ale zdjąłem miske i zrobiłem napęd pompy olejowej w silniku, wiec po upuszczeniu oleju z DSG jeszcze nie jeździłem. Jutro wkładam moduł pompy i bede wiedział co i jak wtedy opisze czy jest jakaś różnica.

 

Tomasz ciesze się Twoim szczęściem :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Tomasz ciesze się Twoim szczęściem :D

 

 

Dziekuje :)

 

Daj jutro znac.

 

Jakby co serio jedz do rygera niech Ci zrobi adaptacje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ruszyłem pasztetem, zrobiłem 30km i silnik się nie zatarł czyli pompa olejowa działa :D

 

Co do skrzyni.

Ciężko było mi w to uwierzyć z tym nadmiarem oleju i moje przypuszczenia się sprawdziły. Zawyżony poziom o 300ml nie ma żadnego wpływu na prawidłową / nieprawidłową prace skrzyni. Na ciepłym szarpało przy ruszaniu i szarpie nadal. Przy wduszeniu gazu do końca szarpie przy zmianie tak jak szarpało. To chyba troche tak jak z olejem silnikowym, czy z misce będzie 1 litr czy nalejesz 3 stany nie ma to bezpośrednio wpływu na silnik.

 

Przynajmniej tak to wygląda w moim przypadku :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Adaptacje bys zrobil jak nalezy od a do z vcdsem z wcisnietym hamulcem pelna prodecura.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Adaptacje bys zrobil jak nalezy od a do z vcdsem z wcisnietym hamulcem pelna prodecura.

 

No jak masz jakiś sprawdzony sposób to chętnie popróbuje ;)

 

Ja robiłem wg tego ale lipa :D

 

Jak żona przyjedzie to jeszcze raz wskocze do paszteta, zrobie ponownie adaptacje i napisze ;)

 

Mlody_tm robiłeś po kalibracji rygera taką jazda opisaną w procedurach? Bo ja to pominąłem, może dlatego skrzynia nie działa prawidłowo. Mówie o tym:

 

"Rozpocznij jazdę korzystając z trybu Tiptronic począwszy od 0 km/h aż do chwili, gdy skrzynia wybierze 6 bieg.

Podczas jazdy upewnij się, że czas przejazdu na biegach 3 lub 5 i 4 lub 6 będzie trwał przynajmniej 5 minut.

Obroty silnika na poszczególnych biegach powinny "przejść" przez następujący zakres: 1200 - 3500 RPM (kalibracja sprzęgła).

Wykonaj przyśpieszanie pojazdem przy pełnym otwarciu przepustnicy, a następnie ostre hamowanie (test powrotu oleju).

Oceń pracę skrzyni; zwróć uwagę na punkty, w których następuje zmiana przełożeń.

Sprawdź czy nie ma wycieków."

Edytowane przez dee_jay

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W zyciu :)

Po kalibracji, autoban i 450 km

W 2,5 h do domu :) spieszylo mi sie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W zyciu :)

Po kalibracji, autoban i 450 km

W 2,5 h do domu :) spieszylo mi sie :)

 

ja mam 50 a Ty 450 :D hehe :)

 

ok czyli wiem, że ta jazda próbna jest zbędna :) czyli adaptacja DSG ponowne starcie :D a jak nie to jeżdże golfem mk3 :D:D:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem dzis adaptacje 2 razy wg instrukcji http://vcds.wikidot.com/dsg-02e

Udało mi się zniwelować szarpanie przy pełnym gazie ale podczas ruszania tylko troche :D

Poddaje się i zdaje się na ryger'a :) Może coś z tym zrobi :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia cały czas podczas jeżdżenia sama się adaptuje. Z czasem powinno być lepiej i mniej szarpać. Musi się nauczyć sprzęgieł.

Jeżeli ciągle będziesz wywoływał adaptację z komputera, to nie będzie lepiej, bo ciągle ustawiasz zgrubne ustawienia przy akurat takich warunkach, jakie akurat miałeś.

Jeżeli po dłuższym czasie jeżdżenia, nie poprawi się wcale, to rzeczywiście wina mechatroniki - co najmniej brudna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności