wiesiok81 Zgłoś #121 Napisano 5 Grudnia 2016 dee_jay - z ciekawości zapytam czy dograłes już sprawe z olejem, coś sie zmieniło, przestało poszarpywać, ogólnie jakies zmiany? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dee_jay Zgłoś #122 Napisano 5 Grudnia 2016 Dzisiaj wjechałem na kanał, zagrzałem olej do 40st i odkręciłem korek. Wyleciało tak na oko jakieś 3 setki, nalane było 5,7 litra czyli w skrzyni powinno zostać około 5,4 litra Niestety nie zdążyłem sprawdzić bo w międzyczasie zająłem się wymianą przednich klocków, które okazały się nie takie jak powinny, więc wymieniłem termostat a samochód został na kanale do jutra i czeka na odpowiedni odpowiednie klocuchy . Jutro napisze czy nadmiar oleju miał jakiś wpływ na szarpanie skrzyni, bo narazie tylko tyle zrobiłem w tym kierunku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody_tm Zgłoś #123 Napisano 5 Grudnia 2016 Ja bylem pewny ze wlasnie masz za malo oleju.... ciekawe czy od nadmiaru moglo poszarpywac.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody_tm Zgłoś #124 Napisano 8 Grudnia 2016 Ja już mam nową mechatronike od rygera. Warto było jechać. Tak płynnej jazdy nigdy nie doświadczyłem. I tak bezgłośnej. Rewelacja ! Oczywiscie nowy olej zalany. filtr wymieniony i adaptacja wykonana. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dee_jay Zgłoś #125 Napisano 9 Grudnia 2016 Podpatrzyłeś jak ryger robi adaptacje? :D:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody_tm Zgłoś #126 Napisano 9 Grudnia 2016 No byłem przy wymianie od samego początku. Adaptacja vcdsem. trzymałem hamulec cały czas wciśnięty a ryger coś tam w programie zaznaczał... i słychać było ze skrzyni takie zapięcia, odgłosy takie dziwne. nie moge uwierzyć wciąż, że mialem od początku posiadania auta zrypaną meche.... strzelala zmiana biegów ale nie zawsze, nigdy nie szarpnęła... więc myslalem ze to skrzynia walnięta... bo myslalem ze będzie szarpać jesli cos nie tak z mechą... . przy wrzuceniu z 2 na 3 jeszczea turbo pierdziała grucha, ewidentnie było coś nie tak... ale jak jezdzilem szybciej... tak energicznie, to elegancko wszystko było... na S z kolei tak coś też czasami strzelało... teraz no rewelacja. nie sądziłem ze tak płynnie może mi auto biegi zmieniać... potestuje jeszcze, jeśli będzie ok to nie sprzedaje auta żona dostanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaro30 Zgłoś #127 Napisano 9 Grudnia 2016 A możesz kolego zdradzić jaki był koszt wymiany mechatroniki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody_tm Zgłoś #128 Napisano 9 Grudnia 2016 (edytowane) Chłopaki naprawdę bardzo się znają na tej robocie. Odkąd mi czyścił meche prawie rok temu... (wymontował, wyjął każdy elektrozawór, sitka poczyścił... z opiłkow elegancko) zamontował zalał nowym olejem też adaptacja itp, auto zaczęło dobrze jezdzic ale niedugo... tak na pare miesięcy. potem znowu się zaczęło.... ale już w mniejszym stopniu. ryger stwierdził, że pomoże jedynie wymiana wszystkich elektrozaworów lub raz jeszcze dokładne czyszczenie, ale zaproponował że taniej będzie wymienić meche. i nie mylił się. ja do końca byłem sceptyczny że to nic nie da ale chociaż będę miał nową meche a teraz rewelacja... naprawdę tak płynnej jazdy jeszcze nie doświadczyłem... nawet nowym alltrackiem kolegi. Robocizna była wliczona w cenę mechy. musiałbyś indywidualnie zagadać. najbardziej podobało mi się, że mogłem wszystko widzieć co i jak. człowiek się chociaż czegoś nauczył KAŻDEMU POLECAM rygera i jego kolege Pawła. naprawdę znają się na rzeczy. mój przypadek był trudny... bo zero błędów... nietypowe objawy. ale twardo twierdzili, że to nie skrzynia tylko mecha. I MIELI RACJE ! Edytowane 9 Grudnia 2016 przez Mlody_tm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
konrad9100 Zgłoś #129 Napisano 9 Grudnia 2016 A ile ciebie to kosztowało Wysłane z mojego m2 przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
anormalniak Zgłoś #130 Napisano 9 Grudnia 2016 Dzisiaj wjechałem na kanał, zagrzałem olej do 40st i odkręciłem korek. Wyleciało tak na oko jakieś 3 setki, nalane było 5,7 litra czyli w skrzyni powinno zostać około 5,4 litra Niestety nie zdążyłem sprawdzić bo w międzyczasie zająłem się wymianą przednich klocków, które okazały się nie takie jak powinny, więc wymieniłem termostat a samochód został na kanale do jutra i czeka na odpowiedni odpowiednie klocuchy . Jutro napisze czy nadmiar oleju miał jakiś wpływ na szarpanie skrzyni, bo narazie tylko tyle zrobiłem w tym kierunku. I jakie wnioski po upuszczeniu nadmiaru oliwy ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dee_jay Zgłoś #131 Napisano 9 Grudnia 2016 I jakie wnioski po upuszczeniu nadmiaru oliwy ? Klocuchy założone ale zdjąłem miske i zrobiłem napęd pompy olejowej w silniku, wiec po upuszczeniu oleju z DSG jeszcze nie jeździłem. Jutro wkładam moduł pompy i bede wiedział co i jak wtedy opisze czy jest jakaś różnica. Tomasz ciesze się Twoim szczęściem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody_tm Zgłoś #132 Napisano 9 Grudnia 2016 Tomasz ciesze się Twoim szczęściem Dziekuje Daj jutro znac. Jakby co serio jedz do rygera niech Ci zrobi adaptacje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dee_jay Zgłoś #133 Napisano 10 Grudnia 2016 Ruszyłem pasztetem, zrobiłem 30km i silnik się nie zatarł czyli pompa olejowa działa Co do skrzyni. Ciężko było mi w to uwierzyć z tym nadmiarem oleju i moje przypuszczenia się sprawdziły. Zawyżony poziom o 300ml nie ma żadnego wpływu na prawidłową / nieprawidłową prace skrzyni. Na ciepłym szarpało przy ruszaniu i szarpie nadal. Przy wduszeniu gazu do końca szarpie przy zmianie tak jak szarpało. To chyba troche tak jak z olejem silnikowym, czy z misce będzie 1 litr czy nalejesz 3 stany nie ma to bezpośrednio wpływu na silnik. Przynajmniej tak to wygląda w moim przypadku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody_tm Zgłoś #134 Napisano 10 Grudnia 2016 Adaptacje bys zrobil jak nalezy od a do z vcdsem z wcisnietym hamulcem pelna prodecura. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dee_jay Zgłoś #135 Napisano 10 Grudnia 2016 (edytowane) Adaptacje bys zrobil jak nalezy od a do z vcdsem z wcisnietym hamulcem pelna prodecura. No jak masz jakiś sprawdzony sposób to chętnie popróbuje Ja robiłem wg tego ale lipa Jak żona przyjedzie to jeszcze raz wskocze do paszteta, zrobie ponownie adaptacje i napisze Mlody_tm robiłeś po kalibracji rygera taką jazda opisaną w procedurach? Bo ja to pominąłem, może dlatego skrzynia nie działa prawidłowo. Mówie o tym: "Rozpocznij jazdę korzystając z trybu Tiptronic począwszy od 0 km/h aż do chwili, gdy skrzynia wybierze 6 bieg. Podczas jazdy upewnij się, że czas przejazdu na biegach 3 lub 5 i 4 lub 6 będzie trwał przynajmniej 5 minut. Obroty silnika na poszczególnych biegach powinny "przejść" przez następujący zakres: 1200 - 3500 RPM (kalibracja sprzęgła). Wykonaj przyśpieszanie pojazdem przy pełnym otwarciu przepustnicy, a następnie ostre hamowanie (test powrotu oleju). Oceń pracę skrzyni; zwróć uwagę na punkty, w których następuje zmiana przełożeń. Sprawdź czy nie ma wycieków." Edytowane 10 Grudnia 2016 przez dee_jay Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody_tm Zgłoś #136 Napisano 10 Grudnia 2016 W zyciu Po kalibracji, autoban i 450 km W 2,5 h do domu spieszylo mi sie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dee_jay Zgłoś #137 Napisano 10 Grudnia 2016 W zyciu Po kalibracji, autoban i 450 km W 2,5 h do domu spieszylo mi sie ja mam 50 a Ty 450 hehe ok czyli wiem, że ta jazda próbna jest zbędna czyli adaptacja DSG ponowne starcie a jak nie to jeżdże golfem mk3 :D:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody_tm Zgłoś #138 Napisano 10 Grudnia 2016 Ja mam dacie ) logan Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dee_jay Zgłoś #139 Napisano 12 Grudnia 2016 Zrobiłem dzis adaptacje 2 razy wg instrukcji http://vcds.wikidot.com/dsg-02e Udało mi się zniwelować szarpanie przy pełnym gazie ale podczas ruszania tylko troche Poddaje się i zdaje się na ryger'a Może coś z tym zrobi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
atmosferyczny Zgłoś #140 Napisano 12 Grudnia 2016 Skrzynia cały czas podczas jeżdżenia sama się adaptuje. Z czasem powinno być lepiej i mniej szarpać. Musi się nauczyć sprzęgieł. Jeżeli ciągle będziesz wywoływał adaptację z komputera, to nie będzie lepiej, bo ciągle ustawiasz zgrubne ustawienia przy akurat takich warunkach, jakie akurat miałeś. Jeżeli po dłuższym czasie jeżdżenia, nie poprawi się wcale, to rzeczywiście wina mechatroniki - co najmniej brudna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach