Skocz do zawartości
dominb

Dziwny dźwięk ze skrzyni DSG

Rekomendowane odpowiedzi

No właśnie nie ;) nie moge znaleźć konkretnego poradnika co i jak zrobic :D

 

Byłbym chory gdybym czegoś nie zrobił po swojemu :D:D:D Zamiast nalać 6 litrów oleju i potem wypuścić nadmiar nalałem 5,7 i zakłądam, że jest ok :paker

Edytowane przez dee_jay

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ludziom poszarpuje wlasnie bo oleju brakuje lub adaptacji. Zagadaj do rygera powie co i jak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tomek możesz mniej więcej opisać jak zmienia u Ciebie biegi po zmianie mapy? znaczy który bieg i przy jakich obrotach bo mnie to chyba coś strzeli. Każdy bieg zmienia na 1500 co wymusza mocne wciskanie gazu zeby wyżej kręcić silnik, ale ja nie chce tak szybko jechać :) chce sobie jechać wolno :D to znowu takie niskie obroty ma że aż budą trzęsie. Muł się z tego samochodu zrobił taki jakbym jechał BMW w trybie ECO PLUS :) Samochód całkowicie stracił na dynamice, trzeba dość mocno wcisnąć gaz, żeby zredukował. No nie no lipa jakaś :/

Edytowane przez dee_jay

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Strzele Ci filmik jutro.... sam zobaczysz...

 

Masz typowy mulasty soft jak wszyscy, ale tylko kilku to przeszkadza w tym Tobie :)

 

A wiekszosc to olewa....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale ja wcześniej miałem normalnie, to ta mechatronika z 2009 jest jakaś śmieszna, jak można tak silnik mulić. Dzisiaj zrobiłem prawie 500km i jestem już pewien, że tak jeździć nie chce. Jutro rabie taką samą trase z lawetą, ciekawe jestem jak moje nerwy to zniosą.

Jak możesz to pokaż mi jak zmienia biegi przy ekonomicznej jeździe, żebym wiedział przy jakich obrotach najwcześniej występuje zmiana przełożenia. tak sobie myśle, że 1700 byłoby chyba ok, może 1800. Musze jechać do aligatora bo tego nie zniose.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@dee_jay Mi przy ekonomicznej jeździe zmienia zawsze przy około 2 tys. obrotów. Tylko z 1 na 2 szybciej, teoretycznie chwilę po ruszeniu. Z 5 na 6 bieg zmienia przy prędkości 78 km/h. Od tysięcy kilometrów bez zmian - skrzynia się niczego nie uczy.

 

PS. Ciekawy jestem czy ten bieg jałowy z którym teraz Tomek walczy da się uruchomić na naszych skrzyniach ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie dokładnie identyczna sytuacja była. Troche denerwujące zima kiedy ruszasz z pod chaty i mogłaby chociaż na zimnym zmieniać deczko wczesniej niz 2000.

No ale ze puścili seryjnie produkowany samochod np 170KM z tak zamulona skrzynia? 6 bieg przy 65km/h? Co za łep nad tym dumał [emoji16] tysiące o ile nie miliony kierowców teraz sie wkur***.

 

PS. Fajnie by było gdyby sie dało, jak sie troche z robota ogarnę pojade do Aligatora zmieniać mapę to podpytam [emoji6]

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bo wlasnie sobie odpowiedziales.... 170tka mocniejsza a Ty masz mechatronike od takiego silnika... i elegancko się zbiera wlasnie od 1600 - 1700 obrota.... jezdzilem nie raz z kolega ktory ma b7 140tke i zawsze do 2 tys dochodziło od 2 biegu,

 

no ale 6tke zawsze wbijał przy 60 km/h niezaleznie czy 170 czy 140. Karol moze jednak masz jakiś ukryty tuning ? :)

 

Bieg jałowy dziś bede kodował.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedyny plus tego jaki zauważyłem to chyba niższe spalanie. Wczoraj zrobiłem kilkaset km na Śląsk i nazat droga S1 średnio dynamicznie [emoji6]. Spalanie 6,1 (wskazanie na FISie juz korygowałem wiec nie oszukuje) wydaje mi sie ze na starej skrzyni wyszłoby wyższe.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Edytowane przez dee_jay

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tuningu żadnego nie mam - jedynie wycięty DPF. Skrzynia tak zmieniała biegi od pierwszego kilometra życia, ale jest to 6-biegowa "mokra" DSG.

 

bo wlasnie sobie odpowiedziales.... 170tka mocniejsza a Ty masz mechatronike od takiego silnika... i elegancko się zbiera wlasnie od 1600 - 1700 obrota.... jezdzilem nie raz z kolega ktory ma b7 140tke i zawsze do 2 tys dochodziło od 2 biegu,

 

no ale 6tke zawsze wbijał przy 60 km/h niezaleznie czy 170 czy 140. Karol moze jednak masz jakiś ukryty tuning ? :)

 

Bieg jałowy dziś bede kodował.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Próbowałeś zrobić reset DSG ? W 90 % to pomaga.

 

My ride uses a 6-speed DSG and the reset procedures are:

 

a. put key in ignition and turn key to the position just before cranking

b. hold down the accelerator for 10s

c. let go of accelerator and turn key back to Off before turning it back to the position before cranking

 

If the reset is successful you will hear some shifting mechanical sounds for about 1 to 2s from the gearbox.

 

After the reset you will feel an vast improvement in the DSG shifting especially in the lower gears.

 

 

 

Jedyny plus tego jaki zauważyłem to chyba niższe spalanie. Wczoraj zrobiłem kilkaset km na Śląsk i nazat droga S1 średnio dynamicznie [emoji6]. Spalanie 6,1 (wskazanie na FISie juz korygowałem wiec nie oszukuje) wydaje mi sie ze na starej skrzyni wyszłoby wyższe.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No właśnie nie ;) nie moge znaleźć konkretnego poradnika co i jak zrobic :D

 

Byłbym chory gdybym czegoś nie zrobił po swojemu :D:D:D Zamiast nalać 6 litrów oleju i potem wypuścić nadmiar nalałem 5,7 i zakłądam, że jest ok :paker

 

Najważniejsza rzecz po wymianie mechy na inną to prawidłowa przeprowadzona adaptacja po prawidłowo zrobionej wymianie oleju z jego prawidłowym poziomem zlanym nadmiarem przy odpowiedniej temperaturze .

inaczej możesz ropieprz... mechatronikę albo skzynię

po kolei

olej najlepiej orydzinal z olx z filtrem

adaptacja prawidłowo

i uśmiech na twarzy - powinno być ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli mechatronika używaną wkładasz, to ma swoją adaptację zapamiętaną do sprzęgieł, z jakimi pracowała wcześniej.

Dopiero jak sprzęgła wymieniasz (lub przekładasz mech z innej skrzyni), to są inne wymiary tarcz i zazwyczaj potrzebna jest adaptacja - zwykle skrzynia nie potrafi sobie "poradzić" i nie ruszy z pierwszego biegu.

Przy wymianie zaworów sterujących sprzęgłami nie potrzeba robić adaptacji - skrzynia rusza - daje radę.

Adaptację lepiej robić dopiero wtedy, gdy nie jest w stanie ruszyć na D.

Jeżeli jednak ruszy, to już jest dobrze. Nawet jak szarpie, to się "nauczy" (samoadaptacja) - może to trochę potrwać, bo musi przy różnych obrotach, obciążeniach pozbierać sobie dane.

 

Bardzo ważna jest czystość mechatroniki.

Bardzo ważny jest poziom oleju w skrzyni - tolerancja jest niewielka - mechatronika jest bardzo czuła na "za dużo" jak i "za mało".

Edytowane przez atmosferyczny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie jeszcze jedno. Jade z laweta, na niej jakies 1500 moze 2000 kg. Przy ruszaniu tak na pól gazu, moja nowa mechatronika zmienia bieg gdzies w przedziale 2200 przy czym przy wbijaniu 3 biegu jest dość mocny strzał aż buda sie ruszy po czym masakrycznie trzęsie przodem do momentu aż nie popuszczę gazu. Efekt taki jakby przednie koła buksowały po asfalcie i cały czas je podbijało.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

 

Ok juz wiem. Dzieje sie tak wtedy jak jest pod górkę, na 2 biegu koła buksują i w tym czasie zmienia na 3 nie ma juz siły juz buksowac wiec obroty spadają na tak niski poziom ze trzęsie silnikiem razem z cała buda [emoji16] zagadka rozwiązana chyba.

Edytowane przez dee_jay

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Patrze na te posty i oczom nie wierze...

 

Wysłane z mojego E6633 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jednak nie, to nie niskie obroty silnika. Występuje przy 1300 obr oraz przy dużym obciążeniu.

No nie wazne, czyli juz wiem z wielu źródeł ze musze zaczac od poziomu oleju bo prawdopodobnie z tym dałem ciała.

 

atmosferyczny po włożeniu mechatroniki szarpało aż koła piszczały, na tyle ile umialem zrobiłem adaptacje. Włączałem poszczególne kanały i klikałem go aż pokaze sie komunikat ON. Jednak znaczącej poprawy to nie przyniosło. Zrobię jeszcze reset o którym pisał karolevsky. Jak to nie pomoże to bede na miescie zawsze ruszał z piskiem [emoji12]

 

 

Patrze na te posty i oczom nie wierze...

 

 

Wysłane z mojego E6633 przy użyciu Tapatalka

 

ryger żebyśmy się źle nie zrozumieli, ja jestem bardzo zadowolony z Twojej mechatroniki ;) o zawrót głowy przyprawia mnie tylko oryginalny soft do którego będzie się bardzo ciężko przyzwyczaić.

 

A może za zgodą Mlody_tm dałoby się zgrać soft z Jego skrzyni i wgrać do mojej bez jazdy do Katowic? Ktoś umie takie cuda? Coś byśmy się podzielili kosztami które poniósł Tomek za nowy soft.

Edytowane przez dee_jay

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tuningu żadnego nie mam - jedynie wycięty DPF. Skrzynia tak zmieniała biegi od pierwszego kilometra życia, ale jest to 6-biegowa "mokra" DSG.

 

 

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Próbowałeś zrobić reset DSG ? W 90 % to pomaga.

 

My ride uses a 6-speed DSG and the reset procedures are:

 

a. put key in ignition and turn key to the position just before cranking

b. hold down the accelerator for 10s

c. let go of accelerator and turn key back to Off before turning it back to the position before cranking

 

If the reset is successful you will hear some shifting mechanical sounds for about 1 to 2s from the gearbox.

 

After the reset you will feel an vast improvement in the DSG shifting especially in the lower gears.

 

Można przetłumaczyć po polsku ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przekrecasz stacyjke na poziom zapłon,

Wciskasz gaz ale nie na kickdown,

Tylko do konca tak zeby nie klikło....

Trzymasz 10

Sek,

 

Puszczasz gaz. Wylaczasz zaplon.

I odpalasz juz normalnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przekrecasz stacyjke na poziom zapłon,

Wciskasz gaz ale nie na kickdown,

Tylko do konca tak zeby nie klikło....

Trzymasz 10

Sek,

 

Puszczasz gaz. Wylaczasz zaplon.

I odpalasz juz normalnie.

A co to jest kickdown? ;-)

 

Wysłane z mojego E6633 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może za zgodą Mlody_tm dałoby się zgrać soft z Jego skrzyni i wgrać do mojej bez jazdy do Katowic? Ktoś umie takie cuda? Coś byśmy się podzielili kosztami które poniósł Tomek za nowy soft.

 

Tutaj raczej o zgodę pytaj autora softu. Bez obrazy, ale tak mam, że czyjąś pracę szanuję i i chciałbym aby każdy miał takie podejście jak ja. Ktoś na to zapracował, zarobił i nie będę kopiował bez czyjejś zgody. Uwież mi, że Chip tuning wbrew pozorom nie jest łatwym chlebem a tym bardziej nauka i tygodnie siedzenia przy komputerze zeby robić to dobrze...

 

 

Wysłane z mojego E6633 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez ryger

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przekrecasz stacyjke na poziom zapłon,

Wciskasz gaz ale nie na kickdown,

Tylko do konca tak zeby nie klikło....

Trzymasz 10

Sek,

 

Puszczasz gaz. Wylaczasz zaplon.

I odpalasz juz normalnie.

 

Mordowałem tą procedure ze 20 razy dzisiaj i nic nie słychać skrzyni :/

 

Tutaj raczej o zgodę pytaj autora softu. Bez obrazy, ale tak mam, że czyjąś pracę szanuję i i chciałbym aby każdy miał takie podejście jak ja. Ktoś na to zapracował, zarobił i nie będę kopiował bez czyjejś zgody. Uwież mi, że Chip tuning wbrew pozorom nie jest łatwym chlebem a tym bardziej nauka i tygodnie siedzenia przy komputerze zeby robić to dobrze...

 

 

Wysłane z mojego E6633 przy użyciu Tapatalka

 

Przyznaje racje, czyli trzeba będzie jechać do Katowic, nie ma innego wyjścia :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności