Skocz do zawartości
SeyBee

Problem po wymianie przedniego zawieszenia

Rekomendowane odpowiedzi

Tak jak w temacie-wymienione całe zawieszenie tj.wahacze,laczniki stabilizatorow, drazki kierownicze (calosc oryginalna) oraz amortyzatory (sachs). Zasadniczo wszystko byloby ok tylko ze:

 

1. Kierownica zaczela ciezko chodzic, nie mozna nia tak jak to bylo wczesniej krecic jednym palcem. Trzeba uzyc zdecydowanie wiekszej sily, poza tym po wykonaniu skretu nie wraca do swojej normalnej pozycji. Mozna wrecz powiedziec ze pozostaje tej samej pozycji jak podczas skretu.

 

2. No i teraz opisze najwieksza bolaczke-mianowicie podczas wykonywanie slalomu za kazdym razem jak mocno skrece w lewo to w momencie dociazenia prawej strony slychac mocny i dosc glosny stuk dobiegajacy gdzies z okolic dolnych wahaczy lub sanek. Sytuacja powtarza sie analogicznie gdy skrece w prawo i dociazona zostanie lewa strona. Podczas normalnej jazdy wszystko jest ok, zawieszenie pracuje normalnie i dopiero w momencie wykonywania agresywniejszych skretow pojawia sie w/w problem.

 

Wymiana czesci byla wykonywana metoda garazowa i istnieje prawdopodobienstwo ze podczas montazu zostal popelniony blad ale watpie w to bo caly czas na podgladzie mielismy rysunki techniczne i drugiego paska B5.

 

Jesli ktos ma rozsadne wytlumaczenie w/w problemow to prosze o pomoc.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zrób geometrię kół

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Juz zrobiona :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Krawcol
Wymiana czesci byla wykonywana metoda garazowa i istnieje prawdopodobienstwo ze podczas montazu zostal popelniony blad ale watpie w to bo caly czas na podgladzie mielismy rysunki techniczne i drugiego paska B5.

A klucz dynamometryczny mieliscie :?:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Klucz byl ale go nie uzylismy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak sie dzis dowiedzialem moj mechanik odkrecal sanki zeby moc wyjac sruby z dolnych tylnych wahaczy,poza tym wszystkie wahacze skrecone sa prawie na maksa. Sanki rowniez wiec to chyba nie one stukaja. Stad rodzi sie moje pytanie: czy wplyw na to ze kierownica ciezko chodzi oraz to ze slychac stuki moze miec fakt ze sruby mocujace wahacze sa za mocno skrecone ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Trzeba wyregulować drążki kierownicze. Znany problem po wymianach całego kompletu. Takie operacje robi przeważnie doświadczony mechanik w sile wieku :ok:

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli co proponujesz hha? Zwalic kola i jeszcze raz podokrecac wahacze kluczem dynamometrycznym? A co z drazkami kierowniczymi? Powiedz mi co i gdzie trza wyregulowac bo moj mechanik niestety nie jest wyspecjalizowany w jednej marce. Jak mechanior ruszy drazki to znow bede musial jechac na geometrie a koszt nie jest maly bo prawie 100PLN.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Krawcol

SeyBee, pojedz z tym do mechanika, ktory zna sie na zawieszeniu. On moim zdaniem powinien to rozmontowac i na nowo skrecic przy uzyciu klucza dynamometrycznego. Wartosci, ktore musisz uzyskac na tym kluczu sa rozne dla poszczegolnych modeli. Takze podjedz do kogos, kto sie na tym zna... No i niech ma odpowiednie tabele z wartosciami sil, jakimi trzeba skrecic poszczegolne elementy.

Taka jest moja opinia :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczesniej moze zle sie wyrazilem co do mojego mechanika. Pracowal w VW w Antoninku pod Poznaniem gdzie montuja nowe transportery wiec pojecie o tych sprawach ma tylko na pewno nie w takim stopniu jak to ma miejsce w serwisach gdzie mechanicy na co dzien maja stycznosc z tego typu sprawami.

W czwartek mielismy cale zawieszenie poskladane ale jeszcze nie skrecalismy go na gotowo-wiadomo ze po opuszczeniu zawieszenie musi sie poukladac. Wczoraj w planie bylo poskrecanie zawiechy ale z tego wzgledu ze mialem zajecia do poznego wieczora kumpel sam to zrobil i pewnie tu jest pies pogrzebany. Zarowno klucz jak i tabele z wartosciami podanymi w Nm mamy podane wiec jak tylko bedzie to mozliwe to zrobimy wsio od poczatku.

 

A czy moze miec miejsce taka sytuacja ze gorne wahacze sa za lekko dokrecone i to one stukaja?

 

Mam jeszcze jedna mala uwage - im wiecej jezdze tym kierownica zaczyna chodzic lzej, po wykonaniu skretu wraca do swojej normalnej pozycji. Jednak w dalszym ciagu czuje ze nie pracuje tak jak powinna. Nie ukrywam ze porzadnie krecilismy sterem podczas rozkrecania i skrecania drazkow wiec moze to jakies zapowietrzenie albo piana w ukladzie wspomagania?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bruno_22

Kurcze :przestraszony: ja bede wymieniał cały komplecik za tydzień

Chłopaki na co trza szczególnie zwrócić uwagę przy składaniu zawiechy? No i gdzie można znaleźć tą tabelkę z podanymi wartościami momentów? :niepewny:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...ja wszystko zmienialem na lewarku i potem tez byly stuki...pojechalem na kanal i okazalo sie ze stabilizator byl nie dokrecony, a mozna to bylo dopiero dojrzyec jak kola staly na ziemi....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bruno_22 jesli nie znajdziesz tych wartosci w necie to w miare możliwosci postaram sie wrzucic gdzies rysunek z tymi wartosciami. Z tego co pamietam to wartosci przy srubach byly podane albo w Nm albo w Nm + obrot o jakis stopien np.90.

 

trafyc stabilizator czy lacznik stabilizatora? Powiedz mi jak do tego doszedles? Widac to golym okiem czy jak? Pytam bo chce wiedziec na co zwrocic uwage jak pojade na kanal.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
SeyBee, pojedz z tym do mechanika, ktory zna sie na zawieszeniu. On moim zdaniem powinien to rozmontowac i na nowo skrecic przy uzyciu klucza dynamometrycznego. Wartosci, ktore musisz uzyskac na tym kluczu sa rozne dla poszczegolnych modeli. Takze podjedz do kogos, kto sie na tym zna... No i niech ma odpowiednie tabele z wartosciami sil, jakimi trzeba skrecic poszczegolne elementy.

Taka jest moja opinia :]

 

LUDZIE!!! co wy za bzdury piszecie!

 

jakie momety ? ( ok moze w warsztacie sie w to bawai ( w co watpie ) ale nie w normalnym zyciu )

 

Mianowicie: Co mogles zle zrobic to najwyzej nie podokrecac jakis srub albo wogule mechanik nakrecil reka i zapomnial dokrecil kluczem.

 

Co do tego ze kierownica Ci ciezej chodzi to pamietaj ze szystkie sworznie i gumy sa twarde i ciasno siedza bo sa NOWE z czasem napewno sie troche uloza i bedzie chodzic lzej.

 

A co do metody skrecania to powinno to wygladac tak ( przynajmniej ja to tak robilem i wszystko dziala ok nic nie stuka i kiera po 2 tygodzniach zaczela chodzic tak samo )

 

Odkrecilem sanki ( poluznilem ) zeby wyciagnac srubez wahacza,

- wykrecilem amorek z gurnymi wahaczami

- wyrecilem cale zawiecho

- wlozylem nowe i pozakladalem nowe sruby i nakretki ( lekko tylko przkrecilem tak ze sruby byly luzne a jednak dokrecone by nie lataly)( dokrecilem tylko koncówki drazków w wahaczach ) tak by zalozyc kola

- kola przednie zalozylem i auto postawilem

- wjechalem z garazu i przejechalem sie wokul garazu i ponownie w kanal dokrecic na maksa szruby z wszystkich wahaczy. Robi sie to po to by wahacz ulozyl sie i guma nie byla naciagnieta co by przyspieszylo jego zuzycie.

 

Powodzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Krawcol

n0w3y_pl, zycze Ci, zebys trafil do lekarza, ktory robi taka sama fuszerke jak Ty :evil:

A tak na marginesie, dlaczego popularyzujesz robienie czegos polsrodkami :?: W nocy z zona lub dziewczyna tez wszytsko robisz polsrodkami :?: To, ze samochodem od czasu do czasu pojedziesz na recznym nie oznacza, ze powinienes tak robic w zyciu :evil:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odkopuje.
Jak udało się naprawić problem z ciężko chodzącą kierownicą?

U mnie stało się to samo. Wczoraj wymienione wahacze i kierownica nie wraca + ciężko chodzi. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widziałeś daye ostatniego posta? 2007r. Przeczytaj całość to będziesz wiedział co sie dzieje, jeżeli wymieniłeś sam to geometrie ustaw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności