Skocz do zawartości
xwaldek1

Przepływomierz klapowy w DIGIFANT

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Zwracam sie z zapytaniem gdyż przejrzałem chyba wszystko co było możliwe na forum i nie tylko i nie znalazłem odpowiedzi.

 

Silnik 2,0 2E 85kW Digifant , przepływomierz klapowy BOSCH , interesuje mnie śrubka na Imbus znajdująca sie w tym przepływomierzu - do czego ona służy ? kręcąc nią nie zauważyłem różnicy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Klapowy w digifancie ? :niepewny:

 

W 9A tą śrubką reguluje się skład mieszanki - wolne obroty. Tyle że 9A to Motronic :looka:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość borys
Klapowy w digifancie ? :niepewny:

 

W 9A tą śrubką reguluje się skład mieszanki - wolne obroty. Tyle że 9A to Motronic :looka:

 

regulacja składu CO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość borys
Klapowy w digifancie ?

 

W 9A tą śrubką reguluje się skład mieszanki - wolne obroty. Tyle że 9A to Motronic

 

w Digifancie II były tylko klapowe

 

a nie kazde 2.0 to jest 9A pomyliłes kolego wtryski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za liczne odpowiedzi.

 

Tak , klapowy w Digifancie , tylko z takimi sie spotkałem......dla jasności podałem również symbol silnika 2E

 

Ale jest małe ale.....u mnie generalnie nie ma reakcji jak nią kręce ( raz mi zareagował w około połowy regulacji, delikatnie zaniżając obroty silnika ), obecnie mam wkręconą do końca tak jak miałem w poprzednim MAF'ie , ale gdy ten demontowałem z innego paska z tym samym motorem to była prawie "wykręcona" ( na górze )

 

Z tąd moje zapytanie co to , do czego i generalnie w jakiej być powinno pozycji , natomiast jeśli chodzi o regulacje CO to mam na potencjometrze przymocowanym do obudowy filtra powietrza, tak również podaje AutoData że to on służy do regulacji CO

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość -uki-

xwaldek1, ta śruba służy do regulacji przepływu powietrza "poza klapką" przepływomierza, a tym samym do regulacji składu mieszanki (proporcji paliwo-powietrze). Jak ją odkręcisz bardziej, to część powietrza pójdzie poza klapką i pomimo, że całkowity przepływ przez przepływomierz nie zmieni się, to klapka wychyli się mniej i ECU dostanie informację o małej ilości przepływającego powietrza, więc zmniejszy dawkę paliwa podawaną przez wtryskiwacze (zubożona mieszanka).

Analogicznie działa to w drugą stronę (wkręcanie).

Oczywiście jest to regulacja nazwijmy to "kalibrująca", bo ECU na podstawie sygnału z sondy lambda potrafi korygować skład mieszanki, ale generalnie nie powinno się tej śrubki ruszać :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak , nie powinno , ale wiadomo jak to z używkami jest , powinna być jakaś plomba ale juz nie było np. taką jaką mam na pot.do CO ( oryginalna nie ruszana )

 

Powiedz mi tylko jedno , czy dobrze rozumuje ; kręcąc tą śrubą reguluje stopień uchylenia klapy wewnątrz przepływomierza , czy pod śruba jest jakiś dodatkowy kanał powietrzny za pomocą której sobie wzbogacam lub zubożam dawkę

 

Z tego co napisałeś wnioskuje że przy wykręconej jest uboga mieszanka ? ( oczywiście być powinna w stosunku do śruby wkręconej )

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość -uki-
Powiedz mi tylko jedno , czy dobrze rozumuje ; kręcąc tą śrubą reguluje stopień uchylenia klapy wewnątrz przepływomierza , czy pod śruba jest jakiś dodatkowy kanał powietrzny za pomocą której sobie wzbogacam lub zubożam dawkę

Jest kanał powietrzny.

Z tego co napisałeś wnioskuje że przy wykręconej jest uboga mieszanka ? ( oczywiście być powinna w stosunku do śruby wkręconej )

Dobre pytanie :) Nie rozkręcałem przepływomierza, swoje informacje odnośnie wpływu śrubki na przekrój kanału czerpię z netu :) Jeśli wykręcona powiększa przepływ przez "obejście" to tak, mieszanka wtedy się zubaża.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

 

Właśnie wróciłem z auta.......kręcąc śrubą zmienia sie napięcie na przepływomierzu PIN2 a wiec można by wnioskować iż uchyla klapke ( otwiera ) zakres działania w moim przypadku to ok. 1,150V od górnej pozycji śruby do 1,58 dolnej wkręconej.

 

Wg. Autodaty wartość ta powinna wynosić 0,9 V na biegu jałowym i 1,5 przy 2000RPM

 

Mam ogromną prośbę......czy wolnej chwili mógłbyś zmierzyć napiecie na swojej przepływce na 2 pinie , lub rezystancje względem masy ( wówczas przy zgaszonym silniku )

 

Ciężko mi to będzie ustawić na chybił trafił a widzę po działaniu owej śrubki iż to będzie przyczyną tego czego szukam ( miałem problem z odpalaniem , musiałem dodawać gazu a wówczas po odpaleniu była chmura i smród benzyny , pozatym na postoju z odpalonym silnikiem lekko kopći i czuć znacznie spaliny - nie wspomnę o dużym spalaniu )

 

Serdecznie Pozdrawiam i Dziękuje za Wszelką Pomoc.

Waldek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość -uki-

No to jest tak jak pisałem - wkręcając śrubkę zamykasz kanał obejściowy i całe zasysane powietrze idzie przez klapkę - ta się uchyla i stąd większe wskazanie.

Jak śrubkę wykręcasz to się otwiera kanał, więcej powietrza "opływa" klapkę bokiem, więc ta się mniej uchyla i stąd malenie wskazania.

Jutro będę miał chwilkę czasu, to zmierzę napięcie u siebie na tej końcówce przepływomierza...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Klapowy w digifancie ?

 

W 9A tą śrubką reguluje się skład mieszanki - wolne obroty. Tyle że 9A to Motronic

 

w Digifancie II były tylko klapowe

 

a nie kazde 2.0 to jest 9A pomyliłes kolego wtryski

 

Ale każde 2.0 16V w B3 to 9A :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

to wiec jakie to ma byc napiecie na tym 2 pinie??

A tu widze ze nikt sie nie kwapi do odpowiedzi... Jakie ma byc napiecie lub opór na tym drugim pinie na nieodpalonym silniku??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość vander

Mam takie pytanko czy w silniku 1.8 PF podczas uruchamiania silnika ( regulacja tą śrubą) na przepływomierzu ma wpływ na rozruch tegoż silnika ( szarpanie przez kilkanaście sekund itp-potem super) Czy jednak ta śruba na przepustnicy od wolnych obrotów jest za to odpowiedzialna?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, czy ktoś zmierzył lub może zmierzyć napięcie na tym pinie 2 przy różnych obrotach??

 

Bo ja nie mogę dopasować się do wartości z autodaty, więc może tam jest jakiś błąd?

Będe wdzięczny :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok, te strony znam, uwież mi że szukalem wszędzie, ale nigdzie nikt nigdy nie dokończył tematu - jak w tym wątku. Pinout mam dawno obcykany, robiłem już 3 wiązki od zera do digi. Wiem tez że powinno być ok 1 do 5V, ale nie wiem czy miałeś okazje kiedyś to regulować, bo różnica 0,1v przy wolnych obrotach to już bardzo dużo i powoduje dławienia.

Chodzi mi więc o to czy ktoś ma sprawne i działające auto i mierzył kiedyś napięcia na pinie 2 z dokładnością wieksza niż 1v;) przy wolnych i przy wyższych obrotach, ażeby można było od czegoś zacząć :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hodzi mi więc o to czy ktoś ma sprawne i działające auto

Zarzucasz że jeździmy trychinami?

ażeby można było od czegoś zacząć

Naciągnij tak sprężynę aby na wolnych (980obr/min) było mniej niż 0,5 volta i testuj podczas jazdy ...... u mnie na wolnych jest obroty silnika dzielone przez 100 czyli około 0,85 volta i jakoś auto ciągnie...ruszając z tych obrotów laczków nie drze ale przy 1,5tys obrotów już tak a laczki mają 205 profil....większość w tym silniku trzeba ustawiać metodą prób i błędów...przy wysokich nie mierzą bo nie widzę potrzeby ...zależy to juz od siły ssącej silnika i sprawności spreżyny ...oporów na łożysku klapy itd...

Edytowane przez lebow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zarzucasz że jeździmy trychinami?
:kumple

 

Moje auto zasówa nieziemsko, natomiast pali straszne ilości paliwa, więc próbuję dojść do ładu, ażeby jazda była choć trochę opłacalna ;)

 

Dzięki za info o napieciu, będę motał u siebie aby zjechać na 0,85 również.

Wcześniej sprężyna nie była ruszana, bo klapka była sklejona org, ale może czas się wziąć i za nią ;)

 

W każdym razie jak ktoś ma jeszcze jakieś informacje w tym temacie lub sugestie to będę wdzięczny.

 

Pozdrawiam.:dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Naciągnij tak sprężynę aby na wolnych (980obr/min) było mniej niż 0,5 volta i testuj podczas jazdy

Oczywiście ma być 850 obr/min...jakoś tak mi sie napisało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grzebie w necie i wyczytałem forum golfa

 

przez spawacz » N lis 21, 2010 20:22

Pacjent po wielu przebojach i wielu nieudanych probach napraw przez poprzednich wlascicieli , jest to Audi 80 w org. byl na k-jetronciu 1.8 90KM, obecnie zalozony 9A po remoncie + dolot z wtryskami z ABF ,pzepustnica 2E , zamach z 1.8 ale z duza tarcza , DIGI 2 BEZ przplywki na potencjometrze przepustnicy skalibrowanym do nastaw PF"a ew. moge zalozyc Map sensor oplowkski tez skalibrowany odpowiednio. Auto wczoraj odpalone dziala ok . jednak gasnie po paru min. ale bez szarpania itp , najprawdopodobniej 2 pompa wyskowiego cisnienia pada/padla lub filtry pozabijane. To sie sprawdzi jutro jak cis na listwie pomierze chodz nie wykluczam ze regulator cis. mog skapac. Moje takie pytanko czy pomysl byc dobry na to co zrobione i czy finalnie bedzie lepszy potenconetr przepustnicy z 2e czy ten nieszczesny MAP, czujnik IAT zasymulowany rezystancja stala na 30st. w dolocie.

 

Co ty Włodek na taki wynalazek??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności