xwaldek1 Zgłoś #1 Napisano 12 Października 2007 Witam. Zwracam sie z zapytaniem gdyż przejrzałem chyba wszystko co było możliwe na forum i nie tylko i nie znalazłem odpowiedzi. Silnik 2,0 2E 85kW Digifant , przepływomierz klapowy BOSCH , interesuje mnie śrubka na Imbus znajdująca sie w tym przepływomierzu - do czego ona służy ? kręcąc nią nie zauważyłem różnicy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojtas Zgłoś #2 Napisano 12 Października 2007 Klapowy w digifancie ? W 9A tą śrubką reguluje się skład mieszanki - wolne obroty. Tyle że 9A to Motronic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość borys Zgłoś #3 Napisano 12 Października 2007 Klapowy w digifancie ? W 9A tą śrubką reguluje się skład mieszanki - wolne obroty. Tyle że 9A to Motronic regulacja składu CO Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość borys Zgłoś #4 Napisano 12 Października 2007 Klapowy w digifancie ? W 9A tą śrubką reguluje się skład mieszanki - wolne obroty. Tyle że 9A to Motronic w Digifancie II były tylko klapowe a nie kazde 2.0 to jest 9A pomyliłes kolego wtryski Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xwaldek1 Zgłoś #5 Napisano 12 Października 2007 Dziękuje za liczne odpowiedzi. Tak , klapowy w Digifancie , tylko z takimi sie spotkałem......dla jasności podałem również symbol silnika 2E Ale jest małe ale.....u mnie generalnie nie ma reakcji jak nią kręce ( raz mi zareagował w około połowy regulacji, delikatnie zaniżając obroty silnika ), obecnie mam wkręconą do końca tak jak miałem w poprzednim MAF'ie , ale gdy ten demontowałem z innego paska z tym samym motorem to była prawie "wykręcona" ( na górze ) Z tąd moje zapytanie co to , do czego i generalnie w jakiej być powinno pozycji , natomiast jeśli chodzi o regulacje CO to mam na potencjometrze przymocowanym do obudowy filtra powietrza, tak również podaje AutoData że to on służy do regulacji CO Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość -uki- Zgłoś #6 Napisano 12 Października 2007 xwaldek1, ta śruba służy do regulacji przepływu powietrza "poza klapką" przepływomierza, a tym samym do regulacji składu mieszanki (proporcji paliwo-powietrze). Jak ją odkręcisz bardziej, to część powietrza pójdzie poza klapką i pomimo, że całkowity przepływ przez przepływomierz nie zmieni się, to klapka wychyli się mniej i ECU dostanie informację o małej ilości przepływającego powietrza, więc zmniejszy dawkę paliwa podawaną przez wtryskiwacze (zubożona mieszanka). Analogicznie działa to w drugą stronę (wkręcanie). Oczywiście jest to regulacja nazwijmy to "kalibrująca", bo ECU na podstawie sygnału z sondy lambda potrafi korygować skład mieszanki, ale generalnie nie powinno się tej śrubki ruszać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xwaldek1 Zgłoś #7 Napisano 12 Października 2007 No tak , nie powinno , ale wiadomo jak to z używkami jest , powinna być jakaś plomba ale juz nie było np. taką jaką mam na pot.do CO ( oryginalna nie ruszana ) Powiedz mi tylko jedno , czy dobrze rozumuje ; kręcąc tą śrubą reguluje stopień uchylenia klapy wewnątrz przepływomierza , czy pod śruba jest jakiś dodatkowy kanał powietrzny za pomocą której sobie wzbogacam lub zubożam dawkę Z tego co napisałeś wnioskuje że przy wykręconej jest uboga mieszanka ? ( oczywiście być powinna w stosunku do śruby wkręconej ) Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość -uki- Zgłoś #8 Napisano 12 Października 2007 Powiedz mi tylko jedno , czy dobrze rozumuje ; kręcąc tą śrubą reguluje stopień uchylenia klapy wewnątrz przepływomierza , czy pod śruba jest jakiś dodatkowy kanał powietrzny za pomocą której sobie wzbogacam lub zubożam dawkę Jest kanał powietrzny. Z tego co napisałeś wnioskuje że przy wykręconej jest uboga mieszanka ? ( oczywiście być powinna w stosunku do śruby wkręconej ) Dobre pytanie Nie rozkręcałem przepływomierza, swoje informacje odnośnie wpływu śrubki na przekrój kanału czerpię z netu Jeśli wykręcona powiększa przepływ przez "obejście" to tak, mieszanka wtedy się zubaża. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xwaldek1 Zgłoś #9 Napisano 12 Października 2007 Witam ponownie. Właśnie wróciłem z auta.......kręcąc śrubą zmienia sie napięcie na przepływomierzu PIN2 a wiec można by wnioskować iż uchyla klapke ( otwiera ) zakres działania w moim przypadku to ok. 1,150V od górnej pozycji śruby do 1,58 dolnej wkręconej. Wg. Autodaty wartość ta powinna wynosić 0,9 V na biegu jałowym i 1,5 przy 2000RPM Mam ogromną prośbę......czy wolnej chwili mógłbyś zmierzyć napiecie na swojej przepływce na 2 pinie , lub rezystancje względem masy ( wówczas przy zgaszonym silniku ) Ciężko mi to będzie ustawić na chybił trafił a widzę po działaniu owej śrubki iż to będzie przyczyną tego czego szukam ( miałem problem z odpalaniem , musiałem dodawać gazu a wówczas po odpaleniu była chmura i smród benzyny , pozatym na postoju z odpalonym silnikiem lekko kopći i czuć znacznie spaliny - nie wspomnę o dużym spalaniu ) Serdecznie Pozdrawiam i Dziękuje za Wszelką Pomoc. Waldek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość -uki- Zgłoś #10 Napisano 12 Października 2007 No to jest tak jak pisałem - wkręcając śrubkę zamykasz kanał obejściowy i całe zasysane powietrze idzie przez klapkę - ta się uchyla i stąd większe wskazanie. Jak śrubkę wykręcasz to się otwiera kanał, więcej powietrza "opływa" klapkę bokiem, więc ta się mniej uchyla i stąd malenie wskazania. Jutro będę miał chwilkę czasu, to zmierzę napięcie u siebie na tej końcówce przepływomierza... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojtas Zgłoś #11 Napisano 15 Października 2007 Klapowy w digifancie ? W 9A tą śrubką reguluje się skład mieszanki - wolne obroty. Tyle że 9A to Motronic w Digifancie II były tylko klapowe a nie kazde 2.0 to jest 9A pomyliłes kolego wtryski Ale każde 2.0 16V w B3 to 9A Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kazek127 Zgłoś #12 Napisano 2 Maja 2008 Witam to wiec jakie to ma byc napiecie na tym 2 pinie?? A tu widze ze nikt sie nie kwapi do odpowiedzi... Jakie ma byc napiecie lub opór na tym drugim pinie na nieodpalonym silniku?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość vander Zgłoś #13 Napisano 31 Lipca 2008 Mam takie pytanko czy w silniku 1.8 PF podczas uruchamiania silnika ( regulacja tą śrubą) na przepływomierzu ma wpływ na rozruch tegoż silnika ( szarpanie przez kilkanaście sekund itp-potem super) Czy jednak ta śruba na przepustnicy od wolnych obrotów jest za to odpowiedzialna? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
malolat Zgłoś #14 Napisano 17 Czerwca 2011 Panowie, czy ktoś zmierzył lub może zmierzyć napięcie na tym pinie 2 przy różnych obrotach?? Bo ja nie mogę dopasować się do wartości z autodaty, więc może tam jest jakiś błąd? Będe wdzięczny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #15 Napisano 17 Czerwca 2011 Panowie, czy ktoś zmierzył lub może zmierzyć napięcie na tym pinie 2 przy różnych obrotach?? Ło matko...szukać sie nie chce http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=1144122&postcount=105 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
malolat Zgłoś #16 Napisano 17 Czerwca 2011 ok, te strony znam, uwież mi że szukalem wszędzie, ale nigdzie nikt nigdy nie dokończył tematu - jak w tym wątku. Pinout mam dawno obcykany, robiłem już 3 wiązki od zera do digi. Wiem tez że powinno być ok 1 do 5V, ale nie wiem czy miałeś okazje kiedyś to regulować, bo różnica 0,1v przy wolnych obrotach to już bardzo dużo i powoduje dławienia. Chodzi mi więc o to czy ktoś ma sprawne i działające auto i mierzył kiedyś napięcia na pinie 2 z dokładnością wieksza niż 1v;) przy wolnych i przy wyższych obrotach, ażeby można było od czegoś zacząć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #17 Napisano 17 Czerwca 2011 (edytowane) hodzi mi więc o to czy ktoś ma sprawne i działające auto Zarzucasz że jeździmy trychinami? ażeby można było od czegoś zacząć Naciągnij tak sprężynę aby na wolnych (980obr/min) było mniej niż 0,5 volta i testuj podczas jazdy ...... u mnie na wolnych jest obroty silnika dzielone przez 100 czyli około 0,85 volta i jakoś auto ciągnie...ruszając z tych obrotów laczków nie drze ale przy 1,5tys obrotów już tak a laczki mają 205 profil....większość w tym silniku trzeba ustawiać metodą prób i błędów...przy wysokich nie mierzą bo nie widzę potrzeby ...zależy to juz od siły ssącej silnika i sprawności spreżyny ...oporów na łożysku klapy itd... Edytowane 17 Czerwca 2011 przez lebow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
malolat Zgłoś #18 Napisano 18 Czerwca 2011 Zarzucasz że jeździmy trychinami?:kumple Moje auto zasówa nieziemsko, natomiast pali straszne ilości paliwa, więc próbuję dojść do ładu, ażeby jazda była choć trochę opłacalna Dzięki za info o napieciu, będę motał u siebie aby zjechać na 0,85 również. Wcześniej sprężyna nie była ruszana, bo klapka była sklejona org, ale może czas się wziąć i za nią W każdym razie jak ktoś ma jeszcze jakieś informacje w tym temacie lub sugestie to będę wdzięczny. Pozdrawiam.:dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #19 Napisano 18 Czerwca 2011 Naciągnij tak sprężynę aby na wolnych (980obr/min) było mniej niż 0,5 volta i testuj podczas jazdy Oczywiście ma być 850 obr/min...jakoś tak mi sie napisało. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #20 Napisano 21 Czerwca 2011 Grzebie w necie i wyczytałem forum golfa przez spawacz » N lis 21, 2010 20:22 Pacjent po wielu przebojach i wielu nieudanych probach napraw przez poprzednich wlascicieli , jest to Audi 80 w org. byl na k-jetronciu 1.8 90KM, obecnie zalozony 9A po remoncie + dolot z wtryskami z ABF ,pzepustnica 2E , zamach z 1.8 ale z duza tarcza , DIGI 2 BEZ przplywki na potencjometrze przepustnicy skalibrowanym do nastaw PF"a ew. moge zalozyc Map sensor oplowkski tez skalibrowany odpowiednio. Auto wczoraj odpalone dziala ok . jednak gasnie po paru min. ale bez szarpania itp , najprawdopodobniej 2 pompa wyskowiego cisnienia pada/padla lub filtry pozabijane. To sie sprawdzi jutro jak cis na listwie pomierze chodz nie wykluczam ze regulator cis. mog skapac. Moje takie pytanko czy pomysl byc dobry na to co zrobione i czy finalnie bedzie lepszy potenconetr przepustnicy z 2e czy ten nieszczesny MAP, czujnik IAT zasymulowany rezystancja stala na 30st. w dolocie. Co ty Włodek na taki wynalazek?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach