Skocz do zawartości
Gość JerryBo

Czujnik otwarcia maski - mikrowyłącznik.

Rekomendowane odpowiedzi

koledzy proszę o pomoc. Dzis rano ruszylem paskiem i na wyświetlaczu duzy fis pojawia się kontrolka otwarcia maski, maska była zamknięta. Odłączyłem wtyczke od czujnika przy zamku, zwarłem na krótko, zamknąłem samochód i nic nie dało. dalej pokazuje za maska jest otwarta. odłączyłem zasilanie i to też nic nie dało. teraz cały czas pokazuje że maska jest otwarta. jakies pomysły? wynienić czujnik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Odłączyłem wtyczke od czujnika przy zamku, zwarłem na krótko, zamknąłem samochód dalej pokazuje za maska jest otwarta

Otwarcie maski skutkuje zwarciem styków czujnika.

Połączeniem przewodów w kostce, zasymulowałeś właśnie jej otwarcie, nie dziw się, że info pokazywane jest na FIS.

Edytowane przez tomnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

więc w jaki sposób mam sprawdzić czy czujnik jest uszkodzony? czy może sam kabel jest uszkodzony. Idąc twoim tokiem rozumowania odłącznie kostki powinno spowodować wyłączenie się komunikatu otwarcia maski a tak się nie stało.co teraz zrobić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
więc w jaki sposób mam sprawdzić czy czujnik jest uszkodzony?

Miernik ustawiony na opcję mierzenia ciągłości obwodu.

Podpinasz się pod obydwa piny kostki jednocześnie zwierając mikrostyk, jak zapiszczy to mikroprzełącznik masz sprawny (to tak po chłopsku). :hyhy

 

czy może sam kabel jest uszkodzony. Idąc twoim tokiem rozumowania odłącznie kostki powinno spowodować wyłączenie się komunikatu otwarcia maski a tak się nie stało.co teraz zrobić?

Jest na 100% skoro odpięcie wtyczki dalej sygnalizuje otwarcie klapy.

Masz gdzieś przetartą/przygniecioną czymś instalację w komorze silnika.

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy to możliwe żeby u mnie nie występowała kontrolka otwarcia maski?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odpowiedz, ostatnio jak jechałem to sygnalizacja otwarcia maski zniknęła, zaparkowałem i po 8 godzinach stania samochodu wsiadłem i od od razu pojawiła się kontrolka otwarcia maski, teraz jak ja znajdę tan kabel jak to wszystko jest w tych oryginalnych otulinach,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś moglby mi powiedzieć gdzie wychodzi przewód tego czujnika(otwarcia maski) z komory silnika .... chodzi mi do ktorej kostki na slupku ?? Mam problem z brakiem sygnalizacji otwarcia maski tego czujnika...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem gdzie na jakim slupku ale na przednim pasie pod zamkiem jest kostka od mikrostyku zamknięcia maski.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

właśnie dowiedziałem się że w paskujest coś takiego jak czujnik przedniej maski:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jest ale z tego co widać na forum to mało komu pokazuje na zagarach otwartą maske;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
właśnie dowiedziałem się że w paskujest coś takiego jak czujnik przedniej maski:D

 

Jest jest, przedlift ma do alarmu, a polift oprócz alarmu sygnalizuje otwarcie na fisie. Poza tym z jego pomocą też kasuje się "komunikat o niskim poziomie oleju" (o tym wszystkim jest na forum).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
polift oprócz alarmu sygnalizuje otwarcie na fisie

no właśnie mi nie sygnalizuje.... a czujnik raczej ok bo pod niego mam podpiete oświetlenie komory i działa ON/OFF

:hmm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

trzeba będzie w wlnej chwili chyba troche pogrzebać przy komorze silnika.

Poza tym z jego pomocą też kasuje się "komunikat o niskim poziomie oleju"

 

zdarzyło się żemiałem praktyczni zerowy stan oleju w silnikui żadnego komunikatu mi nie wywaliło. Czujnik walnięty?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może być czujnik od oleju walnięty, ten od maski służy do skasowania informacji o niskim poziomie, tj. otwarcie maski (sygnał z stycznika) jest niezbędny do skasowania komunikatu, oczywiście pod warunkiem dolania oleju. Teoretycznie jeśli stycznik byłby walnięty, to dolewając oleju ECU nie otrzymałoby informacji o otwarciu maski i pomimo odpowiedniego stanu oleju - komunikat by nie zniknął. Było już o tym na forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak zgadza się a jak dostanie impuls to kasuje go na 100km i znowu wyświetli jak nie będzie uzupełniony.

Może też jeszcze za mało zeszło poniżej minimum i nie wyświetliło,ja zauważyłem że jak żółta kontrolka wyświetli się to bagnet ledwo sięga poziomu końcem czyli dość dużo poniżej min.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

E moim przypadku nie kasuje sie kontrolka oleju po dolaniu oleju oraz nie wyswietla sie kpmunikat otwarcia maski. Mikrostyk sprawdzilem multimetrem i dziala, ciaglas kabla sprawdzona miedzy mikrostykiem a zlaczka przy lampie i jest ok... wie ktos gdzie te kable dalej wychodza albp co moze byc nie tak??

Sorry za bledy pisze z tel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jest jest, przedlift ma do alarmu,

Ja mam przed lifta i mi pokazuje na fisie otwartą maskę .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawości sprawdziłem u siebie ten czujnik. Odpiąłem wtyczkę, na wyświetlaczu pusto. Zwarłem na krótko, też cisza :( Na wtyczce jest tylko +12v. Nie wiem tylko czy warto kupować nowy mikrowłącznik skoro nic nie pokazuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam forumowiczów

Przeszukałem forum, trochę tematów na innych forach ale nie znalazłem odpowiedzi

Ostatnio po zamknięciu auta nie mrugnęły mi światła awaryjne, posprawdzałem wszystkie drzwi, klapę i maske wszystko było domknięte, na następny dzień sprawdzałem olej i okazało się, że to jednak maska

Wykręciłem mikrowłącznik, wyczyściłem, zamontowałem spowrotem ale dalej to samo, wyczytałem w innym temacie jak sprawdzić mikrowłącznik, miernik ustwiłem na mierzenie ciągłości obwodu, podpiełem się pod obydwa piny i miernik piszczy, a po zwarciu mikrostyku przestaje, to mikrowłącznik sprawny?

Dodam jeszcze, że po włączeniu zapłonu ikona niedomkniętej maski znika

Po czym moge dalej szukać i jak mogę chwilowo wyłączyć ten czujnik, bo mrugają mi światła i rozładowują akumulator

Edytowane przez rainman777
Przeniesiony . reg. pkt .2.1.a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
podpiełem się pod obydwa piny i miernik piszczy, a po zwarciu mikrostyku przestaje, to mikrowłącznik sprawny?

 

Wygląda na sprawny. Wtyczkę od tego czujnika masz pod plastikową osłoną przy zbiorniczku wspomagania - sprawdź czy tam dobrze wszystko łączy ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności