Skocz do zawartości
longboy

Świece żarowe układu chłodzenia w TDI

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Dziś sprawdziłem świeczki u siebie , 2 dobre jedna kaplica. Ale co mnie bardziej zmartwiło to brak napięcia na nie podawanego.

Metoda testu - kabelek na minus - żarówka- kabelek to gniazda kabla do świecy czyli praktyczny +.

Efekt brak napięcia na każdym kabelku.

Warunki myślę że spełnione - temp. otoczenia -4, obciążenie silnika tylko dmuchawa ( logiczne) , obroty - bieg jałowy 860, silnik zimny po nocnym postoju.

Tak przekładałem kabel po-kolei z 7 minut od zapalenia auta i nigdzie się napięcie nie pojawiło.

 

Zatem moje pytanie co dokładnie odpowiada za załączenie tych świeczek i gdzie szukać dokładnie problemu ( jak to przekaźnik jaki nr. ?)

 

pacjent tak jak w opisie

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przekaźnik jaki nr. ?)
Przekaźniki :

 

190120111681.jpg

190120111680-2.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tylko jest mały problem u mnie tych przekaźników brak a świece sa

tak to wygląda u mnie

ps. może ktoś wie co to jest za przekaźnik oznaczany na czerwono przezemnie, a może to ten z świec ??

 

IMG_8651.jpg

 

 

ps2. @tomnik - fotografie które zamieściłeś zdaje mi się ze widziałem je na forum i kojaza mi sie z przekaznikami od nagrzewnicy elektrycznej a nie z przekaźnikami od świec, aczkolwiek mogę eis mylić

IMG_8645.jpg

IMG_8647.jpg

IMG_8649.jpg

Edytowane przez dev14

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest to przekaźnik częstotliwości pracy wycieraczek.

Przekaźniki z zamieszczonych przeze mnie zdjęć, nie znajdują się na głównej płycie przekaź., a na dodatkowej umieszczonej przed główną.

Edytowane przez tomnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no tylko ze mi ich tam brak, bo widze ze przed główną , , czyli 2 wnioski ktoś już coś tam "kopał" albo ich tam nie ma i są gdzieś indziej ( pytanie tylko gdzie) , chyba elektryka bedzie trzebabylo odwiedzić :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ps2. @tomnik - fotografie które zamieściłeś zdaje mi się ze widziałem je na forum i kojaza mi sie z przekaznikami od nagrzewnicy elektrycznej a nie z przekaźnikami od świec, aczkolwiek mogę eis mylić
Nie, nie mylisz się. Te modele Passatów wyposażone były w elektr. grzałkę w układzie nadmuchu lub podgrzewacz płynu chłodzącego. Instalacja : przewody, przekaźniki jest taka sama(zasada działania, dwa obwody grzewcze - też). Różnica tylko w odbiorniku. Edytowane przez tomnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jest jeszcze taka możliwość że tam będą?

z tematu rozpiski przekaźników i bezpieczników, , jutro będzie trzeba będzie tam luknąć , tylko brak dokładnego info który to może być ...

Przekaźniki i bezpieczniki w skrzynce elementów eletronicznych w przedziale silnika po lewej stronie(komputer)

 

 

Passat B5 3BG

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

-Przekaźnik małej wydajności ogrzewania, świece żarowe-ciecz chłodząca

-Przekaźnik dodatkowej pompy cieczy chłodzącej, świece żarowe - ciecz chłodząca

-Przekaźnik dużej wydajności ogrzewania, świece żarowe-ciecz chłodząca

-Przekaźnik zasilania napięciem - zacisk 30

-Przekaźnik pompy powietrza wtórnego

-Przekaźnik chłodzenia paliwa

-Przekaźnik odcięcia dopływu paliwa w razie wypadku

-Sterownik pompy cieczy chłodzącej, silnik AGZ

-Bezpiecznik pompy cieczy chłodzącej 5A (tylko silniki AGZ)

-Bezpiecznik urządzenia sterującego silnikiem 15A

-Bezpiecznik świec żarowych 80A

-Bezpiecznik, świece żarowe - ciecz chłodząca 25A

-Bezpiecznik 2, świece żarowe- ciecz chłodząca 50A

-Bezpiecznik świec żarowych 60A

-Bezpiecznik chłodzenia paliwa 10A

 

edit: do bezpiecznikow sie nie dostane podszybia przy - 10 rozbierac to zdeksza ryzyko polamania wiec trzeba czekac na + sowe temp., do tego ropa letnia nawet nie ma go co palic :/

 

edit: jednak nie odposcilem i przy -10 dlalo rade jakos to opanowac, przekazniki mam w rece teraz to trzeba obadac czy sa dobre i czy podaje tam napiecie

mam dokladnie tak samo jak opis tego uzytkownika

Pomysł podsunął mi kolega mewa2002 za co dzięki mu wielkie . Świece załączane są sygnałem z ECU który podaje mase na przekaźniki. W skrzynce ECU masz dwa przekaźniki od tych świec: jeden szary nr 370 i drugi taki mniejszy czarny nr bodajże 395 (przynajmniej u mnie tak jest). Te czarne małe u mnie są dwa - od świec jest ten od lewej (od strony akumulatora). Podłączasz jeden kabelek do pinu nr 85 przekaźnika 370 i drugi do pinu nr 2 przekaźnika 395. Te dwa kabelki łączysz ze sobą, ciągniesz do kabiny, podłączasz do włącznika i od włącznika do masy. W ten sposób sterowanie świecami z ECU jest niezakłócone, a Ty dodatkowo możesz je sobie włączyć kiedy chcesz.

Powtarzam jeszcze raz - tak jest u mnie, Ty masz inny silnik więc nie wiem czy będzie wszystko identycznie, zwłaszcza rozmieszczenie i numery przekaźników.

Jak co podłączyć i do czego ja doszedłem sam za pomocą miernika i żarówki podłączonej do kapturka świecy.

 

edit.

czy powodem nie zalączenia siętych świec moze być to ich ladowanie akumlatora wynosi ok.13,6-13,8mierzone miernikiem ? niezalezne czy sa swiatla wlaczone i cala reszta elektryki czy nie takie mi podaje nonstop ( dodam regler wymieniony na orginal boscha)

Edytowane przez dev14

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie przekaźniki i bezpieczniki od świec są w skrzynce komputera na podszybiu. http://forum.vw-passat.pl/threads/1523-Rozmieszczenie-i-opis-bezpiecznikow-i-przekaznikow Tutaj są zdjęcia na których widać te przekaźniki i duże bezpieczniki. Steruje nimi bezpośrednio sterownik silnika. Sugeruje aby najpierw podłączyć Vaga i sprawdzić czy spełnione są warunki załączenia dogrzewania, następnie sprawdzić stan bloków odpowiedzialnych za sygnalizacje stanu: http://forum.vw-passat.pl/threads/15320-Swiece-zarowe-ukladu-chlodzenia-w-TDI?p=802278&viewfull=1#post802278

Wystarczy że jeden warunek nie będzie spełniony np. z powodu przekłamującego czujnika i napięcie na świecach się nie pojawi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam , u mnie termostat zmieniony , świeca jedna padnięta jak i u DEV14, do tego jeszcze zimny płyn w zbiorniczku wyrównawczym ( jaka może być tego przyczyna????) powiem tylko tyle mam już dosyć tego auta i jego bzdurnych usterek(((( Jeżeli ktoś przechodził podobne problemy to wdzięczny będę za jakiekolwiek sugestie, dodam tylko że VAG nie pokazuje żadnych błędów, przewody do nagrzewnicy ciepłe, wymieniany termostat 3 razy, z odpowietrznika na podszybiu leci płyn więc co jeszcze można zrobić?? Nagrzewa się bardzo powoli. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U siebie świec jeszcze nie sprawdzałem też auto strasznie długo się nagrzewa, termostat nowy, czujnik temperatury też no i tak jak u Fredka ciągle mam zimny płyn w zbiorniku wyrównawczym auto mam od roku i ciągle jest tak samo, co do zimnego płynu to w pracy często bywają auta z grupy VW z ciekawości sprawdzam czy zbiornik wyrównawczy jest zimny i w kilku przypadkach było tak jak u mnie czyli silnik ciepły a zbiornik chłodny

Edytowane przez neoarti

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie dzisiaj po nocy temp. -10*C do -14*C, czas nagrzewania to jakieś 11km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak jutro sprawdze czy sa dobre przekazniki teraz mi sie bardzo nie widzi ich pod aku podpinac przy - 14 stopniach jak sie okaza dobre to trzeba sprawdzic czy napiecie jest tam podawane przez ecu,

VAG jest zbyteczny w tej grupie 17/16 bo skoro kabelkami sie wpialem w obieg z zarowka to powinna na jakies swiecy sie zapalic a tak sie nie dzieje zatem wroc ->kabelki swiec do przekaznika-> przekaznik>kabelki do ecu-> ecu innej mozliwosci nie ma cos jest "kaput"

a warunki sa spelnione. Jak sie nie uda tego naprawic podepne to na "krotko" swoj wlacznik na siwecach ON/OFF podpiete prosto pod aku i oleje caly komputer i jego z d. wziete sterowanie bo mnie juz moj pasztet zaczyna niezle wku......rzac z tymi usterkami nonstop.

A miało być tak pieknie auto VW najlepsza marka- teraz to zaczynam sie przekonywać inaczej -> VW najlepsza marka do wkladania nonstop kasy ... czyli niemiecki szrot.

PS. Płyn hamulcowy się zaczoł tracić , do tego nie rozwiązana sprawa z dymieniem na zimnym silniku do 60-70s. wali na biało z ruły jak sie zagrzeje dymka brak ( nie tylko zimoą ale i latem przy + 20 stopniach.) oraz gorszy rozruch po dłuższym postoju - została tylko juz do wymiany pompa tamdem/vacum reszta wykluczone.

Edytowane przez dev14
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
do wkladania nonstop kasy ... czyli niemiecki szrot.

 

Kolego jak ty wszystko tak podłączasz na krótko to nie pisz tu bzdur ze VW to złe auta porostu jak się dba tak się ma jak nie szanujesz auta i szkoda cie na nie kasy to każde będzie złe !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jak się dba tak się ma ja od lat jeżdżę tylko VW i złego słowa nie dam powiedzieć, na chyba że kolega przy zakupie trafił na jakiś zajechany szrot to współczucia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego jak ty wszystko tak podłączasz na krótko to nie pisz tu bzdur ze VW to złe auta porostu jak się dba tak się ma jak nie szanujesz auta i szkoda cie na nie kasy to każde będzie złe !

 

jak nie znasz historii auta a kupujesz używane ? i zaczyna się pierdzielic poklei co miesiąc jakieś 2 rzeczy super ..., nic na krotko nie podłączam , jak nie dojdę czemu nie grzeją to na krotko podepnę a tak to zdziwiłbyś się jak ja o auto dbam, porostu szlag mnie trafia powoli z tymi usterkami oraz zaniedbaniami poprzedniego właściciela które wychodzą w praniu. Auto miało służyć jako rodzinne a służy od 6 miesięcy jako dojarka budrzetu rodzinnego. Coż może źle trafiłem i jak do wiosny będzie tak dalej to pójdzie do "żyda" najpewniej

 

PS. A Oceniać Kogoś Po Jednym Poście że auta nie szanuje... cóż sam sobie odpowiedz co pomyślałem o osobie to piszącej.

Edytowane przez dev14

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Był wątek na forum gdzie kolega dołożył siobie taki dogrzewasz na świecach i przeprowadzał pomiary jak szybko przyrasta temperatura. Wyniki nie były oszałamiające więc sugeruje jednak aby się nie spodziewać cudów nawet przy sprawnym dogrzewaniu.

Woda w zbiorniczku wyrównawczym wcale nie musi być ciepła, jak sama nazwa mówi to zbiorniczek wyrównawczy i nie jest on w bezpośrednim obiegu cieczy.

Największy wpływ na szybkość nagrzewania będzie miał sprawny termostat i ustawienie nawiewu we wnętrzu - nagrzewnica odbiera spore ilości ciepła z obiegu bezpośredniego a więc studzi silnik.

 

Tak dla pocieszenia to można powiedzieć że o sprawności silnika świadczy też ile ciepła idzie w straty, czyli jak się nie grzeje znaczy że ma dużą sprawność :)

 

ps. nowsze modele począwszy od B6 miały już w opcji tylko dogrzewacze spalinowe o mocy 5kW - 3 świece to moc rzedu do 0,5kW

Do B5 też polecam założyć Webasto...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
VW najlepsza marka do wkladania nonstop kasy ... czyli niemiecki szrot.

 

Sorry kolego ale pisząc taki tekst na forum miłośników tej marki miałeś nadzieje że ktoś ci przyzna że masz racje i pogłaszcze po głowie ?

 

Masz auto które ma 12 lat to dziwi cie że coś się sypie ? pewnie nic poważnego się tam nie dzieje a ty trochę wyolbrzymiasz te problemy no chyba że robiłeś już głowice alternator rozrusznik korba ci poszła bokiem albo zawieszenie z tyłu się sypie no to naprawdę masz szrota

 

Ps. ja cie nie obrażam wypisując że pomyślałem sobie o tobie że lubisz rzeźbić w gównie zakładają taki pstryczki wyłączniczki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

trochę offtopu proszę o wybaczenie

 

@spek - 12 letnie auto pod szyldem VW to chyba nie fiat, renufka czy jakieś chińskie wynalazki tylko miała być solidna niemiecka konstrukcja, lecz póki co się przekonuje z dnia na dzień ze to jest może i niemieckie ale wadliwe nie bardziej niz innych producentów, do tego części sa droższe i w naprawie są problemy - elektroniki od cholery do tego niektóre rozwiązania są beznadziejne. Nie pisze tego jako laik który ma do czynienia z 1 autem i naprawia go w warsztatach , tylko do warsztatu jadę jak juz sam nie poradzę sobie z problemem co zdarza się bardzo ale to bardzo rzadko. Do tego spodziewałem sie więcej po jakże zachwalanym passacie ale mnie rozczarował. I tu nie chodzi o to ze może i kupiłem akurat auto co ma nazwijmy umownie "pecha" ale o to ze takie coś nie powinno mieć miejsca , a wychodzi na to ze jednym trafiają sie dobre okazy , a drugim z auta igła wyskakuje skarbonka bez dna niezależnie od tego jak było wychuchane i wycałowane przez poprzednika. Takie jest moje zdanie i nie muszę podzielać opinii. Do tego to nie forum tylko miłośników ale i ludzi którzy szukają wskazówek i pomocy w naprawie swoich aut wiec poleciałeś trochę na wyrost. Do tego nie lubię i nie rzeźbie w g. ale jak juz rady nie będzie to co wyciągnąć kapturki z świec i olać to czy pakować kase -kase -kase by to może działało albo zrobić to na krotko za pare groszy. Sam sobie odpowiedz.

Poza tym nie miałem na celu nikogo obrazić , jeżeli ktoś się poczuł urażony moja wypowiedzią to z góry przepraszam , to tylko moje zdanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Warunki załączenia:

- silnik pracuje od min. 10 s

- temp. płynu chłodzącego < 70°

- temp. powietrza < 5°

- obr. silnika > 800

- obciążenie Alternatora < 50%

 

Jeżeli panel klimatronika mam na OFF to świece grzeją?:pardon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dev14 ma niestety rację , miało być auto mało awaryjne ,a jest do bani i bardziej awaryjne jak VECTRA mojego ojca ( co kilka dni słyszę a nie mówiłem że PASSAT TO RUINA) , przesiadłem się na paska z BMW E46 i mogę powiedzieć że passat to tandeta ( Końca topienia kasy nie widać i proszę nie pisać że kupiłeś tanio to masz-zapraszam do obejrzenia ) MIAŁO BYĆ SUPER , ALE MAM NADZIEJE ŻE W KOŃCU TRAFIĘ NA FRAJERA KTÓRY MNIE POZBAWI PROBLEMU))))) ale to nie ten temat, więc jeżeli ktoś ma pomysł dotyczący naprawy to czekam na sugestie-- pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności