Jump to content
Guest mikefyda

problem z wymiana zarowki z przodu

Recommended Posts

Teraz już wiem że h7 na mijania a na forum wyczytałem ze h1....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też się zastanawiałem jak wyjąć postoje ale jest jeden tylko sposób ciągnąć za całą wtyczkę tzn kable od postojówek :) pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wyjąć lampę

Do tego zderzak trzeba zdjąć.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wie ktos jak wymienic przednie postojowki w B5 FL? ;)

 

da się bez wyciągania lampy i zderzaka trzeba tylko troche podłubać ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wystarczy wymacać kable od wtyczki postojówki i je pociągnąć ;) Uchwyt jest tak skonstruowany że kabli na pewno z wtyczki nie wyrwiesz ;) Pociągnij za kable bez obaw, postojówki nie siedzą "na amen" - wychodzą dosyć lekko ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wyjąć lampę
To chyba w wersji przed liftem ;)

 

Wystarczy wymacać kable od wtyczki postojówki i je pociągnąć Uchwyt jest tak skonstruowany że kabli na pewno z wtyczki nie wyrwiesz Pociągnij za kable bez obaw, postojówki nie siedzą "na amen" - wychodzą dosyć lekko
Dokladnie tak jak piszesz.

Wymiana faktycznie prosta.

Dzieki.

 

Teraz kolejny problem.

Co moze byc, ze po wymianie zarowki H7 z lampy po stronie pasazera zniknela charakterystyczna gorka snopu swiatla? Probowalem na paru zarowkach i to samo. Regulowalem gora/dol i nie pojawia sie. Ruszam zablokowano zarowka w gniezdzie i zmienia sie tylko slup swiatla - robi sie mocniejszy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesli chodzi o __/ cos takiego to nasze lampy sa regulowane na prawo i lewo stronny ruch. mozliwe ze masz tak jak ja ustawione na ___.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jesli chodzi o __/ cos takiego to nasze lampy sa regulowane na prawo i lewo stronny ruch. mozliwe ze masz tak jak ja ustawione na ___.
Mialem na obydwu lampach __/.

Zdjecie sprzed 2 tyg. przed wizyta u diagnosty:

8a8eafd7a2064f7fm.jpg

 

Diagnosta obnizyl mi wysokosc obydwu lamp, oraz przestawil gorke w lampie kierowcy.

Tydzien pozniej wymienilem zarowki i efekt taki, ze teraz brak __/ po prawej stronie na zdjeciu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
zazwyczaj po zmianie zarówek trzeba ustawić światła....
A niby dlaczego, skoro zarowka moze siedziec tylko w jednej pozycji? Zle sie jej nie da wsadzic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W srodku lampy jest przesłona, którą musisz wymacać i przestawić ;) Nie pamiętam czy jest po prawej czy po lewej stronie soczewki, musisz włożyć ręke i sprawdzić samemu ;) Przerabiałem ten temat u siebie i da się to ogarnąć bez wyciągania lampy ;)

 

Swoją drogą wydaje mi sie że u Ciebie jest wszystko okay ;)

 

fed9cc5bb6eed173m.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Swoją drogą wydaje mi sie że u Ciebie jest wszystko okay
Hmmm. Powyzsze zdjecie jest sprzed dwoch tygodni przed wymiana zarowek.

A tak wyglada aktualnie:

1ab7f157de73fcc9m.jpg

 

Kiepskie ujecie. W wolnej chwili je powtorze.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

W srodku lampy jest przesłona, którą musisz wymacać i przestawić
Chyba faktycznie cos z ta przeslona u mnie sie stalo, bo jak ruszalem zarowke w gniezdzie to zmienial sie snop swiatla na mocniejszy u dolu, a w drugiel lampie natezenie swiatla pozostawalo jednakowe mimo ruszania zarowka..

 

Rozumiem, ze trzeba palcem grzebalcem lub drutem wymacac przeslone w otworze na zarowke mijania?

Edited by Jericho

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Ten cwancyk to taka blaszka, której przestawianie powoduję że reflektor świeci albo poziomo albo zewnętrzna strona snopu światła jest podniesiona. Do blaszki jest dostęp po zdjęciu klapki przykrywajacej regulator wysokości reflektora. Znajduje się ona na wysokości białej złączki tego regulatora nieco w głębi od strony żarówki swiatła mijania. Można podejrzeć lusterkiem a potem wyczuć palcem. Położenie do góry - snop poziomy, na dół - snop podniesiony.

Reasumując: dla lewego reflektora blaszkę ustawiamy do góry, dla prawego na dół.

Tak jest w reflektorach firmy Hella."

 

Moze ten tekst Ci jakos pomoze. Powodzenia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj zmienilem zarowki miejscami. Przy okazji looknalem w otwor na zarowke drogowa i nie zauwazylem zadnej wajchy do przestawiania przeslony. Nad regulatorem wysokosci w glebi wystawalo tylko biale plastikowe jakby pokretlo o ksztalcie _|_, ale nie chcialo drgnac w zadna strone. Po zmianie zarowek jadac wieczorkiem wydawalo mi sie ze charakterstyczny schodek _/ na lampce powrocil ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zeby wymienic zarówkę strony lewej (siedząc w aucie) Zdejmujesz osłonkę zbiorniczka wspomagania (z zielonym korkiem) Trzyma się ona na 1dnym zatrzasku który znajduje się od strony kabiny patrząc na auto od przodu.

 

A gdzie i jak należy przyłożyć siłę, żeby odpiąć ten zatrzask? Próbowałem dzisiaj zdjąć tę osłonę, ale nie dałem rady. Nie chciałem nic połamać więc odpuściłem. Czy mógłby ktoś rozwinąć temat sposobu demontażu samej osłony?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikt nie chce nic napisać, to opiszę jak poradziłem sobie z problemem. Otóż u mnie z osłonką zbiorniczka wyrównawczego problem przedstawiał się mniej więcej tak, jak już to opisano kiedyś na forum:

 

W moim pasku wygląda to podobnie jak na zdjęciach powyżej, jednak na osłonie nie mam tych dwóch zaślepek i śrub. Po prostu jest tam jakiś zatrzask i muszę delikatnie pociągnąć do góry. Ale to i tak nie wszystko, bo trzeba jakoś dostać się do śruby, którą ta osłona przykręcona jest do blachy. Na pierwszy rzut oka to trochę anormalne, bo trzeba osłonę dość mocno odgiąć i mam wrażenie, że może pęknąć...

 

No więc poradziłem z tym sobie bez odkręcania jakichkolwiek śrub. Po prostu odgiąłem tę plastikową osłonę mocno do góry od przodu - czyli od strony gdzie jej nic nie trzyma. Po opuszczeniu w dół dała się ona bez problemu wyjąć z zatrzasku i moim oczom ukazał się nieosłonięty zbiorniczek wyrównawczy. A potem to już banalna historia.

 

Spalona żarówka miała sygnaturę PHILIPS GERMANY, a więc duże prawdopodobieństwo, że jeździła w aucie od nowości, tj. od 2002 roku. W przypadku dobrych, markowych żarówek jest to jak najbardziej możliwe, ale i godne podziwu. Na jej miejsce powędrowała żaróweczka Osram Ultra Life, która mam nadzieję nie będzie wymagała już wymiany.

 

P.S. B5fl to nadal jeszcze super autko. Szwagier w 4 lata młodszej Cytrynie C5 wymienia H7 średnio raz na 2 miechy, a wierzcie mi że nie jest to tam tak proste jak w Pasku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Spalona żarówka miała sygnaturę PHILIPS GERMANY, a więc duże prawdopodobieństwo, że jeździła w aucie od nowości, tj. od 2002 roku.

 

Na pewno nie od nowości .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spalona żarówka miała sygnaturę PHILIPS GERMANY, a więc duże prawdopodobieństwo, że jeździła w aucie od nowości, tj. od 2002 roku. W przypadku dobrych, markowych żarówek jest to jak najbardziej możliwe, ale i godne podziwu.

 

Nie ma takiej opcji, zeby tyle czasu wytrzymała :fajny

Ja nawet teraz jak kupuję żarówki, to mają GERMANY napisane - i co? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy