mariusho Zgłoś #1 Napisano 5 Października 2007 Witam, od paru dni świeci mi się kontrolka ASR przy właczaniu zapłonu nie ma żadnych sygnałow dźwiękowych, palą się kontrolki ASR i ABS, potem ABS znika i zostaje ASR System ABS działa natomiast nie ma ASRu, sprawdzałem na drodze Co to może byćPo podłaczeniu do kompa jest coś takiego: Controller: 8E0 614 111 AH Component: ABS/ASR 5.3 FRONT D10 Coding: 00012 Shop #: WSC 05314 1 Fault Found: 18258 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ECU P1850 - 35-10 - - - Intermittent Co to może być ? Pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matwiejko Zgłoś #2 Napisano 6 Października 2007 w moim pasku raz po rozruchu wyskoczyła kontrolka abs i esp i pokazał sie komunikat servis, u brata w audi a6 jest ten sam problem, nie gaśnie kontrolka od asr ale nic z tym nie robi tylko jeździ dalej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość heban00 Zgłoś #3 Napisano 4 Maja 2008 ja mam podobny problem zapala mi sie od czasu do czasu kontrolka abs i asr i nie gasnie co może być ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mysterx Zgłoś #4 Napisano 4 Maja 2008 Niestety – podstawa to diagnostyka VAG ! ASR jest ściśle połączony z ABS. Jeśli ABS funkcjonuje, to bez VAG-a ani rusz !!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubam76 Zgłoś #5 Napisano 12 Maja 2008 w moim B5 od wczoraj przy naciśnieciu pedału hamulca zapala się kontrolka ASR po następnym naciśnięciu gaśnie,czasami mam już dość tych drobnych usterek,bo kilka dni temu wiatrak od klimy przestał się kręcić i musze na forum poszukać jak go zdemontować bo jakby odpadł od napędu bo sam napęd się kręci tylko plastik jest jakby odłączony. ok znaleziona przyczyna nalewałem płyn do spriskiwaczy i coś tam sie wylało,po wyschnięciu jest ok.może ktoś będzie miał taki nr to się uspokoi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Piterek Zgłoś #6 Napisano 17 Maja 2008 Koledzy ja tez mam podobny problem dotyczacy kontrolki ASR i zgory bardzo przepraszam jesli wypowiadam sie w nieodpowiednim miejscu a jesli juz tak jest to bardzo prosze mnie poprawic bo nie robie tego celowo... Moj problem polega na tym ze dzisiaj na tyl swojego autka zalozylem felgi 17-calowe o rozmiarze opony 225/50/R17 i zauwazylem ze gdy sie rozpedzam to przy predkosci 80km/h zaczyna mi sie swiecic kontrolka ASR i nie moge nabrac wiekszej predkosci bo blokuje system ASR i wyczuwam jak auto zaczyna hamowac...Nie wiem czy to ma jakis zwiazek z tym ze zalozylem takie felgi i opony ale od tego momentu jak dokonalem tej zmiany to pojawil sie ten problem.Jesli ktos z Was spotkal sie juz z takim problemem lub ktos z Was cos wie na ten temat co to moze byc to bardzo prosze o pomoc bo dzisiaj wyjezdzajac za miasto przystapilem do wyprzedzania wyjezdzajac na lewy PAS i wiele nie brakowalo a byloby to moje ostatnie wyprzedzanie. Dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubam76 Zgłoś #7 Napisano 20 Maja 2008 ... Moj problem polega na tym ze dzisiaj na tyl swojego autka zalozylem felgi 17-calowe o rozmiarze opony 225/50/R17.... tylko na tył założyłeś takie koła??? bo jeżeli tak to masz już przyczyne, nie sprawdziłem osobiście, ale ASR może mieć swoje wariacje jeżeli masz różny rozmiar opon a ty chyba założyłeś dwa walce na tył Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Piterek Zgłoś #8 Napisano 21 Maja 2008 ... Moj problem polega na tym ze dzisiaj na tyl swojego autka zalozylem felgi 17-calowe o rozmiarze opony 225/50/R17.... tylko na tył założyłeś takie koła??? bo jeżeli tak to masz już przyczyne, nie sprawdziłem osobiście, ale ASR może mieć swoje wariacje jeżeli masz różny rozmiar opon a ty chyba założyłeś dwa walce na tył Tak kolego dokladnie tak jak mowisz... teraz juz do przodu zalozylem 225/45/R17 a z tylu mam nadal 225/50/R17 i problem zniknal ale... Dzisiaj jak zalozylem te oponki na przod to postanowilem sprawdzic jak te kolka sie kreca i... rozpedzam sie normalnie bez problemu wszystko ok.dochodze do 140km/h puszczam noge z gazu(nie hamujac) bo gosc przede mna zwolnil zjechal na drugi pas i ja znow w pedal a autko zadnej reakcji tak jakby hamowal i stracil moc i tak na kazdym biegu jakby chodzil bez turbo i pozniej juz przy najnizszych predkosciach tez nie ma mocy no i teraz juz jestem naprawde zly i nie wiem co mam robic.Pozniej wieczorkiem pojechalem w jedno miejsce i wszystko bylo ok.do momentu kiedy na 3 biegu chcialem go dociagnac do 4tys. znow pojawil sie ten problem i teraz juz w ogole nie ma mocy i na kazdym biegu jest uczucie jakby mi ktos przyczepil przyczepe 5-cio tonową. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Charakterek Zgłoś #9 Napisano 22 Maja 2008 Na początek trochę teorii (tu podeprę się instrukcją) Elektroniczny program stabilizujący (ESP) Zawiera w sobie systemy Elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego (EDS) oraz układ zapobiegający uślizgowi przednich kół przy ruszaniu (ASR). ESP zmniejsza niebezpieczeństwo zarzucenia, przy czym hamuje poszczególne koła. Za pomocą skrętu kierownicy i prędkości samochodu wyznaczany jest kierunek jazdy określony przez kierowcę i porównywany z rzeczywistym zachowaniem się samochodu. W razie odchylenia, jak np na początku zarzucenia samochodu układ ESP hamuje automatycznie odpowiednie koło. Układ ASR (będący zarówno samodzielnym systemem jak i integralną częścią układu ESP) zapobiega w samochodach z przednim napędem, poprzez zmniejszenie mocy silnika, nadmiernym obrotom kół napędowych podczas przyspieszania, Urządzenie współpracuje w całym zakresie prędkości z ABS. Dzięki regulacjo poślizgu ruszanie, przyspieszanie i podjazd pod wzniesiennia zostaje znacznie ułatwiony. W celu zagwarantowania bezusterkowego działania ASR należy założyć na wszystkich czterech kołach takie same opony. Różne obwody opon mogą prowadzić do nieoczekiwanego zmniejszenia mocy silnika) I tu dochodzimy do sedna Konkluzja. Twój samochód myśli, że jest w ciągłym poślizgu. Jak jedziesz szybko tył obraca się wolniej niż przód i samochód chce to wyrównać. Zatem zmień kapcie na identyczne i problem zniknie. Albo jeszcze możesz nacisnąć ten przycisk ASR, wyłączyć system i zobaczyć co się dzieje! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Piterek Zgłoś #10 Napisano 22 Maja 2008 Na początek trochę teorii (tu podeprę się instrukcją) Elektroniczny program stabilizujący (ESP) Zawiera w sobie systemy Elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego (EDS) oraz układ zapobiegający uślizgowi przednich kół przy ruszaniu (ASR). ESP zmniejsza niebezpieczeństwo zarzucenia, przy czym hamuje poszczególne koła. Za pomocą skrętu kierownicy i prędkości samochodu wyznaczany jest kierunek jazdy określony przez kierowcę i porównywany z rzeczywistym zachowaniem się samochodu. W razie odchylenia, jak np na początku zarzucenia samochodu układ ESP hamuje automatycznie odpowiednie koło. Układ ASR (będący zarówno samodzielnym systemem jak i integralną częścią układu ESP) zapobiega w samochodach z przednim napędem, poprzez zmniejszenie mocy silnika, nadmiernym obrotom kół napędowych podczas przyspieszania, Urządzenie współpracuje w całym zakresie prędkości z ABS. Dzięki regulacjo poślizgu ruszanie, przyspieszanie i podjazd pod wzniesiennia zostaje znacznie ułatwiony. W celu zagwarantowania bezusterkowego działania ASR należy założyć na wszystkich czterech kołach takie same opony. Różne obwody opon mogą prowadzić do nieoczekiwanego zmniejszenia mocy silnika) I tu dochodzimy do sedna Konkluzja. Twój samochód myśli, że jest w ciągłym poślizgu. Jak jedziesz szybko tył obraca się wolniej niż przód i samochód chce to wyrównać. Zatem zmień kapcie na identyczne i problem zniknie. Albo jeszcze możesz nacisnąć ten przycisk ASR, wyłączyć system i zobaczyć co się dzieje! Powiem Ci szczerze kolego ze caly czas myslalem o tym samym tzn.ze przyczyna tego moga byc dwa rozne profile opon.Na poczatku sugerowalem sie tym ze gdy wiekszy profil to mniejsze prawdopodobienstwo uszkodzenia felgi no bo tak zapewne jest ale niestety bedzie musial przelozyc.Mam felgi 7,5/R17 i na tyle auta przy tej oponie 225/50/R17 rant felgi jest gleboko schowany i wiadomo ze stoi deko wyzej a przy 225/45 nie wyglada to zbyt ciekawie...No ale wniosek taki ze trzeba zamienic oponki i jakies 450-500zł znow pęknie:-/ Dzieki kolego za porade i pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Piterek Zgłoś #11 Napisano 22 Maja 2008 Kolego char a jak myslisz co bedzie gdy na tyl zamiast tych 225/50/R17 zaloze 235/45/R17? Wtedy na przodzie bedzie 225/45/R17 a na tyle 235/45/R17. Czy ASR przyczepi sie do szerokosci opony? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #12 Napisano 22 Maja 2008 Wedlug mnie to nie, chodzi tylko o srednice kola. Po prostu gdy ktores kolo jest np wieksze to abs wykrywa ze to kolo kreci sie wolniej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Charakterek Zgłoś #13 Napisano 22 Maja 2008 Kolego char a jak myslisz co bedzie gdy na tyl zamiast tych 225/50/R17 zaloze 235/45/R17? Wtedy na przodzie bedzie 225/45/R17 a na tyle 235/45/R17. Czy ASR przyczepi sie do szerokosci opony? Zobacz sobie: http://www.opony.com.pl/opony/opony_zamienniki.asp Do szerokości się nie przyczepi, ale do RÓŻNIC prędkości i owszem. Bo nawet przy 50 km/h różnice już są... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Piterek Zgłoś #14 Napisano 22 Maja 2008 Super kolego char ! teraz juz wszystko jasne i nie pozostaje nic innego jak taki sam rozmiar opon na obu osiach.Chcialem dobrze dla mojego autka ale niestety elektronika i wszystkie nowoczesne systemy okazuja sie sila wyzsza:( Sliczne dzieki za uwage. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubam76 Zgłoś #15 Napisano 28 Maja 2008 Może mam już za dużo lat i stałem się starym piernikiem, ale po kilku autach dokładnie dwóch z profilem opony podobnym do twojego,bo auto ładnie wyglada mam głęboko w d.... zakładanie na polskie drogi alusów, tym bardziej na niskim profilu.Także teraz jak fabryka karze zwykłe stalówki z orginalnym rozmiarem i tyle.No ewentualnie może nie tak efektywne, ale orginalne alusy,zawsze są trochę mocniejsze chociaż trafisz na dobre dziurki bo nasi drogowcy,mają tyle km autostrad do budowania....to potraktuje alusa z odpowiednią delikatnościa słonia.Ale każdy musi na własnej skórze się przekonać. Także życze miłej jazdy i jak najmniej dziur na drodze,chociaż to jak życzenie,że politycy zaczną myśleć o zwykłych ludziach,a nie o grubości swoich portfelów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość erap Zgłoś #16 Napisano 9 Kwietnia 2009 Koledzy z wypowiedziami powyżej najwyraźniej mają racje, szerokość opony nie ma znaczenia dla ASR ale wysokość opony ma i to bardzo duże znaczenie. Właśnie założyłem opony na przód 60 a na tył 65 i ASR na każdym zakręcie się włącza i odcina moc silnika a wcześniej jak jeździłem na oponach tej samej wysokości nie było takiego problemu mimo iż ich szerokośc była inna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wazzi Zgłoś #17 Napisano 9 Kwietnia 2009 Przede wszystkim do ASR nie ma nis wspolnego z tylnymi kolami, bo asr zapobiega tylko uslizgowi kol napedowych, chyba ze mowisz o esp wtedy faktycznie jest tak jak mowisz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tttwp Zgłoś #18 Napisano 10 Listopada 2009 witam podczas jazdy,kiedy auto jedzie bardzo pomalu(toczy sie 5km na godz) nacziskam na hamulec zeby sie zaczymac czuje jaby abs zaczol dzialac i slychac maly zgrzyt.podczas jazdy zapalaja sie czasami kontrolki asr i abs. gdy jade szybciej i hamuje ostrzej wszystko jest ok.problem jest tylko gdy jade powoli, jak np w korku ruszm i staje slychac zgrzyt i pod noga hamulca czuc jak by abs.dzisiaj podczas jazdy zapalila sie sama kontrolka asr przes chwilke auto tez troszke dziwnie zareagowalo. co to moze byc powodem tego ze lampki sie zapalaja i czuc ten zgrzyt. z gory dzieki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kreska Zgłoś #19 Napisano 14 Grudnia 2009 Witam. Forum przeglądam od około 8 miesięcy, kiedy to zdecydowałem się na kupno Passata i szukałem rad odnośnie tego, na co warto zwracać uwagę. Auto spisuje się bezproblemowo, ale teraz coś mnie zaciekawiło i musiałem w końcu napisac pierwszego posta Przejdźmy do sedna sprawy. Mam taki problem i zarazem pytanie. Posiadam Passata 3B 1.9TDI AJM z automatyczną skrzynią biegów. Rozszyfrowałem wyposażenie wypisane na naklejce zgodnie z tematem z tego forum. Jednym z elementów wyposażenia mojego auta jest system ASR (sam, bez ESP). I tu właśnie mam pytanie. Auto było sprowadzone z Holandii, więc instrukcja jest w abstrakcyjnym dla mnie języku. Udało mi się załatwić instrukcję w języku polskim, ale jak na złość brakuje w niej strony dotyczącej systemu ASR. Czy przycisk ASR przy włączonym systemie powinien się podświetlać tak jak przycisk od podgrzewaniea tylnej szyby, tj. kiedy jest wyłączony świecić na czerwono, kiedy włączony na żółto? Z tego co zobaczyłem w instrukcji przy opisie kontrolek, kontrolka od ASR powinna stale świecić kiedy jest on wyłączony. Jednak u mnie system nie działa nawet jak kontrolka się nie świeci. Dzisiaj spadło sporo śniegu, więc chcialem zobaczyć jak to działa, ale nie ma żadnej różnicy w ruszaniu z systemem włączonym i wyłączonym, z czego wnioskuje, że ASR po prostu nie działa. Wiem jak to powinno mniej więcej wyglądać, bo do tej pory miałem Opla Vectre w automacie, w którym też był ASR i tam z włączonym systemem mulił jak nie wiem, ale koła nie boksowały. OD razu mówię, że pod komputer nie podpinałem, bo jak już wspomniałem, dopiero dzisiaj zauważyłem problem. Ktoś jednak może miał taki problem, że mimo braku jakiejkolwiek sygnalizacji ze strony samochodu system mu nie działał i jakoś go rozwiązał? No i prosiłbym o odpowiedź na pytanie dotyczące podświetlenia przycisku. Z góry dziękuję. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darekj61 Zgłoś #20 Napisano 14 Grudnia 2009 Podświetlenie przycisku się nie zmienia. Jak ASR jest wyłączony to powinna zaświecić się kontrolka na desce. Podczas ruszania/jazdy jak mocno depniesz tak aby koła straciły przyczepność to kontrolka na desce zacznie migać tzn że załączył się ASR Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach