nazol_88 Zgłoś #21 Napisano 26 Listopada 2014 Witam wszystkim! Mam problem jak w temacie a mianowicie posiadam Passata 1,9 tdi 130 KM silnik AWX po wymianie rozrządu wentylator chłodnicy pracuje cały czas. Przed wymiana rozrządu było wszystko w porządku tzn wentylator zaczął się włączać przy 90°C a teraz zaraz po odpaleniu ( dodam że wentylator jest na sprzęgle wiskotycznym i pracuje na 2 prędkościach) wg ELSy wentylator załącza się: ( Temperatury przełączania: 1. stopień - włączenie: 92 ... 97 °C, wyłączenie: 84 ... 91 °C; 2. stopień - włączenie: 99 ... 105 °C, wyłączenie: 91 ... 98 °C) po sprawdzeniu żadnych błędów nie ma... sprawdzone obydwa czujniki temperatury i są w porządku. Moja ingerencja w wentylator przy zmianie rozrządu tyczyła się tylko odkręceniem wiatraka. Prosiłbym o pomoc w rozwiązaniu problemu który mnie bardzo nurtuje i przeszkadza. Jak sprawdzić poprawność działania sprzęgła wiskotycznego? Z góry dziękuje za jakiekolwiek sugestie. Pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kasztel Zgłoś #22 Napisano 26 Listopada 2014 A w jakiej pozycji było odłożone sprzegło ? Wiskozy nie wolno kłaść na płasko bo olej sie przeleje nie tam gdzie trzeba. Musi byc odkładane w pozycji stajacej tak jak jest zamontowane na aucie inaczej moze sie uszkodzic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nazol_88 Zgłoś #23 Napisano 26 Listopada 2014 A w jakiej pozycji było odłożone sprzegło ? Wiskozy nie wolno kłaść na płasko bo olej sie przeleje nie tam gdzie trzeba. Musi byc odkładane w pozycji stajacej tak jak jest zamontowane na aucie inaczej moze sie uszkodzic[/QUOTDziękuję za szybką odpowiedź! wiesz co odłożyłem na płasko:/ myślisz że przez to mogło się uszkodzić? - - - - - aktualizacja - - - - - A w jakiej pozycji było odłożone sprzegło ? Wiskozy nie wolno kłaść na płasko bo olej sie przeleje nie tam gdzie trzeba. Musi byc odkładane w pozycji stajacej tak jak jest zamontowane na aucie inaczej moze sie uszkodzic Wiesz co ja nie odkręcałem w ogóle tego sprzęgła odkręciłem tylko wiatrak który jest przykrecany do sprzęgła także sprzęgło nie było wogóle wyciągane! Przepraszam za błąd! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_pesel Zgłoś #24 Napisano 26 Listopada 2014 A w jakiej pozycji było odłożone sprzegło ? Wiskozy nie wolno kłaść na płasko bo olej sie przeleje nie tam gdzie trzeba. Musi byc odkładane w pozycji stajacej tak jak jest zamontowane na aucie inaczej moze sie uszkodzic dziwna teoria... myślisz że w sklepach/hurtowniach tego przestrzegają układając towar na półkach? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PersoN Zgłoś #25 Napisano 26 Listopada 2014 Jak sprawdzić wisko ?? mogę je zablokować przed odpaleniem i nie powinno się kręcić ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #26 Napisano 26 Listopada 2014 Jak sprawdzić wisko ?? mogę je zablokować przed odpaleniem i nie powinno się kręcić ?? Jak silnik zimny i wisko sprawne to można bez problemu palcem zablokować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PersoN Zgłoś #27 Napisano 26 Listopada 2014 dzięki jutro rano to sprawdzę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirek-pas Zgłoś #28 Napisano 26 Listopada 2014 wentylator chłodnicy pracuje cały czasPozdrawiam! Bo ma się obracać cały czas od odpalenia silnika nawet w czasie mrozów. Im wyższa temp. płynu, tym szybciej. http://r-service.pl/oferta/sprzegla-wiskotyczne-wentylatorow-chlodnicy.html Natomiast lewy wentylator podłączony do czujnika przy chłodnicy włącza się przy ok. 100*C płynu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nazol_88 Zgłoś #29 Napisano 26 Listopada 2014 Ja u siebie jak zablokuje wiatrak przed odpaleniem i odpalę to się wiatrak nie kręci ale jak tylko puszcze to zaraz zaczyna i nabiera obrotów i nie zatrzymam już go niestety ręką ani niczym... a przed wymiana rozrządu się nie kręcił się na zimnym dopiero po nagrzaniu... - - - - - aktualizacja - - - - - Bo ma się obracać cały czas od odpalenia silnika nawet w czasie mrozów. Im wyższa temp. płynu, tym szybciej.http://r-service.pl/oferta/sprzegla-wiskotyczne-wentylatorow-chlodnicy.html Natomiast lewy wentylator podłączony do czujnika przy chłodnicy włącza się przy ok. 100*C płynu. Ja u siebie jak zablokuje wiatrak przed odpaleniem i odpalę to się wiatrak nie kręci ale jak tylko puszcze to zaraz zaczyna i nabiera obrotów i nie zatrzymam już go niestety ręką ani niczym... a przed wymiana rozrządu się nie kręcił się na zimnym dopiero po nagrzaniu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirek-pas Zgłoś #30 Napisano 27 Listopada 2014 (edytowane) a przed wymiana rozrządu się nie kręcił się na zimnym dopiero po nagrzaniu... - - - - - aktualizacja - - - - -. Już wtedy był uszkodzony. Powinien się kręcić zaraz po odpaleniu. Zatrzymany i puszczony dalej kręci - co oznacza, że żadna usterka go nie hamuje [n.p. łożysko]. Na zimnym obracanie powoduje pęd powietrza z paska. Możesz się upewnić - podjechać na warsztat i poprosić mechanika żeby pokazał Ci działanie wentylatorów w innych samochodach i nie będziesz miał wątpliwości. Prawdopodobnie wentylator z wiskozą do wymiany. Edytowane 27 Listopada 2014 przez mirek-pas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nazol_88 Zgłoś #31 Napisano 27 Listopada 2014 Już wtedy był uszkodzony. Powinien się kręcić zaraz po odpaleniu. Zatrzymany i puszczony dalej kręci - co oznacza, że żadna usterka go nie hamuje [n.p. łożysko]. Na zimnym obracanie powoduje pęd powietrza z paska. Możesz się upewnić - podjechać na warsztat i poprosić mechanika żeby pokazał Ci działanie wentylatorów w innych samochodach i nie będziesz miał wątpliwości. Prawdopodobnie wentylator z wiskozą do wymiany. Dlaczego twierdzisz że przed wymianą był uszkodzony? Jeżeli 1 stopień wentylatora powinien załączyć się przy ok 92-97°C i u mnie tak się załączał. Sprawne wisko jak jest zimne powinno być całkowicie rozłączone czyli nie powinien być przekazywany moment obrotowy. Zachodzę w głowę co mogłem zrobić nie tak że się być może uszkodziło...;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirek-pas Zgłoś #32 Napisano 27 Listopada 2014 (edytowane) Dlaczego twierdzisz że przed wymianą był uszkodzony? Jeżeli 1 stopień wentylatora powinien załączyć się przy ok 92-97°C i u mnie tak się załączał./ To wentylator drugi z silniczkiem elektrycznym podłączony do czujnika temp. cieczy na wężu przy chłodnicy. Sprawne wisko jak jest zimne powinno być całkowicie rozłączone czyli nie powinien być przekazywany moment obrotowy. I tak jest - uruchamia go pęd powietrza z paska klinowego po odpaleniu silnika. Edytowane 27 Listopada 2014 przez mirek-pas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1212kris Zgłoś #33 Napisano 4 Grudnia 2014 witam czy wentylator wisko ma sie kręcic na wolnych obrotach pełnym pędem? ponieważ mam wrazenie ze cos z nim nietak ledwo go ręką zatrzymałem mało mi palcy nie urwało.bardzo wolno uzyskuje temperature 90st po przejechaniu 15km wymieniłem oryginalny termostat ale to nic nie daje i jeszcze powiedzcie mi czy sprzegiełko na alternatorze ma cos wspólnego z wiatrakiem ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #34 Napisano 4 Grudnia 2014 Na zimnym silniku wisko powinno się dać swobodnie zatrzymać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirek-pas Zgłoś #35 Napisano 5 Grudnia 2014 witam czy wentylator wisko ma sie kręcic na wolnych obrotach pełnym pędem? Może tak być, a nawet musi kiedy jest wysoka temp. cieczy chłodzącej [po zatrzymaniu pojazdu temp. nawet wzrasta]. Szczególnie dzieje się to w upały. Im wyższa temp. cieczy chłodzącej tym gęściejszy olej wiskotyczny oddziałujący na sprzęgiełko i powoduje szybsze obroty wentylatora. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #36 Napisano 6 Grudnia 2014 witam czy wentylator wisko ma sie kręcic na wolnych obrotach pełnym pędem? ponieważ mam wrazenie ze cos z nim nietak ledwo go ręką zatrzymałem mało mi palcy nie urwało.bardzo wolno uzyskuje temperature 90st po przejechaniu 15km wymieniłem oryginalny termostat ale to nic nie daje i jeszcze powiedzcie mi czy sprzegiełko na alternatorze ma cos wspólnego z wiatrakiem ? u mnie jest tak ze jak silnik pracuje to delokatnie sie kreci wiatrak ale moge jego reka zatrzymac swobodnie sprzegielko na alternatorze sprawdz zdejmnij pasek i i reka zobacz czy w jedna strone chwyta a w druga nie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1212kris Zgłoś #37 Napisano 6 Grudnia 2014 wentylator odrazu chodzi na pełnych obrotach jak go odpalam zimnego nawet przy temp minusowej a zeby zdjąc pasek to nie jest takie łatwe, może go zdejmę ale założyc to sie juz może nie udać najlepszym rozwiązaniem bedzie niestety zdjęcie przodu i odrazu wymiana napinacza paska wielorowkowego którego jeszcze nie wymieniałem a już słychac jego łożysko wolę to zrobić teraz niż gdzieś na drodze stanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grabek150 Zgłoś #38 Napisano 1 Lutego 2016 Witam Odkopie trochę temat, nie będę zakładał nowego Mam problem z wentylatorem małym, chłodnicy a mianowicie jak otworze maskę i mam odpalone auto lub włączony włączony to wentylator od razu się załącza, jak zamknę lub rozłączę czujnik maski to się rozłącza, Co może być nie tak ? czujnik maski ma jakieś powiązanie z wentylatorem ? Myślałem, że może kable się przetarły, ale są ok, bo problem się mi zaczął jak pomiędzy wentylator duży a mały wrąbała mi się jakaś uszczelka i wentylator miał dość spory opór, a nie wiem jak długo tak jeździłem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #39 Napisano 1 Lutego 2016 to wentylator od climy bedzie zasze sie zalanczal jak clima bedzie wlaczona przelacz na ECON i nie powinien pracowac jesli pracuje to znaczy ze cos z elektryka (pozniej pomyslimy ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grabek150 Zgłoś #40 Napisano 2 Lutego 2016 Wlaczalem na econ i dalej chodzi, wylaczalem calkowicie dalej chodzi To tak praktycznie nagle mi sie stalo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach