Skocz do zawartości
marhal

Wentylator chłodnicy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkim! Mam problem jak w temacie a mianowicie posiadam Passata 1,9 tdi 130 KM silnik AWX po wymianie rozrządu wentylator chłodnicy pracuje cały czas. Przed wymiana rozrządu było wszystko w porządku tzn wentylator zaczął się włączać przy 90°C a teraz zaraz po odpaleniu ( dodam że wentylator jest na sprzęgle wiskotycznym i pracuje na 2 prędkościach) wg ELSy wentylator załącza się:

( Temperatury przełączania: 1. stopień - włączenie: 92 ... 97 °C, wyłączenie: 84 ... 91 °C; 2. stopień - włączenie: 99 ... 105 °C, wyłączenie: 91 ... 98 °C)

po sprawdzeniu żadnych błędów nie ma... sprawdzone obydwa czujniki temperatury i są w porządku.

Moja ingerencja w wentylator przy zmianie rozrządu tyczyła się tylko odkręceniem wiatraka. Prosiłbym o pomoc w rozwiązaniu problemu który mnie bardzo nurtuje i przeszkadza.

Jak sprawdzić poprawność działania sprzęgła wiskotycznego?

Z góry dziękuje za jakiekolwiek sugestie.

Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A w jakiej pozycji było odłożone sprzegło ? Wiskozy nie wolno kłaść na płasko bo olej sie przeleje nie tam gdzie trzeba. Musi byc odkładane w pozycji stajacej tak jak jest zamontowane na aucie inaczej moze sie uszkodzic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A w jakiej pozycji było odłożone sprzegło ? Wiskozy nie wolno kłaść na płasko bo olej sie przeleje nie tam gdzie trzeba. Musi byc odkładane w pozycji stajacej tak jak jest zamontowane na aucie inaczej moze sie uszkodzic[/QUOT

Dziękuję za szybką odpowiedź!

wiesz co odłożyłem na płasko:/ myślisz że przez to mogło się uszkodzić?

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

A w jakiej pozycji było odłożone sprzegło ? Wiskozy nie wolno kłaść na płasko bo olej sie przeleje nie tam gdzie trzeba. Musi byc odkładane w pozycji stajacej tak jak jest zamontowane na aucie inaczej moze sie uszkodzic

 

Wiesz co ja nie odkręcałem w ogóle tego sprzęgła odkręciłem tylko wiatrak który jest przykrecany do sprzęgła także sprzęgło nie było wogóle wyciągane! Przepraszam za błąd!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A w jakiej pozycji było odłożone sprzegło ? Wiskozy nie wolno kłaść na płasko bo olej sie przeleje nie tam gdzie trzeba. Musi byc odkładane w pozycji stajacej tak jak jest zamontowane na aucie inaczej moze sie uszkodzic

dziwna teoria... myślisz że w sklepach/hurtowniach tego przestrzegają układając towar na półkach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawdzić wisko ?? mogę je zablokować przed odpaleniem i nie powinno się kręcić ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak sprawdzić wisko ?? mogę je zablokować przed odpaleniem i nie powinno się kręcić ??

 

Jak silnik zimny i wisko sprawne to można bez problemu palcem zablokować

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki jutro rano to sprawdzę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wentylator chłodnicy pracuje cały czas

Pozdrawiam!

Bo ma się obracać cały czas od odpalenia silnika nawet w czasie mrozów. Im wyższa temp. płynu, tym szybciej.

http://r-service.pl/oferta/sprzegla-wiskotyczne-wentylatorow-chlodnicy.html

Natomiast lewy wentylator podłączony do czujnika przy chłodnicy włącza się przy ok. 100*C płynu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie jak zablokuje wiatrak przed odpaleniem i odpalę to się wiatrak nie kręci ale jak tylko puszcze to zaraz zaczyna i nabiera obrotów i nie zatrzymam już go niestety ręką ani niczym... a przed wymiana rozrządu się nie kręcił się na zimnym dopiero po nagrzaniu...

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Bo ma się obracać cały czas od odpalenia silnika nawet w czasie mrozów. Im wyższa temp. płynu, tym szybciej.

http://r-service.pl/oferta/sprzegla-wiskotyczne-wentylatorow-chlodnicy.html

Natomiast lewy wentylator podłączony do czujnika przy chłodnicy włącza się przy ok. 100*C płynu.

 

Ja u siebie jak zablokuje wiatrak przed odpaleniem i odpalę to się wiatrak nie kręci ale jak tylko puszcze to zaraz zaczyna i nabiera obrotów i nie zatrzymam już go niestety ręką ani niczym... a przed wymiana rozrządu się nie kręcił się na zimnym dopiero po nagrzaniu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a przed wymiana rozrządu się nie kręcił się na zimnym dopiero po nagrzaniu...

 

- - - - - aktualizacja - - - - -.

 

Już wtedy był uszkodzony. Powinien się kręcić zaraz po odpaleniu. Zatrzymany i puszczony dalej kręci - co oznacza, że żadna usterka go nie hamuje [n.p. łożysko]. Na zimnym obracanie powoduje pęd powietrza z paska.

Możesz się upewnić - podjechać na warsztat i poprosić mechanika żeby pokazał Ci działanie wentylatorów w innych samochodach i nie będziesz miał wątpliwości.

Prawdopodobnie wentylator z wiskozą do wymiany.

Edytowane przez mirek-pas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Już wtedy był uszkodzony. Powinien się kręcić zaraz po odpaleniu. Zatrzymany i puszczony dalej kręci - co oznacza, że żadna usterka go nie hamuje [n.p. łożysko]. Na zimnym obracanie powoduje pęd powietrza z paska.

Możesz się upewnić - podjechać na warsztat i poprosić mechanika żeby pokazał Ci działanie wentylatorów w innych samochodach i nie będziesz miał wątpliwości.

Prawdopodobnie wentylator z wiskozą do wymiany.

 

Dlaczego twierdzisz że przed wymianą był uszkodzony? Jeżeli 1 stopień wentylatora powinien załączyć się przy ok 92-97°C i u mnie tak się załączał. Sprawne wisko jak jest zimne powinno być całkowicie rozłączone czyli nie powinien być przekazywany moment obrotowy. Zachodzę w głowę co mogłem zrobić nie tak że się być może uszkodziło...;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dlaczego twierdzisz że przed wymianą był uszkodzony? Jeżeli 1 stopień wentylatora powinien załączyć się przy ok 92-97°C i u mnie tak się załączał./

To wentylator drugi z silniczkiem elektrycznym podłączony do czujnika temp. cieczy na wężu przy chłodnicy.

 

Sprawne wisko jak jest zimne powinno być całkowicie rozłączone czyli nie powinien być przekazywany moment obrotowy.

I tak jest - uruchamia go pęd powietrza z paska klinowego po odpaleniu silnika.

Edytowane przez mirek-pas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam czy wentylator wisko ma sie kręcic na wolnych obrotach pełnym pędem? ponieważ mam wrazenie ze cos z nim nietak ledwo go ręką zatrzymałem mało mi palcy nie urwało.bardzo wolno uzyskuje temperature 90st po przejechaniu 15km wymieniłem oryginalny termostat ale to nic nie daje i jeszcze powiedzcie mi czy sprzegiełko na alternatorze ma cos wspólnego z wiatrakiem ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na zimnym silniku wisko powinno się dać swobodnie zatrzymać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam czy wentylator wisko ma sie kręcic na wolnych obrotach pełnym pędem?

Może tak być, a nawet musi kiedy jest wysoka temp. cieczy chłodzącej [po zatrzymaniu pojazdu temp. nawet wzrasta]. Szczególnie dzieje się to w upały. Im wyższa temp. cieczy chłodzącej tym gęściejszy olej wiskotyczny oddziałujący na sprzęgiełko i powoduje szybsze obroty wentylatora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam czy wentylator wisko ma sie kręcic na wolnych obrotach pełnym pędem? ponieważ mam wrazenie ze cos z nim nietak ledwo go ręką zatrzymałem mało mi palcy nie urwało.bardzo wolno uzyskuje temperature 90st po przejechaniu 15km wymieniłem oryginalny termostat ale to nic nie daje i jeszcze powiedzcie mi czy sprzegiełko na alternatorze ma cos wspólnego z wiatrakiem ?

 

u mnie jest tak ze jak silnik pracuje to delokatnie sie kreci wiatrak ale moge jego reka zatrzymac swobodnie

sprzegielko na alternatorze sprawdz

zdejmnij pasek i i reka zobacz czy w jedna strone chwyta a w druga nie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wentylator odrazu chodzi na pełnych obrotach jak go odpalam zimnego nawet przy temp minusowej a zeby zdjąc pasek to nie jest takie łatwe, może go zdejmę ale założyc to sie juz może nie udać najlepszym rozwiązaniem bedzie niestety zdjęcie przodu i odrazu wymiana napinacza paska wielorowkowego którego jeszcze nie wymieniałem a już słychac jego łożysko wolę to zrobić teraz niż gdzieś na drodze stanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Odkopie trochę temat, nie będę zakładał nowego

Mam problem z wentylatorem małym, chłodnicy a mianowicie jak otworze maskę i mam odpalone auto lub włączony włączony to wentylator od razu się załącza, jak zamknę lub rozłączę czujnik maski to się rozłącza,

Co może być nie tak ? czujnik maski ma jakieś powiązanie z wentylatorem ?

Myślałem, że może kable się przetarły, ale są ok, bo problem się mi zaczął jak pomiędzy wentylator duży a mały wrąbała

mi się jakaś uszczelka i wentylator miał dość spory opór, a nie wiem jak długo tak jeździłem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to wentylator od climy

bedzie zasze sie zalanczal jak clima bedzie wlaczona

przelacz na ECON i nie powinien pracowac

jesli pracuje to znaczy ze cos z elektryka (pozniej pomyslimy )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wlaczalem na econ i dalej chodzi, wylaczalem calkowicie dalej chodzi

To tak praktycznie nagle mi sie stalo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności