Skocz do zawartości
Gość mayday00

problem z kręceniem kołami na postoju

Rekomendowane odpowiedzi

Gość mayday00

sprawa wyglada tak, ze od pewnego czasu na postoju jak skręcam kierownicą w prawo lub w lewo, to pod koniec skretu czuć takie stukanie na kierownicy, przy powrocie to samo, objaw ten wystepuje tylko przy mocniejszym skręcie, podczas jazdy tego nie czuje, ale to pewnie dlatego ze nigdy nie uzywam takiego skrętu. Co sugerujecie? padająca pompa wspomagania, pasek pompy, a moze cos calkiem innego? Poradzcie cos, i jesli mozliwe to podpowiedzcie jak to sprawdzic...

 

Z góry dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli pompa nie wyje podczas jazdy, to zostaw to w spokoju.

Tym bardziej, jeśli nie ma niepokojących objawów na kierownicy podczas jazdy.

Normalnej jazdy.

 

W końcu normalna praca układu kierowniczego występuje podczas jazdy. Tylko!.

Nie wydaje Ci się, że mam rację zwłaszcza w tym ostatnim zdaniu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mayday00

Niby masz racje JAFO, ale mnie wydaje sie ze jest jakas przyczyna tego stukania, i mam obawy, czy nie doprowadzi ona do czegos powazniejszego, np właśnie padnięcia pompy(oby nie), narazie bede obserwował, co sie bedzie dzialo, ewentualnie wtedy bede cos kombinował...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy maglownica jest dokręcona do nadwozia

Może też być padnięte łożysko górne amortyzatora, wtedy jest głuche łupnięcie które czuć delikatnie na całym aucie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem podobny problem. U mnie podobnie jak pisze przedmówca "padły" łożyska amortyzatorów - czyli nic wielkiego ani strasznego: MCPERSON tak to chyba się nazywa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mayday00

hmm, z tymi łozyskami to bardzo mozliwe, bo juz jakis czas temu znajomy mechnior mi wspominal ze padaja lozyska, ale stwierdzil ze nie ma sie co przejmowac, i wymienic je dopiero przy wymianie amorków, a tak wogole to jak wyglada sprawa wymiany tych lozysk? dużo jest roboty, i jak mniej wiecej wygladają koszty czesci?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek

Trzeba wytargać MPSy z auta i mieć ściągacze do sprężyn.

Choć mi się udało zmienić łożyska w audicy bez wyjmowania kolumny z auta.Nie chciałem żeby mi się pokopała geometria.Tylko że łapy miałem nieźle poobijane :rotfl: Nie polecam chyba że ktoś jest zdesperowany.

 

Jedna poduszka kosztuje ok. 30 zł.Kupuj dobre(drogie) poduszki bo w tych tanich rozwarstwia się guma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kaziukaz

Witam wszystkich :hurra:

Miałem to samo to znaczy podczas kręcenia kierownicą lewo lub prawo miałem takie łupnięcie :mur:

Okazało się jak wcześniej przypuszczałem po przeczytaniu wielu tematów na forum, że to łożyska i tak jedno było w stanie że ledwo można było obrócić i później opór a drugie to jeszcze czegoś takiego nie widziałem zobacz foto :wstyd:

 

Po wymianie jak ręką odjął :D

 

pozdro

kaizukaz

ps.

niestety nie wiem co jest ale nie potrafię dodać załącznika...

mogę przesłać na e-mail albo ktoś mi pomoże jak to się robi :wstyd:

 

jest już link :hurra:

dzięki uki :padam:

http://img62.imageshack.us/my.php?image=1022157mc6.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wygląda jakby pochodziło ze scansenu z XIV wieku p.n.e. :rotfl:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość -uki-

ja tylko powiem: ojapierdziu...

Przy zakładaniu u siebie nowych poduch z łożyskami na wszelki wypadek zasmarowałem je bardzo obficie smarem, żeby uniknąć takiego właśnie stanu :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

o w mordeczke! dziwię się, że przy takim łożysku przy kręceniu kierownicą nie zerwałeś z niej tapicerki. Nie dziwię się ,że po wymianie jak ręką odjął :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No faktycznie nieźle wyglądają, ale łapki to masz chyba teraz jak pudzian od takiego kręcenia kierownicą :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość -uki-

Na samej górze amorka z przodu. Dokładnie między kolumną McPhersona (czyli kompletem sprężyna-amorek) a poduszką gumową wchodzącą w kielich.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lechus

Aha.

No to jak wymieniali mi amorki, to mechanik powiedział, że mocowania amortyzatorów się po prostu rozpadły:) Czyli to pewnie te łożyska były.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności