Gość zeus Zgłoś #1 Napisano 3 Października 2007 Auto na zimnym silniku po włączeniu w pozycje D lub R po kilku sekundach dopiero rusza na ciepłym silniku niema problemów rzadnych, czy to może być spowodowane zbyt niskim stanem oleju? przy skrzyni niema żadnej miarki oleju Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarek.123 Zgłoś #2 Napisano 3 Października 2007 Witam. Do przodu auto powinno ruszac od razu po wrzuceniu D, a do tyłu po kilku sekundach, niezależnie od temperatury silnika. A co sprawdzania poziomu oleju to na całkowicie zimnym silniku odkręcasz korek spustowy oleju w skrzyni i nie powinno nic poleciec, po rozgrzaniu do 30-40 st (dokladnie nie pamiętam) poziom oleju sie podnosi i powinien poleciec, tylko szybko zakrecaj zebys nie wywalil wszystkiego . U mnie bylo tak ze po odkręceniu korka na zimnym silniku już leciał olej. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tedi Zgłoś #3 Napisano 3 Października 2007 Koledzy ani jeden ani drógi z was niema racji olej w automacie sprawdza sie na pracującym silniku i zalewa sie tez na pracującym (w przypadku wymiany filtra i oleju) pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarek.123 Zgłoś #4 Napisano 3 Października 2007 Z całym szacunkiem Tedi, ale jak wyobrażasz sobie na odpalonym silniku spuszczenie oleju, odkrecenie miski olejowej i wyciągnięcie filtra??????? Wspólczuje tej skrzyni To o czym napisałeś to dynamiczna wymiana oleju - w uproszczeniu przy pracującym silniku z jednej strony olej wlewasz a z drugiej wypuszczasz, az pojawi sie czysty,ale nie wiem czy w warunkach domowych jest to możliwe, ja u siebie wykonałem statyczną wymianę czyli spuściłem tylko tyle (3 litry) ile znajduje sie w misce olejowej. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość zeus Zgłoś #5 Napisano 4 Października 2007 jaki olej wlać do tej skrzyni i czy mineralny czy syntetyk? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomcio Zgłoś #6 Napisano 4 Października 2007 http://www.forum.vw-passat.pl/topics16/ile-i-gzdie-wlac-olej-do-tiptronica-pomocy-vt19776.htm?highlight=olej+automat http://www.forum.vw-passat.pl/topics16/automatyczna-skrzynia-biegow-vt2547.htm i jeszcze wiele innych tematów po wpisaniu olej automat w szukajce.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
leonpolarny Zgłoś #7 Napisano 4 Października 2007 Witam.Do przodu auto powinno ruszac od razu po wrzuceniu D, a do tyłu po kilku sekundach, niezależnie od temperatury silnika. A co sprawdzania poziomu oleju to na całkowicie zimnym silniku odkręcasz korek spustowy oleju w skrzyni i nie powinno nic poleciec, po rozgrzaniu do 30-40 st (dokladnie nie pamiętam) poziom oleju sie podnosi i powinien poleciec, tylko szybko zakrecaj zebys nie wywalil wszystkiego . U mnie bylo tak ze po odkręceniu korka na zimnym silniku już leciał olej. Pozdrawiam. Dziwną masz tą skrzynię jak reaguje Ci na wstecznym po kilku sekundach. Ja na Twoim miejscu udałbym się do specjalistycznego warsztatu, który robi tylko automaty na testy. Być może masz już zużyty koszyk tarczek od wstecznego i późno trybi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarek.123 Zgłoś #8 Napisano 4 Października 2007 Leonpolarny czy Ty chcesz żebym wydał niepotrzebie kase i nie spał po nocy "Przy skrzyniach o budowie klasycznej, na włączanie biegów do jazdy w przód samochód powinien reagować natychmiast po przełączeniu dźwigni. Załączenie biegu do jazdy w tył odbywa się zawsze z małym opóźnieniem. Jest to zachowanie prawidłowe o ile opóźnienie to nie wiąże się z szarpaniem przy włączaniu, lub brakiem toczenia się samochodu po zwolnieniu pedału hamulca" A tutaj cała reszta lektury: http://www.automat.pl/vademecum/index.html Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
leonpolarny Zgłoś #9 Napisano 5 Października 2007 Oczywiście, że krótkie opóźnienie na wstecznym jest jak najbardziej normalne, ale nie jak piszesz kilku sekundowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tedi Zgłoś #10 Napisano 5 Października 2007 Z całym szacunkiem Tedi, ale jak wyobrażasz sobie na odpalonym silniku spuszczenie oleju, odkrecenie miski olejowej i wyciągnięcie filtra??????? Wspólczuje tej skrzyni To o czym napisałeś to dynamiczna wymiana oleju - w uproszczeniu przy pracującym silniku z jednej strony olej wlewasz a z drugiej wypuszczasz, az pojawi sie czysty,ale nie wiem czy w warunkach domowych jest to możliwe, ja u siebie wykonałem statyczną wymianę czyli spuściłem tylko tyle (3 litry) ile znajduje sie w misce olejowej. Pozdrawiam. Jarku moja odp. tyczyła się tego jak sprawdzić stan oleju w automacie i ewentualne uzupełnienie wiem co pisze bo pracuje z tym prawie na codzień poszukaj w opisach skoro korek wlewowy jest zarazem miarką to według twojej wiedzy kazde auto z automatem ma za wysoki poziom oleju mowie tu o rodzinie wolkswagenai audi w starszych modelach wystepowala zwykla miarka oleju i co potwierdza moją teze tez sprawdzalo sie poziom oleju na pracującym silniku a wymiana oleju i filtra to wiadomo najpierw spuszczasz olej demontujesz miske wymieniasz filtr zakladasz miske zalewasz do chwili az zacznie wyciekac a po uruchomieniu silnika uzupełniasz do prawidłowego poziomu i zapewniam cie nie jesteś wstanie zalac automatu do prawidłowego poziomu w inny sposób dodam jeszcze ze do spuszczania oleju jest inny korek najczesciej wystepuje on zaraz obok wlewowego w misce pozdrawiam Tedi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarek.123 Zgłoś #11 Napisano 5 Października 2007 Tedi wcale nie podważam Twojej wiedzy, ja dopiero mam automata 10 miesiecy, ale wszystko robilem sam, a podpieram sie fachowa literatura i oczywiscie tym forum, chociaz o automatach mało ludzi ma coś konkretnego do powiedzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tedi Zgłoś #12 Napisano 5 Października 2007 Tedi wcale nie podważam Twojej wiedzy, ja dopiero mam automata 10 miesiecy, ale wszystko robilem sam, a podpieram sie fachowa literatura i oczywiscie tym forum, chociaz o automatach mało ludzi ma coś konkretnego do powiedzenia. Oki napisalem to tylko dlatego ze robie to na codzien i wiem dokładnie jaka jest procedura wymiany oleju w automacie a pytanie dotyczace tego tematu tyczyło sie jak sprawdzić poziom oleju w automacie i to bylo moim celem zreszta wymiane oleju i filtra tez opisalem w ostatniej odp. tak czy inaczej w automacie zawsze prawidłowy poziom oleju mozna okreslic na pracujacym silniku to podstawowa zasada ale spoko zawsze odpowiadam na pytania tylko wtedy gdy jestem pewien jak by co pytaj o wiecej jesli bede wiedzial to poradze a jak nie to nie podpowiem nie wszystko sie wie pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarek.123 Zgłoś #13 Napisano 5 Października 2007 Ok Tedi, jeżeli nie będe mógł sobie z czymś poradzic to zjawię się w Poznaniu Pozdrowionka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość zeus Zgłoś #14 Napisano 14 Października 2007 Jaki może być powód, że samochód zmienia biegi dopiero przy 3500-3800obr/min? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość zeus Zgłoś #15 Napisano 17 Października 2007 prosze o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M@T! Zgłoś #16 Napisano 13 Czerwca 2011 Nie chce zakładać nowego tematu i robić syfu na forum więc napiszę tutaj. Jest jakaś norma wymiany oleju skrzyni biegów automat ? Tzn co ileś kilometrów czy coś w tym stylu ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blur Zgłoś #17 Napisano 14 Czerwca 2011 Nie ma normy, ogólnie to przeczytałem kilkaset postów na forach VW i Audi odnośnie wymiany oleju w Tiptronic-u, co gorsza jedne ASO zalecają inne nie zalecają wymiany, naczytałem się o padających skrzyniach po wymianie to mnie trochę wystraszyło, ale będę wymieniał przed zimą i to sam żeby mi nikt nie spartolił. Procedura wymiany jest trochę zawiła Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #18 Napisano 14 Czerwca 2011 Nie ma normy Niby nie ma, ale mówi się o 60tyś km. będę wymieniał przed zimą i to sam żeby mi nikt nie spartolił Bardzo mądre podejście kolego. Widzę z Gliwic jesteś więc sugeruję po olej podjechać do Lelka. Nie oszczędzaj i broń Boże nie lej nic innego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blur Zgłoś #19 Napisano 14 Czerwca 2011 no mówi się, ale pokaż mi to na piśmie Co do oleju to kupiłem u lelka 1L tylko po to żeby się upewnić co do numeru, olej od lelka kosztuje 75zł/l a dokładnie ten sam to Febi/Bilstein i w InterCars kosztuje koło 40zł co przy 6-7l daje już fajną sumkę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #20 Napisano 14 Czerwca 2011 a dokładnie ten sam to Febi/Bilstein przeczytaj to co napisałem powyżej proszę. moim zdaniem jeśłi masz wymieniać na febi to nie rób tego wcale. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach