Skocz do zawartości
Gość Frytek

[B5] Problem z ABS i ESP

Rekomendowane odpowiedzi

wszystko, będzie działać. :ok:

pozdrawiam

leć do garażu i heja ;)

 

wiEEElkie dzięki

pomogło choć drogą okrężną ;)

aha i na kodzie 09655 poszedł ABS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na kodzie 09655 poszedł ABS
zgadza się ,tak powinno być bo do adaptacji czujnika skrętu (było wyżej) też jest odpowiedni login i procrdurka:

"i na koniec jeśli czujnik skrętu jest prawidłowo ustawiony (żółty punkt w oczku)

STG 03 (Bremsenelektronik) auswählen

STG Login -> Funktion 11

Logincode: => 40168

STG Grundeinstellung -> Funktion 04

Hinweis: Drehen Sie das Lenkrad ca. 30 Grad nach links oder rechts und wieder zurück, bis die Vorderräder in Geradeausfahrt und das Lenkrad waagrecht stehen (Toleranz +/- 4,5 Grad)

Messwertgruppe 001 (Geber für Lenkwinkel -G85-)"

 

najważniejsze ,że poszło :hurra:

pozdrawiam

ps.ja ściągałem taśmę z powodu błędu poduchy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ps.ja ściągałem taśmę z powodu błędu poduchy

 

u mnie taśma się rozwinęła podczas ściągania kierownicy

najpierw nawinęliśmy taśmę i złożyliśmy zwijacz nie patrząc na żółty punkt w oczku ale później złożyliśmy jak się należy

jeszcze raz dziękuję za pomoc :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tieri
01044- Niewłaściwie zakodowany (uszkodz.) komputer/!!! -diagnozowany moduł sterujący

00778-Czujnik kąta sterowania(skrętu) – G85 (uszkodzony/lub złe położenie taśmy kier.)

a nie zdejmowałeś lub rozpinałeś przypadkiem taśmy ??

ja miałem to samo ...

aby zakodować taśmę musisz się odpowiednio zalogować:

STG 03 (Bremsenelektronik) auswählen

STG Login/Codierung II -> Funktion 11 ->

AFN/AVG/AVB/AFN/AVG/AJM/ATJ/AVF/AFB/AKN/AWX

(Schaltgetriebe) => 09555

wtedy:

STG 03 (Bremsenelektronik) auswählen

STG Codierung -> Funktion 07

AFN/AVG/AVB/AFN/AVG/AJM/ATJ/AVF/AFB/AKN/AWX

(Schaltgetriebe) => 04255

i na koniec jeśli czujnik skrętu jest prawidłowo ustawiony (żółty punkt w oczku)

STG 03 (Bremsenelektronik) auswählen

STG Login -> Funktion 11

Logincode: => 40168

STG Grundeinstellung -> Funktion 04

Hinweis: Drehen Sie das Lenkrad ca. 30 Grad nach links oder rechts und wieder zurück, bis die Vorderräder in Geradeausfahrt und das Lenkrad waagrecht stehen (Toleranz +/- 4,5 Grad)

Messwertgruppe 001 (Geber für Lenkwinkel -G85-)

u mnie to pomogło ale ja wyciągałem taśmę i w ten sposób została rozkodowana ,nie zakodujesz w przypadku uszkodzenia.

pozdrawiam.

 

 

witam jestem tu nowy

mam dokladnie taki sam problem tyle ze niezabardzo rozumie jak zakodowac ta tasme czy moglibyscie napisac cos wiecej na ten temat rozumie ze trzeba to zrobic przez vag-com-a

 

pozdrawiam

michal

 

zapomnialem dodac auto to skoda superb 2002r

 

pozdrawiam

michal

 

Scaliłem 2 posty. Używaj opcji 'edytuj'. Dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

troszeczkę inaczej...

STG 03 (Bremsenelektronik) auswählen

 

Hinweis: Sofern notwendig ist vor der Grundeinstellung ein entsprechender Login durchzuführen. An entsprechenden Stellen wird darauf verwiesen.

 

STG Login -> Funktion 11

 

Login-Code: 40168

 

STG Messwertgruppen -> Funktion 08

 

Messwertgruppe 001 (Geber für Lenkwinkel -G85-)

Motor starten und auf gerade Fläche nicht schneller als 20km/h gerade aus fahren. Vor der Grundeinstellung ist ein Login durchzuführen.

 

spróbuj tak jak wyżej.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tieri

Wielkie dzieki zadzialalo

ale dopiero jak zrobilem wedlug tego pierwszego opisu ktory podales na gorze strony, nawet nie musialem robic jazdy probnej po zamknieciu sterownika kontrolki zgasly

na poczatku nie wiedzialem zabardzo jak sie do tego zabrac niemieckiego niestety nie znam, ale jak juz podlaczylem sie do auta to zaczolem to lapac

jeszcze raz wielkie dzieki

 

pozdrawiam

michal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zbyskan

Nie chcę krakać ale takie dolegliwości mągą być przyczyną braku komunikacji ze sterownikiem abs-u, który jest na pompie abs-u. Podłączenie pod kompa może nic nie wskurać, bo nie może w takiej sytuacji połączyc sie ze sterownikiem. Miałem to samo w swoim pasku po pewnym czasie piszczało na początku i cały czas mrugały te kontrolki. Zobacz na allegro ja naprawiałem sterownik u gościa z Rumi Mogę go Ci polecić bo mi naprawił i bez problemu wszystko wróciło do normy. koszt 300zł plus przesyłki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi to wygląda na słaby akumulator! Miałem tak że po odpaleniu zapalała się kontrolka abs i wykrzyknik i piszczało trzy razy, byłem w serwisie ASO i powiedzieli mi że akumulator, wymineiłem i ok!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja obstawiam wlacznik przy pedale,albo przepalona zarowke stop. jak Ci sie pali ten syf zobacz czy masz stopy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na bank walnięty sterownik ABS przy pompie. ja mam u siebie to samo - nie ma komunikacji z komputerem. W sterowniku puszczają przede wszystkim luty - to niestety słaby punkt. Istnieje możliwość naprawy sterownika. koszt około 300-350 zł tak jak kolega wyżej pisał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość teo132

Sterownik abs uszkodzony. Miałem to samo. Identyczne objawy. Wymieniłem pompę wraz ze sterownikiem (używka ok. 250 zł).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość krystiano

Witam.

Mam podobny problem. BYlem na diagnostyce, gosc mi podpial komputer, ale nic nie wyszlo-zadnych bledow. Ktos ma pomysl w czym problem??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to ja również dodam cos od siebie - u mnie od jakigoś czasu zapala się ABS i ESP. Lampki zapalają się w różnych sytuacja,raz na postoju,raz podczas jazdy.Po wyłączeniu zapłonu i włączeniu ponownie wszystko wraca do normy.

Jakieś pomysły ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

widze że to problem z którym wiekszosc sie boryka (i ja terz ) te same objawy zapłon samochodu i pojawiaja sie kontrolki abs na żułto i czerwony migajacy symbol zaciagnietego hamulca recznego ( ! ) i trzy razy pikniecie .Jesli ktos z forumowiczów był by w stanie nam pomóc z góry sliczne dziekuje w imieniu moim jak i kolegów.

Edytowane przez zibi0576

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a u mnie po prostu wystarczyło dopchnąć (dobić delikatnie) czujnik - lubi się wysuwać z zatrzasku. Objawy miałem takie jak u kolegi v64motion i dodatkowo przy hamowaniu przy niskich prędkościach załączało się "chrobotanie" ABSu. Dopchnąłem czujnik - po kłopocie. Może być wiele rozwiązań - ale wydaje mi się że lepiej sprawdzić to co można we własnym zakresie niż od razu płacić niemałe pieniądze :P pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
widze że to problem z którym wiekszosc sie boryka (i ja tesz ) te same objawy zapłon samochodu i pojawiaja sie kontrolki abs na żułto i czerwony migajacy symbol zaciagnietego hamulca recznego ( ! ) i tszy razy pikniecie .Jesli ktos z forumowiczów był by w stanie nam pomuc z góry sliczne dziekuje w imieniu moim jak i kolegów.

 

Tak jak wypowiadali się inni koledzy. Jest to błąd komunikacji sterownika ABS-u. Są tam mikro przewody cienkie jak włos. Często się łamią, albo odpinają. Wiadomo nasze polskie dziury plus kilka krawężników i problem gotowy. Sposoby napraw:

1- Naprawa sterownika, czyli polutowanie koszt około 350zł

2- Serwis VW i cena nawet do 2500zł za nowy

3- Poszukać używany, ale czy sprawny

 

Może podłączyć wo VAGa i więcej można się wypowiedzieć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam pytanko gdyz musze zmienic manetke od tempomatu na inna i gdyz mnialem kierownice wielofunkcyjna a teraz mam drewniana i tempomat mi niedziala gdyz niemam przycisku set dokupilem zwykle manetki i planuje ich wymiane i wymiane kabli od tempomatu na inne a me pytanie brzmi czy tez bede mnial taki sam problem z abs em jak kolega czy nie czy roznie to bywa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam mam pytanko gdyz musze zmienic manetke od tempomatu na inna i gdyz mnialem kierownice wielofunkcyjna a teraz mam drewniana i tempomat mi niedziala gdyz niemam przycisku set dokupilem zwykle manetki i planuje ich wymiane i wymiane kabli od tempomatu na inne a me pytanie brzmi czy tez bede mnial taki sam problem z abs em jak kolega czy nie czy roznie to bywa

 

Kolego stosuj przecinki bo twego posta trzeba na bezdechu czytać a to dość niebezpieczne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

masz racje , z ortografi to zadobry nie jestem ale spoko . me pytanie dotyczylo czego innego!!! odnosilo sie do tego, czy po zdieciu kierownicy i wymianie manetek bede mial ten sam problem z ABS jak kolega wczesniej ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy po zdieciu kierownicy i wymianie manetek bede mial ten sam problem z ABS jak kolega wczesniej ?

jeżeli nie odepniesz taśmy od kierownicy (nie poduszki od taśmy) to nie będziesz miał tego problemu ale nie pamiętam czy tak da sie wymienić manetki :583:

rozłącz aku przy robocie.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności