Skocz do zawartości
Gość Frytek

[B5] Problem z ABS i ESP

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam na imię Marcin jestem posiadaczem Passata B5fl 2002r 130km i mam problem z ABSem, sprawa wygląda następująco oddałem paska do mechanika na wymianę sprzęgła, dwuch wachaczy górnych od strony kierowcy i przegóbu również od strony lewej. Po odbiorze nie świeci się żadna kontrolka ABS ani ESP A na pedalehamulca czuć jak by auto wpadałow poślizg, jest to odczuwalne tylko przy zatrzymaniu auta. Oddałem więc auto do mechanika ponownie że by sprawdził czy nie uszkodził czujnika jak wymieniał przegób, twierdzi że wszystko jest ok przegób jest identyczny jak stary i nie wie co to może być ? ja tym bardziej bo nie jestem mechanikiem ? czy miał ktoś taka sytuację? Będę wdzięczny za pomoc .

Pozdrawiam Marcin 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko. Mam do wymiany pompę ABS,  znalazłem identycznie oznaczoną na aluminiowym korpusie. Pytanie takie - czy oznaczenie na sterownikach również musi się zgadzać oraz czy da się sprawdzić oznaczenia sterowników bez demontażu pompy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, po wymianie tasmy kierownicy w moim passacie pojawila sie choinka z ABS, ESP, hamulcem recznym migajacym oraz 3 krotnonym dzwiekiem. Elektryk nie moze zrobic adaptacji esp poniewaz wywala go pompa abs i twierdzi ze jest ona do wymiany natomiast mechanik twierdzi ze pompa jest dobra, juz nie mam pojecia co mam na to zaradzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musi zakodować VCDS-em. Jak ma zwykły tester do odpytania błędów to nic nie zrobi. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podzielę się moim problemem.

Passat b5 fl 2004r 1.9 tdi 130 km

Zmieniłem sterownik pompy ABS.  Świecące się ABS, ESP oraz wykrzyknik 3 razy sygnał dźwiękowy.

Przeprowadziłem logowanie następnie kodowanie. Wszystko po kolei jak w instrukcji Stary sterownik był zakodowany na 04155 logowałem się 09655 przyjęło. W bloku pomiarowym 005 kąt skrętu 0 przy kreceniu kierownica czy to w lewo czy w prawo wciąż 0. Zalogowalem sie następnie 40168 wszystko ok. Błędy wciąż bez zmian. BRAK BŁEDOW W SILNIKU, ABS CZY LICZNIKU.

Próbna jazda przeprowadzona.

Zalogowałem się 09555 kodowanie 04255 przyjęło. Blok 005 kat skrętu zmienia sie w zależności od ruszania kiero. Ustawiłem 0 następnie wszystko według instrukcji. Błędy pozostały. Świeci się ABS, ESP, ! z dźwiękiem. Mam przy tym kodowaniu błędy w silniku nie widzi ABS błędy w liczniku nie widzi ABS. Również pokazuje się G85

 

Prawdopodobnie jest to wina błędnego logowania się. Przy logowaniu 09655 czujnik skrętu wyłącza się. Wciąż pokazuje 0

 

Czy ktoś przerabiał temat i wie jakie powinno być logowanie ?? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłącze się pod temat.
Błąd 00778 Steering angle sensor, 49-00 no communications. Błąd występuje w grupie 3 (abs) oraz w grupie 19 (can gateway). W bloku 4 cały czas pokazuje wartość 0. Zasilanie stałe dochodzi, zasilanie po stacyjce również, masa także jest. Czujnik wymieniony na inny i dalej to samo. Co jeszcze można sprawdzić? Akurat ESP nie jest mi szczególnie potrzebne ale paląca się kontrolka od ESP na liczniku jest denerwująca i chciałbym to ogarnąć. Czy może to być wina sterownika pompy?
Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć wszystkim. Mam dziwny problem z abs-em. Po wymianie zawieszenia przedniego kompletnego razem z amorkami i łożyskami do nich świeci się kontrolka od grubości klocków i przy bardzo wolnej jeździe i delikatnym hamowaniu załąncza się abs jakbym hamował na lodzie - VCDS podał sporadyczny brak odczytu z prawego czujnika abs warsztat gdzie było robione zawieszenie twierdzi że z lewego. Klocki mają może 10 tys. przebiegu sprawdzałem wyglądają jak nówki. Czy możlwe jest świecenie się kontrolki zużycia klocków przy awarii czujnika? Ewentualnie czy jest możliwe "przyciśnięcie" przewodu czujnika podczas wymiany zawieszenia i amortyzatorów? Jaką rezystancję powinien mieć sprawny czujnik abs 8D0927803D? Czy po odpięciu czujnika grubości klocków układ abs powinien działać poprawnie? I jak się dostać do kostek od czujnika - gdzie one są podłączone? Passat B5 FL Variant 1.9 tdi 130KM manual.

PS. Temat ogarnięty. Wysunięty czujnik abs-u w lewym kole - wystarczyło lekko dobić. Oraz brak styku w kostce czujnika grubości z prawej strony, ale w tej w nadkolu, po oczyszczeniu wszystko gra.

Edytowane przez Artur_S
Problem rozwiazany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności