Skocz do zawartości
Gość smoku

wtyk "w" przy alternatorze

Rekomendowane odpowiedzi

Gość smoku

Czy ktoś wie do czego służy wtyk oznaczony literą "W" na alternatorze?

Wymieniłem alternator, ale w nowym nie mam podłączonego przewodu do wtyku "w" gdyż jest tam tylko otwór w obudowie a nie ma jak podłączyć. Czy da się wyprowadzić przewód z alternatora ? do czego powinien być podłączony ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wtyk "W" to nic innego, jak wyprowadzenie jednego z uzwojeń stojanu alternatora.

Fizycznie jest to przewód przylutowany do jednego z trzech przewodów uzwojenia stojanu i wyprowadzony na zewnątrz. Stąd brany jest sygnał do obrotomierza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość smoku

Czyli bez podłączonego tego przewodu gdy nie ma sie obrotomierza wszystko powinno być w porządku ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli bez podłączonego tego przewodu gdy nie ma sie obrotomierza wszystko powinno być w porządku ?

altek będzie jak najbardziej działać, a jeśli w przyszłości zachcesz sobie sprawić obrotomiesz to wystarczy ze podepniesz go do tego wyscia :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nie jest stąd brany też sygnał dla dynamicznego pomiaru ciśnienia oleju? To znaczy w większości VW i Audi jest dynamiczny pomiar ciśnienia, czyli na obrotach do 2tyś ciśnienie musi być powyżej chyba 0,3 bara, a powyżej 2tyś 0,9 bara (zależy od silnika). No i oczywiście sygnał dla obrtka również.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A nie jest stąd brany też sygnał dla dynamicznego pomiaru ciśnienia oleju? To znaczy w większości VW i Audi jest dynamiczny pomiar ciśnienia, czyli na obrotach do 2tyś ciśnienie musi być powyżej chyba 0,3 bara, a powyżej 2tyś 0,9 bara (zależy od silnika)

 

Od tego są dwa czujniki ciśnienia oleju, jeden w podstawce filtra (0,3), a drugi w głowicy (0,9).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem że od tego są dwa czujniki przecież to napisałem. Tylko jeden działa na niższych obrotach, drugi na wyższych a liczniki muszą skądś brać informacje na jakich obrotach pracuje silnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wybacz, źle zrozumiałem.

 

Tak informacja o obrotach do dynamicznego pomiaru ciśnienia idzie z alternatora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności