Guest smoku Report post #1 Posted September 21, 2007 Czy ktoś wie do czego służy wtyk oznaczony literą "W" na alternatorze? Wymieniłem alternator, ale w nowym nie mam podłączonego przewodu do wtyku "w" gdyż jest tam tylko otwór w obudowie a nie ma jak podłączyć. Czy da się wyprowadzić przewód z alternatora ? do czego powinien być podłączony ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
JAFO Report post #2 Posted September 21, 2007 Wtyk "W" to nic innego, jak wyprowadzenie jednego z uzwojeń stojanu alternatora. Fizycznie jest to przewód przylutowany do jednego z trzech przewodów uzwojenia stojanu i wyprowadzony na zewnątrz. Stąd brany jest sygnał do obrotomierza. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest smoku Report post #3 Posted September 22, 2007 Czyli bez podłączonego tego przewodu gdy nie ma sie obrotomierza wszystko powinno być w porządku ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
PINIO VW Report post #4 Posted September 22, 2007 Czyli bez podłączonego tego przewodu gdy nie ma sie obrotomierza wszystko powinno być w porządku ? altek będzie jak najbardziej działać, a jeśli w przyszłości zachcesz sobie sprawić obrotomiesz to wystarczy ze podepniesz go do tego wyscia Quote Share this post Link to post Share on other sites
Labiel Report post #5 Posted January 20, 2011 A nie jest stąd brany też sygnał dla dynamicznego pomiaru ciśnienia oleju? To znaczy w większości VW i Audi jest dynamiczny pomiar ciśnienia, czyli na obrotach do 2tyś ciśnienie musi być powyżej chyba 0,3 bara, a powyżej 2tyś 0,9 bara (zależy od silnika). No i oczywiście sygnał dla obrtka również. Quote Share this post Link to post Share on other sites
motomaniak Report post #6 Posted January 20, 2011 A nie jest stąd brany też sygnał dla dynamicznego pomiaru ciśnienia oleju? To znaczy w większości VW i Audi jest dynamiczny pomiar ciśnienia, czyli na obrotach do 2tyś ciśnienie musi być powyżej chyba 0,3 bara, a powyżej 2tyś 0,9 bara (zależy od silnika) Od tego są dwa czujniki ciśnienia oleju, jeden w podstawce filtra (0,3), a drugi w głowicy (0,9). Quote Share this post Link to post Share on other sites
Labiel Report post #7 Posted January 20, 2011 Wiem że od tego są dwa czujniki przecież to napisałem. Tylko jeden działa na niższych obrotach, drugi na wyższych a liczniki muszą skądś brać informacje na jakich obrotach pracuje silnik. Quote Share this post Link to post Share on other sites
motomaniak Report post #8 Posted January 20, 2011 Wybacz, źle zrozumiałem. Tak informacja o obrotach do dynamicznego pomiaru ciśnienia idzie z alternatora. Quote Share this post Link to post Share on other sites