Jump to content
Guest smoku

wtyk "w" przy alternatorze

Recommended Posts

Guest smoku

Czy ktoś wie do czego służy wtyk oznaczony literą "W" na alternatorze?

Wymieniłem alternator, ale w nowym nie mam podłączonego przewodu do wtyku "w" gdyż jest tam tylko otwór w obudowie a nie ma jak podłączyć. Czy da się wyprowadzić przewód z alternatora ? do czego powinien być podłączony ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wtyk "W" to nic innego, jak wyprowadzenie jednego z uzwojeń stojanu alternatora.

Fizycznie jest to przewód przylutowany do jednego z trzech przewodów uzwojenia stojanu i wyprowadzony na zewnątrz. Stąd brany jest sygnał do obrotomierza.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest smoku

Czyli bez podłączonego tego przewodu gdy nie ma sie obrotomierza wszystko powinno być w porządku ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Czyli bez podłączonego tego przewodu gdy nie ma sie obrotomierza wszystko powinno być w porządku ?

altek będzie jak najbardziej działać, a jeśli w przyszłości zachcesz sobie sprawić obrotomiesz to wystarczy ze podepniesz go do tego wyscia :ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites

A nie jest stąd brany też sygnał dla dynamicznego pomiaru ciśnienia oleju? To znaczy w większości VW i Audi jest dynamiczny pomiar ciśnienia, czyli na obrotach do 2tyś ciśnienie musi być powyżej chyba 0,3 bara, a powyżej 2tyś 0,9 bara (zależy od silnika). No i oczywiście sygnał dla obrtka również.

Share this post


Link to post
Share on other sites
A nie jest stąd brany też sygnał dla dynamicznego pomiaru ciśnienia oleju? To znaczy w większości VW i Audi jest dynamiczny pomiar ciśnienia, czyli na obrotach do 2tyś ciśnienie musi być powyżej chyba 0,3 bara, a powyżej 2tyś 0,9 bara (zależy od silnika)

 

Od tego są dwa czujniki ciśnienia oleju, jeden w podstawce filtra (0,3), a drugi w głowicy (0,9).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiem że od tego są dwa czujniki przecież to napisałem. Tylko jeden działa na niższych obrotach, drugi na wyższych a liczniki muszą skądś brać informacje na jakich obrotach pracuje silnik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wybacz, źle zrozumiałem.

 

Tak informacja o obrotach do dynamicznego pomiaru ciśnienia idzie z alternatora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy