Skocz do zawartości
Gość PAWCIO

układ kierownicy-WSPOMAGANIE

Rekomendowane odpowiedzi

jak zmienić te osadzenie kółka?

"Psikasz WD na ośkę, bierzesz 3 śruby(mogą być też dwie) i wkręcasz w osadzenie każdą po kolei aż "przystawi" do pompy. jak już przystawi to wtedy wkręcasz każdą po troszkę a osadzenie pójdzie do góry. Trzeba coś włożyć pomiędzy pompę a osadzenie aby nie zniszczyć obudowy pompy.. Ja wkładałem zużyty brzeszczot.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam problem z odkręceniem przewodu tego metalowego od pompy boję się aby go nie ukręcić bo już tak z jednym przewodem miałem że mi się ukręcił a wymian nie należała do najłatwiejszych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gedek

Witam. Płukałem układ wspomagania ze trzy razy ropą i olejem, po przepłukaniu zalałem świeżym olejem, odpowietrzyłem układ, odpaliłem silnik działało wszystko jak należy. Pompa trochę wyła przy skręcaniu w prawo i lewo, po dodaniu gazu wspomaganie przestało działać. Po rozebraniu pompy i wykręceniu zaworka okazało się, że zaworek się zaciął, jak może być tego przyczyna?

Z góry dziękuję za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
okazało się, że zaworek się zaciął

Tzn.?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam coś takiego że jak skręcam w prawo to bardzo ciężko chodzi kierownica. Przeczytałem już z ...... wątków ale nic takiego nie znalazłem. Czasem pojękuje sobie pompa nawet jak nie kręcę kierownicą. Czasem też przy skręcie w prawo idzie normalnie ale to rzadki przypadek. W lewo idzie dużo lżej. Czy to oznaka tego że pompa umiera. Czytałem o wymianie jakiegoś łożyska, że to może być jedna z przyczyn ale przeglądam allegro i nie widzę takiego do kupienia. Auto kupiłem nie dawno i nie wiem co było robione. A chciałbym aby to działało jak powinno :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czytałem o wymianie jakiegoś łożyska, że to może być jedna z przyczyn ale przeglądam allegro i nie widzę takiego do kupienia.

Sprecyzuj o jakim łożysku czytałeś.. Czy o tym w pompie czy o tym w poduchach amorów...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś w którymś z wątków czytałem o tym że ktoś miał podobny objaw i wymieniał łożysko w wspomaganiu. Po co w poduchach amorów to raczej nie sprawi że lżej będzie się skręcać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
miał podobny objaw i wymieniał łożysko w wspomaganiu.

Jak pompa zaczyna wydawać dzwięki jak świerszcze to łożysko.

Jedynie jego całkowite rozsypanie wpłynie na wydajność wspomagania.

 

 

Po co w poduchach amorów to raczej nie sprawi że lżej będzie się skręcać.

Tu się mylisz.

Jeśli czujesz skokowe działanie wspomagania (pasek dobrze nacięgniety) to niestety posypało sie łożysko amortyzatora.

Do '93 roku łożysko jest razem z poduchą i nietety musi dobrej firmy inaczej poducha sie "wyparskuje" zaraz po spuszczeniu z lewarka.

Można kupić tania poduchę i wybić łozysko (da się) i wstawiś do obecnej poduchy, pod warunkiem ze stare łożysko nie poharatało jego styku z kielichem poduchy.

Czyli jak nie zajrzysz to nic nie będziesz wiedział.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Do '93 roku łożysko jest razem z poduchą i nietety musi dobrej firmy inaczej poducha sie "wyparskuje" zaraz po spuszczeniu z lewarka.
Święta prawda ,dwa lata temu wymieniałem łożysko razem z poduchą(Topran!),bo było rozwalone doszczętnie i po niecałym roku znowu musiałem wymieniać na nowe .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skokowo nie działa. Działka ciężko, wyczuwalnie bardziej w prawo. Zobaczymy, w sobotę wejdę pod auto i zobaczę jak to tam wygląda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zobaczymy, w sobotę wejdę pod auto i zobaczę jak to tam wygląda.

Nic tam nie zobaczysz.. Trzeba rozebrać pompę, wymienić łożysko, zalać nowy płyn...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

łożysko ma jakieś oznaczenie? Żebym mógł sobie je kupić albo co?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Numer to chyba 6203. Ale na bank nie jestem pewien.. Najlepiej to byłoby wyjąć łożysko a potem jechać z nim do sklepu.. Dasz radę je wymienić? Czujesz się na siłach? Nie jest to prosta sprawa.. A jak się łopatki rozsypią to może przestać pompa działać...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Będzie chyba tak że po prostu kupię drugą pompę i tylko wymienię razem z płynem. Nie wiem tylko czy szukać używki czy brać te zamienniki z allegro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o zamienniki z allegro to ostatnio gdzieś czytałem że mają słabą jakość.. Jeśli zdecydujesz się na używkę to szukaj takiej aluminiowej z golfa 3 lub passata b4. Jest ona wydajniejsza = kierownica będzie chodziła lżej. Tylko musisz zwrócić uwagę żeby mocowania montażowe były w tych samych miejscach co u Ciebie. Rozsądna cena to 50 - 80 zł...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szukaj z takim numerem 1J0422154D (najwydajniejsza 100 barów) używki chodzą już od 40 zł.

Z tym numerem wychodziły audi i vw z końca 90 lat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Szukaj z takim numerem 1J0422154D

Wkrótce planuję położyć się pod autem. Muszę sprawdzić co na mojej pisze... ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@up no widzę ceny zaczynają się od 40zł. Zaraz może sobie zamówię. Ale z tego co pamiętam u mnie jest wąski pasek a tu szeroki ale widzę że to koło pasowe można przełożyć :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mała aktualizacja tematu co do wspomnianej w poście #277 pompy od nowszych modeli.

Męczyło mnie to rzężenie mojej pompy winne jak zwykle łożysko, trzecie z kolei.

Mając świadomość że czeka mnie kolejna wymiana łożyska poszłem dalej i zakupiłem pompę na 100 barów.

Różnice są niewielkie ale są, koło pasowe to najmniejszy problem gorzej jest z zaworem który można śmiało przeszczepić do sojej pompy bez wymiany całości ale trzeba obciać brzeszczotem nakretkę zaworu o dwa milimetry (inny sposób mocowania węża).

Po obcięciu wszystko gra, inna różnica to wyjście króćca na wąż z opaską, w oryginale jest on po skosie w nowszych jest on równoległy do osi pompy, ale idzie nasunać wąż.

Wspomaganie się poprawiło ale d...y nie urwa. Ogólnie jestem zadowolony. Jest ciszej i lżej się kręci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności